تلاش آمریکا برای وارد کردن جنگنده‌ها به صحنه جنگ اوکراین

آمریکا پس از ارسال تسلیحات پیشرفته از جمله تانک‌های تهاجمی به اوکراین، حالا در صدد است تا پای جنگنده‌ها را به جنگ اوکراین باز کند.

به گزارش مشرق، نشریه پولیتیکو گزارش داد که ژنرال ارشد آمریکایی در اروپا به قانونگذاران ایالات متحده گفت، ارسال تجهیزات غربی پیشرفته به اوکراین از جمله جنگنده‌های اف-۱۶، پهپادها و موشک‌های دوربرد می‌تواند به کی‌یف کمک کند تا در آسمان‌ها حمکرانی کرده و دفاع خود علیه روسیه را تقویت کند.

به گفته ۵ منبع آگاه، کریستوفر کاوولی فرمانده مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا صبح جمعه در جلسه‌ای که با حضور بیش از ۱۰ سناتور و اعضای مجلس نمایندگان پشت درهای بسته برگزار شد، به سوالی مبنی بر اینکه آیا جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین برای پیروزی علیه روسیه کمک می‌کند، پاسخ مثبت داد.

کاوولی گفته است که اوکراین به موشک‌های دوربرد نیاز دارد تا به نیروهایش اجازه هدف قرار دادن مواضع روسیه از راه دور را بدهد.

وی در کنفرانس امنیتی مونیخ به قانونگذاران آمریکایی گفت که واشنگتن و متحدانش باید پیشرفته‌ترین تسلیحات را به اوکراین ارسال نمایند. این شامل جنگنده‌ها، پهپادها و موشک‌های با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر است و همین تسلیحات، کی‌یف را در موقعیت بهتری برای عقب راندن نیروهای روسی قرار می‌دهد.

این ژنرال آمریکایی همچنین معتقد است که اوکراین به تجهیزات و تسلیحات پیشرفته نیاز دارد تا این جنگ سخت را پیش ببرد. فرمانده مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا اضافه کرد که غرب باید کی‌یف را بمنظور دستیابی بیشتر به مواضع روسیه در مرز اوکراین تجهیز کند.

اظهارات این ژنرال آمریکایی در حالی مطرح شده است که گفتگو در منطقه ترانس‌آتلانتیک برای ارائه جنگنده‌های پیشرفته به اوکراین شدت یافته است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از مدتها پیش جنگنده درخواست کرده و باور دارد که خلبان‌های اوکراینی مهارت کافی برای آموزش هواپیماهای ساخت غرب و کنترل آسمان را با وجود سامانه‌های دفاع هوایی روسیه دارند.

هنوز جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و برخی دیگر از سران اروپایی این درخواست را نپذیرفته و گفته اند که ارائه تانک‌ها و توپخانه در مرحله فعلی جنگ مهم‌تر است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    3 0
    اینهمه اخبار از فرستادن تسلیحات سبک و سنگین به اکراین میزارید پس اکراین باید الان تبدیل به ابر قدرتی شده باشه!!!..
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      1 0
      اوکراین با همه اینها هیچ پخی نمی شود مطمئن باشید
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    کار اوکراین با پهبادهای ایرانی شاهد روز به روز بدتر هم خواهد شد 6000 فروند در راه است ژنرال احمق
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    ناتو کلا در برابر ایران قادر به هیچ غلطی نیست چه برسد به روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس