کد خبر 1430732
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
آمریکا کره شمالی را به گفت و گو دعوت کرد

آمریکا روز شنبه اقدام کره شمالی در پرتاب دو موشک بالستیک برد کوتاه را محکوم کرد و از این کشور خواست وارد مذاکرات جدی شود.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می گوید پرتاب چندین موشک از سوی کره شمالی، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.

براساس این گزارش، آمریکا پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی را محکوم می کند. به عبارت دیگر این پرتاب ها نقض قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد است که از سوی این شورا به اتفاق آرا تصویب شده و این مساله صلح و ثبات در منطقه را تهدید می کند.

لی ژا-میونگ سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی نیز، آزمایش موشکی کره شمالی را نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ارزیابی و اعلام کرد: پیونگ یانگ بارها خط مرزی در دریای زرد و توافق نامه نظامی ۱۹ سپتامبر را نقض کرده است.

وی، اقدامات کره جنوبی را مصداق تحریک تنش ها در شبه‌جزیره کره اعلام کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی، ارتش این کشور را آماده پاسخ فوری به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی اعلام کرد و افزود: نیروهای دفاعی کره جنوبی و آمریکا رزمایش نظامی مشترکی را هفته آینده برگزار خواهند کرد.

لی از بررسی احتمال پرتاب موشک بالیستیک قاره پیما یا آزمایش هسته ای توسط پیونگ یانگ در شورای امنیت این کشور خبر داد.

کره شمالی در سال جاری در مجموع ۴۶ موشک بالستیک پرتاب کرده است که بیشترین تعداد موشک بالستیک است که این کشوردر بازه زمانی یکساله شلیک کرده است.

آمریکا و متحدان آسیایی آن یعنی ژاپن و کره جنوبی مشکوک هستند که کره شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش هسته‌ای جدیدی است و معاونان وزیران خارجه این سه کشور روز چهارشنبه ۲۶ اکتبر (۴ مهر) گفتند پاسخ مشترک آنها به این اقدام کره شمالی، قاطعانه خواهد بود.

نگرانی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای کره شمالی در ماه‌های اخیر عمیق‌تر شده است زیرا این کشور قانون جدیدی را تصویب کرده که اجازه استفاده پیشگیرانه از بمب‌های اتمی‌اش را در موارد خاص می‌دهد و گزارش‌هایی وجود دارد که حکایت از استقرار سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی در مرز خود با کره جنوبی می‌کند.

این کشور در آوریل ۲۰۰۹ اعلام کرد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اخراج می‌کند و آنها اجازه بازگشت ندارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس