کد خبر 1413979
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
آمریکا

رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: کنگره در حال بررسی تسریع ارسال سلاح به تایوان است تا کار انتقال سلاح به ارزش ۱۴ میلیارد دلار به این جزیره خودگردان را تمام کند.

به گزارش مشرق، تارنمای راشاتودی نوشت: «گریگوری میکس» عضو دموکرات کنگره  در مصاحبه با تارنمای دیفنس نیوز افزود: قانونگذاران آمریکایی بر روی طرحی کار می کنند که باعث تسریع در ارسال این سلاح ها به تایوان می شود و تشریفات اداری را کاهش می دهد.

وی همچنین گفت، کنگره در حال بررسی تاخیر ایجاد شده در فروش تسلیحات به ژاپن، گره جنوبی، استرالیا و نیوزلند است.

راشاتودی نوشت: سناتورهای آمریکایی در حال بررسی روند انتقال سلاح های خارجی هستند که بخش اصلی آن ارزیابی این موضوع است که این سلاح ها در اختیار افراد نالایق قرار  نمی گیرند و امنیت ملی آمریکا را با خطر مواجه نمی کنند. این پروسه ممکن است بیش از یک سال طول بکشد.

«لارا کراچ» عضو جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا گفت کنگره علاقه مند است این روند کوتاه تر شود و در عین حال یکپارچگی خود را حفظ کند. ما نمی خواهیم فقط فناوری خود را در اختیار همگان قرار دهیم بلکه سناتورها باید بررسی کنند که چطور می توان این پروسه را تقویت کرد.

انتظار می رود سنای آمریکا موضوع تاخیر در انتقال سلاح به تایوان را در ماه سپتامبر بررسی کند. کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قصد دارد در این ماه قانون موسوم به سیاست تایوان را تدوین کند.

این طرح شامل ارائه کمک نظامی اضافی به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار به تایپه (پایتخت تایوان) است و وزارت دفاع و خارجه آمریکا را ملزم می کند تا فروش نظامی به تایوان را اولویت بندی و تسریع کرده و  تاخیر بیشتر در فروش سلاح به این جزیره  را منع کند.

به نوشته دیفنس نیوز، این قانون همچنین به تایوان عنوان متحد اصلی غیر عضو ناتو را اعطا خواهد کرد و به آمریکا اجازه می دهد انبار ذخیره جنگی برای تایوان ایجاد کنید که عمدتاً از مهمات تشکیل شده است.

این ذخایر که تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۵۰۰ میلیون دلار در سال برای آن تخصیص می‌یابد، در صورت حمله چین بلافاصله در اختیار قرار داده می شود.

با این حال چین بارها به آمریکا درباره تسلیح تایوان هشدار داده است. مقامات پکن هشدار داده اند که اگر واشنگتن به حمایت نظامی خود از تایوان ادامه دهد، «اقدامات قاطع و محکمی» را اتخاذ خواهند کرد. چین اقدام آمریکا را نقض آشکار سیاست چین واحد و دیگر توافقات دیپلماتیک با واشنگتن قلمداد می کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ... IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    تایوانیا چقدر احمقن از اوکراین درس عبرت بگیرید امریکا شیطان بزرگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس