گروسی: برنامه هسته‌ای کره شمالی فوق‌العاده نگران کننده است

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌الملل اتمی پنجشنبه شب گفت که آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی بیانگر این است که این کشور برنامه‌های اتمی خود را با تمام توان و فوق‌العاده نگران کننده پیش می‌برد.

به گزارش مشرق، گروسی تصریح کرد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شواهدی در دست دارد که حکایت از آماده شدن کره شمالی برای انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای است، اما هیچ نشانه‌ای از قریب‌الوقوع بودن این آزمایش به دست نیامده است.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: همه نفس خود را حبس کرده‌اند. البته آزمایش‌های بیشتر به این معنی است که آنها در حال اصلاح مقدمات و ساخت زرادخانه هستند. بنابراین ما این موضوع را بسیار دقیق دنبال می‌کنیم.

گروسی افزود: امیدواریم این اتفاق نیفتد اما متاسفانه نشانه‌ها به سمت دیگری می‌رود.

آمریکا و متحدان آسیایی آن یعنی ژاپن و کره جنوبی مشکوک هستند که کره شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش هسته‌ای جدیدی است و معاونان وزیران خارجه این سه کشور روز چهارشنبه ۲۶ اکتبر (۴ مهر) گفتند پاسخ مشترک آنها به این اقدام کره شمالی، قاطعانه خواهد بود.

نگرانی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای کره شمالی در ماه‌های اخیر عمیق‌تر شده است زیرا این کشور قانون جدیدی را تصویب کرده که اجازه استفاده پیشگیرانه از بمب‌های اتمی‌اش را در موارد خاص می‌دهد و گزارش‌هایی وجود دارد که حکایت از استقرار سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی در مرز خود با کره جنوبی می‌کند.

کره شمالی در سال جاری میلادی بیش از ۴۰ آزمایش پرتاب موشک را انجام داده است. این کشور در آوریل ۲۰۰۹ اعلام کرد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اخراج می‌کند و آنها اجازه بازگشت ندارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    0 0
    تا جونت دره مزدور صهیونیست وقتی قانون جنگل بر عالم حکم فرماست کره شمالی برای دریده نشدن حق بازدارندگی دارد
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    1 0
    چرا از اسرائیل ناراحت نمیشن
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    0 0
    یکی به این بنده خدایه کم آب بده زیاد ناراحت شده!
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    0 0
    کره شمالی عضو npt نیست و اصلا فعالیت های آن ربطی به آژانس ندارد . این یارو دستور داره که موج نگرانی بر علیه کره شمالی ایجاد کند . به قولی هر کسس با این ها نباشد اگر یک فشنگ هم داشته باشد غرب اظهار نگرانی می کندو رسانه های وابسته آن تا اندازه تهدید جهانی بزرگ می کنند .
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    1 0
    کثافت فقط کره شمالی نگرانت می کند آمریکا هند پاکستان رو سیه انگلیس فرانسه اسرائیل چی اینها امیدوارت می کنن ؟
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 0
    از برنامه اتمی اربابت رژیم صهیونیستی اسقاطیل ناراحت نیستی؟ که برنامه یک مسلمان کشی عظیم رو داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس