بالگرد اوکراینی سرنگون شده

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در رابطه با آخرین تحولات عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین گفت: یک بالگرد و ۶ پهپاد اوکراینی امروز سرنگون شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در رابطه با آخرین تحولات عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین گفت: طی عملیات هوانیروز، موشکی و توپخانه عملیاتی- تاکتیکی و ارتش، ۴ پست فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین و همچنین ۵۸ واحد توپخانه در مواضع تیراندازی، پیاده‌ نظام و تجهیزات نظامی دشمن را در ۲۳۶ منطقه در یک روز مورد اصابت قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره ادامه داد: همچنین، ۲ رادار ضد هوایی AN /TPQ-۵۰ و AN /TPQ-۳۶ ساخت آمریکا در قلمرو دونتسک منهدم شدند. یک انبار مهمات تیپ ۴۴ توپخانه‌ ای نیروهای مسلح اوکراین در منطقه زاپوروژیا و همچنین یک انبار سلاح و تجهیزات نظامی در منطقه خارکیف منهدم شد.

«ایگور کوناشنکوف» اضافه کرد: در جریان نبرد سامانه پدافندی در منطقه خارکیف، سامانه پدافند توپخانه‌ای M۷۷۷ ساخت آمریکا نیز منهدم شد. جنگنده نیروی هوافضای روسیه یک فروند بالگرد Mi-۸ نیروی هوایی اوکراین را سرنگون کرد و ۶ هواپیمای بدون سرنشین هم در یک روز توسط سامانه‌های پدافند هوایی سرنگون شدند. علاوه بر این، سه راکت از سامانه های موشک پرتاب چندگانه هیمارس و آلدر رهگیری شدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) و بنا به درخواست دونباس برای رها کردن آنها از ستم رژیم کی یف، فرمان آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین را صادر کرد.

غرب در واکنش به این اقدام، تحریم‌ های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع کرد و همچنین کشورهای غربی کی یف را با حجم وسیعی از تسلیحات و کمک غیرنظامی حمایت کرده و می کنند.

رئیس‌جمهور روسیه ۳۰ شهریور نیز «فرمان بسیج محدود نیروهای ذخیره» را اعلام کرد. وی در این باره خطاب به مردم روسیه گفت: در شرایط موجود، این تصمیم گیری ها بسیار ضروری است و کاملاً در چارچوب مواجهه با تهدیدهایی که با آنها روبرو هستیم اتخاذ شده اند؛ یعنی برای محافظت از میهن‌ مان و حاکمیت و تمامیت ارضی آنها اتخاذ شده‌ اند تا امنیت شهروندان روسیه و مردم مناطقی که (در شرق اوکراین) آزاد شده‌ اند تضمین شود. به همین علت حمایت از پیشنهاد وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح برای اعلام بسیج عمومی محدود در فدراسیون روسیه بسیار ضروری می‌ دانم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    5 3
    نتیجه این سرنگونی ها را داریم تو خرسون میبینیم برادر نیازی به تیتر زدن نیست
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 1
    کف بزنید برا پسر 👏👏😂
  • محمد IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    اره همش دارن اوکراینی ها ضربه میخورن بعد چجوری شما دارن عقب نشینی میکنید
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    همه نوع ضایعآاات خریدارییییم ، آهن الات ، چدن ، مس ، آلمنیوومممم خریدارییییمم
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 1
    به غربگدایان و وطنفروشان تسلیت عرض میکنیم ، انشالله غم آخرتون نباشه
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 1
    لآشه ی از مدرن و گرانترین تسلیحات غرب ک توسط ارزانترین پدافندهای روسیه لآت و پاره شدن
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 3
    به این نتیجه میرسیم ک عقب نشینی تاکتیکی از سوی ارتش روسیه از خرسون تله ای بیش نیود وآسه نیروهای نئونازیهای صهیونیست زلنسکی ، به امید تلفات بیشتری در روزهای آینده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس