فلاحت‌پیشه از دواطلبی دوره یازدهم انتخابات مجلس انصراف داد+ دلایل انصراف

رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید؛ دعاوی آمریکا و غرب درباره به‌کارگیری پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین به دلایل مختلف پذیرفتنی و مسموع نیست.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه  خود نوشت: حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره ادعاهای مطرح شده علیه ایران، به روزنامه آرمان گفت: براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی در صورت بروز جنگ بین دو کشور اعلام بی‌طرفی و جانبداری از یک کشور در جنگ کفایت می‌کند و کشوری که درباره یک جنگ اعلام بی‌طرفی می‌کند از نظر حقوق بین‌الملل نباید در مظان اتهام قرار بگیرد. البته از این موضوع درباره ایران سوءاستفاده‌های زیادی صورت گرفته است. در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق، ۳۶ کشور و در حدود۳۵۰ شرکت آمریکایی و اروپایی از صدام حمایت می‌کردند و به وی اسلحه و ادوات جنگی می‌فروختند. برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی در مجهز کردن صدام به سلاح شیمیایی نیز نقش داشتند. به همین دلیل طرحی در مجلس هشتم توسط بنده مطرح شد که در نهایت نیز به تصویب مجلس رسید. در این طرح موضوع احقاق حق قربانیان ایران نسبت به جنایاتی که صدام مرتکب شده بود مطرح شد. هدف از ارائه این طرح نیز شکایت از شرکت‌های خارجی بود که صدام را در جنگ علیه ایران مجهز کرده بودند. نکته مهم در این زمینه این است که همه۳۶ کشوری که در جنگ ایران و عراق از صدام حمایت می‌کردند به صورت رسمی اعلام بی‌طرفی می‌کردند. 

وی افزود: در شرایط کنونی بالاترین تنوع تسلیحاتی در جنگ‌های دنیا امروز در جنگ اوکراین قابل مشاهده است. در این جنگ از کشورهای مختلف از ترکیه گرفته تا آمریکا تسلیحات وجود دارد. این وضعیت درباره اغلب کشورهای اروپایی نیز وجود دارد و اغلب این کشورها به اوکراین تسلیحات نظامی داده‌اند. این در حالی است که ایران که نزدیک به ۳۰ سال است با روسیه ارتباط نظامی دارد در زمینه پهپادها مورد اتهام قرار گرفته است.

فلاحت‌پیشه همچنین گفت: اتفاقی که امروز در اوکراین رخ داده نقض بی‌طرفی ایران به شمار نمی‌رود. ضمن اینکه موضوع پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را گنده کرده‌اند و بیش از اندازه به آن پرداخته‌اند. نکته دیگر اینکه تا زمانی که آمریکایی‌ها از گزینه نظامی علیه دیگر کشورها استفاده می‌کنند تردید نکنید که هر جایی که سلاح آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گیرد به یک محل آزمایش برای مقابله با تسلیحات آمریکا و ناتو تبدیل می‌شود. در شرایط کنونی نیز در جنگ اوکراین از طالبان گرفته تا کشورهایی مانند کره شمالی که آمریکا همواره آنها را به جنگ تهدید می‌کنند از جنگ اوکراین به عنوان یک مانور و آزمایشی برای مقابله با تجهیزات آمریکا و ناتو استفاده می‌کنند. این شرایطی است که آمریکایی‌ها به وجود آورده‌اند. به همین دلیل من معتقدم آقای زلنسکی باید این نکته را نیز در نظر بگیرد که بخش عمده مقابله با سیاست‌های آمریکا و ناتو از سوی کشورهایی است که همواره از سوی آمریکا به جنگ و مقابله تهدید شده‌اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    اقای فلاحت پیشه بهتره اول جواب گوی اشتباهات خودش باشه.از این جماعت اصلاح طلب ما وطن پرستی و دفاع از منافع ملی ندیدیم
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    اینو به وزیر امور خارجه ابله بگو
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    حرف حق جواب نداره
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    تا دیروز این سلاح ها رو کاغذی و فتوشاپی میگفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس