کد خبر 1293166
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
یمن| دفع حملات گسترده مزدوران در تعز/عربستان مدعی انهدام پهپاد یمنی‌ها شد

نیروهای یمنی حملات گسترده مزدوران عربستان برای پیشروی در استان تعز را دفع کردند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز یکشنبه موفق شدند پیشروی مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در دو جبهه «الضباب» و «تبیشعه» در استان تعز را متوقف کنند.

یک منبع نظامی گفت که در این عملیات نیروهای یمنی ده‌ها تن از مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی کشته و زخمی شدند و چندین خودروی آنها نیز منهدم شد.

 شهادت ۲ غیرنظامی در استان صعده 

در پی تیراندازی نظامیان سعودی به سوی غیرنظامیان یمنی در شهرستان مرزی «مُنبه» استان صعده ۲ غیرنظامی  به شهادت رسیده و ۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز مناطقی در شهرستان الظاهر استان صعده را بمباران کردند.

 عربستان مدعی انهدام پهپاد یمنی‌ها شد 

ائتلاف سعودی مدعی شد که یک فروند پهپاد انفجاری نیروهای ارتش و  کمیته‌های مردمی یمن را که به سمت شهر «خمیس مشیط» شلیک شده بود منهم کرده است.

 ادامه نقض آتش‌بس در الحدیده 

یک منبع نظامی در الحدیده گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تلاش مزدوران ائتلاف سعودی برای نفوذ به جنوب «الدریهمی» را ناکام گذاشتند.

طرف‌های یمنی سیزدهم دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی (۲۲ آذر ۱۳۹۷ ه.ش) در سوئد به توافق آتش‌بس در استان الحدیده دست یافتند. از آن زمان تاکنون ائتلاف متجاوز سعودی این آتش‌بس را نقض کرده و به حملات خود به استان الحدیده ادامه داده است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس