اوکراین: قصد ترور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه را داشتیم

بنا به ادعای یک رسانه آمریکایی، نیروهای اوکراینی برنامه ترور یکی از فرماندهان ارشد ارتش روسیه را طرح ریزی کرده بودند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، بنا به نوشته یک رسانه آمریکایی نیروهای اوکراینی مدعی تلاش برای ترور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه شدند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز شنبه درگزارشی اعلام کرد که مقامات اوکراین بر این ادعا هستند که تلاشی برای ترور ژنرال «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه صورت داده اند.

در این روزنامه آمریکایی آمده است که ارتش کی یف در نظر داشت که زمانی که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در خط مقدم حضور داشت، حمله علیه موضع وی را آغاز کند. نیویورک تایمز در گزارش خود هیچ اشاره ای به زمان و جزئیات دیگری در مورد حمله مورد بحث از سوی نیروهای اوکراینی نمی کند.

نیویورک تایمز با این حال در گزارش خود متذکر می شود که دولت واشنگتن با طرح‌های صورت گرفته از سوی کی‌یف برای ترور این فرمانده بلندپایه ارتش روسیه مخالف بوده است.استدلال واشنگتن این بود که ترور گراسیموف می‌تواند منجر به تشدید تنش ها میان اوکراین و روسیه شود. در گزارش نیویورک تایمز آمده است که به همین علیت آمریکایی ها اطلاعات مربوط به موقعیت ژنرال ارشد روس را از اوکراینی ها پنهان کردند و سپس از اوکراین خواستند که حمله مذکور را متوقف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمو IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    چقدر شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس