زکات فطره

میزان پرداخت زکات شهرستان میامی در استان سمنان، نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافت. این در حالی است که عده‌ای همچنان تلاش می‌کنند علایق دینی اکثریت مردم ایران را انکار کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

متلک‌های توییتری آقای دیپلمات به نظام اسلامی

"تجمع هنجارشکنانه شیراز" دستپخت دولت شماست آقای ربیعی!/ متلک‌های توییتری آقای دیپلمات به نظام اسلامی

"محمدعلی سبحانی"، سفیر سابق ایران در قطر، در بخشی از یک مصاحبه با شماره پنجشنبه گذشته روزنامه شرق گفته است: اگر به من باشد که اساسا معتقدم نباید کار به میانجیگری قطر یا هیچ کشور دیگری کشیده شود. چرا ما نباید بتوانیم به صورت مستقیم و بدون هیچ‌گونه واسطه و میانجیگری با طرف اصلی مناقشه یعنی آمریکایی‌ها گفت‌وگو کنیم؟ ما در جایی که منافع ملی ایجاب می‌کند باید با هر طرفی بتوانیم مذاکره کنیم. ببینید گفت‌وگو، مذاکره و دیپلماسی فی‌نفسه امری مثبت یا منفی نیست، بلکه ابزاری است در جهت تحقق منافع ملی که بهترین، کم‌هزینه‌ترین و در عین حال کوتاه‌ترین مسیر برای تحقق منافع ملی است.

او در ادامه می‌افزاید: نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم به نقش مخرب روسیه بازمی‌گردد. اگر واقعا مسکو به دلیل منافع خود در جنگ اوکراین یا هر دلیل دیگری، احیای برجام و لغو تحریم‌های ایران را خلاف منافع ملی خود می‌داند، دلیل نمی‌شود که جمهوری اسلامی بخواهد منافع خود را پیش پای منافع روسیه و پوتین قربانی کند. همان‌گونه که ما با استقلال سیاسی در برابر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها رفتار می‌کنیم باید برای تحقق منافع ملی در برابر روسیه هم بایستیم و از نقش‌آفرینی مخرب و منفی کرملین در نشست دوحه، نشست وین، احیای برجام و لغو تحریم‌ها جلوگیری کنیم. ما برای منافع ملی نباید با هیچ کشوری تعارف داشته باشیم؛ جایی که منافع ملی، مصالح مردم و امنیت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد نباید به روسیه، چین یا هیچ کشوری اجازه دهیم پای خود را از گلیمشان درازتر کنند؛ به‌خصوص آنکه حافظه و سابقه تاریخی روسیه با ملت ایران بسیار منفی است. پس بهتر است روس‌ها به نحوی عمل نکنند که حافظه مردم ایران نسبت به رفتارهای آنها بیش از پیش منفی و بدتر شود و پرونده اعمالشان نزد ملت بزرگ ایران سیاه‌تر از این که هست بشود. البته همه این مسئله به خود ما و نحوه رفتار و عملکرد جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی بازمی‌گردد. تهران باید یک سیاست خارجی مستقل و قدرتمندِ ایرانی، ایرانی و فقط ایرانی داشته باشد.[1]

*طبعا سیاست خارجی ایران به نظرات سفرا و حتی وزیر خارجه نیست و این عقل راهبردی نظام در نزد ولی فقیه است که سیاست‌های کلی کشور را تعیین می‌کند و وزارت خارجه هم صرفا نقش کارگزاری دارد.

تصمیم به نداشتن مذاکره مستقیم با آمریکا نیز تصمیمی است که بر اساس سابقه بدعهدی و دشمنی آمریکا با "هژمون ایران" اخذ شده و محکمات عقلانی هم دارد.

چه اینکه مثلا تجربه زیسته دولت دوستان آقای سبحانی نشان می‌دهد همان دولتی که علاقه وافر به توافق به هر قیمتی با آمریکا داشت و مذاکرات مستقیمی را هم به عمل آورد اما دست آخر همان دولت، مذاکره با آمریکا را دیوانگی نامید و شاهد نقض توافقش شد!

اگرچه به زعم ما نیز می‌شد مسئله مذاکره نداشتن با آمریکا را با صورت‌بندی دیگری ارائه کرد که مسئله به ماجرای پیک‌ها تنازل نکند و اسباب نقد نشود.

 در بحث روسیه هم گویا عده‌ای تقلا می‌کنند سیاست خارجی نظام و کارگزاری آن در وزارت امور خارجه را صغیر یا کم‌دان جلوه بدهند که مدعی هستند ایران می‌خواهد منافع خود را قربانی روسیه کند!

جالب است که این حرف ضعیف حتی در حالت ظالم بودن یک حکومت یا لائیک بودن آن هم صادق نیست و فقط و فقط برای حکومت‌های میکروسکپی و دست‌نشانده می‌تواند صادق باشد.

نه برای کشوری بزرگ با حاکمیتی هژمونیک که با یا بدون روسیه منافع خود را در اقصی نقاط جهان تحصیل کرده است و کارنامه 43 ساله آن نیز این حقیقت را ثابت می‌کند.

قابل تأمل آنکه طعنه و متلک "به پای روسیه قربانی نکنید" اگر از جانب یک بلاگر اینستاگرامی یا یک کاربر توییتری مجهول‌الهویه ابراز می‌شد غصه‌ای نداشت اما اینکه شنوای این کنایه از لسان یک رجل دیپلمات هستیم جای بسی تلخکامی و البته عبرت است.

***

"تجمع هنجارشکنانه شیراز" دستپخت دولت شماست آقای ربیعی!

"تجمع هنجارشکنانه شیراز" دستپخت دولت شماست آقای ربیعی!/ متلک‌های توییتری آقای دیپلمات به نظام اسلامی

علی ربیعی، وزیر کار دولت اعتدال و چهره امنیتی دهه 60 طی یادداشتی در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه اعتماد با اشاره تلویحی به طرح‌های مقابله با بدحجابی در جامعه نوشته است: به اعتقاد من، کلیپ پخش شده از گردهمایی نسل‌های متأخر شیرازی و بسیاری از تغییرات گسترده در سبک زندگی که هر روز بخشی از آن همانند نوک کوه یخ نمایان می‌شود؛ حاوی پیام‌ها و درس‌آموزی‌های بزرگی است. اولین درس و پیام شالوده‌شکن، ناکارکردی سیاست‌های اعمال شده تاکنون است!

او می‌افزاید: امروز کاملا مشخص شده که هدف‌گذاری و سیاستگذاری‌های اعمال شده مبتنی بر تجزیه و تحلیل عمیق محیط اجتماعی نبوده و بی‌اعتنایی به نگرش‌سنجی‌های علمی و تحقیقات پژوهشگران علوم اجتماعی کاملا مشهود است. قابل تامل است که ما به هدف‌گذاری‌هایی که در اسناد بالادستی مطرح شده، نائل نشده‌ایم و تاسف‌انگیز اینکه نقش عوامل خارجی در غالب این مباحث بزرگ‌تر از آنچه هست ترسیم و به آن وزن داده می‌شود تا ناکارآمدی سیاست‌ها را پوشش دهد. دومین آموزه، ناکارآمدی‌های نهادی است. در علوم اجتماعی، نهادها برای پاسخگویی به یک نیاز اجتماعی به وجود می‌آیند.  به نظر می‌رسد نهادهای حوزه فرهنگی دارای کارکردهای مناسب نیستند. به این وضعیت «بحران نهادی» گفته می‌شود.

ربیعی در بخش پایانی یادداشت خود نیز جملاتی از شهید بهشتی را آورده است که می‌گوید: «اگر بخواهید مسلمان زیستن را بر مردم تحمیل کنید، آنها علیه این تحمیل‌تان طغیان خواهند کرد. انسان بالفطره خواهان آزادی است. می‌خواهد خودسازی داشته باشد، اما خودش، خودش را بسازد. مبادا برخلاف دستور قرآن، مسلمان بودن و مسلمان زیستن را بخواهید بر مردم تحمیل کنید.»[2]

*کنایه‌های ربیعی به گشت ارشاد و رفتارهای حاکمیتی دیگری که قرار است ضامن عقلانیت حکومت و شأنیت دینی جامعه باشند در این گفتارها مشهود است.

باید به آقای ربیعی یادآوری کرد نوجوان‌هایی که در شیراز با تِمِ بدحجابی و قانون‌شکنی دور هم جمع شدند؛ ثمره تربیتی دولت غایی شما هستند!

نوجوانانی که تمام دوره نشو و نمای تربیتی آنها در ایام دولتی گذشت که صراحتا اعتقادی به برخورد با بدحجابی نداشت، هنر غیر ارزشی را نمی‌شناخت، از کسانی مثل خانم کیمیا علیزاده (تکواندوکای ایرانی که مهاجرت و کشف حجاب کرد) حمایت می‌کرد، فضای مجازی را بر خلاف تأکیدات رهبری؛ عالما عامدا کنترل نمی‌کرد و مقام زن کابینه‌اش صراحتا چادر را روی شانه‌هایش نگه می‌داشت تا مخالفتش را با حجاب ابراز کند.

این بچه‌های بیگناه ثمره تربیتی شما و دوستان شما هستند آقای ربیعی!

که اکنون هم به جای اینکه از خون آنها بگذرید و آنها را ثمن معاملات سیاسی نکنید اما دوباره به صحنه آمده‌اید و از رفتارهای آنها که نتیجه رفتارهای خودتان است؛ ابزار دیگری برای مسخره کردن حاکمیت دینی می‌سازید و می‌گویید سیاست‌های اعمال شده کارکرد نداشته‌اند! (اگر نداشته‌اند پس اینهمه مدافع حرم دهه هفتادی و رژه میلیونی اربعین و تشییع میلیونی حاج‌قاسم و اوج اقبال به سرود سلام فرمانده از چیست؟!)

در بحث حجاب نیز همه باید بدانند که نظام جمهوری اسلامی ایران بحران نهادی ندارد چون عقلانیت نظام بر ضرورت رعایت حجاب و اجرای امنیت اخلاقی تأکید دارد. بلکه ما "بحران اجرا" داریم!

به این معنی که برخی دولت‌ها و نهادها دلشان با فرامین عقلانی و دینی نیست و در اجرائیاتی که منجر به تربیت بهتر می‌شود مثل تجربه دولت آقای ربیعی و دوستان ایشان تعلل می‌ورزند. و نتیجه می‌شود رخدادهایی موردی مثل تجمع شیراز و سگ گردانی و سگ‌گردانی و ... که راه حل آنها از صرفا دوگانه فرهنگسازی و برخورد ارشادی پلیس حاصل می‌شود.

در بحث اشاره ربیعی به صحبتهای شهید بهشتی مبنی بر تحمیل نکردن مسلمانی؛ باید تصریح کرد که آقای ربیعی عمدا یا سهوا فرق بین "تحمیل مسلمانی" و "تحمیل قانون" را نادیده گذاشته است.

چه اینکه واضح است تأکید نظام بر امنیت اخلاقی و رعایت قوانین با تحمیل مسلمانی توفیر دارد زیرا الزام قوانینی مثل پوشش و ممنوعیت سگ گردانی صرفا شامل حیطه اجتماع و خیابان است نه شامل خانه ها و محیطهای شخصی!

ربیعی در حالی شهید بهشتی را مخالف نظارت بر حجاب و طرفدار دلبخواهی بودن پوشش و رفتارهای اجتماعی جلوه داده که گویا فراموش کرده تظاهرات مخالفان حجاب پس از انقلاب که با سردی نظام مواجه شد, حد زدنهای خیابانی و گشتهای کمیته علیه بد حجابی و منکرات و... تماما در دوران حضور شهید بهشتی در شورای انقلاب و ریاستش بر دیوانعالی و سیستم قضایی کشور صورت گرفته است.

تحریف و عوامزدگی دو گزینه ای است که یکان یکان آحاد جامعه بایستی مراقب آن باشند.

***

"افزایش پرداخت زکات" و علایق دینی اکثریت مردم ایران

"تجمع هنجارشکنانه شیراز" دستپخت دولت شماست آقای ربیعی!/ متلک‌های توییتری آقای دیپلمات به نظام اسلامی

مسئول دبیرخانه شورای زکات شهرستان میامی در استان سمنان گفت: پرداخت زکات طی سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان ۵۰ درصد افزایش داشت.

حجت الاسلام براتعلی خوری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سال گذشته در سه ماهه نخست، ۵ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شد که این میزان امسال به ۱۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه زکات یکی از پایه‌های تقویت اقتصاد در جامعه اسلامی محسوب می‌شود، اظهار داشت: با جمع‌آوری زکات می‌توان به قشرهای نیازمند کمک کرد.
مسئول دبیرخانه شورای زکات میامی ادامه داد با وجود مشکلات معیشتی، بسیاری از خیران نسبت به پرداخت زکات در سطح شهرستان پیشرو هستند.
به گفته وی، سال گذشته مجموعا ۳۴ میلیارد ریال زکات در این منطقه جمع آوری شد.[3]

*روند افزایشی پرداخت وجوهات مردم به نهادهای خیریه امین نظام، فرایندی روشنی‌بخش و افتخار آمیز است که طی سال‌های اخیر همواره و به تواتر آن را شنیده‌ایم.[4]

این در حالی است که در تمام طول سال‌های اخیر با سیاه‌نمایی از وضعیت اقتصادی کشور نیز مواجه بوده‌ایم. اما می‌بینیم که قاطبه و اکثریت متدین مردم ایران همچنان نه‌تنها در بخش پرداخت وجوهات شرعی بلکه در انفاق و احسان و صدقه نیز روندی افزایشی داشته‌اند که این مسئله مطالعه و روشنگری تبیینی ویژه‌ای را طلب را می‌کند.

بایستی تأکید کرد که این قبیل اخبار مسرّت بخش که می‌توانند مثل عصای موسی از جامعه شبهه‌زدایی کنند را بایستی بیش از این در منابر عمومی جامعه و البته در صداوسیما مورد توجه و ماساژ قرار داد.

جالب است که در هنگامه همین قبیل اخبار می‌بینیم که برخی افراد ادعا می‌کنند جامعه رویکرد دینی ندارد و مردم با مبانی انقلاب اسلامی در تضاد قرار گرفته‌اند!

یکی از نتایج نگاه تحلیلی به چنین رخدادهایی این است که جامعه‌ای که اکثریت آن متدین هستند و رفتارهای شرعی دارند؛ طبعا از حکومت نیز نسبت به تعظیم و تکریم شعائر اسلامی انتظاراتی دارد و حکومت در یک کشور اسلامی بایستی با منکرات و جلوه‌های تمسخر حاکمیت دینی برخورد فرهنگی و قانونی لازم را داشته باشد.

***

1_https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-850299

2_https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/187428

3_https://irna.ir/xjJVKJ

4_mshrgh.ir/1200055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    25 4
    ربیعی مهره ای ناب برای آمریکاست، که هنوز برای عموم مردم ناشناخته هست
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      9 3
      ازکودتاچی 88 تی سرمایه اسراییل و جنای.........ری که روزانه جان 700 ایرانی را گروگان اف ای تی اف گرفته بود و همین تمسخر و تحقیر را انجا هم به نظام اسلامی روا میداشت چه انتظاری دارید ؟! همین امروز در اخبار بود هندوستان یک مدرسه دیگر را بخاطر حجاب دانش اموزان تعطیل کرد
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      10 2
      نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستن.
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      4 0
      نخاله های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند حالا بدنبال نابودی فرهنگ و اعتقادات دینی مردم هستند.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      2 1
      دقیقا
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      نکته عجیب تجمع
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      7 5
      کی بود کی بود؟ من نبودم ، نوجوانهای شیراز دست پخت همه
  • AU ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    8 13
    اساسا شما حرف نزن! یک سوال هم داشتم،اگر منافع ملی حکم بکنه،شما اسلحه به دست بگیری تک تنها بری جنگ،با امکانات صفر! حاضری؟! ولی خیلی ها زمان انقلاب(قبل) و زمان جنگ، تک تنها با کمترین ها،تنها با توکل بر خدا،برای اسلام و قران، ماندن و جنگیدن! آرزشون و ارمانشون این بود،که خدا و قران در حاکمیت بماند... محال بفهمید چه کارهای کردن..
  • م ز IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    13 4
    خوب آقای ربیعی نادان و قدرت پرست و ریاست طلب. غلط کردی در این نظام (به قول شما خوب عمل نشده.) مسئولیت گرفتی. مفت خور . چرا وقتی مال بیت المال رو تو مسئولتهاتون بین اطرافیان تقسیم می کنید از این اراجیف نمیگید. منافقهای پست فطرت. دین نداری آزاده باش.
  • ابوالفضل IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 1
    نفرمایید
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    12 2
    اگه امسال ربیعی ۴۰ سال خودشون به نظام تحمیل کنند هیچ جای عیب و ایراد نیست ولی قانون حجاب ایراده
  • محمدایوب IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    4 2
    این وزارت خارجه باید کوبید و دوباره از نوساخت افکارشان همه آمریکایی وقتی وزیر دودوره سرباز آمریکا ووجودش آمریکایی بود وبقیه معلوم
  • محمدایوب IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    9 17
    در مورد تجمع دختران در شیراز یکی نیست ازاین نیروی انتظامی که به صورت سریال هرروز روزی چند نوبت دررسانه ملی تیزر وتبلیغشان پخش میشود بپرسد درزمان شروع این تجمع کجابودید چرا ازهمان اول حضور نیافته ومتفرقشان نکردید
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    24 19
    مزخرف ترین تحلیل ها را دارید مشرق، حیف این اسم قشنگ که تنفر زا شده است
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      7 11
      غرب زده منافق دروغ نگو از نوشته ات معلومه چه کاره ای و منظورت چیه
    • محمدایوب IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 12
      9/10 چشمهایت رابشور شیطان توی آن کثیف کرده
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      1 3
      دلیلی هم دارید؟
  • عبدالله IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    4 5
    بايد ازين دلقك باصطلاح ديپلمات كه واقعا دلقكه تمام عيار و بنده شيطان بزرگه پرسيد برجام كه به هم خورد هم نتيجه دخالت پوتين و روسيه بود يا اعتماد و سرسپردگي تو و دولت منفعل بدبختتان به آمريكا و وعده كري ؟!! اگه مرديد بريد خودتونو بكشيد . خوب خدا خوار و ذليلتان كرد.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    8 1
    این افزایش زکات فکر کنم بخاطر تورم بوده به عبارتی 10کیلو گندم همان 10کیلو گندم است فقط اختلاف مربوط به قیمت گندم در سال1400با گندم 1401است.
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      2 3
      آفرین زرنگ, فقط راستش را بگو خودت فهمیدی یا کسی بهت تقلب رسونده؟
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      منم به فکرم رسید وقتی دیدم این برادر نوشته دیگه چیزی ننوشتم
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      جناب عقل کل!!! در زکات از اصل مال زکات پرداخت میشه، نه پولش. یعنی یک پنجم از کل گندم برداشت شده... این موضوع میتونه دلیلش پرمحصول شدن زمین های زیر کشت گندم باشه و یا افزایش کسانیکه زمین هایشان را به کشت گندم اختصاص داده اند... به خصوص که امسال کشت دیم افزایش پیدا کرده در کشور
  • JP ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    3 16
    اصلا نظرم ربطی به دولت روحانی ندارد . تجمع شیراز کار مصی پولی نژاد و سلطنت طلب هاست . اسناد و مدارکش هم کاملا موجوده که تتمه خانواده منحوس پهلوی از اینها حمایت کرد
    • DE ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      11 1
      پس با اینهمه بدحجاب چقدر نفوذ دارن
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    9 5
    البته آقای ربیعی حق داره! چون به بچه ها و نوه های خودش و دوستان اصلاح طلبش نگاه میکنه و میبینه اثری از تفکر انقلابی و جهادی در وجودشون نیست... بعد این وضع را به فرزندان کل کشور تعمیم میده ... غافل از اینکه کافر همه را به کیش خود پندارد
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      3 3
      دقیقا همینطور هست
  • DE ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    6 11
    "تجمع هنجارشکنانه شیراز" دستپخت دولت شماست آقای ربیعی!
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    2 1
    دقیقا
  • DE ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    5 0
    هنجارهاتون؟؟
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    46 14
    هر موقع بحث نظم دهی به مقوله حجاب (که امروز به وضعیتی اسفناک رسیده و اگر ادامه یابد معلوم نیست در آینده فرهنگی جامعه چگونه خواهد شد) پیش می آید، عده ای با انگیزه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مختلف شروع می کنند به اظهار فضل و آسمان و ریسمان و تئوری های تکراری بافتن. انگار از این وضعیت حجاب خوششون می آید یا می خواهند از این آب گل آلود ماهی بگیرند. ظاهرا دین و فرهنگ هم چندان اهمیتی برای بعضی افراد ندارد.
  • علی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    5 2
    سال اول رئیسی این بود
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    5 17
    اقای ربیعی ! استقبال گسترده مردم انقلابی ایرا ن از نسل 40 تا 90 از سرود پر پیام " سلام فرمانده " که سخت جریان غربگرا را بهت زده و عصبانی کرده است و همچنین استقبال نوجوانان و جوانان در اقصی نقاط جهان اسلام از این سرود ساده معنی دار و همچنین استقبال مبارک و پر شکوه مردم ایران از مناسک و شعائر دینی و مذهبی و انقلا بی از جمله تشییع بی نظیر پیکر مطهر شهید سلیمانی و یاران او و تشییع جنازه مطهر علماء و مراجع دینی و شرکت و استقبال جوانان و نوجوانان کشور از مراسم ماه مبارک رمضان و محرم و اربعین و شرکت با نشاط در راهپیمایی های روز قدس و 22 یهمن و... و ظهور پدیده مدافعان حرم و... مانند نوک کوهی است که در میان گرد وغبار و فتنه های فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و امنیتی که غرب و جریان منحط و وابسته غربگرا طی سی و اندی سال گذشته در کشور ایجاد کرده اهسته اهسته خودنمایی میکند . اقای ربیعی جریان انقلابی و طرفدار گفتمان " عقلانیت / معنویت و عدالت " نمیخواهند مسلمان زیستن را تحمیل کنند ولی جریان غربگرا طی 200 سال گذشته و هم اکنون میخواهند الگوهای زندگی فردی و اجتماعی منحط غربی مثل بی حجابی و سگ گردانی و بی بند وباری اخلاقی و عادات و اخلاق جاهلیت مدرن را با " زور - زر و تزویر "و انواع عملیات روانی در جامعه نهادینه و گسترش بدهند . مثل رضا خان و یاران غربگرای او که با زور سر نیزه و چماق وخشونت چادر از سر زنان نجیب و عفیف ایران اسلامی بر میداشتند . اقای ربیعی ریشه ناهنجاری های فرهنگی و اقتصادی و گاه امنیتی جریان نفوذی و وابسته به غرب و عناصر تندرو و چریکهای پیر و خشن و عصبانی اصلاحات هستند که با هرقیمتی که شده میخواهند کشور و مردم نجیب و مسلمان و باغیرت را به مقتلگاه ارتش خونخوار غربی ببرند و ضعیتی مثل لیبی و یمن و افغانستان و... را در ایران رقم بزنند .
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 0
    سبحانی همان نیست که پسرش در آمریکای جنوبی دسته گل به آب داد؟
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    4 14
    جناب اقای ربیعی ! مسئله و مشکل امروز کشور این نیست که کسانی بخواهند مسلمان زیستن را به مردم تحمیل کنند بلکه مشکل اصلی اینجاست که جریانات سیاسی غربگرا و افرادی با پاس کردن دو سه واحد از علوم اجتماعی غربی و تئوریهای شکست خورده و منحط انان و حفظ کردن چند اصطلاح کلیشه ای نخ نما میخواهند با عملیات روانی که اتفاقا جنابعالی هم دوره های دست و پا شکسته ای از ان را حین خدمت در وزارت اطلاعات دیده اید الگوهای زندگی غیر اسلامی و غیر اخلاقی و ضد ایرانی را به نوجوانان و جوانان ایران اسلامی تحمیل کنند . یقینا بحش قابل توجه از ناهنجاری های اخلاقی و اقتصادی موجود کشور نتیجه خطاها و خطیئه های جریان سیاسی شماست .
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 12
    بد حجابی / پرحاشگری / اعتراض به عملکرد نظام / کشف حجاب / چالشهای اخلاقی و اقتصادی و اجتماعی و امنیتی / عدم تحقق بخش مهم از ارمان ها و اهداف معنوی و عدالتگرایانه نظام اسلامی و... حاصل و نتیجه 30 سال حاکمیت احزاب غربگرا و نفوذی در جمهوری اسلامی است . غربگرایان و جریان موسوم به اصلاح طلب ترمز و مانع اصلی رشد و تعالی و تحقق عدالت و اخلاق بوده و هستند .
  • علی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 2
    .....سوخته های ....باید هم با گندی که به مملکت زدند اکنون متلک هم بگویند اف
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    سبحانی بره پسرش رو جمع کنه
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    9 1
    چرا نباید مستقیم آمریکایی‌ها گفت‌وگو کنیم؟ چون برجام شما بند 37 یا 37گفته ما یا دیگران اعتراض کنیم ما مقصریم و عملکرد شماهاست
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    ارتقای ربیعی خواسته شود کشتی ارسال میعانات بدست آمده از پالایشگاه های عسلویه که میلیاردها دلار ارزش آن بود که باظاهری ناشیانه در ابهای بصورت مرموزی به یک قایق برخورد کرد وشما برای آن اشک میریختید واین کار را رسانه ای کردید چی شد
  • GB ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    2 14
    درود بر نظام اسلامی
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 3
    درود بر دکتر ربیعی.
  • علی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    3 0
    اف بر ربیعی و امثالش
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    3 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 0
    این آقای و مدیران اصلاح طلب بهتر است پاسخگوی ۸ سال مدیریت خسارت بارشان در حوزه وزارت کار بویژه سازمان تامین اجتماعی باشند
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    6 3
    چرا اجازه انتخاب پوشش رو به انسانها نمیدید.
    • مرصاد IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 5
      مگه زن محجبه ای که در فرانسه از حقوق اجتماعی محروم میشه ، حق انتخاب پوشش داره ، یا باید مطیع فرهنگ برهنگی غرب بشه ؟؟!!
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    دقیقاااااااااااااااااااااااااااااا
  • . IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    2 4
    این بد حجابی حاصل ده ها سال بی فکری و کارکرد نامناسب فرهنگیه نه ۴ سال و ۸ سال و ۱۰ سال ؛ میخوای یه جوابی بدی به شبه چیزی نگو که بگن "حرف نزنی نمیگن لالی" جوابی بده که دندان شکن باشه، کلیشه ای جواب نده
  • آره IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 0
    گریه های ربیعی برای اخذ رای در مجلس را یادمان نرفته
  • !! IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 0
    دولت تدفین امید ؛ 8 سال فرهنگ غربی را ترویج و هنجارشکنان را ، رها کرد !!
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    امثال ربیعی زمانی پونس تو پیشانی بد حجابها میکردند الان اگه خاموشش کن هم .... بله
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    بنظرم جناب سبحانی را از هر مقامی که دارد عزل بفرمایند. فقط بخاطر اینکه فاقد تفکر اسلامی ، انقلابی هستند.
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    اقای ربیعی ! کهنه کار اطلاعاتی ! لطفا دریچه دوربینتان را بدون دستکاری به سمت تجمعهای ده ها میلیونی مدافعان انقلاب و ارزشهای دینی و ارمانهای مترقی اسلام و حجاب و عفاف و معنویت و راه و مرام امام راحل و شهدای عزیز مخصوصا شهید سرافراز سردار سلیمانی از غرب اسیا تا شمال افریقا در شهرهای تهران / تبریز / رشت / سنندج / مشهد / شیراز / قم / بوشهر / و... بصره / بغداد / بیروت / کشمیر / پاکستان / هندوستان / نیجریه و... هم بگردانید ! تعجب از افرادی مثل شما این است که بعد از گذشت چهل و اندی سال دیدن فراز و نشیب های حیرت انگیز انقلاب چگونه اگاهانه و یا نااگاهانه بعنوان سمپات افراد منحط و مضحکی مثل مصی علینژاد ظاهر شده و عمل میکنید !!فاعتبروا یا اولی الابصار
  • FR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 19
    خود حجاب بود نبودش زیاد مهم نیست اجبار هرچیز و تحمیل هر رفتاری به دیگران مهم است
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      0 0
      " حجاب "بعنوان یک قانون لازم الاجرا است . از این جهت در هر قانونی چه خوب و چه بد اجبار هست . دستور قانونی و اجتماعی حجاب به معنی تحمیل عقیده حجاب نیست . بانوان میتوانند ضمن احترام به قانون حجاب عقیده به ان نداشته باشند . مسئله عقیده مسئله باور عقلی و ایمان قلبی است .
  • اویس IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    اقای سبحانی چراشو ااز نخست وزیر سابق قطر بپرس اقای ربیعی پیام را درک نکردی پیام این اتفاق اینه که اعتماد به فسادطلبها عاقبتتش اینه حاصل مجاهدتهای شما در زمان سوار شدن بر گرده مردم هم حال ما را خراب و اینده مان را باچالش مواجه کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس