کد خبر 1410669
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت:

جاناتان لرد از کارشناسان سابق پنتاگون در یادداشتی به ارزیابی نقش کنگره در احیای توافق هسته‌ای پرداخته است. وی بیان می‌کند که با توجه به احتمال پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی کنگره و ریاست‌جمهوری، ایران انتفاع اقتصادی پایدار و بلندمدتی از توافق نخواهد داشت.

 در این مقاله آمده که کنگره در سال ۲۰۱۵ با تصویب قانون «بازنگری توافق هسته‌ای ایران» - که طبق آن رییس‌جمهور باید گزارش‌های دوره‌ای از پایبندی ایران به توافق را به کنگره ارائه دهد - اختیار لغو تحریم‌های هسته‌ای را نیز به کنگره اعطا کرد.

 نویسنده یادآور می‌شود که در ۲۰۱۵ سناتورهای مخالف برجام نتوانستند رأی لازم برای جلوگیری از اجرای برجام را به دست آورند ولی اکنون اگر لایحه رد برجام در سنا تصویب شود، سپس به مجلس نمایندگان می‌رود و در صورت تصویب در آن مجلس، رییس‌جمهور برای اجرای برجام مجبور به وتوی آن خواهد بود.

 در این مقاله ذکر شده که گرچه وتوی رییس‌جمهور بایدن منجر به اجرای برجام می‌شود ولی فضای دوقطبی پیرامون برجام و هزینه سیاسی جدال دولت با کنگره، باعث خواهد شد تا کاخ سفید از اجرای کامل و بهینه تعهداتش باز بماند.

 نویسنده با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران پس از خروج آمریکا از برجام، بیان داشته که عملکرد ترامپ سبب شد تا زمان برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای کاهش یابد. اما به این علت که آلترناتیوی برای برجام وجود ندارد، در کوتاه‌مدت گریزی از بازگشت به آن نیست.

 هیل: بزرگترین مانع احیای برجام، کنگره است

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    12 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.
    • بابک IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      2 6
      سلام بزرگوار: این که میفرمایید باید سلطه دلار را بشکنیم و اینجوری کنیم و اونجوری کنیم!!!!! لطفا راهش رو به ما نشون بده در حال حاضر و فوری البته!!!!!! وقتی ذخایر ارزی نداریم و در سالهای دور و بعد از انقلاب مسوولان خواب بودند و به فکر آینده نبوده اند و پول و ارزی نیست ،مقاومت مفهومی ندارد و به کفر ملت می انجامد شک نکنید که چنین شده است متاسفانه!!!
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      9 2
      جناب 16:23 ـــ ابتکار از احتیاج برخواهد خاست! شاید اراده خداوند جلّ و جلاله بر این قرار گرفته است که ایران از یوغ قرارداد ننگین برجام با سرافرازی آن هم توسط خود دولت یانکیستان رها شود!!!!
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      4 0
      نفت به ریال بفروشیم . تا مجبور شوند نزد ما پول چنج کنند و ارزش ریال بالا برود ‌ .
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    14 0
    راهبرد درست ایران در مورد اسرائیل اساس کار است . همین را با قوت باید ادامه داد
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    4 0
    اگر جلوی مفاسد اقتصادی و مالی در داخل کشور گرفته شود، کشور بدون برجام بی فرجام به تعالی میرسد و همه مردم منتفع میشوند
  • UA ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    2 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 0
    تنها راه شورش در امریکا و اروپاست الانم دستشون لای در است که بفکر خرید نفت ایران افتادن خرشون که از پل بگذره همان آشه همان کاسه وسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس