صنعاء: سازمان ملل و شورای امنیت جلوی جنایات سعودی‌ها در مرزهای یمن را بگیرند

به دنبال تشدید حملات روزانه سعودی‌ها به مناطق مرزی یمن، دولت نجات ملی مستقر در صنعاء خواستار مداخله سازمان ملل و شورای امنیت برای توقف این حملات شد.

به گزارش مشرق، علی الدیلمی وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن در سخنانی در این باره به المسیره گفت که جنایات ائتلاف متجاوز به صورت روزانه تکرار می‌شود و انتظار می‌رود که سازمان ملل و شورای امنیت برای توقف این جنایات اقدام کنند.

وی افزود: ائتلاف متجاوز گمان می‌کند با جابجایی اجباری جمعیت می‌تواند معادله جدیدی در مناطق مرزی وضع کند، اما دچار توهم شده است.

وی از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز خواست تا به جای کاهش تعداد نیروهای ناظر خود در مناطق هدف قرار گرفته شده، به نقش خود در مستندسازی جنایات دشمن در مرزها عمل کند.

الدیلمی در ادامه خواستار محکومیت این جنایات از سوی سازمان ملل شد و گفت: امیدواریم روزی را ببینیم که دبیرکل سازمان ملل در مورد قربانیان غیرنظامی در مناطق مرزی یمن صحبت ‌کند و اقدامات عملی برای جلوگیری از تکرار این جنایات انجام دهد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که در پی حملات توپخانه ای روز شنبه ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه مرزی «شدا» در استان صعده، سه شهروند یمنی به شهادت رسیدند و شش یمنی دیگر نیز مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، دو روز پیش نیز مناطق مرزی استان صعده در شمال یمن هدف حملات راکتی و گلوله باران ارتش سعودی قرار گرفت که در جریان آن یک شهروند یمنی شهید شده و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

تجاوز نظامی عربستان به یمن در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۴) شروع شد و در این مدت صدها هزار نفر بر اثر مستقیم درگیری‌ها یا به دلیل تاثیرات غیرمستقیم جنگ از جمله آب شرب ناسالم، شیوع بیماری و گرسنگی جان خود را از دست داده‌ و یا مجروح و بیمار شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    1 0
    مگه اینا تا دیروز از توافق ذوق زده نشده بودن حالا عربستان دیگه شد جنایتکار!!
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      1 1
      عربستان همیشه جنایتکاره مثل اربابای گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکشت و اروپایی‌های نوکرش، کسی هم ذوق زده نشده بود، اون جواد جون دم WC سازمان ملل بود که اوباما رو از دور دیده بود ذوق مرگ شده بود!!!
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 0
    به برادر بن سلمان بد نگید .
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 0
    اینکه جشن گرفته بودن برای توافق با عربستان که ؟
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      بازم توافق عالی شد ای پماد لازم بعدش حرف ایشون به سازمان ملل بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس