دونالد ترامپ، ملک سلمان، عبدالفتاح السیسی - نمایه

در راستای فعالیت مرکز اعتدال، رسانه‌ی بدنام «اینترنشنال» وابسته به رژیم سعودی، نیز طی روزها و هفته‌های گذشته، تمام تلاش خود را برای تحریک احساسات قومی-فرقه‌ای در ایران قرار داده است.

سرویس جهان مشرق - حادثه‌ی تروریستی اخیر در حرم حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام، مشهور به شاهچراغ، در شیراز که طبق گزارش‌های موجود تا این لحظه ۱۴ شهید و ۳۰ زخمی به جای گذاشت، قطعاً بدون توجه به اوضاع جاری کشور، به‌ویژه پس از درگذشت خانم «مهسا امینی»، به طور کامل قابل‌درک نیست. این دو حادثه، علاوه بر حوادث کوچک‌تری مانند جنجال‌آفرینی و تحریک اقشار و قومیت‌های مختلف در داخل کشور، ماننده حلقه‌های زنجیره‌ای هستند که ابتدایش در دست دشمنان غربی ملت ایران و انتهایش متأسفانه به دست برخی رژیم‌های عربی نادان در منطقه است.

فیلم کامل عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز از دید دوربین‌های مداربسته (حاوی تصاویر دل‌خراش) [دانلود]


مخاطبان محترم توجه داشته باشند، گزارش زیر حاوی تصاویر دل‌خراش از حادثه‌ی تروریستی در شیراز است.


«پروژه‌ی چندلایه‌ی ناامن‌سازی ایران»

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه‌ی ایران، در پیامی که به همین مناسبت در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام منتشر کرد، تأکید نمود: «این جنایت، نیات شوم مشوقان ترور و خشونت در ایران را کاملاً روشن ساخت. اطلاعات موثقی موجود است که دشمنان، پروژه‌ی چندلایه‌ی ناامن‌سازی ایران را طراحی کرده‌اند. بی‌تردید اجازه نمی‌دهیم منافع و امنیت ملی ایران بازیچه‌ی دست تروریست‌ها و مداخله‌گران خارجی مدعی حقوق بشر قرار گیرد[۱].» امیرعبداللهیان در پیام دیگری نیز در همین شبکه‌ی اجتماعی تصریح کرد: «نتیجه‌ی دهه‌ها سیاست آمریکا و متحدانش در منطقه، ویرانی و مرگ میلیون‌ها انسان بود و در ۴۰ روز اخیر نیز، در پس اظهارات به ظاهر بشردوستانه، دقیقاً همین صحنه‌های خشونت و به خاک و خون کشیدن مردم ایران را می‌خواستند. همانانی که تروریسم را به خوب و بد تقسیم کردند! خشونت را نیز به خوب و بد تقسیم می‌کنند!! و با تمام توان خویش، هم از خشونت و هم از ترور علیه مردم ایران حمایت می‌کنند.»

آشنایی با اتاق عملیات اغتشاشات اخیر در عربستان سعودی/ اهداف و دستورکار «مرکز اعتدال» چیست؟ + عکس و فیلم

تصویری از درون حرم شاهچراغ در شیراز پس از حمله‌ی تروریستی. قطعاً همزمانی این عملیات با مراسم چهلم درگذشت «مهسا امینی» که بهانه‌ی موجی از اغتشاشات در کشور شد، بی‌دلیل نبوده است.  (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› ایرانی‌های بد - ایرانی‌های خوب؛ حمایت آمریکا از اغتشاشگران ایرانی

›› «دیکتاتور خوب» و «جنایتکار جنگی خوب»؛ سیاست خارجی آمریکا بر چه مبنایی است؟

ارتش جمهوری اسلامی نیز طی بیانیه‌ای با اشاره به «سکوت سنگین و تعجب‌انگیز مدعیان حقوق بشر و مزدوران خارج‌نشین که داعیه‌ی دفاع از مردم دارند»، وعده داد: «ارتش تحت فرماندهی فرمانده‌ی معظم کل قوا آماده است تا در هر نقطه‌ای مشت پولادین و نابودکننده‌ی ملت ایران را بر سر دشمنان فرود آورد[۲] در این میان، علاوه بر بیانیه‌های مقامات جمهوری اسلامی پس از وقوع حادثه‌ی تروریستی شیراز، هشدار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران ایران، نیز که چندین روز قبل از این حادثه صادر شد، بسیار قابل‌توجه بود.  سردار سلامی حدوداً ۱۰ روز قبل از حمله‌ی تروریستی در شیراز، در سخنانی صریح و تقریباً پیش‌گویانه خطاب به یک مخاطب کاملاً مشخص، با مقامات رژیم سعودی این‌گونه اتمام حجت کرد:

یک سفارش به رژیم آل‌سعود دارم که با بنگاه‌های سخن‌پراکنی و رسانه‌هایشان فقط شیطنت ترویج می‌کنند و آشکارا به دنبال تحریک جوانان ما هستند: هشدار می‌دهم مراقب رفتارتان باشید و این رسانه‌ها را کنترل کنید؛ واگرنه دود آن به چشم شما خواهد رفت. ما با شما اتمام حجت می‌کنیم. شما از طریق این رسانه‌ها در امور داخلی ما وارد شده‌اید؛ ولی بدانید آسیب‌پذیرید. ما به شما گفتیم؛ مراقب باشید[۳].

آشنایی با اتاق عملیات اغتشاشات اخیر در عربستان سعودی/ اهداف و دستورکار «مرکز اعتدال» چیست؟ + عکس و فیلم

تصویر دیگری از حرم شاهچراغ شیراز پس از حمله‌ی تروریست‌های منتسب به داعش. آل‌سعود با کاشت و پرورش تخم تروریسم وهابی-تکفیری، نقش مستقیم در شکل‌گیری این جنایت داشته است. (+)

جوکی به اسم «مرکز اعتدال»

اکنون باید دید چرا سردار سلامی آل‌سعود را مستقیماً مورد خطاب قرار داد و روی سخن مقامات دیگرِ جمهوری اسلامی پس از حادثه‌ی تروریستی شیراز تا چه اندازه به سوی رژیم عربستان است. برای درک این مسئله، باید ابتدا با نهادی سعودی آشنا شویم که بیش‌تر به «مرکز اعتدال[۴]» مشهور شده است. اگرچه حمایت رژیم سعودی از «اعتدال» و «میانه‌روی» همان‌قدر خنده‌دار است که ادعای دفاع رژیم آمریکا از حقوق بشر؛ اما به هر حال، ملک سلمان، پادشاه سعودی، همزمان با سفر سال ۲۰۱۷ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، و شماری از سران کشورهای عربی به ریاض، اعلام کرد قصد دارد مرکزی سایبری به نام «مرکز جهانی مبارزه با ایدئولوژی افراط‌گرایی[۵]» را به میزبانی پایتخت عربستان تأسیس کند.

آشنایی با اتاق عملیات اغتشاشات اخیر در عربستان سعودی/ اهداف و دستورکار «مرکز اعتدال» چیست؟ + عکس و فیلم

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا، «ملک سلمان» پادشاه سعودی، و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، در جریان نشست سال ۲۰۱۷ در ریاض. در این تصویر (که شهرت زیادی نیز پیدا کرد) نام و نشان «مرکز جهانی مبارزه با ایدئولوژی افراط‌گرایی» موسوم به «مرکز اعتدال»، دیده می‌شود. (+)

سرویس فارسی خبرگزاری رسمی رژیم سعودی، موسوم به «آژانس خبری سعودی»، این مرکز را این‌گونه معرفی می‌کند:

مرکز بین‌المللی مبارزه با تروریسم (اعتدال) یکی از نتایج زحمات خادم حرمین شریفین، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود (حفظه‌الله) و رهبران کشورهای جهان برای مبارزه با تروریسم با استفاده از فناوری روز به شمار می‌رود. مرکز اعتدال سمبل مرحله‌ی جدید و پیشرفته‌ای از مبارزه با افراط‌گرایی از طریق فکری و فرهنگی و تقویت همزیستی و صلح بین ملت‌هاست. این مرکز از طریق بررسی و تحلیل افکار افراطی و ارائه‌ی رهنمودهای مختلف و برنامه‌های متنوع، به مرجعی اصلی و مهم برای مبارزه با تروریسم تبدیل خواهد شد. اعتدال، زیرساخت‌های اصلی برای موفقیت را در اختیار دارد، که مجهز بودن به فناوری پیشرفته برای مبارزه با افراط‌گرایی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی از جمله‌ی آن‌هاست؛ و می‌تواند با نرم افزارهای جدید به رصد و تحلیل هرگونه محتوای افراطی در اینترنت بپردازد. این مرکز به زبان‌های مختلف فعالیت کرده، و به دنبال نهادینه ساختن مفاهیم اسلام معتدل و همزیستی مسالمت‌آمیز، و رسوا ساختن تبلیغات گروهک‌های افراطی و تروریستی است[۶].

اهداف و دستورکار مرکز اعتدال چیست؟

ناگفته پیداست که سیاست‌های رژیم آل‌سعود دقیقاً نقطه‌ی عکس هرگونه تعریفی از اعتدال و میانه‌روی است، اما مرکز اعتدال سعودی از جهات دیگری اهمیت دارد. بنا به ادعای رژیم سعودی، این مرکز به صورت تخصصی در سه حوزه‌ی مربوط به فناوری اطلاعات، تحلیل و داده‌کاوی فعالیت می‌کند؛ اگرچه بررسی عملکرد این مرکز تا کنون نشان می‌دهد که عمده‌ی فعالیت آن در چارچوب تولید هشتگ‌های خاص و هدفمند به منظور داغ کردن در توئیتر بوده است. از آن مهم‌تر، پشتیبانی گسترده‌ی اندیشکده‌ها و سرویس‌دهنده‌های اینترنتی بزرگی مانند فیس‌بوک، توئیتر و گوگل از این مرکز است؛ به گونه‌ای که این سرویس‌دهنده‌ها پایش و تحلیل محتواهای سفارش‌شده را به صورت انبوه و یا موردی برای این مرکز انجام می‌دهند.

توضیحاتی درباره‌ی مرکز اعتدال سعودی [دانلود]

از مهم‌ترین محورهای عملکرد و نیز وضعیت پروژه‌های این مرکز که به صورت مستمر برای مقامات عالی سعودی گزارش می‌شود، می‌توان به تولید گفتمان «معتدل» (بخوانید: سلفی-وهابی) برای غلبه بر گفتمان «افراط‌گرایی» (بخوانید: محور مقاومت) اشاره کرد. اهداف راهبردی پیش‌بینی‌شده در این مرکز عمدتاً بر عملیات روانی علیه گروه‌های غیر همسو و توان‌بخشی گروه‌های همسو در راستای ترویج افکار و عقاید مدنظر تمرکز داشته و برای ایجاد فشار تبلیغی و رسانه‌ای به نهادهای بین‌المللی برای وادارسازی آنان به اقدام علیه گروه‌های مخالف رژیم سعودی تنظیم شده است. جالب این‌که عمده‌ی گروه‌های مورد بررسی این مرکز اخوان‌المسلمین، حماس، حزب‌الله، انصارالله، عصائب اهل‌الحق، جبهه النصره (اخوانی)، سازمان بدر، و شاخه‌ی سیاسی طالبان بوده‌اند[۷].

در همین‌باره بخوانید:

›› چرا آل‌سعود نگران صف‌بندی جدید در جهان اسلام است؟

›› پیشنهاد ترور مقامات ارشد ایران با بودجه سعودی

به نام اعتدال، به کام افراط‌گرایی

این مرکز بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ میلادی، ضمن پذیرش ۱۰۰ هیأت بازدیدکننده‌ی خارجی از ۳۰ کشور جهان و ۴۰ نهاد بین‌المللی همسو، ایجاد همکاری و مشارکت با سازمان‌های مردم‌نهاد، مؤسسات خیریه، دانشگاه‌ها و انجمن‌های دینی، ایجاد دفاتر نمایندگی در اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و آفریقا، و تحت پوشش ایجاد بانک اطلاعاتی ظاهراً با موضوع گروه‌های افراط‌گرا و مراکز تبلیغاتی و رسانه‌ای آن‌ها، عملاً به جمع‌آوری اسناد، سخنرانی‌ها، بیوگرافی متعلق به افراد و شخصیت‌های هدف، عکس، آرم سازمان‌های مختلف، ویدیو، و مشخصات لهجه‌ها و گویش‌های متداول بین گروه‌های غیر همسو اقدام کرده و آن‌ها را در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی عبری-غربی برای تحلیل و طراحی عملیات‌های مختلف قرار داده است. این فرآیند البته به همین‌جا ختم نمی‌شود و بخش اجرایی مرکز اعتدال پس از رفت‌وبرگشت اطلاعات با کارفرمایان عبری-غربی و تدوین سناریوهای عملیاتی، تازه مشغول به کار شده و بر اساس دستورالعمل‌های رسیده، اقدام به عملیات روانی می‌کند.

آشنایی با اتاق عملیات اغتشاشات اخیر در عربستان سعودی/ اهداف و دستورکار «مرکز اعتدال» چیست؟ + عکس و فیلم

«اقلیت‌های اتنیکی [نژادی]، پرچم‌دار و میدان‌دار خیزش سراسر مردم ایران علیه جمهوری اسلامی»؛ تیتر رسانه‌ی سعودی «ایران‌اینترنشنال» که مستقیماً سعی در استفاده از مسائل قومیتی و نژادی برای ایجاد آشوب و شورش در ایران دارد (+)

این مجموعه یکی از مراکز طراحی و اجرای عملیات روانی به شمار می‌رود که اگرچه با هدف ادعایی مقابله با افراط‌گرایی تأسیس شد، اما در عمل عهده‌دار عملیات روانی علیه محور مقاومت و حمایت از تروریست‌های افراطی در منطقه شده است. از جمله‌ی مهم‌ترین عملیات‌های این مرکز از ابتدای تأسیس تا کنون، راهبری مجازی اغتشاشات خیابانی و تخریب اعتماد عمومی به نظام‌های حاکم در لبنان، عراق و ایران در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ بوده که در بستر شبکه‌های اجتماعی به عنوان بازوی کمکی رسانه‌های اصلی جریان ضدمقاومت به ایفای نقش پرداخته است. بر این اساس آن‌چه روشن است این‌که این مرکز در عین این‌که نام اعتدال را بر خود نهاده، عملاً به کام محور غربی-صهیونیستی است و کار ویژه‌ای جز بسترسازی برای توسعه‌ی خشونت، تفرقه و تروریسم تکفیری ندارد[۸].

ارتباط مرکز اعتدال سعودی با اغتشاشات اخیر

سؤالی که اکنون باقی می‌ماند این است که مرکز اعتدال سعودی چه ارتباطی با اغتشاشات اخیر در ایران دارد. در یکی از گزارش‌های وزارت اطلاعات ایران درباره‌ی اغتشاشات پس از فوت مهسا امینی در ارتباط با تلاش برخی سرویس‌های جاسوسی غربی و رژیم صهیونیستی در برگزاری دوره‌های آموزش مربیان براندازی برای تعدادی از عناصر مرتبط و ازپیش‌نشان‌شده، نام مرکز اعتدال سعودی نیز به چشم می‌خورد. در جایی از این بیانیه آمده است: «شبکه‌ی توئیتر [که پیش‌تر به همکاری نزدیک آن با مرکز  اعتدال سعودی اشاره شد] با حداقل ده برابر کردنِ ظرفیت انتشار پیام برای هر کاربر در یک ساعت و لغو برخی محدودیت‌های دیگر، نهایت سعی خود را در کمک به نشر اخبار مورد نظر، انجام عملیات روانی، و تشدید فعالیت ربات‌های سازمان‌یافته [مشابه حوزه‌ی فعالیت مرکز اعتدال عربستان] علیه ایران را اعمال کرد.»

آشنایی با اتاق عملیات اغتشاشات اخیر در عربستان سعودی/ اهداف و دستورکار «مرکز اعتدال» چیست؟ + عکس و فیلم

«خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی؛ فراخوان‌های تجمع در روزهای پنج‌شنبه و شنبه در ایران و جهان»؛ تیتر رسانه‌ی سعودی «ایران‌اینترنشنال» برای تحریک مردم به ایجاد اغتشاش و آشوب به بهانه‌ی درگذشت مهسا امینی (+)

مرکز اعتدال به عنوان یک مرکز کاربری وقتی در بحث داده‌کاوی فعالیت می‌کند، می‌تواند ذائقه و سلیقه‌ی مردم یک منطقه را بسنجد و متوجه تأثیرگذاری هر هشتگ در بخش‌های مختلف ایران و جهان بشود، بنابراین آن‌ها داده‌کاوی می‌کنند تا هشتگ‌سازی بهتری داشته باشند و اگر داده و محتوایی را تولید می‌کنند، می‌دانند چگونه باید از آن برای همراه‌سازی افکار عمومی استفاده کنند. نکته‌ی جالب توجه این‌جاست که این مرکز (که بیش‌تر از صفحات تقلبی و ربات‌های مجازی ساخته شده) در هر مسئله‌ای ورود نمی‌کند، بلکه موضوعات مورد علاقه‌ی آن‌ها برای ورود به هشتگ‌سازی، موضوعاتی چون اغتشاشات در عراق، انفجار در لبنان، یا جریان‌های شکل‌گرفته در آبان‌ماه ۹۸ یا اغتشاشات روزهای اخیر ایران است که بر اساس داده‌کاویهای استخراج‌شده از کاربران فضای مجازی صورت می‌گیرد[۹].

آل‌سعود به گردن سگ‌های دست‌آموزش قلاده بیندازد

از آن‌جایی که گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله‌ی تروریستی در حرم شاهچراغ را به عهده گرفته[۱۰] و بر هیچ‌کس پوشیده نیست که منشأ و بستر فکری و ایدئولوژیک تولد داعش، عربستان است و پرورش این گروهک نیز با بودجه‌ی سعودی ممکن شده، قطعاً آل‌سعود را باید در رأس فهرست بازیگران خارجی در پشت صحنه‌ی نمایش تروریستی اخیر دانست. اکنون مفهوم هشدار سردار سلامی واضح‌تر از قبل شده است. آل‌سعود که از فروش نه‌چندان‌غیررسمی مشروبات الکلی[۱۱] در فرودگاه‌هایش تا رابطه‌ی نه‌چندان‌مخفی در پشت پرده با رژیم صهیونیستی و کشتار زنان و کودکان یمنی، هیچ بویی از اسلام نبرده، و از کاشت بذر تروریسم وهابی-تکفیری تا پرورش گروهک‌های تروریست از قبیل مجاهدین خلق و قتل وحشیانه‌ی خبرنگاران منتقد خودش، تا کنون رنگ میانه‌روی را ندیده، ماه‌هاست به بهانه‌های مختلف تلاش می‌کند در ایران آشوب و اغتشاش به راه بیندازد.

جست‌وجوی پدر یمنی در میان اجساد حمله‌ی ائتلاف سعودی به یک اتوبوس مدرسه، و پیدا کردن فرزندش «یوسف» (حاوی تصاویر دل‌خراش[دانلود]

جزئیاتی درباره قتل وحشیانه‌ی «جمال خاشقجی» خبرنگار منتقد سعودی، به دستور محمد بن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان [دانلود]

ماجرای دردناک «یسری» دختربچه‌ی یمنی که به خاطر جنگ یک چشمش را از دست داد (حاوی تصاویر دل‌خراش[دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› تمام آن‌چه باید درباره قتل و تکه‌تکه شدن جمال خاشقجی، خبرنگار سعودی، بدانید

›› خلبانان اسرائیلی با بمب‌افکن‌های سعودی، یمن را بمباران می‌کنند

در راستای فعالیت مرکز اعتدال، رسانه‌ی بدنام «ایران‌اینترنشنال» وابسته به رژیم سعودی، نیز طی روزها و هفته‌های گذشته، تمام تلاش خود را برای تحریک احساسات قومی-فرقه‌ای در ایران با دستاویز قرار دادن فوت مهسا امینی[۱۲] و از طریق دروغ‌پردازی[۱۳] نموده است[۱۴]. این رسانه در یکی از آخرین سناریوسازی‌هایش، گزارشی تحت این عنوان مضحک منتشر کرده است: «ایرانی‌ها رژیم را پشت حمله به بارگاه شیعی می‌دانند و آن را «خودزنی» می‌نامند[۱۵]». این ادعای خنده‌دار در ادامه‌ی بارها[۱۶] و بارها[۱۷] دمیدنِ ایران‌اینترنشنال در آتش اغتشاشات اخیر با گزارش‌هایی است که مردم ایران را به تجمع و اعتراض و آشوب دعوت می‌کنند. به علاوه، آل‌سعود قصد دارد شبکه‌ی جدیدی[۱۸] با عنوان «آذربایجان‌اینترنشنال[۱۹]» را نیز راه‌اندازی کند[۲۰] که هدف آن پیشاپیش کاملاً مشهود است[۲۱].

آشنایی با اتاق عملیات اغتشاشات اخیر در عربستان سعودی/ اهداف و دستورکار «مرکز اعتدال» چیست؟ + عکس و فیلم

تصویر صفحه‌ی توئیتر شبکه‌ی «آذربایجان‌اینترنشنال» که البته هنوز راه‌اندازی نشده است. (+)

آشنایی با اتاق عملیات اغتشاشات اخیر در عربستان سعودی/ اهداف و دستورکار «مرکز اعتدال» چیست؟ + عکس و فیلم

یکی از پست‌های حساب کاربری شبکه‌ی «آذربایجان‌اینترنشنال» در توئیتر که وعده‌ی پخش سریال به زبان «تورکی» را می‌دهد. (+)

پیش از حملات تروریستی داعش در سال ۱۳۹۶ به حرم امام خمینی و مجلس شورای اسلامی، سعودی‌ها تهدید کرده بود که «جنگ را به خاک ایران خواهد کشاند» و به این ترتیب، عملاً اثبات کرد تروریست‌های داعشی از پوست و خون آل‌سعود و مصداق سگ دست‌آموز اما ولگرد آن‌ها هستند. با این وجود، آن‌چه پادشاه و ولی‌عهد نادان سعودی از درک آن عاجزند این است که جمهوری اسلامی ابزارهای متعدد و قدرتمندی برای واکنش به خرابکاری‌های آل‌سعود دارد. اگرچه ایران تا کنون از این ابزارها نهایت استفاده را نبرده، اما این خویشتن‌داری تهران یک تصمیم عامدانه از روی بزرگواری بوده است، نه از روی ناتوانی. آل‌سعود که ظاهراً هنوز یاد نگرفته به گردن سگ‌های دست‌آموزش قلاده بیندازد، اکنون باید منتظر بحران‌های عمیق‌تری چه در داخل مرزهای عربستان، و چه در نقاط و حوزه‌های دیگر باشد.

در همین‌باره بخوانید:

›› مسابقه کودک‌کشی رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی با سلاح‌های آمریکا

›› کارمندان ایرانی «سعودی اینترنشنال» و مقوله‌ خیانت در زمان جنگ


[۱] امیرعبداللهیان: دشمنان پروژه چند لایه ناامن‌سازی ایران را طراحی کرده‌اند لینک

[۲] ارتش آماده است در هر نقطه‌ای مشت پولادین را بر سر دشمنان فرود آورد لینک

[۳] هشدار سرلشکر سلامی به عربستان: رسانه‌هایتان را کنترل کنید وگرنه دود آن به چشم‌تان خواهد رفت لینک

[۴] مرکز اعتدال سعودی لینک

[۵] مرکز جهانی مبارزه با افراط‌گرایی لینک

[۶] مرکز اعتدال، پروژه ای بین المللی برای مبارزه با افراطی گرایی به میزبانی ریاض لینک

[۷] نقش «مرکز اعتدال سعودی» در بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی لینک

[۸] همان

[۹] کالبدشکافی فعالیت‌های «مرکز اعتدال» عربستان سعودی در اغتشاشات اخیر ایران لینک

[۱۰] ۱۵ killed, ۴۰ injured in terrorist attack claimed by ISIS in Iran Link

[۱۱] عربستان سعودی فروش مشروبات الکلی را مجاز می‌کند لینک

[۱۲] خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی؛ فراخوان‌های تجمع در روزهای پنج‌شنبه و شنبه در ایران و جهان لینک

[۱۳] خیزش سراسری مردم ایران؛ معترضانی که در کوره شکنجه آبدیده می‌شوند لینک

[۱۴] اقلیت‌های اتنیکی، پرچمدار و میدان‌دار خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی لینک

[۱۵] Iranians Blame Regime For Attack On Shia Shrine Calling It ‘Self-inflicted’ Link

[۱۶] چهلم مهسا امینی؛ خیزش گسترده در شهرهای مختلف کشور و مقابله مردم با نیروهای حکومتی لینک

[۱۷] تداوم خیزش سراسری؛ مادر نیکا در چهلم دخترش: با پرپر شدنت بذر شهامت را در دل‌ها شکوفا کردی لینک

[۱۸] مجموعه های تلویزیونی را هر روز از کانال آذربایجان اینترنشنال دنبال کنید... لینک

[۱۹] آذربایجان اینترنشنال لینک

[۲۰] آذربایجان اینترنشنال لینک

[۲۱] ابعاد جدیدی از شرارت نرم سعودی در منطقه لینک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 98
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • ح IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    از یاران امام علی گفت یا علی برای ما دعا کن که دچار فتنه نشیم امام گفتن یعنی برخلاف سنت خدا عمل کنم؟ سنت خداست که فتنه روی بده هرچه پیچیده تر بهتر به دودلیل 1.منافق و داعشی از مسلمانان غربال شدن گویا کشور حجامت شد 2.هرچه مارو نکشه قوی تر میکنه حالا ما یه تجربه فوق العاده از فتنه داریم و جلوی فتنه های این چنینی دفعات بعد سریعتر گرفته میشه حِزبُ الله لَهُم غالِبون
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      60 6
      ریشه اصلی و بازیگردان فتنه ها یهود صهیونیستی میباشد و بقیه عمله و مزدور و بازیگر تحت هر عنوانی که خواستار کوتاه آمدن و تسلیم و تابع طرح ابراهیم هستند
    • شاکی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      43 5
      جدیدا این وهابی ها نقش شون از سگ دست اموز امریکایی به خوک اهلی و تربیت شده اسرائیلی تعییر پیدا کرده . قبلا برای یانکی ها دم تکان میدادن حالا برای اسرائیلی ها .
    • ایرانی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      28 4
      ظاهراً دلیل عدم اخراج برخی دانشجویان هتاک عدم همراهی قوه قضاییه است مثل سایر عدم همراهی ها در یکسال اخیر چون اگر کمیته‌ انضباطی دانشگاه این داعش جویان هتاک را اخراج کند احتمال گرفتن رای از دیوان عدالت اداری و بازگشت آنها به دانشگاه وجود دارد متاسفانه! پس اول قضاییه باید تکلیفش را با خودش و بعد با این هتاکان مشخص کند‌. حجت تمام شد
    • دلخور IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      36 1
      بدبخت ها گنده تون زم بود . الان کجاست . شماها هم تو نوبتید . خودمون دهن گشادتون رو می بندیم . تا اروم بشین
    • DE ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      0 3
      از آقای امیر عبداللهیان تقاضا داریم با چند هشدار آتشین، حالشونو جا بیاره.
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      2 1
      ابتکار مردمی برای پایان اغتشاش. بعد از ابتکار مردم نیشابور الان در شهرهای دیگر هم به محض فراخوان ضدانقلاب، خود مردم آنجا حاضر می‌شوند و اندک اغتشاشگران باقیمانده را متواری میکنند یا تحویل پلیس میدهند. #حضور_مردم #امنیت_آرامش
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      6 1
      ابتکار مردمی برای پایان اغتشاش. بعد از ابتکار مردم نیشابور الان در شهرهای دیگر هم به محض فراخوان ضدانقلاب، خود مردم آنجا حاضر می‌شوند و اندک اغتشاشگران باقیمانده را متواری میکنند یا تحویل پلیس میدهند. #حضور_مردم #امنیت_آرامش
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      1 1
      این اپوزسیون مدعی و همه بحساب نخبه و پولدار و غیره و ذالک خارج رفته طی چهل سال گذشته جمعا نتوانستند باندازه سر سوزنی در سیاست کشورهای مقصد دخل و تصرفی نظیر هندی و پاکستانی ها و آمریکای جنوبی و افریقا داشته باشند و آنهائی که سر و صدا بپا میکنند اغلب افراد شکست خورده که برای رهائی از مشکلات حاضر به مزدوری جهت آسیب رساندن به کشور و زادگاه خود شده اند اینقدر نقش و جایگاه آنها واضح هست تعجب از قشر بحساب خود برخی سیاسیون و فرهیخته و دانشجوست که تحت تاثیر القائات قرار گرفته و ویروسی و همرنگ این جماعت بد دهن و فحاش و اسیر لیدرهای اختصاصی آموزش دیده دشمنان بمنظور واضح که در اجتماع برلین با تعدد پرچم ها نمونه آن با اختلافات و همان بد دهنی ها بین جمعیت بمعرض نمایش درآمد همان هدف غائی و نهائی پارچه پارچه شدن کشور است شده اند چگونه درک نکردند و امنیت کشور را با خطر مواجه ساختند و آسیب های فراوان زدند و جمعی از بهترین فرزندان و مدافعان این وطن را از کف بدهیم وجدان اگر دارید شب که سر بر بالین میگذارید با خود خلوتی داشته و به عواقب اعمال و نیت دشمن آشکار که تبسم بر لبانشان نقش بسته عمیق تفکر کنند
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      6 0
      چرا جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی امثال ال سعود مقابله به مثل نمیکنه
    • US ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      4 0
      بالاخره کی قراره با سایت زرد برترینها برخورد کنید؟ بعضی خبرهاش تا یک میلیون نفر هم بازدید خورده ..تیترها و خبرها همه ضد امنیت و فتنه گر .مثلا خبر شهید شدن بسیجی رو نمیذاره بعد تیتر میزنه تخریب اموال مردم در اکباتان.
    • آرش IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      همینجوری که شما فکر میکنید و پیشنهاد میدید خیلی ها قبل شما فکر میکنن و نظر دادن مسئله جنگ ایران و عربستان از خیلی جهات باید بررسی بشه یکی مسئله کعبه هست حمله ایران به عربستان و علل خصوص کعبه به ضرر ایران هست چون غرب همینو می‌خواد حمله به مکه یعنی جنگ ایران و با مسلمانان اون موقع برای ایران خطر بزرگ‌تری هست
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    45 3
    سعی رسانه های معاند کشاندن جنازه اغتشاش به جام جهانی است. پس حالا که در آستانه جام‌جهانی هستیم اگر مراکز خاص عربستان و امارات و.. ناامن شوند قطعا قطر از طرف خودش و آنها از ایران درخواست همکاری برای آرامش میکند آنوقت ایران می‌تواند شرطش را بسته شدن دهان رسانه های ضد ایرانی سعودی و لندنی کند. و این یک ماه برگزاری جام جهانی کافیست تا باقیمانده فتنه ترکیبی جمع شود.
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      0 7
      قطر گنده تر از ما هست
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    5 3
    به موقعش فوت وکشته حساب کردن وفحاشی وتخریب وقتل بااسم یک مرحومه راباانام گیری ازاستکبارورشکسته خوددرگیرقطعا خواهیم گرفت
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    16 3
    کجایی خلخالی که فقط تو تونستی جنایت‌های منافقين رو جمع کنی
    • IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      دنیا عوض شده ،کجای کاری؟
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    26 1
    خنده دار کییا دم از اعتدال میزنن خاک عالم بر سر عربستان که گذاشته همچین کثافتی بر کشورشون حکومت کنه یا از این ور می افتن یا از اون ور بوم خدا نابودتون کنه که ال سعود فرزندان شیطان هستند
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      1 0
      بن اره بدبخت عزراییل از رگ گردن به تو نزدیکتره
  • دانیال IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    28 2
    سعودی را باید شدیدا تنبیه کرد. آرامکو را باید به طور موثر از مدار خارج کرد. هزینه ای که تلویزیون اینترنشنال برای سعودی برمی دارد را باید شدیدا افزایش داد.
    • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      پوتین نمیزاره ، پارسال باید اینکار رو میکردید
  • دانیال IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    22 1
    از بتدای این اتفاقات چندین بار نوشتم که سعودی را باید زیر ضرب گرفت و همچنین باید رسما ازمایش اتمی مان را انجام دهیم. تا از امریکا و اروپا و اسراییل و سعودی زهر چشم اساسی نگیریم اتفاقات به سوی ارامش نخواهد رفت. این اتفاقات بخشی از یک جنگ جهانیست که اتاق عملیاتی آن در کشورهای ضد مقاومت است.
    • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      اللن پوتین به نفت عربستان نیاز داره
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    9 18
    به هرحال90درصدمردم معترضند که بقول شما دشمنان میتوانند سواستفاده کنند!پس خودتان را درست کنید نه اینکه مردم را به بهانه این دشمنان بیشتر بکشید تا زودتر نابود شوید(مردم به دروغها خیانتها وعده وعیدها فسادها اطاله ها بی تفاوتیها غارتها سرکوبها کشتارها بیکاری بیگاری،انواع معضلات ومشکلاتی که برایشان پیش آوردید تجاوز باندبازی بی لیاقتی ،غارت وبتن کردن تمام(ثروت،پیشرفتها،اقتدار استقلال آزادی خودکفایی عزتشون...)معترضند
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      17 4
      خودرهبرهم به وضعیت اقتصادی که مشکلی جهانی است اعتراض دارند وبحث کنترل بانکهاوشفافیت مسئولین دزدرانت خوارچندتابعیتی حرامی رامطرح کردند ولی راهش تخریب وفحاشی نیست رویای امریکایی که کاخ صهیونیست زده سفیدبرای ملت مظلوم امریکادیده بود که الان دارند نمادهای برده داری وپرچم فاسدوسلاح والکل ومخدرپخش کن بارسان هرانابودمیکنندانقلاب ابراهیمی ضدفرعونی اسلامی ما باقدرت ادامه میدهد
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      8 1
      طبق معمول دروغ پشت دروغ...شما این نوددرصد را از کجا آورده اید؟؟؟ احتمالا این را هم ماهواره ها گفته اند...این همه دروغ گفتید وبرملا شد باز هم ادامه میدهید؟؟؟
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      5 3
      مردم معترض هم باشن الان اغتشاش نمیکنن و آب به آسیاب دشمن نمیریزن
  • محمد IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    10 2
    خدا لعنتشون کنه حیوان انسان نما داعشی
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      0 0
      چه ربطی به داعش داره موضوع ؟ القاعده به عربستان و فرصیه هایی هست که میشه ربط داد . اینها با هم فرق دارن
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    6 4
    یعنی همیشه درکوچه ما عزاست ودر کوچه آنها عروسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      1 0
      مرگ بر بن اره
  • US ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    3 33
    رابطه دوستانه با عربستان خواست دو ملت هست با چنین بهانه های واهی ای این همه هزینه از جیب مردم درست نکنین و در پی ان این همه قتل و ...درمنطقه دشمن درست کردن هنر نیست دوست درست کردن هنره
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      2 0
      به نظر میرسد حقوق بگیر وهابیون باشی!
    • سعید موسویان فرد IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 0
      خوبی شما ؟ چه خبر؟ این بالا یه ستونه دو متر و نیمی مطلب نوشته ، دقیقا بالای همین قسمت که کامنت گذاشتی ، آره اون بالا ، خوندی،؟ دیدی ؟ نظر بن سلمان راجع به شما و کامنت شما میدونی چیه؟ نظرش اینه که تو مرتدی خونت مباحه ! گفته هرکه سر تو را ببره جاش تو بهشته! در جریان هستی ؟ ایران ساکن هستی شما؟ تلوزیون داری ؟ چند ساله جنگه تو یمن نسل کشی کودک کشی قحطی شدید، هشدار فاجعه انسانی داده خوده سازمان ملل ! تو سوریه هم جنگ راه افتاد ، داری از رابطه دوستانه میگی. اون بالا نگاه کن بن سلمان میگه جنگ و میکشونم داخل ایران ، بهانه های واهی ؟ ببخشید بهانه های واهی ؟ الان ایران و ایرانی بهانه واهی داره نسبت به عربستان ؟ آذربایجان اینترناشنال ؟ بسه دیگه
    • CA ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      3 0
      خواست آلسعود نیست. آلسعود داعشپرور در یمن،عراق،سوریه،افغانستان،و ایران و... مرتکب جنایات زیادی شده و همچنان مشغول فتنه گریست. تا زمانی که آلسعود در قدرته منطقه روی صلح و ثبات رو نخواهد دید چون آلسعود معتقده شیعه باید کاملا از بین بره و همه شیعیان و جهان اسلام در برابر مذهب من‌درآوردی وهابی/تکفیری داعشی، سر تعظیم فرود بیاره و با‌ این ملعونها بیعت کنه که در واقع قبول ذلت برابر اربابشون آمریکا و رژیم صهیونیستی‌ست. در واقع همون چیزی رو که یزید و ابن زیاد ملعون به امام حسین «ع» پیشنهاد کردن به ما پیشنهاد میکنن، یعنی مرگ یا ذلت. ما هم که ۴۳سال پیش به آلسعود و اربابش آمریکا همان جواب امام حسین علیه السلام به ابن زیاد رو دادیم که فرمود: « الا و انّ الدعیّ ابن الدعیّ قد رکز بین اثنتین بین السّلّة و الذّلّة و هیهات من الذّلّة ». هیهات من الذله. آلسعود باید برود. آلسعود انشاءالله ساقط میشه، بعد حجاز بدست مردم واقعی حجاز میفته. معنی نداره یک کشور اسم یک خانواده رو یدک بکشه. مگه ابو اره آلسعود صاحب عربستانه که اسمش رو گذاشتن عربستان سعودی؟
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    4 18
    تا کی خودتون فریب می دهید با دشمن خارجی هیچ کس باور نمی کنه
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      3 0
      پس یعنی تجاوز روسیه و انگلیس در طول تاریخ از وقتی نفت تو ایران پیدا شد دروغه!!! شما تا کی میخوای سرتو بکنی زیر برف این دو تا متجاوزای بزرگ قرن ۱۹ و ۲۰ بودن که به مدد خدا امپراتوری هاشون فروپاشید آمریکا هم دست کم ازینا نداره آمریکا هم از جنگ جهانی دوم به متجاوزان قرن ۲۰ پیوست و در بهمن ۱۳۲۱ وارد ایران شدند و به نوعی ایران را اشغال کردن تورم توی همین سال ۹۶ درصد بود که سال بعد به اوج خودش رسید یعنی ۱۱۰ درصد شد توی طول تاریخ هیچوقت تورم کلی ایران حتی به ۶۰ درصد هم نرسید اما در جنگ جهانی دوم به لطف همین سه کشوری که امروز بعضیا سنگشون رو به سینه میزنن سه رقمی شد!! چرا ملت ایران بیدار نمیشه!! این سازمان مللی که درست شده کاملا براساس استانداردهای دوگانه شده امیدوارم فهمیده باشید
    • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 1
      جنگ جهانی دوم‌کدوم کشور تونست از جنگ دور بمونه که ایران دومیش باشه .؟ اسمش باهاشه ، جهانی
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    12 2
    همه اینها یک طرف وقتی سردمداران عربستان به صراحت اعلام کردند که ما آ شوب را به داخل خاک ایران می کشانیم مسئولین ما چه سیاستی اتخاذ کردند وزارت امور خارجه چه کرد صدای وسیمای فسیل شده وخواب چه کرد فقط مسخره کردند عربستان از حالا تا روز قیامت که برایش مستند بسازی ومردمش را بهم بریزی سوژه دارد صدا وسیما چه کرد.عربستان موجودیت ما را هدف گرفته ما همه شبکه را پر کرده ایم از بحثهای حوزوی شیعه وسنی!در اطراف ما شبکه های تلویزیونی با امکانات بسیار اندک وغیر قابل مقایسه با دم ودستگاه صدا سیما بسیار موفق تر از ما عمل کردند ما یک شبکه مورد اعتماد برای روز مبادا نداریم وقتی به مردم می گوییم دیشب تلویزون ایطور می گفت فورا جواب میدهند ولی بی بی سی اینطور می گفت چون وزیر ما درتلویزیون می گوید ما بنا نداریم نان را گران کنیم اما همه مردم فرداصبح نان گران می خرند.آیا با این همه دشمن غدار که از هیچ جنایتی ابا ندارد ما باید فقط دنبال ثابت کردن دروغ آنها باشیم وانتظار اخلاق از آنها داشته باشیم گویا هیچ انگیزه ای در مسئولین وجود ندارد.حالا ممکن است است صدا وسیما آمار بدهد آمارش هیچ ارزشی ندارد زیرا وقتی بخواهد گزا رش در رد ماهواره بگیرد از جلوی درب حسینیه ها ومساجد می گیرد واگر بخواهد در تایید آن بگیرد از جاوی سینماها وتاترها وقهوه خانه ها می گیرد .با ری بهر جهت کارکردن خسران است
    • CH ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      1 0
      کشاندن آشوب به داخل خاک سعودی، امارات، ترکیه، آذربایجان،بحرین، حتی فرانسه، بریتانیا ( نه فقط انگلستان)، آمریکا، حتی آرژانتین و اسرائیل آسان بود آسانتر هم شد. همه تحت فشار هستند و مردم منزجر از ظلم این دولتها
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      0 0
      چی بگم
    • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      2 0
      کدوم آشوب در اون کشورها وجود داره ؟ فعلا ایران صدر اخبار هست
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    12 4
    فقط و فقط کاخهای ریاض را هدف قرار دهید و با خاک یکسان کنید تا ملت عربستان و منطقه خاورمیانه راحت شوند
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      2 0
      اگر میتونید انجام بدید ،
    • IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      چین هم‌میشینه نگاه میکنه
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    10 2
    چه جای قشنگیه برای فرود سجیل😁
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      0 0
      دقیقا
    • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 0
      اینحور که معلومه ، فعلا که زور یک شبکه خبریش با ده تا مجری بیشتر از شهر پهبادی ما بوده .‌
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    6 1
    حالا من یه اتاق عملیات اغتشاش بهتون معرفی میکنم که تو عربستان و آلبانی نیست داخل خود وطنه: چت روم سایتهای بورسی مثلا سهامیابی و ره آوردی
  • مجتبی محمدی از زنجان IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 5
    با سلام بازم میگم من حق اظهارنظر ندارم اما جنگ قومی در جهان محکوم هستش خدایا هیچکس به هیچکس محتاج نشه
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      1 1
      کدوم دنیا برادرمن دنیایی که توش جرم وجنایت مجازه مثل فلسطین یامثل دستگیرنکردن اراجیف گوهایی مثل مصی لعنتی
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 0
    به خدا خسته شدیم. اگر تهدید می کنید به وعده هاتون عمل کنید.
    • IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 0
      همش شعاره جدی نگیر
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    پیشنهاد: مگر روسیه یک قدرت فضایی در جهان نیست چرا ایران با روسیه توافق نمی کند تا ماهواره هایی که پخش برنامه سیاسی را بر فراز ایران انجام می دهد را بزند در آسمان ایران نابود کند. و ریشه این ماهواره ها را بسوزاند تا درس عبرت برای امریکا و انگلیس و عربستان باشد
    • IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 0
      روسیه خودش از ماهواره های غربی استفاده میکنه ، خیلی سر و صدا کنه ، تلوزیون خودش رو هم‌ قطع میکنن
    • IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 1
      دنیا شهر هرت نیست ، مثل اینجا
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    7 2
    مرکز اعتدالی که هشتگ ها را جابجا میکند تا افکار جهت دهی نماید. کجایش اعتدال است؟ اعتدال در هشتگ ها در جهت منافع محور عبری عربی غربی؟ ربات های فیک در جهت عملیات روانی؟ هیچ ارتباطی با اعتدال دارد.
  • سعید IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    جهل ، کشنده ترین ویروس دنیا از نوادگان ابوسفیان کثیفی که در حق اسلام و پیامبر خیانت ها کرد و در آخر هم چون همه چیز را در حال از دست رفتن دید ظاهراً مسلمان شد ، چه انتظاری داریم ؟! مهم اقدامات جبهه مقاومت است . کار دشمن دشمنی است ، ما بایستی بسیار قوی تر و آماده تر در همه عرصه ها ظاهر بشیم . کم کاری از هر کسی نوعی خیانت است و کمک به دشمن . حالا هر کدام از ما بیاندیشیم که چه کرده این و چه خواهیم کرد . هم مسئول و هم مردم
    • IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      همه زور همین بوده ، شرمنده . چیز بیشتری به ذهنم نمیرسه
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 0
    مرگ بر آلسعود و صهیون
    • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      شعار
  • کورش FR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    چو ایران نباشد ، تن من مباد
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    حرف فقط یک کلام انتقام از سعودی والسلام
    • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      حالا که روسیه پشتش هست ، دیگه نمیشه
    • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      صدام به کویت حمله کرد ، تیکه پارش کردن .
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 1
    مشرق نیوز شما دلیل مخالفت با تظاهرات مخالفین را بفرمایید شاید ما هم طرفدار شما شدیم .
  • مرگ بر اسراییل DE ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 0
    مرگ بر وهابی
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    باید درس درست و حسابی به سعودی های بی همه چیز بدهید
    • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 1
      انگار فراموش کردید ، چین و روسیه حامیش هستن .
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 0
    عربستان سعودی بظاهر مسلمان، با دشمنان خدا متحد شده و فراموش کرده که خداوند شکست ناپذیر مقتدر است...خدا یاور جبهه ی حق است و هیچکس را یارای مقابله با خدا نیست
  • US ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 3
    لعنت خدا بر سعودی
  • . IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 4
    آل سعود باید نتیجه کارشونو ببینن
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      0 0
      این تحریکات برای ادامه جنایت درفلسطن است تل اویو رابه خاک وخون دواعش های صهیونیستی میکشیم اگرحس کنیم این تخریب وفحاشی ادامه دارخواهدبودیه کاری میکنیم عین الاسدپیشش تیرمشقی باشه
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      شرح وطایف هر منطقه مشخصه . صهیونیستی ، سهم حزب الله بوده که فعلا مصلحت حزب الله این بوده که با اسراییل صلح کنه .
  • CA ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    8 1
    کارمون به کجا رسیده که ... آلسعود برای ما اتاق عملیات اغتشاشات درست کردن. بدتر از ... آلسعود، ...رپادوهای فارسی زبان شبکه آلسعود اینترنشنال هستند که برای دریافت یه تیکه نون از آلسعود جای دوست و دشمن نشون میدن.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    4 3
    لعنت خدا بر آل سعود وهابی اره بدست
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    3 3
    مرگ بر ال سعود
  • سعید موسویان فرد IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 3
    باید با زور با این سعودی ها رفتار کنیم اینها اهل کنار آمدن نیستن اهل گفتگو نیستن ...
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 3
    مرگ بر آل سعود اسراییلی
  • مرگ بر آل سعود SE ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 3
    آل سعود فرزندان هند جگرخوار و ابوسفیان لعین هستن
  • رضا IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    ببينيم و تعريف كنيم ! به والله تا گوشمالى شون نديد حاضر نيستند از رفتارشون دست بكشند ، بايد چنان ضربه سنگين و نفس گير باشه كه نفس شون بند بياد !
    • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      🤣
  • محمد IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    تولید نفت عربستان که به صفربرسه دنیاآرامتر خواهدشد.
  • عباس IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    ما ملت ایران نه در گذشته و نه در حال حاضر و نه در آینده هیچوقت هیچوقت کشور خودمان را تنها نگذاشته ونخواهیم گذاشت ۰
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 1
    صدام به کویت حمله کرد ، یک ماه بعد حدف شد
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 1
    چین حامی عربستان بوده همیشه
  • IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 1
    الان از چین و روسبه گرفته تا خود غرب ، به عربستان نیاز دارن
  • IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 1
    پهبادها رو دستمون باد نکنه ؟
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 1
    این همه پول مالیات دستشون بود ،اینهمه پهباد و موشک ،رنگ و وارنگ درست کردن ،نتونستیم یه شبکه تلوزیونی با ۴ تا منشی با سواد جور کنن ؟
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    تنها رآه مواجهه و بازدارندگی این جنایتکاران و دیکتاتورها در منطقه فقط اینه در برنامه ای غنی سازی اورانیوم و امتلاک بمب اتمی هرچی بیشتر و زودتر با کشور روسیه همکاری و عمل گسترده تر بدون وقفه ادامه بدهیم
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 1
      روسیه اجازه تکنولوزی بمب رو به ما نمیده ، فوق فوقش مطین بشه دولت ایران ثبات داره ، کلاهک‌ تحت نطارت خودش بده .
  • مسی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 1
    تااین ساده لوح ها رو داریم نیازی به دشمن نداریم
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 0
    شکست نمرود توسط ی پشه یادتون رفته ؟؟ پول و ثروت اگر کارایی داشت الآن آل سهیود در برابر رزمندگان اسلام و پابرهنه های حوثی ها ۸ سال مث اولاغ در باتلاق یمن گیر نمیکردن ، فرقش اینکه مرد برای نام میجنگد نامرد برای نان
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 0
    اونایی ک اینقدر از زور و قدرت و توانایی عربستان بوق و کورنا میزنن تابحال شده یکبار از خودشان بپرسن اگ همچنان زور و قدرتی و حرفش برو داشت پ چرا تاکنون نتوانسته مجامع اتحادیه اعراب را از قاهره و الجزائر ب سرزمین های خود بعنوان رهبر جهان اعراب انتقال دهد و به میزبانی دائم عربستان در بیاره...؟؟؟!!! گاوهای شیرده فقط وآسه دوشیدن است لاغیر
  • farhad SE ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 0
    یه موشک وقتی ریاض میل کنه دیگه از این غلط ها نمیکونه یه مریض بی مغز همچون بن سلمان قدرت را در دست گرفته وگاو شیرده امریکا واروپا میباشد باید شیر این گاو خشکند تادرس عبرتی برای همه بشود لعنت خدا بر اسراییل وحکام پلید عربستان
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    چرت و پرت نگید . اقای ولایتی گفتن سفارت عربستان باید باز بشه
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    آقای امیر عبداللهایان گفتن از راه دیپلماتیک ، دیپلماتیک ، میدونید ینی چی ؟ از این راه مشکل شبکه ها حل بشه
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    ما ۴۳ ساله با بسته نگهداشتن لآنه جاسوسی و طویله های دشمنان از ایران توانستیم در برابر بزرگترین شیاطین در جهان ینی آمریکا ، صهیونیست از پس شون بر بیایم ، گاوهای شیرده و نوچه هاشون عددی نیستن در برابر ایران ک بخواهیم سفارت داعشیون را دوباره افتتاح و بازگشایی کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس