کد خبر 1415042
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
هشدار چین علیه معامله تسلیحاتی جدید آمریکا با تایوان

سفارت چین در واشنگتن تصمیم آمریکا برای فروش تسلیحات به تایوان را محکوم کرد و درباره عواقب آن هشدار داد.

به گزارش مشرق، سفارت چین در آمریکا روز یکشنبه، تصمیم آمریکا برای فروش تسلیحات به تایوان به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را محکوم کرد و درباره عواقب آن هشدار داد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، سخنگوی این سفارتخانه اعلام کرد که چین در واکنش به این معامله تسلیحاتی تحریک‌آمیز اقدامات متقابل ضروری، قانونی و قاطعی را خواهد داد.

در بیانیه سفارت چین در آمریکا با تأکید بر اینکه تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر از چین است آمده که واشنگتن با فروش تسلیحات به این جزیره، در حال مداخله در امور داخلی چین و تضعیف حق حاکمیت و منافع امنیتی این کشور است.

در این بیانیه آمده است، چنین اقدامی، مغایر با قوانین بین‌المللی و اصول اساسی روابط بین‌المللی بوده و سه بیانیه مشترک پکن و واشنگتن و همچنین اصل چین واحد که آمریکا مدعی پایبندی به آن است زیر پا می‌گذارد.

سفارت چین در آمریکا متذکر شده که فروش تسلیحات به تایوان پیام اشتباهی را به جدایی‌طلبان «حامی استقلال تایوان» مخابره می‌کند و به شدت روابط چین و آمریکا و صلح و ثبات در تنگه تایوان را به خطر می‌اندازد.

این سفارتخانه در بیانیه خود از واشنگتن می‌خواهد، به تعهدات خود در قبال پکن احترام گذاشته، به طور صادقانه‌ای به اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک پایبند باشد، فروش تسلیحات و تعامل با تایوان را متوقف کند و فوراً معاملات تسلیحاتی با این جزیره را لغو کند.

 وزارت خارجه آمریکا روز شنبه از تأیید فروش یک بسته تسلیحاتی به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار به تایوان خبر داد. این بسته شامل ۶۶۵ میلیون دلار سامانه هشدار زودهنگام است که به تایوان برای رصد زودهنگام موشک‌ها کمک خواهد کرد. بسته مورد نظر همچنین شامل ۳۵۵ میلیون دلار موشک‌های هارپون پیشرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 0
    اگر چین با هوش بود اونم 1.1 میلیارد اسلحه به تایوان می فروخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس