کد خبر 1398104
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
کشته و زخمی شدن 387 یمنی در دوران آتش‌بس

در پی حملات ائتلاف سعودی-اماراتی علیرغم آتش بس، بیش از ۳۰۰ یمنی کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، آمار رسمی صادره از سوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن حاکی از آن است که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به هیچ وجه به آتش‌بس در این کشور پایبند نیست.

پایگاه خبری الخبر الیمنی، ضمن نقل از این آمار، گزارش داد، طی دوران آتش‌بس از دوم آوریل (۱۳ فروردین) تا ۳۰ ژوئیه (نهم تیر) ۳۸۷ غیر نظامی یمنی به ضرب حملات ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند.

کشته و زخمی شدن ۳۸۷ یمنی در دوران آتش‌بس

آمار وزارت بهداشت یمن

بر اساس آمار وزارت بهداشت یمن، در بازه زمانی فوق، ۳۳۰ نفر در صعده کشته و زخمی شده‌اند که از این میان، ۲۹۲ نفر در پی حملات توپخانه‌ای، ۳۲ نفر به خاطر تیراندازی و شش نفر هم به دنبال انفجار بمبهای خوشه‌ای متعلق به ائتلاف متجاوز، کشته و زخمی شده‌اند.

استان الحدیده هم در جایگاه دوم قرار دارد؛ به نحوی که ۲۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند که از میان آنان، چهار نفر به خاطر حملات هوایی، نه نفر در پی حملات توپخانه‌ای و هفت نفر هم بر اثر انفجار بمب کشته و زخمی شده‌اند.

در «الجوف»، ۱۴ شهروند یمنی در پی حملات توپخانه‌ای و انفجار بمب و هفت نفر هم به دنبال حملات هوایی ائتلاف در استان تعز کشته و زخمی شده‌اند.

 سازمان ملل هم شانزدهم تیر ماه جاری اعلام کرد که هیئت‌های دولت مستعفی و دولت نجات ملی یمن  در نشست کمیته هماهنگی نظامی در امان، پایتخت اردن، موافقت کرده‌اند که به مناسبت عید سعید قربان، آتش بس را ادامه دهند.

دفتر «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل به یمن طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در رویترز منتشر شد،خبر داد که طرفین یمنی طی نشست در امان بر تشکیل یک اتاق هماهنگی مشترک در زمانی مناسب، برای آرام‌سازی فضا و مهار هرگونه تشدید احتمالی تنش و درگیری‌های نظامی برای تضمین آتش‌بس انسانی در یمن توافق کردند.

فرستاده سازمان ملل به یمن، همچنین گفت: موفقیت این آتش‌بس در نهایت متکی به اعتمادسازی است و اکنون فرصتی برای تقویت پایبندی به آتش بس در ایام عید وجود دارد. سازمان ملل امیدوار است با استحکام آتش بس، روند متزلزل صلح را احیا کند تا به یک راه حل سیاسی جامع برای درگیری طولانی در یمن دست یابد.

آتش‌بس یمن که به امید پایان درگیری‌ها و پایان محاصره هفت ساله در ۱۳ فروردین‌ماه گذشته آغاز شد، در سایه نقض‌های مکرر از سوی ائتلاف متجاوز، بار دیگر در ۱۲ خرداد به مدت دو ماه تمدید شد. همزمان دو دور مذاکرات در اردن نیز میان دولت صنعاء و دولت وابسته به ریاض به منظور بررسی مفاد آتش بس و بازگشایی مسیر شهر تعز صورت گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس