فرار اوکراینی‌ها از گرانی در انگلیس بعد از فرار از جنگ

بعد از آنکه جنگ در اوکراین سبب مهاجرت شماری از مردم این کشور به دیگر کشورهای اروپایی شد، اکنون مطبوعات انگلیس می‌گویند شماری از اوکراینی‌ها به دلیل گرانی، در حال بازگشت به کشورشان هستند.

به گزارش مشرق، شماری از مهاجران اوکراینی که در پی جنگ به دیگر کشورهای اروپایی گریخته‌اند، مجددا در حال فرار هستند؛ اما این بار فرار از گرانی و تورم در انگلیس.

روزنامه میرور (Mirror) انگلیس گزارش کرد، پناهجویان اوکراینی تصمیم گرفته‌اند به کشور خودشان (که هنوز در جنگ به سر می‌برد) برگردند. زیرا هزینه زندگی در انگلیس خیلی گران است.  

این روزنامه نوشت، «جو پلاس» و همسرش «ارینا» دو اوکراینی هستند که به انگلیس مهاجرت کردند (بعد از آغاز جنگ). آنها سپتامبر گذشته (شهریور) برای سفری کوتاه به کشورشان بازگشتند تا به برخی اعضای خانواده سر بزنند اما تصمیم گرفتند دیگر به انگلیس برنگردند چون هزینه و تأمین مسکن در انگلیس بسیار مشکل است.  

به نوشته این روزنامه انگلیسی، جو و همسرش ارینا (۳۴ ساله) از گرانی و سختی معیشتی در بریتانیا شوکه شده‌اند. هزینه‌های جاری نه تنها بالاست، ‌ بلکه هنوز هم در حال افزایش است. همین امر حتی جست‌وجو برای موارد مسکونی برای اجاره را هم سخت کرده است.  

طبق گزارش Mirror، دیگر اوکراینی‌ها هم از مشکل تهیه مسکن و آژانس‌های مسکن صحبت کرده‌اند و گله دارند که چرا آژانس‌ها پول آنها در حساب‌های بانک‌های اوکراینی را قبول نمی‌کنند.  

میرور نوشت، رسانه‌ها در انگلیس گزارش کرده‌اند که مقامات بریتانیا بتدریج در حال کاهش دادن برنامه «خانه برای اوکراینی‌ها» هستند؛ برنامه‌ای که از طریق آن، دولت به خانواده اوکراینی‌های فرار کرده از جنگ، کمک‌هزینه تهیه منزل می‌داد.  

طبق گزارش‌های مطبوعاتی در انگلیس، شمار آوارگان و مهاجران اوکراینی که سرپناهی تهیه نکرده و از تأمین مسکن درمانده شده‌ و در خیابان آواره‌اند، هر روز بیشتر می‌شود. روزنامه گاردین گزارش کرده که شاید شمار این آوارگان اوکراینی (که به دلیل سیاست‌های غربگرایانه سران خود نه تنها درگیر جنگ شدند بلکه بخشی از خاک کشور خود را نیز از دست دادند)، در سال آتی به ۵۰ هزار نفر خواهد رسید.  

همچنین روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» نیز گزارش کرده، تعداد خانواده‌های اوکراینی که به شوراهای محلی گزارش داده‌اند که مسکن ندارند در ماه گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان، بلایی که رؤیاهای ولودیمیر زلنسکی کُمدین و سلبریتی‌ای که بعدها رئیس‌جمهور اوکراین شد، بر سر مردم کشورش آورد، تبعات طولانی مدت دارد. زلنسکی تلاش داشت تا با تبعیت از آمریکا، کشورش در ناتو عضو شود؛ امری که بروشنی روسیه، همسایه قدرتمند شرقی‌اش را دچار چالش و تنش می‌کرد. با این حال تلاش‌های وی نه‌تنها به عضویت در ناتو نیجامید، بلکه اوکراین تاکنون ۲۰ درصد از خاکش را از دست داده و بسیاری از شهرهای این کشور با چالش بی برقی مواجه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    وقتی ملتی سرنوشت خود را به دست دلقک مزدور غرب به نام زلنسکی می دهد سرنوشتش جزآواره گی پس از آواره گی نمی شود همان سرنوشت قوم ناسپاس وبی وجود حضرت موسی علیه السلام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس