اوکراین: خواهان بازپسگیری همه اراضی اشغالی شامل کریمه هستیم

«وادیم اسکیبیتسکی» معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین اعلام کرد که ارتش این کشور درصدد انجام ضد حملات در فصل بهار با هدف جدا کردن شبه جزیره کریمه از خاک روسیه است.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد اطلاعات نظامی اوکراین در مصاحبه با یک رسانه آلمانی از برنامه کی‌یف برای انجام ضد حملات در فصل بهار علیه مواضع روسیه خبر داد.

وبگاه «کی‌یف ایندپندنت» از مصاحبه «وادیم اسکیبیتسکی» معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین با شبکه «دویچه وله» آلمان خبر داد؛ مصاحبه‌ای که این مقام ارشد کی‌یف اعلام کرد ارتش اوکراین درصدد تلاش برای بازپسگیری شبه جزیره کریمه است.

به گفته او، هدف ضدحملات بهاره اوکراین، «ایجاد فاصله در جبهه جنوبی روسیه بین کریمه و خاک اصلی روسیه» است.

اسکیبیتسکی اعلام کرد، اوکراین برای ضدحملات متقابل خود در بهار آماده خواهد شد اما زمان دقیق شروع آن به عوامل متعددی از جمله تامین تسلیحات غربی بستگی دارد.

به گفته معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، هدف نهایی از صد حملات «آزادسازی تمام سرزمین‌های اشغالی اوکراین از جمله کریمه» است و «ما تنها زمانی متوقف خواهیم شد که کشور را به مرزهای سال ۱۹۹۱ برگردانیم».

تاکید این مقام ارشد اوکراین بر بازپس گرفتن شبه جزیره کریمه و دیگر «مناطق اشغال شده» در شرایطی انجام شده که مسکو پس از همه پرسی سال ۲۰۱۴ در شبه جزیره کریمه درباره الحاق آن به روسیه، کریمه را بخشی از خاک خود می‌داند و بارها به کی‌یف و متحدان غربی آن درباره هر گونه حمله به کریمه هشدار داده است.

روسیه همچنین استقلال «دونتسک»، «لوهانسک»، «زاپوریژیا» و «خرسون» از اوکراین را به رسمیت شناخته است.

هر چند مقام‌های اوکراینی پیش از این گفته بودند که خواهان بازگشت مرز دو کشور به مرزهای شناخته شده سال ۱۹۹۱ است اما مسئولان مسکو از قبیل سفیر روسیه در چین خطاب به کی‌یف و کشورهای غربی گفته‌اند که «واقعیت‌های فعلی را بپذیرند و نگرانی‌های اساسی» روسیه را در نظر بگیرند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 1
    اینا بطور پیشفرض همشون زیر لباس رسمی نظامی تیشرت یقه گرد میپوشن ،اصلن فرم جالبی نداره
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    اوکراین وارتش اوکراین وملتش برای ایران وملتش میجنگند.
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 1
    درود بر مدافعان اکراینی که با شجاعت میجنگند و تسلیم زورگویی روسیه نشدن...لعنت بر پوتین ..درود بر زلنسکی
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    مرگ بر روسیه کثیف و متجاوز درود بر اوکراین عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس