کد خبر 1426852
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
گاف لندنی اوین

اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند به‌عنوان یک محل تجمع نخبگانی معرفی کنند، زیرا بلافاصله هزاران توئیت زدند که «نخبگان ما را در اوین کشتند»!

به گزارش مشرق، اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند به‌عنوان یک محل تجمع نخبگانی معرفی کنند، زیرا بلافاصله هزاران توئیت زدند که «نخبگان ما را در اوین کشتند»! با آنکه دعوای ساختگی را در بند ویژه سرقت و محکومیت‌های مالی ترتیب دادند.

دوم آنکه گمان بردند با خالی‌شدن خیابان‌ها، یک جای سربسته بهترین جایی است که می‌توانند درباره آن هزاران دروغ بگویند و سر خمره دروغ را بسته نگه دارند.

سوم از آن جهت که دو تا سه ساعت قبل از آشوب اوین، اکانت‌های توئیتری شروع به انتشار توئیت‌هایی با مضمون «آشوب در اوین»، «آژیر اوین به صدا درآمد» و «نخبه‌های اوین را کشتند» کردند که نشان از برنامه‌ریزی قبلی داشت، اما با یک مشت خشک‌مغز! و گاف آخر را بدون وقاحت و با اطمینان به‌نفس کامل شبکه داعشی ایران‌نال داد، وقتی زیرنویس شبکه این شد: «تیتر فعلاً این باشه: چهل کشته و صدها زخمی در اوین»! ظاهراً کارگردان تلویزیونی فراموش کرده است بخش اول پیامک موساد یا وزارت‌خارجه انگلیس (تیتر فعلاً این باشه) را پاک کند و همان را کاملاً زیرنویس کرده است.

به همین راحتی هر چیزی را در یک اتاق بسته تیتر می‌کنند و متأسفانه حتی به نخبگان و مشاهیر و خواص ما می‌فروشند!

در شرایطی که فراخوان تلویزیون‌های ماهواره‌ای فارسی زبان برای تجمع و آشوب در روز شنبه با بی‌توجهی مردم و حتی جوانان و نوجوانان مواجه شد و خیابان‌های شهرها در حالتی کاملاً عادی بود، ضد انقلاب و جریان‌برانداز به سراغ سناریوهای بعدی خود رفته و اغتشاشات را از کف خیابان به زندان اوین کشاندند!

برخی گمانه زنی‌ها از برنامه‌ریزی شده‌بودن حادثه آتش‌سوزی اوین حکایت دارد.

همچنان که برخی اکانت‌های توئیتری چند ساعت قبل از حادثه جزئیات آن را منتشر کردند! این درگیری بین زندانیان بند ۷ اوین (محکومان مالی) با زندانیان بند ۸ (سارقان) به وجود آمد و عده‌ای با سوء‌استفاده از شرایط انبار لباس و کارگاه کارآفرینی زندان را آتش زدند و ماجرا هیچ ربطی به زندانیان سیاسی ندارد، اما طراحان این پروژه در امتداد پروژه مرگ مهسا امینی و کشته‌سازی نیکا شاکرمی و سارینا اسماعیل‌زاده و سپس آیتک رضایی و نیما شفق‌دوست، حالا که از به خیابان کشاندن مردم و شورش و اغتشاشگری ناامید شده‌اند، سناریوهای بعدی‌شان را تیک می‌زنند!

گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس شورای اسلامی که روز گذشته در صحن مجلس قرائت شد نیز بر این تأکید دارد که هیچ‌گونه ضرب و جرح و برخورد فیزیکی با مهسا امینی رخ نداده‌است. با وجود این، همچنان فتنه‌انگیزی شبکه‌های معاند فارسی‌زبان به همراه لشکر سلبریتی‌های داخلی‌شان ادامه دارد و هشتگ مهسا امینی همچنان ترند باقی مانده‌است.

در این میان، گزینه‌های تازه‌تری هم به پروژه‌های کشته‌سازی اضافه می‌شوند. نمونه‌اش آیتک رضایی، دختر نوجوانی که خرداد ماه امسال خودکشی کرده و همان زمان هم مرگش رسانه‌ای شد، اما بنگاه‌های دروغ‌پردازی بی‌بی‌سی و یاران اینترنشنال از یک‌سو و برخی جریان‌های سلبریتی داخلی از سوی دیگر به این ماجرا دامن می‌زنند و همچنان به دنبال اغتشاشگری و تهییج عواطف اقوام مختلف هستند.

در کنار این براندازان که در تفرقه‌افکنی بین اقوام ایرانی ناکام مانده‌اند و از سوی دیگر نیز پروژه‌های کشته‌سازی‌شان یکی پس از دیگری رسوا می‌شود، به سراغ گزینه‌های بعدی پروژه براندازی خود رفته‌اند. پروژه‌هایی همچون آشوب در زندان و تلاش برای فرار زندانیان، اما ببینیم ماجرای آتش‌سوزی زندان اوین چه بود.

ماجرای یک آتش‌سوزی مشکوک

ساعت ۲۱:۱۰ شب شنبه ۲۳ مهرماه، درگیری صوری بین تعدادی از زندانیان بند ۷ اوین (محکومان مالی) با زندانیان بند ۸ (سارقان) به‌وجود آمد که در میان درگیری عده‌ای از فرصت سوءاستفاده کرده و انبار لباس و کارگاه کارآفرینی زندان را آتش می‌زنند که منجر به آتش‌سوزی گسترده، سرایت به‌بند ۸ و اعزام آتش‌نشانان برای اطفای حریق شد.

برخی گزارشات نشان می‌دهد تعدادی از زندانیان موفق شده‌بودند سلاح سرد برای خود تهیه کنند تا با درگیری با نیروهای تأمین امنیت زندان به آن‌ها آسیب بزنند، همین موضوع هم فرضیه از پیش طراحی‌شده بودن ماجرا را تقویت می‌کند.

در جریان درگیری با انتظامات زندان به سلاح هم دست پیدا کردند که سریعاً اوضاع کنترل شد. اما شبکه‌های ماهواره‌ای معاند با انتشار تصاویری مستقیم از زندان اوین تلاش کردند تا از یک سو اقتدار جمهوری اسلامی را به چالش بکشند و از سوی دیگر سطح خشم و هیجانات اجتماعی را بالا ببرند.

یک ویدئو از معترضینی که به سمت اوین می‌روند وایرال شده که در حال آتش‌زدن پرچم هستند.

حتی برای تهییج آشوبگران برای حضور خیابانی برخی خبرنگاران معاند این ماجرا را به انقلاب فرانسه ارتباط دادند و اشاره به فتح قلعه باستیل توسط انقلابیون فرانسه، مدعی شدند آغاز پیروزی انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه بود.

برخی کاربران هم معتقدند، اکانت‌های سایبری وابسته به جریان معاند چند ساعت زودتر از وقوع آتش‌سوزی و تیراندازی، خبر آژیر ممتد و دود ناشی از آتش زندان اوین را منتشر کردند؛ موضوعی که موجب شده ادعای «از قبل برنامه‌ریزی شدن» این اتفاق قوت بگیرد.

به طور مثال در حالی که حادثه ساعت ۹ شب اتفاق افتاده‌است، اکانت‌های توئیتری معاند از ساعت ۵/۵ بعد از ظهر درباره به صدا درآمدن آژیر زندان توییت زده‌اند!

البته کاربران معاند نیز مدعی هستند جمهوری اسلامی با این اقدام قصد داشته بهانه‌ای دست و پا کند تا از شر زندانیان سیاسی خلاص شود و مجبور به آزادی آن‌ها نشود.

این کاربران تا ساعات پایانی شب تمام تلاش خود را کردند تا با دروغ‌پردازی و رؤیاپردازی، جوانان و مردم را به خیابان بکشند و آشوب کنند.

همچنان که برخی فعالان رسانه‌ای معاند در توئیتر در تلاشند مدام با اخبار فیک و تأیید نشده، به هیجان این خبر ضریب بدهند.

از جمله شنیده شدن صدای تیراندازی و شورش در زندان‌های شیراز و تبریز. این در حالی است که بند ۷ زندان اوین برای زندانیان مالی و بند ۸ این زندان برای زندانی کردن سارقان است.

یک منبع آگاه هم در این‌باره می‌گوید: «در درگیری زندانیان، هیچ زندانی امنیتی دخالت نداشت و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی جداست و با آن فاصله دارد.»

از همه جالب‌تر گاف شبکه سعودی ایران اینترنشنال در فضاسازی و خبرسازی درباره حادثه شب گذشته در زندان اوین است که در زیرنویس خود نوشت: «تیتر فعلاً این باشه: ۴۰ کشته و صدها زخمی در آتش‌سوزی اوین.»

آتش‌سوزی اوین به روایت مرکز رسانه قوه‌قضائیه

مرکز رسانه قوه قضائیه نیز ماجرای آتش‌سوزی زندان اوین را این گونه روایت می‌کند: در پی درگیری شب گذشته بین برخی از زندانیان بند ویژه سرقت و محکومیت‌های مالی زندان اوین و آتش‌سوزی پیش آمده در کارگاه خیاطی این زندان، که منجر به ورود سریع و به موقع نیروهای انتظامی و امدادی شد، تعداد قابل‌توجهی از زندانیان نجات پیدا کردند و از صحنه آتش‌سوزی به نقطه امن منتقل شدند و متأسفانه چهار زندانی نیز فوت و تعدادی مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، چهار نفر از زندانیان بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش‌سوزی‌ها درگذشتند و ۶۱ زندانی نیز مجروح شده‌اند.

هر چهار زندانی فوت‌شده جزو محکومان ناشی از سرقت بودند که در زندان اوین دوران محکومیت خود را طی می‌کردند.

این گزارش می‌افزاید اکثر زندانی‌های مجروح شده به صورت سرپایی مداوا شدند و تنها ۱۰ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری هستند که حال چهار نفر وخیم گزارش شده‌است.

در این گزارش تأکید شده پس از ورود به موقع دادستان تهران، رئیس سازمان زندان‌ها در محل زندان اوین با همکاری مسئولان زندان، نیروهای انتظامی، آتش‌نشانی و اورژانس بیش از ۷۰زندانی که در معرض خطر آسیب‌دیدگی بودند، نجات پیدا کردند.

گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه خاطر نشان می‌کند: در جریان درگیری و آتش‌سوزی شب گذشته زندان اوین تعدادی از زندانیان جرائم خشن و خطرناک، قصد فرار از زندان را داشتند که با توجه به تمهیدات حفاظتی اتخاذ شده موفق به فرار نشدند. در پایان گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه تأکید شده، شرایط زندان اوین از نیمه شب گذشته عادی است و امکان تماس زندانیان با خانواده از همان شب گذشته و ساعتی پس از اطفای حریق فراهم شده تا نگرانی‌های احتمالی رفع شود.

هویت زندانیان فوت‌شده نیز به اطلاع خانواده آن‌ها رسیده و اسامی درگذشتگان متعاقباًَ و پس از دستور مقام قضایی منتشر خواهد شد.

موضع‌گیری امریکا درباره آتش‌سوزی اوین

یک منبع مطلع در سازمان زندان‌ها همچنین انفجار مین را در زندان اوین تکذیب کرد.

یک منبع مطلع در سازمان زندان‌ها ضمن تکذیب خبر انفجار مین در زندان اوین گفت: در جریان اتفاقات شب گذشته هیچ زندانی وارد محوطه نشده و خبر روی مین رفتن زندانی‌ها کذب است. اصل ماجرا در بند سرقتی‌ها رخ داده و مربوط به بخش زندانیان امنیتی نبوده‌است.

ماجرای اوین، اما بهانه‌ای برای دخالت مستقیم‌تر امریکا در امور داخلی کشورمان شده‌است. بر این اساس سخنگوی وزارت خارجه امریکا در واکنش به آتش‌سوزی زندان اوین اعلام کرد که گزارش‌ها را با فوریت پیگیری می‌کند. ند پرایس افزود: «با سوئیس به عنوان حافظ منافع خود در ایران در تماس هستیم.»

دروغ‌پردازی و کمک گرفتن از سلبریتی‌ها در ماجرای اردبیل

هر چند ماجرای آتش‌سوزی اوین و حواشی و روایت‌های گوناگون از آن، روز گذشته در صدر اخبار بود، اما پروژه کشته‌سازی هم همچنان دنبال می‌شود.

طی دو روز اخیر حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارش‌های تولیدی شبکه‌های ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی به موضوع جان باختن یک دختر دانش‌آموز اردبیلی اختصاص یافته‌است.

رسانه‌های ضد ایرانی طی روزهای اخیر تلاش کردند با بمباران خبری و ترکیب راست و دروغ، فضای افکار عمومی را در استان اردبیل تهییج کنند. شبکه سعودی اینترنشنال مدعی شد که دختری به نام «آیتک یا اسرا» پنج‌شنبه ۲۱ مهر در اردبیل در مدرسه از نیروهای امنیتی کتک خورده و در بیمارستان فوت کرده! این در حالی است که اسرا پناهی روز چهارشنبه جان خود را از دست داده و آیتک دختری است که خرداد امسال فوت کرده‌است.

همچنین امروز تصویر دختری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که او را آیتک معرفی کرده‌اند، اما چندی پیش برخی با همین تصویر مدعی شدند این دختر در سنندج کشته شده‌است!

شبکه سعودی مدعی شده که اسرا دانش‌آموز دبیرستان شاهد اردبیل بوده، اما اسرا پناهی دانش‌آموز دبیرستان سبلان بوده‌است.

همچنین بی‌بی‌سی مدعی شده این دختر بر اثر خونریزی داخلی جان باخته‌است، اما عموی اسرا پناهی اعلام کرده‌است که برادرزاده‌اش بر اثر نارسایی قلبی که به‌صورت مادرزادی داشته در بیمارستان فوت کرده‌است.

بی‌بی‌سی مدعی شد ۱۰ دانش‌آموز مدرسه شاهد اردبیل پنج‌شنبه دستگیر شدند، اما آموزش‌وپرورش اردبیل این موضوع را تکذیب کرده‌است. در این ادعاها رسانه‌های ضد ایران پنج‌شنبه را روز حضور دختران در مدرسه اعلام کردند، اما مدارس پنج‌شنبه‌ها تعطیل است.

طی یک ماه اخیر اخبار ضد و نقیض زیادی در شبکه‌های مجازی منتشر شده‌است که صحت‌سنجی آن‌ها برای عموم مردم امکانپذیر نیست و نیاز است که افکار عمومی از مبادی رسمی اخبار دقیق را دنبال کنند و بازیچه دست رسانه‌ها نشوند که در برهه‌های مختلف نشان داده‌اند که صرفاً به دنبال اهداف سیاسی هستند و چیزی به اسم خیر و صلاح مردم در قاموس آن‌ها دیده نمی‌شود.

در عین حال، شبکه‌های ماهواره‌ای معاند، پیگیری دنباله پروژه کشته‌سازی را به سلبریتی‌ها واگذار کرده‌اند!

دامن زدن سلبریتی‌ها بر شایعه فوت دانش‌آموز اردبیلی

درباره شایعه فوت دانش‌آموز اردبیلی توسط نیروهای انتظامی، یکی از چهره‌های ورزشی در پست اینستاگرامی خود مدعی فوت یک دانش‌آموز شد.

به رغم شفاف‌سازی‌ها درباره شایعه کشته‌شدن یک دانش‌آموز اردبیلی، وی با نشر پیامی تحریک‌آمیز نوشت: «سکوت ناشی از اعمال فشار حاکمیت در برابر اعتراضات و هتک‌حرمت به دانشجویان دانشگاه شریف... منجر به تعرض به دانش‌آموزان بی‌گناه در مدارس و ضرب‌وشتم و ریختن خون یکی دیگر از دخترانم در زادگاهم گردیده، سکوتی که تاوان مرگ دارد...»

این چهره ورزشی سکوت خود را در اعتراضات نتیجه این اخبار و رفتارهای نیروهای امنیتی قلمداد می‌کند. برخی فوتبالیست‌های حاشیه‌ساز دیگر هم، پست‌های تندی برای دامن زدن به این شایعه منتشر کرده‌اند.

معرفی چهره‌های تازه در پروژه کشته‌سازی

نیما شفق‌دوست هم نوجوان دیگری است که بنگاه شایعه‌پراکنی بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال، مدعی کشته شدن وی در جریان اغتشاشات اخیر هستند.

در حالی که فرمانده انتظامی ارومیه با تأکید بر اینکه رسانه‌های معاند با پمپاژ اخبار دروغین مبنی بر فوت نوجوان ارومیه‌ای به نام «نیما شفق‌دوست» در پی تجمعات اخیر در ارومیه سعی در گمراهی مردم را دارند، گفت: «این نوجوان حدود سه هفته پیش به علت اینکه توسط سگ گاز گرفته شده‌بود به یکی از مراکز درمانی ارومیه مراجعه و سپس از ادامه درمان در بیمارستان خودداری می‌کند و در منزل تحت مداوا قرار می‌گیرد و به‌علت شدت عفوفت محل گازگرفتگی، در نهایت فوت می‌کند.»

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    5 2
    با این دایی گدا گشنه که باپول این ملت به اینجا رسیده چرا برخورد نمی شود؟!
  • تینا IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    5 1
    خدا از امثال علی دایی نگذره...
  • علی افصجی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 0
    تقلب ضد انقلاب سفارشی-سفارتی از رو دست جلیقه زردهای فرانسه» و طرح شنبه های اعتراضی و نیز زدن توئیت ها از پنج و نیم تا پیش از آتش سوزی کارگاه اوین ، این ها سرنخ هایی بود که توانست خدمت بزرگی به رسوایی طرح آمریکایی-انگلیسی نخبگان اوین !!کند. یک نکته مهم این است که با دریافت خطوط از طرف ضد انقلاب مشنگ و هالو بهتر از این می شود کانون های فتنه مورد اشاره در فضاهای مجازی را مدیریت کرد. اما همه این پیشآمدها رزمآیش میدانی برای روزهایی است که باز ضدانقلاب سفارشی -سفارتی خواب های آشفته ببیند.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 0
    اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت ملی راه اندازی کنید.
  • DE ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند به‌عنوان یک محل تجمع نخبگانی معرفی کنند، زیرا بلافاصله هزاران توئیت زدند که «نخبگان ما را در اوین کشتند»! / اشتباه توئیت نزدند اون اراذل و اوباش سیاسی اقتصادی اجتماعی در مقابل این ...های بیخبر از تجزیه طلبان و تروریست ها و نقشه دشمن مانند سه نیملیترهای... و دائی ها عمه ها عموها و اهناز افشارها و کیا و و تویوتا و نیسان و مزدا....جدا نخبه اند .
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    یعنی اینهمه دوربین دراوین یک فیلم نداشته بذارید؟
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    یعنی اینهمه دوربین دراوین یک فیلم نداشته بذارید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس