کد خبر 1435964
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
.

وزارت دفاع روسیه گزارشی از پیشروی‌های نظامی ارتش این کشور در منطقه دونباس ارائه داد.

به گزارش مشرق، روسیه امروز درباره پیشروی‌های نظامی ارتش این کشور در منطقه دونباس گزارش داده و گفته نیروهای مسکو با عقب راندن نیروهای اوکراینی اقدام به آزادسازی چند نقطه کرده‌اند.

ارتش روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد روستای راهبردی «پاولوکا» در جنوب غرب دونتسک آزاد شده و از نیروهای اوکراینی پاکسازی شده است.

این روستا که در یک تقاطع کلیدی واقع شده در هفته‌های گذشته صحنه درگیری‌های شدید میان نیروهای روسیه و اوکراین بوده است. وزارت دفاع روسیه گفته ارتش اوکراین در این درگیری‌ها متحمل تلفات شدید شده‌اند. طبق اعلام روسیه، نسبت تلفات ارتش اوکراین به روسیه ۹ به ۱ بوده است.

رئیس جمهوری دونتسک اندکی قبل‌تر گفته بود که این روستا در منطقه مهمی واقع شده و تصرف آن پیشروی نیروهای روسیه به شمال منطقه را تسهیل می‌کند. این پیشروی برای عقب‌راندن اوکراین از مرکز دونتسک ضروری است.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    4 1
    خسته نباشی دلاور
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    3 3
    خدا کنه پوتین خودشو به موش مردگی زده باشه که اوکراینی ها بروند خرسون و محل موشکهای امریکایی و سوئدی را پیدا کنه و بعد همه را بمباران و ده هزار اوکراینی را تلف کنه وگرنه لازمه به دلیل بی فکری و شکست خوردن و کشتار روسها از روی بی فکری و حماقت و پیر بودن ترور بشه
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 4
    چه عجب همش از عقب نشینی روسیه خبر بود!
  • US ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    5 2
    شق القمر کرده
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 2
    خوب حق روسیه است این مناطق روستبار هستند وخودشون میخواهن جز کشور روسیه باشند
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 1
    خسته نباشی دلاور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس