هشدار روسیه درباره نقشه جدید جبهه تروریستی النصره در سوریه

معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه از نقشه جبهه تروریستی النصره برای اقدامات تحریک آمیز در استان ادلب سوریه و متهم کردن دولت سوریه و نیروهای روسی در این زمینه خبر داد.

به گزارش مشرق، مرکز آشتی روسیه در سوریه نسبت به اقدامات تحریک آمیز جبهه تروریستی النصره در اردوگاه های پناهندگان در استان ادلب هشدار داد.

اولیگ ایگوروف، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه گفت که بر اساس اطلاعاتی که این مرکز به دست آورده است، عناصر جبهه النصره در کنار سازمان (تروریستی) موسوم به «کلاه سفیدها» که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، برای انجام اقدامات تحریک آمیز در استان ادلب برنامه ریزی می کنند.

وی تاکید کرد که این عناصر مسلح قصد دارند تصویربرداری مرحله ای از پیامدهای حملات به اردوگاه های پناهندگان در دو روستای کفردریان و کفرجالس در استان ادلب انجام دهند.

معاون مرکز آشتی روسیه اعلام کرد که هدف از این اقدامات تحریک آمیز متهم کردن دولت سوریه و نیروهای روسی به هدف قرار دادن غیرنظامیان و تاسیسات انسانی است.

بر اساس این گزارش، طی روز گذشته عناصر تروریستی جبهه النصره ۸ حمله توپخانه ای به مناطق کاهش تنش در سوریه داشته اند.

ایگوروف همچنین اعلام کرد که تروریست های النصره همچنین حملاتی به وسیله پهپاد در منطقه الرویحه انجام دادند که منجر به مجروح شدن هفت نظامی سوری شد.

ایگوروف روز گذشته نیز در اظهاراتی گفت که گروه جبهه تروریستی النصره و گروه تروریستی موسوم به "حزب ترکستان اسلامی" قصد دارند که به وسیله پهپادهای انتحاری حمله ای به پایگاه هوایی حمیمیم - بزرگترین و مهمترین پایگاه نظامی روسیه در سوریه- انجام دهند.

وی فاش کرد که تدارکات و آماده سازی های برای به کارگیری تعداد زیادی از پهپادهای با شعاع برد ۷۰ کیلومتر برای انجام این حمله در کارگاههایی در منطقه حربه الجوز انجام شده است.

معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه پنجشنبه شب نیز از حملات گروه تروریستی جبهه النصره به مناطق کاهش تنش در شمال غرب سوریه خبر داده بود که در طول یک ماه اخیر بیشتر شده است.

داعش و دیگر گروه‌های تروریستی سال ۲۰۱۷ پس از چهار سال عملیات تروریستی گسترده در سوریه و عراق و اشغال بخش‌های عمده از این دو کشور متلاشی و شکست خورد، اما با این وجود هنوز هسته‌ها و بقایای آن در عراق و سوریه دست به عملیات علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی می‌زنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید فروزان CH ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 1
    حتما ترکیه پهپادهای تروریست‌ها را تامین میکند تامین تعداد زیاد پهپاد نه در توان اروپا است و نه امریکا میماند ترکیه که در تلاش برای فروش پهپادهای خود ، بهترین زمین برای آزمایش و تبلیغات (منیع مالی امریکا و اروپا) تروریست‌های سوری و خاک سوریه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس