کد خبر 1419116
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸
بایدن

بایدن گفته است که اگر چین حمله بی‌سابقه‌ای به تایوان انجام دهد، آمریکا از تایوان دفاع خواهد کرد.

به گزارش مشرق،«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اعلام کرد که ایالات متحده در صورت حمله چین به تایوان از آن دفاع خواهد کرد.

اظهارات بایدن در گفتگویی در عصر یکشنبه پخش شد و او وقتی دربرابر این پرسش قرار گرفت که آیا نیروهای آمریکایی در صورت حمله چین از تایوان دفاع خواهند کرد؟ در پاسخ گفت: بله، اگر واقعاً یک حمله بی‌سابقه رخ داده باشد.

بایدن در ادامه بر حمایت دولت خود از سیاست چین واحد تاکید کرد و گفت: تایوان خودش در مورد استقلال خود قضاوت می‌کند. ما در این مسیر حرکت نمی‌کنیم، ما استقلال آنها را تشویق نمی‌کنیم. ما در این مورد نقشی نداریم، بلکه این تصمیم آنهاست.

تنش‌ها بین چین و ایالات متحده در هفته‌های اخیر پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در اوایل ماه اوت، تشدید شده است.

در حالی که آمریکا یک معاهده دفاعی متقابل با تایوان ندارد، این جزیره را با تسلیحات نظامی مورد حمایت قرار می‌دهد. کمیته روابط خارجی سنا نیز روز چهارشنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که به تایوان ۴.۵ میلیارد دلار برای دفاع در چهار سال آینده اختصاص خواهد داد و تایوان را به عنوان متحد غیر ناتو معرفی می‌کند.

در مقابل «مائو نینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین، از هزینه‌های نظامی جدید آمریکا برای تایوان انتقاد کرد و گفت: علت اصلی تنش‌های کنونی در سراسر تنگه تایوان این است که اصل چین واحد به چالش کشیده شده است. این مقام چینی در یک نشست مطبوعاتی گفت: اجازه دهید تاکید کنم که هیچ کشور یا فردی نباید عزم قوی و اراده محکم دولت و مردم چین را برای حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی خود و تحقق اتحاد ملی دست کم بگیرد.

این اولین بار نیست که بایدن می‌گوید در صورت تهاجم چین، ایالات متحده از تایوان دفاع خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا اکتبر گذشته نیز گفته بود که ایالات متحده تعهد دارد تا از تایوان دفاع کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 0
    علی ااظاهر تراشه ها برای آنریکا بسیار مهم است.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 0
    البته اگر در خروجی توالتو پیدا کنی.
  • سعید IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    3 0
    این تو بمیری دیگه از اون تو بمیری ها نیست. گذشت جنگ جهانی اول و دوم که کسی دستش به آمریکا نمیرسید. دیگه باید هزینه بدن.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    4 0
    دقیقآ همانطور که از افغانستان دفاع کردید!
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    5 0
    آمریکایی انگلیسی ها میتوانند هرکجای آسیا و خاورمیانه و جهان باد بکارند! ولی اطمینان داشته باشند بهیچوجه نمیتوانند مانع طوفان درو کردن در کشورهای خود شوند!
  • ... IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 0
    اره همان طور که از اوکراین دفاع کردن از شما هم میکنن کار ابلیس فتنه انگیزیست بعد از دور نگاه کردن به درگیری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس