ائتلاف متجاوز سعودی ۱۳۲ مرتبه آتش بس در یمن را نقض کرد

یک منبع یمنی اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۲ بار آتش انسانی اعلام شده از طرف سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، منبع نظامی یمنی با اعلام اینکه تنها طی ۲۴ ساعت گذشته، ائتلاف متجاوز ۱۳۲ بار آتش بس را نقض کرده است، افزود: جنگنده‌ها و پهپادهای جاسوسی اقدام به گشت زنی در آسمان استان‌های مختلف یمن کردند.

منبع مذکور افزود: مزدوران سعودی ۱۹ مورد حمله توپخانه ای به منازل شهروندان و پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در مناطق مختلف یمن انجام داده‌اند.

این منبع اظهار داشت: ۶۷ مورد شلیک به سمت منازل شهروندان، پایگاه‌های ارتش و کمیته‌ها در استان‌های مختلف و مرزها مستند شده است.

بر همین اساس روز گذشته پارلمان یمن تداوم نقض آتش بس توسط ائتلاف متجاوز سعودی را محکوم کرد و از سازمان ملل متحد و فرستاده این سازمان به یمن خواستار اعمال فشار به متجاوزان برای پایان دادن به محاصره و حملات پی در پی شد.

از آغاز تجاوز به یمن، بمب‌های خوشه‌ای متجاوزان ۳۹۵۶ شهید و زخمی برجای گذاشته است که ۴۰۰ نفر از آنها را کودکان و ۱۱۵ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

گفتنی است، عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

جنگ علیه یمن تاکنون بیش از ۱۶ هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ترین فاجعه انسانی نامید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    دلار چند
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    نابود باد ال سعود جنایت کار که روزی شاهد اضمحلال این حکومت نوکر شیاطین خواهیم بود انشالله مرگ بر جنایتکاران سعودی واماراتی واربابا و مزدورانشان که سرنوشت همه وحشیان جانی است وهرگز تخلف در ان وجود ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس