ناصر کنعانی

ناصر کنعانی گفت: موضوع مذاکرات تنها یکی از مسائل سیاست خارجی ایران است و مسائل دیگر از جمله روابط خارجی و تجاری با کشورهای دیگر نیز در دست پیگیری است.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه ما معتقدیم مسئول شرایط کنونی برجام و عدم احیای آن تاکنون آمریکاست، گفت:  اما اگر آمریکا مسولانه عمل کند به سمت مرحله بعدی حرکت می کنیم چراکه ما به دنبال توافق با هدف تامین منافع قانونی ملت هستیم و در مسیر مذاکرات حرفه‌ای عمل کردیم.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، موضوع مذاکرات تنها یکی از مسائل سیاست خارجی ایران است و مسائل دیگر از جمله روابط خارجی و تجاری با کشورهای دیگر را نیز در دست پیگیری است که در این رابطه نیز پلن "B"ما استمرار سیاست لغوتحریم ها از طریق تقویت روابط با دیگر کشورهاست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال مخالفت آمریکا به پیشنهادات اروپا اظهار داشت: موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها یکی از موضوعات روابط خارجی ماست. مسائل دیگر ما را در روابط خارجی و مشخصا روابط اقتصادی خارجی و مسائل تجاری با روند مذاکرات رفع تحریم‌ها گره نزدیم و نخواهیم زد. عملکرد دولت در یک سال گذشته همین وضعیت را نشان داده است و التزام و پایبندی به روند مذاکره به عنوان رفتار مسؤولانه ایران و پیگیری روابط خارجی با دیگر کشورها اعم از منطقه ای و غیرمنطقه‌ای. پلان بی ما استمرار سیاست خارجی با قوت و جدیت بیشتر بدون توجه به روند مذاکرات رفع تحریم‌ها خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    پلن B؟
  • هوشنگ IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    مذاکره را چطور هضم کنم ؟
  • DE ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    حیف شد تیم ظریف و حسن فریدون رفتند وگرنه با امضای هرچه امریکا میخواست آمریکا را برای مدت ۶ ماه وارد برجام میکردند تا این زمستان لعنتی اروپا و امریکا بگذره بعد باز اروپایی ها و یانکی ها چند هزار تحریم میاوردند ولی کاپ اخلاق دوم را هم به برجامی های اصلاح طمعکار میدادند. حیف چقدر میشد هی کاپ اخلاق گرفت به جان جان کریه.
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    یک سوال چطوره آمریکای مرکز دیپلماسی و قانون گذاری بین الملل (سازمان ملل) میتونه بعنوان اسباب و سیله هر طور خواست بپذیره نپذیره . ورود و خروج کنه و از این دست . اونوقت امثال ما سطر به سطر را باید انجام و ملتزم باشیم . این درسته . چرا مثل خودشان نشیم .
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 1
    پلنBدست کردن بیشتروعمیق تردرجیب مردم وابرتورم است
  • حسین IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    توافقی که نهایتا دو سال دوام میاره و قطعا بعد از دو سال جمهوری خواهان توافق رو پاره میکنند ،اون وقت با ابر تورم و دلار ۶۰ تومنی مواجه خواهیم شد ،با این تفاسیر توافق با یانکی ها حماقت محضه ،از طرف دیگه با ساخت زراد خانه اتمی تمام تهدیداد خارجی برای هیشه تموم میشه و دولت با خیال راحت به اقتصاد کشور رسیدگی میکنه ،چه فایده میلیاردها دلار پول کشور ازاد بشه و باز هم توسط باند های مافیایی و شرکت های رانت خوار دولتی حیف و میل بشه ،پیشنهاد من به دولت مردان اینه بجای اصرار بر مذاکره و توافقی که یانکی ها به ان پایبند نخواهند بود اقتصاد بیمار کشور رو سرو سامان بدهند و شرکت های مفت خور دولتی رو به بخش خصوصی واگذار کنند.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس