کد خبر 1413756
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
آمریکا

کاخ سفید از دیدار مقامات آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در هفته جاری خبر داد.

به گزارش مشرق، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا قصد دارد چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در هاوایی با همتایان خود از کره جنوبی و ژاپن دیدار کند.

به گزارش رویترز، «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی در بیانیه مطبوعاتی خود با بیان آنکه تنش‌ها در آسیا میان چین و تایوان افزایش یافته است، اعلام کرد: «پس از نشست سه جانبه، آقای سالیوان از فرماندهی هند و اقیانوسیه آمریکا بازدید خواهد کرد تا در مورد اتحادهای ما در دفاع از اقیانوس هند و آرام رایزنی کند.»

سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان باعث شد تا تنش میان آمریکا و تایوان با چین به بالاترین حد خود برسد.

چین پیشتر به پلوسی هشدار داده بود که این سفر را انجام ندهد و از آمریکا خواسته بود به «اصل چین واحد» احترام بگذارد.

در هفته جاری و حدود یک ماه پس از سفر پلوسی، دو کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان عبور کردند که اولین اقدام تنش‌زای آمریکا پس از این سفر محسوب می‌شد و چین هم اعلام کرد این دو کشتی را از نزدیک رصد می‌کند.

صبح امروز نیز «چانگ سونگ تسای» معاون رئیس ستاد کل اطلاعات وزارت دفاع تایوان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ارتش چین به گشت‌زنی‌های گسترده در نزدیکی تایوان ادامه داده است.»

البته مقامات مختلف آمریکا از جمله «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه این کشور مدعی هستند که آمریکا تایوان را بخشی از چین می‌داند و از استقلال این جزیره دفاع نمی‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    رفته ازشون پول وسوخت بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس