ائتلاف متجاوز سعودی، ۲۴۵ بار آتش بس یمن را نقض کرد

نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته آتش بس انسانی و نظامی یمن را ۲۴۵ بار نقض کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری سبأ، یک منبع نظامی در یمن اعلام کرد که نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته، آتش بس انسانی و نظامی یمن را در استان های مأرب، تعز، حجه، الجوف، صعده، الحدیده، الضالع، البیضاء و نقاط مرزی ۲۴۵ بار نقض کردند.

منبع مذکور افزود: نیروهای ائتلاف متجاوز و مزدورانش به سمت پایگاه های ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز در استان تعز حمله کردند.

این در حالی است جنبش انصارالله یمن چندی پیش در بیانیه ای تاکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی از زمان آغاز آتش بس در یمن از ماه آوریل ۲۰۲۲ تاکنون، ۳۰ هزار بار این آتش بس را نقض کرده است.

نقض حریم هوایی یمن از سوی هواپیماها و بالگردهای جنگی و پهپادهای شناسایی، حملات هوایی و توپخانه ای و عملیات‌های تیراندازی از جمله موارد اصلی نقض آتش بس است.

آتش بس انسان دوستانه و نظامی در یمن از دوم آوریل ۲۰۲۲ از سوی هانس گروندبرگ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن، اعلام شد، از آن زمان تاکنون این آتش بس در فواصل دو ماهه تمدید شده است.

گفتنی است، عربستان سعودی از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تأسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس