آغاز رزمایش نظامی کره جنوبی و آمریکا با ۲۴۰ هواپیمای جنگی

رزمایش هوایی بزرگ و مشترک کره جنوبی با آمریکا متشکل از ۲۴۰ فروند هواپیمای جنگی، در حالی آغاز شد که تحلیلگران درباره واکنش احتمالی کره شمالی هشدار می‌دهند.

به گزارش مشرق، علی‌رغم هشدارهای صریح و مکرر کره شمالی به همسایه جنوبی خود برای توقف رزمایش‌های تحریک‌آمیز نظامی مشترک با آمریکا، سئول اما از آغاز رزمایش بزرگی با واشنگتن خبر داد.

نیروی هوایی کره جنوبی اعلام کرد رزمایش هوایی ترکیبی موسوم به «ویجیلنت استورم» را به همراه نیروی هوایی آمریکا و با حضور حدود ۲۴۰ فروند هواپیمای جنگی از روز دوشنبه آغاز شده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این رزمایش پنج روزه با هدف سنجش توانمندی‌های عملیاتی و جنگی نیروهای هوایی دو کشور انجام می‌گیرد و قرار است در آن حملات هوایی به اهداف فرضی تمرین شود.

در این رزمایش، تقریبا ۱۴۰ فروند هواپیمای جنگی از کره جنوبی شامل جنگنده‌های اف-۳۵، جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ حضور خواهند داشت و آمریکا نیز حدود ۱۰۰ فروند هواگرد نظامی از جمله جنگنده‌های اف-۳۵ و هواپیماهای سوخت‌رسان کی‌سی-۱۳۵ شرکت می‌کنند.

طبق این گزارش، مقامات سئول می‌گویند این اولین بار است که ارتش آمریکا جنگنده‌های اف-۳۵ خود را به کره جنوبی گسیل می‌کند که اقدامی آشکار برای نشان‌دادن قدرت هوایی متحدان علیه تنش‌زایی‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی، از جمله آزمایش احتمالی اتمی، است.

پیش از این، معاونان وزرای خارجه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با درخواست از کره شمالی برای اجتناب از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر، هشدار دادند که انجام آزمایش اتمی واکنش بی‌سابقه‌ای را از سوی این سه کشور خواهد داشت.

این در حالی است که ارتش کره شمالی روز جمعه دو فروند موشک بالستیک کوتاه برد از منطقه «تونگچون» در استان «کانگ وون» به سمت دریای شرق (دریای ژاپن) شلیک کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس