آمریکا: روسیه و چین را متهم به کمک به آزمایش‌های کره شمالی کرد 

سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل، در واکنش به آزمایش های موشکی کره شمالی، روسیه و چین را متهم به کمک به این کشور کرد.

به گزارش مشرق، لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره کره شمالی از تعداد بی سابقه آزمایش های موشکی کره شمالی با بی اعتنایی کامل به مردم منطقه و قطعنامه های شورای امنیت انتقاد کرد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در سخنانی گفت که در سال جاری، کره شمالی ۶۳ بار قطعنامه های شورای امنیت را نقض کرده و سعی در تضعیف رژیم منع اشاعه داشته داشته است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل با بیان اینکه کره شمالی چند موشک دیگر باید پرتاب کند تا به عنوان یک شورای واحد پاسخ دهیم، گفت شورای امنیت باید اظهارات دبیرکل سازمان ملل را تقویت کند.

سفیر آمریکا دو عضو شورای امنیت را به مسدودسازی و کمک به آزمایش‌های کره شمالی متهم و ادعا کرد دو عضو شورا که دارای حق وتو هستند، کره شمالی را جسور کرده و به این کشور اجازه داده اند بی پروا این آزمایش های موشکی را انجام دهد که جان مردم ژاپن را به خطر انداخته و تنش ها را در منطقه افزایش می دهد.

وی مدعی شد زمانی که اعضای سازمان ملل به مساله سوء استفاده از حق وتو اشاره می کنند، این یکی از موارد اصلی است که آنها در ذهن دارند.

گرینفیلد خواستار محکومیت کره شمالی از سوی همه اعضای شورای امنیت شد و ادعا کرد ایالات متحده آمریکا متعهد به رویکرد دیپلماتیک است.

سفیر واشنگتن در سازمان ملل با بیان این ادعا که ایالات متحده آماده دیدار بدون پیش شرط با کره شمالی است، خواستار ورود پیونگ یانگ به دیپلماسی جدی و پایدار شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس