سرنگون شدن پهپادها و راکت‌های اوکراین توسط پدافند روسیه

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از سرنگون کردن شماری از راکت‌ها و پهپادهای ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه از سرنگون کردن شماری از راکت‌ها و پهپادهای ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در نشست خبری گفت که نیروهای پدافند هوایی روسیه در بیست و چهار ساعت گذشته ۸ راکت «هایمارس» و «الکا»، یک موشک ضد رادار «هارم» و یک موشک بالستیک «توچکایو» را سرنگون کردند.

به گفته ژنرال کوناشنکوف، پدافند هوایی روسیه همچنین ۱۶ پهپاد اوکراینی را در مناطق مختلف نبرد از جمله «دونتسک» سرنگون کرد.

 سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه گفت که نیروهای روسیه پاتک‌های ارتش اوکراین در مناطق «کراسنی لیمان» و  جنوب «دونتسک» را دفع کردند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری گفت که در این تقابل  بیش از ۶۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. به گفته کوناشنکوف، یک دستگاه تانک، دو خودروی زرهی ارتش اوکراین  در جریان این درگیری منهدم شد.

ژنرال ایگور کوناشنکوف، همچنین گفت که نیروهای روسیه پاتک نیروهای اوکراینی را در جنوب «دونتسک» دفع کردند و بیش از ۱۲۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز اظهار داشته بود که  یگان‌های توپخانه ارتش روسیه با آتش پرحجم خود  خساراتی را بر نیروهای اوکراینی وارد کردند.

این گزارش حاکیست، یک مقام ارشد نظامی اوکراین  گفت که حملات نیروهای روسیه در خط مقدم جنگ، سه‌برابر شده‌اند. «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین پس از تماس با فرمانده نیروهای ناتو در اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اوضاع در خط مقدم را به بحث گذاشتیم. وضعیت وخیم اما تحت کنترل است.دشمن حملات خود در مناطق به‌خصوصی از خط مقدم را به سه برابر رسانده و هشتاد حمله در روز را شاهد هستیم.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  جمعه گذشته اعلام کرد با توجه به افزایش درگیری‌ها در منطقه خرسون که ماه گذشته از اوکراین به روسیه الحاق شده است، غیرنظامیان این منطقه باید تخلیه شوند.

رئیس جمهور روسیه در دیدار با فعالان سیاسی حامی دولت گفت: «اکنون کسانی که در خرسون زندگی می‌کنند باید از این منطقه که تحت خطرناک‌ترین فعالیت‌های نظامی قرار گرفته تخلیه شوند زیرا غیرنظامیان نباید متحمل عذاب شوند.»

نیروهای اوکراینی با دریافت حمایت مالی و نظامی از کشورهای غربی در تلاش هستند منطقه خرسون را که از طریق همه‌پرسی به روسیه ملحق شده است، پس بگیرند. «ولودیمیر زلنسکی» اعلام کرده تا زمان پس گرفتن تمام مناطق از دست رفته در جنگ با روسیه، با مقامات مسکو مذاکره‌ای انجام نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس