سخنگوی صنعاء در گفت‌وگو با فارس: آتش‌بس، ابزار آمریکا برای سیطره بر یمن است

سخنگوی دولت نجات ملی یمن با اشاره به شکست ائتلاف متجاوز سعودی در برابر ملت مستضعف یمن، گفت که این ائتلاف قادر به مقابله با محور مقاومت و در صدر آن تهران نیست.

به گزارش مشرق، ضیف الله الشامی سخنگوی دولت نجات ملی و وزیر اطلاع‌رسانی یمن تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در برابر ملت مستضعفی شکست خورده است که نه حکومت دارد، نه سلاح و نه زیرساخت.

الشامی با بیان اینکه، آتش‌بس ابزار سیطره آمریکا بر ملتی است که در برابر استکبار ایستاده است، گفت: حمایت آمریکا از ائتلاف، حتی در دوران آتش‌بس و پس از آن هم ادامه خواهد داشت؛ زیرا آمریکا از این رژیمها (کشورهای عضو ائتلاف سعودی) برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

این مقام یمنی درباره آتش‌بس در یمن گفت: اگر (آتش‌بس) ادامه یابد، به صورت کنونی باقی نخواهد ماند؛ زیرا نقص بسیاری وجود دارد. لذا اگر، بندهای آن اجرایی نشود، شاید نحوه تعامل با نقض آن که از سوی ائتلاف صورت می‌گیرد، تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان یمنی به دقت، جزئیات آتش‌بس را پیگیری می‌کنند و همه متغیرها را تحت نظر دارند، تصریح کرد: ما اطمینان داریم که سران یمن درباره تمدید یا لغو آتش‌بس، تصمیم درست‌تر را خواهند گرفت.

  الشامی در پایان خاطر نشان کرد، ائتلاف متجاوز در برابر ملت مظلوم یمن، شکست خورده و سوال اینجاست که این ائتلاف نمی‌تواند در برابر یک ملت با دستان خالی پیروز شود، پس چگونه در برابر محور مقاومت و در صدر آن جمهوری اسلامی ایران، پیروز خواهد شد؟.

 «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل به یمن اواسط تیر ماه جاری خبر داد که طرفین یمنی طی نشست در امان بر تشکیل یک اتاق هماهنگی مشترک در زمانی مناسب، برای آرام‌سازی فضا و مهار هرگونه تشدید احتمالی تنش و درگیری‌های نظامی برای تضمین آتش‌بس انسانی در یمن توافق کردند.

فرستاده سازمان ملل به یمن، همچنین اعلام کرد: موفقیت این آتش‌بس در نهایت متکی به اعتمادسازی است و اکنون فرصتی برای تقویت پایبندی به آتش بس در ایام عید وجود دارد. سازمان ملل امیدوار است با استحکام آتش بس، روند متزلزل صلح را احیا کند تا به یک راه حل سیاسی جامع برای درگیری طولانی در یمن دست یابد.

آتش‌بس یمن که به امید پایان درگیری‌ها و پایان محاصره هفت ساله در ۱۳ فروردین‌ماه گذشته آغاز شد، در سایه نقض‌های مکرر از سوی ائتلاف متجاوز، بار دیگر در ۱۲ خرداد به مدت دو ماه تمدید شد. همزمان دو دور مذاکرات در اردن نیز میان دولت صنعاء و دولت وابسته به ریاض به منظور بررسی مفاد آتش بس و بازگشایی مسیر شهر تعز صورت گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    برادران یمنی تعمیرات آرمکو فراموش نشود هر لحظه دیر است.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    منظور آمریکا وآل سعود از آتش بس دریمن چپاول منابع نفت وگاز ودیگر ذخایر معدنی این کشور است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس