کد خبر 1413267
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
واکنش بایدن به تمدید آتش بس دو ماهه یمن

در بحبوحه تنش‌های سیاسی با چین دولت بایدن به دنبال کسب مجوز کنگره برای ارسال تسلیحات سنگین به تایوان است.

به گزارش مشرق، دولت بایدن به دنبال گرفتن تایید کنگره آمریکا برای ارسال تسلیحات نظامی به ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار به تایوان است. گفته می‌شود این تسلیحات شامل ۶۰ موشک ضدکشتی و ۱۰۰ موشک هوا به هواست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت جو بایدن و نیز قانونگذاران آمریکا بر حمایت‌های همه جانبه خود از تایوان تاکید دارند و برخی منابع خبری گزارش داده اند مواردی برای این حمایت در میان مقامات آمریکایی در نظر گرفته شده که ممکن است در هفته‌ها یا در روزهای آینده اعلام شود.

به گفته سه منبع خبری که خواستند نامشان فاش نشود تمرکز بر حفظ نظام فعلی تایوان و اجرای دستورات موجود در جهت حمایت‌های همه جانبه از این جزیره در دستور کار جدی مقامات آمریکایی است.

کاخ سفید تا این لحظه به اظهارنظر در مورد این گزارش واکنش رسمی نشان نداده است.

دولت چین در روزهای اخیر نارضایتی مقامات تایوان از انجام رزمایش‌های نظامی مدام در اطراف جزیره چین را بهانه‌ای برای سر و صدای خبری عنوان کرد و این رزمایش‌ها را یک فعالیت عادی برای آمادگی بیشتر نظامی ارتش کشورش خواند.

تنش میان چین و آمریکا از زمان برخی مقامات آمریکایی از جمله نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان تشدید شده، پکن عنوان کرده آمریکا در حال بازی با آتش است و باید منتظر هر گونه پاسخ از سوی دولت چین به خاطر دخالت در تمامیت ارضی این کشور باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس