عباس عبدی

عباس عبدی اخیرا در یادداشتی پیرامون عزم نظام برای مقابله با بدحجابی تأکید کرد که عملی شدن مطلوب‌های شرعی در جامعه دست‌نیافتنی است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

موضع‌گیری نماینده زن درباره حجاب؛ لا اِکراه فی‌الدین!

درخواست فرمانده پلیس لرستان از مردم/ موضع‌گیری نماینده زن درباره حجاب؛ لا اِکراه فی‌الدین!

فاطمه مقصودی، نماینده بروجرد و عضو کمیسیون امور داخلی در مجلس شورای اسلامی پیرامون حرف و حدیث‌های مربوط به حجاب و گشت ارشاد به ایلنا گفته است: ببینید قرآن کریم می‌فرماید «لا اِکْراهَ فِی الدّین»، در دین ما اجباری وجود ندارد!

او می‌افزاید: اصلا خوبی دین اسلام این است که دین محبت است، فرامین اسلامی و موازین و شعائر اسلامی بهتر است که قلبی باشد و با معرفت انجام شود. یعنی وقتی که من با معرفت تمام حجابم را، اصول دین را و حریم‌ها را رعایت می‌کنم این نشان از خردورزی، معرفت و دانش زنان جامعه ماست.

مقصودی تصریح می‌کند: در نتیجه بهتر است که ما به جای سختگیری‌هایی که ممکن است رمندگی ایجاد کند و آسیب‌زا باشد، بیشتر مردم را با ارزش‌ها و معنویات آشنا کنیم، راه‌های دیگری هم برای تشویق جامعه به رعایت حجاب و شعائر اسلامی وجود دارد.

نماینده بروجرد همچنین گفته است: نگاه همه ما باید به مقام معظم رهبری باشد و از ایشان الگو بگیریم، می‌بینیم که ایشان فوق‌العاده با رأفت اسلامی با موضوعات برخورد می‌کنند و اینگونه سختگیری‌ها را تایید نخواهند کرد. ماهم که پیرو ایشان هستیم، باید تبعیت داشته باشیم.[1]

*انتظار از نمایندگان محترم مجلس اینست که از پیشگامان جامعه و عصاره فضائل ملت باشند.

مبحث تفسیری آیه مبارکه "لا اِکراه فی الدین" شامل تعریف من‌درآوردی که خانم مقصودی بیان می‌کنند، نیست بلکه منظور این آیه شریفه اینست که در انتخاب دین آزادی وجود دارد. اما پس از آنکه دینی انتخاب شد؛ فرد پذیرنده نسبت به پذیرش کلیت آن دین مکلف است.

مثال عینی این کلام آنست هنگامی که افرادی در داخل حکومت، سرزمین و جامعه اسلامی ایران زندگی می‌کنند، مکلف به رعایت شئونات اسلامی حکومت و جامعه نیز هستند و کسی نمی‌تواند و نباید به بهانه تفسیر غلط از "لا اکراه فی الدین" خود را از رعایت‌های عقلانی اجتماع اسلامی مستثنی بداند.

مسئله کار فرهنگی و محبت و الفاظی از این قبیل نیز ضرورت اول و همیشگی است. اما نه به این معنی که نیازی به نظارت‌های قانونی نیست. چه اینکه این استدلال غلط را می‌توان درباره دزدی و ضرب و جرح و قتل هم داشت!

در ماجرای رهبری هم لازم به اشاره است که مسئله امنیت اخلاقی دقیقا از تأکیدات معظم‌له است.

خانم مقصودی بعنوان نماینده مجلس آیا این جملات چند سال قبل رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم انتظامی را خوانده‌اند که فرمودند:

"در این برنامه‌های امنیت روانی و اخلاقی و اجتماعی که در این مدت نیروی انتظامی در مواجهه‌ی با اشرار و بقیه‌ی اخلالگران در امنیت روانی و اجتماعی جامعه اقدام کرد، مردم هرجا موفقیتی از شما سر زد و دیدند، احساس موفقیت برای خودشان کردند؛ احساس افتخار کردند."[2]

خانم مقصودی آیا می‌دانند که رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب سردار اشتری به سمت فرماندهی نیروی انتظامی بر لزوم ابتکار عمل لازم در برقراری آرامش اخلاقی و اجتماعی نیز تأکید کرده‌اند؟![3]

لازم به تأکید است که نیروی انتظامی فقط یکی از کارگزاران نظام در ذیل فرمان عمومی امنیت اخلاقی است که وظیفه نظارت قانونی دارد. دستگاه‌های متولی دیگری نیز در این زمینه وظیفه دارند که باید در کنار فراجا، گام‌های فرهنگی و ارشادی و غیره را به پیش ببرند.

***

درخواست عجیب فرمانده پلیس لرستان از مردم

درخواست فرمانده پلیس لرستان از مردم/ موضع‌گیری نماینده زن درباره حجاب؛ لا اِکراه فی‌الدین!

سردار یحیی الهی، فرمانده انتظامی لرستان، روز شنبه گذشته از دستگیری 5 سارق مسلح در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی در حاشیه رونمایی از کشفیات پلیس لرستان افزود: این افراد از سال گذشته در جاده‌ها دست به سرقت می‌زدند که با اشراف پلیس آگاهی استان شناسایی شدند و در همین راستا ۲ دستگاه خودروی آنها توقیف و ۲ قبضه سلاح گرم نیز از آنان کشف شد.

سردار الهی تأکید کرد: دستگاه قضایی با مجرمان برخورد جدی خواهد کرد اما با توجه به اینکه لرستان یک استان عشیره‌ای است از مال‌باختگان انتظار می‌رود نسبت به عدم رضایت به سارقان توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد آزادی زودهنگام آنها نباشیم![4]

*نکته مهمی که در قبال صحبت‌های فرمانده انتظامی لرستان به ذهن متبادر می‌شود، اینست که دستگاه قضایی بایستی اهتمام بیشتری نسبت به جرائم خشن داشته باشد و بحث اعلام رضایت نیز فرایند بهتری را طی کند تا مرتکبین دقیقا در کانال تأدیب و مجازات قرار بگیرند.

اقداماتی چون استفاده از ظرفیت مجازاتهای قانونی چون قطع دست، در همین راستا است که اخیرا مورد توجه دستگاه قضایی قرار گرفته است و می‌تواند بسیار بازدارنده باشد.

***

عباس عبدی تأکید کرد:

عملی‌شدن مطلوب‌های شرعی ممکن نیست!

درخواست فرمانده پلیس لرستان از مردم/ موضع‌گیری نماینده زن درباره حجاب؛ لا اِکراه فی‌الدین!

عباس عبدی، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب در بخشی از یک یادداشت که در شماره شنبه گذشته روزنامه اعتماد و با عنوان "اجبار دوام ندارد" منتشر شد، در کنایه به عزم نظام اسلامی برای مقابله با بدحجابی نوشته است:

"چنین رویکردی که مطلوب‌های شرعی را بتوان تماما در قالب قانون اجرایی و از طریق امر و نهی عملی کرد، جزو آرزوهای دراز محسوب می‌شود"!

او می‌افزاید: دروغ نگفتن، غیبت نکردن، نیکی به پدر و مادر و دیگران و ده‌ها عمل پسندیده و مذموم که شرع امر به انجام و نهی از آنها می‌کند که بسیار هم مهم هستند ولی هیچ کدام در قالب قانون تعریف نمی‌شوند، بلکه در قالب واجب و حرام در رابطه فرد و خداوند قرار دارند.

عبدی می‌نویسد: آرزوهای بزرگ -شرعی- در ظاهر جالب ولی در باطن به دلیل ذات انسان و محدودیت حکومت‌ها دست‌نیافتنی است.[5]

*این گزاره منطقی و عقلانی در اقاریر عبدی نادیده انگاشته شده و بسا شاید زنده به‌گور شده است که اتوپیایی بودن برخی مقولات شرعی (مثل مرگ دروغ در جامعه) هرگز شامل عقلانیت‌های بدیهی و ساده‌ای مثل رعایت حد پوشش اسلامی برای زن و مرد، رعایت قانون و یا الزام حکومت دینی به حفظ امنیت مردم و تحصیل آزادی برای مردم نمی‌شود!

بله! دروغ، غیبت، نگاه حرام و مقولات عمدتا شخصی از این دست که با نفسانیات انسان‌ها مرتبط است لزوما امکان ایجاد ساز و کار منع قانونی ندارد. اما آقای عبدی باید پاسخ بدهد که یک حکومت اسلامی آیا نمی‌تواند برای تذکر رعایت پوشش، برای کاستن از مفاسد اقتصادی، برای پیگیری مدیران اهمال‌گر و برای امنیت‌بخشی بیشتر به مردم؛ ساز و کار نظارتی، قانونی و تعزیراتی در نظر بگیرد؟

چه اینکه عبدی حتی اگر به این سوال پاسخ ندهد و همانند متن نوشته خود باز هم اقدام به "دفن عقلانیت" کند اما جواب مثبت، روشن و محرز است.

البته که حکومت می‌تواند و باید چنین ساز و کارهایی را ایجاد و اجرا کند تا عزم عمومی نیل به دین در ساحات اجتماعی جامعه کاملا مشهود باشد و جامعه از منکر باز داشته شود. و بدین سان ضلعی از اضلاع حرکت دینی جامعه به سمت خداوند متعال و تمدن‌سازی اقامه شود.

**

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1254600

2_ https://khl.ink/f/3409

3_ https://khl.ink/f/29114

4_ https://irna.ir/xjJZ2p

5_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/187748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 272
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • سید IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    57 35
    عباس عِبری !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      25 28
      عبری نوکر عبری
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      12 12
      میشه گفت
    • FR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      20 16
      آی گُل گفتى !
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      28 1
      هر حکومتی باید متناسب با عدالت، اقتصاد و امکاناتی که داره برای جامعه فراهم کنه
    • کنجکاو IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      22 26
      قیافه این شخص دادمیزنه که یک«خائن»به تمام معناست!شماخوب بریدتوعمق چهره ونگاه کردنش!
    • سعید MD ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      25 13
      باطن حرفهی عبری نفی اسلام و قران و خداست
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      25 7
      فهم شما هم در مورد آن آیه شریف من دراوردی هست و با نص صریح قران منافات داره
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      17 4
      آقای عبدی انقلابی پشیمانی که بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا رفت و از آنها عصر خواهی کرد
    • محمد علی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      44 20
      متاسفانه این خانم به خاطر عدم اطلاع از تفسیر, آیه را تفسیر به رای کردند. خدای متعال می فرماید لا اکراه فی الدین ولی بلا فاصله می فرماید: قد تبین الرشد من الغی. چون خدای متعال می دانست خیلی ها از لا اکراه فی الدین سوء استفاده می کنند. فرمود: به یقین راه رشد و صلاح از گمراهی آشکار و روشن است.خوب و بد شرعی را اکثر مردم مسلمان می فهمند. راه رشد و غی را تقریبا همه می فهمند. همه می دانند بد حجابی نزد خدای متعال ناپسند است . خانم مقصودی و آقای عبدی لا اکراه فی الدین را بر اساس دیدگاه خودشان تفسیر کردند نه از دیدگاه قرآن.
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      9 6
      وقتی حکومت قانون صریح خوش را اجرا نکند در این دو دهه و بگذارند کنار سو استفاده کنندگان و دو قطبی سازان دنیا پرست رو می آیند برای نفرت پراکنی
    • بختیاری IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      6 2
      عملی شدن مطلوب‌های شرعی در جامعه دست‌نیافتنی است! حقیقت گفته آخه جاسوسان و نفوذی های صهیونیستی که خود را همرنگ جماعت کردند چنان ضربه ای به دین و شرع زدند که عملی شدن دوباره آنها جز با نابودی ان عوامل دست نیافتنی هست.
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      2 3
      اینا که اینقدر لااکراه فی الدین میکنن، مشمول آیه: یؤمنون ببعض ویکفرون ببعض هستند. یعنی یه جایی از قرآن رو ایمان میارند، یه جاییش رو نه! شایدهم منظور قرآن مخالفت با جاهای دیگه قرآنه! این یعنی نفی قرآن، هرچند باجاهایی از قرآن موافق باشه.
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 1
      به گزارش مشرق، دستگیری حمیدرضا مقصودی برادر فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس به جرم کلاهبرداری و فروش مال غیر با رفتار عجیب این نماینده در زمان دستگیری برادرش همراه شد. نماینده مردم بروجرد و پسرش در کلیپ منتشرشده‌ای با مأمورانی که برای دستگیری برادر وی اقدام کرده‌اند درگیر شده و سعی می‌کنند با جنجال و سروصدا مانع دستگیری برادر وی که محکوم به کلاهبرداری شده‌است، بشوند. این رفتار نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس با انتقاد گسترده مردم در فضای مجازی همراه شده‌است که چرا یک نماینده که خود باید به قانون تمکین کند، این‌چنین مانع اجرای قانون می‌شود؟ مردم پس‌از این اقدام خواهان برخورد قاطع مراجع ذی‌صلاح با او هستند تا درس عبرتی برای قانون‌شکنان و قانون‌گریزانان شود.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    39 17
    نویسنده این متن اسم نداره یا جرأت نداره؟
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      40 23
      تمام خیابان ها پر شده از اراذل و اوباش و معتاد و بی حجابهای بی حیا... بفکر امنیت جوانان مردم باشید
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      15 6
      زمانی که آموزش دنیا پرستی در دانشگاه داده شود و همزمان زن ها را افراطی وار در مشاغل مردان و در جامعه می اورند طبیعی هست اعتقادات کمرنگ خواهد شد ولی حکومت باید قانون خودش را آجر کند تا کشور بی در و پیکر نباشد
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    27 14
    نویسنده این متن اسم نداره؟
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      16 9
      كسى كه از عقيده اش دفاع ميكنه اونقدر بايد شهامت و شرافت داشته باشه كه اسم شو بنويسه
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      3 7
      نه، نباید بنویسه.. خوب کرده که ننوشته
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      3 0
      چطو مگه؟ طرح ترور فیزیکی یا شخصیتی آماده کردین؟!
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    16 16
    عالی بود
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      1 1
      همه مسلمان هستن
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    4 3
    چی بگم والا
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      17 13
      تمام خیابان ها پر شده از اراذل و اوباش و معتاد ... بفکر امنیت مردم باشید
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    12 19
    عبدی می‌نویسد: آرزوهای بزرگ -شرعی- در ظاهر جالب ولی در باطن به دلیل ذات انسان و محدودیت حکومت‌ها دست‌نیافتنی است./// بین من و نور چشمم (نتانیاهو) اختلافه. نتانیاهو این غربگداهارو سرمایه اسرائیل در ایران میدونه ولی من اینارو سرمایه های خودم میدونم چون عین حرفای من رو میزنن. (غلامم : ابلیس)
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      10 20
      یعنی عبدی و حجاریان و هارزاده و زنش و اموی تبار و ... "سرمایه های شیطان" هستن؟ اینطور نیست. اینا فقط یه هدف دارن و اونم اینه که "تو ایران نه اسلام باشه و نه جمهوری اسلامی". اونوقت این گوگوری مگوری ها میشن سرمایه های ابلیس؟ پس رضا مشنگه و مصی خله و مری خرابه هم سرمایه های ابلیس هستن. چون اونام همینو میگن. فقط اشکالش اینه که مردم ایران اینو نمی خوان و برای اسلام و جمهوری اسلامی تا حالا بیشتر از 200 هزارتا از بچه هاشون رو قربونی کردن.لابد بعضی خونواده ها 2 و 3 شهید و بعضی ها 4 و 5 شهید دادن تا رضا مشنگه شاه بشه و مصی کثافته وزیرش!
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    41 8
    ما از خواب بیدار میشیم فکر چی ایم شما فکر چی این خوش به حالتون
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      14 4
      والا به حضرت عباس
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 2
      برو بگیر بخواب.تا روز اول مرگ.اونجاست که مرد میخواد فقط یکم نفس بکشه،دیگه چه برسه حرف بزنه! و از کارهاش دفاع کنه.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      1 1
      دروغ نگو! اگر فکر یه چیزای دیگه بودی اصلا اینجارو نمیخوندی چه برسه که به دست مبارک زحمت بدی و کامنتم بذارید.
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    5 4
    هر یاراقیمز دوزالیپ، گالیپ ساکگال داراغ میز
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      4 0
      از قضا داداش اقتصاد درست نمیشه تا فرهنگ کاری و طمعکاری و دروغ و کم فروشی و گران فروشی درست نشه. فرهنگ هم درست نمیشه تا اصلیترین مولد فرهنگ یعنی خانواده سالم ایجاد نشه. خانواده سالم ایجاد نمیشه و پابرجا نمیمونه مگر با پرهیز از بی‌حیایی و برهنگ و بی‌حجابی عقل سالم چیز خوبیه
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    24 9
    لا اكراه فى الدين به معنای این است که هیچ کس نمی تواند کسی را حقیقتا دین دار کند، همان طور که نوح نتوانست همسر و فرزند خود را دین دار کند یا خداوند به پیامبر اکرم می فرماید تو نمی توانی باطنا و حقیقتا کسی را دین دار کنی اما منظور این نیست که دین دار شدن و دین دار نشدن از نظر خداوند یکسان است، ایشان اگر آیاتی که عبارت لااکراه فی الدین را بدون تقطیع و گزینش بخواند، کسانی که از دین بعد از آن که عقل و علم پیدا کردند، روی برمی گردانند نتیجه آن اصحاب النار هم فیها خالدون است. می شود خدا ورود و خروج یا اقبال و ادبار از دین را آزاد کند، بعد هر کس به دین پشت کرد مجازات جهنم ابدی کند؟ این تفسیر سکولار را اول بار در ایران و قبل انقلاب آقای مهندس بازرگان انجام داد، اما شهید مطهری مطلب را به ایشان تفهیم کرد که لا اکراه فی الدین به معنای لیبرالیستی و ظاهری نیست، بلکه به معنای تکوینی و باطنی است یعنی جبر و اجبار در دین نیست و انسان دارای اختیار است اما همین که انسان با اختیار راهی را انتخاب کرد، دیگر این راه انتخاب شده میزان داوری است راه خودش به سوی سعادت و بهشت یا شقاوت و جهنم می رود، کسی که به تابلوی سرعت و پیچ و لغزندگی جاده توجه نکند نتیجه طبیعی آن خود به خود سقوط به دره یا کوبیدن به کوه است، اکراه و اجبار الهی در کار نیست، اختیار و انتخاب آگاهانه به سعادت یا شقاوت منجر می‌شود. از منظر سیاسی اجتماعی طرح مسئله حجاب یک حاشیه سازی مشکوک از سوی دشمنان اسلام و انقلاب و ایران است.
    • انسان IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      11 8
      اینکه حجاب جزء لاینفک وجودی دین اسلام وهمه ی ادیان الهی بوده شکی درآن نیست ولی اینکه اگر کسی حجاب خودش را کامل رعایت نکند مصداق خروج از دین است سخن درستی نیست بلکه حکم گناه کاری را دارد که مرتکب گناهی شده است حتی اگر سالیان متمادی حجابش شل بوده باشد وتکلیفش توبه وسپس رعایت اصول حجاب است به شیوه ای که در قرآن آمده
    • علی ارشد IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 1
      البته مواجه با لااکراه به این صورت غلط و اشتباه است که در ادامه عرض می کنم. ولی با فرض پذیرش به همین صورت، لا اکراه فی الدین ، درباره اصول اعتقادی است که نمی توان با اجبار و یا با اکراه به کسی قبولاند. ولی وقتی دین را پذیرفتی ، احکام الهی دین را هم باید بپذیری والا نقض غرض حاصل می‏ شود. ولی یک نکته مهم که همه از آن غافلیم، به کار بردن این عبارت از قرآن بدون ادامه آن است. نظرتون درباره جمله زیر چیست؟ لا اکراه در خوردن کباب بختیاری شاندیز، که در حقیقت کباب خوری، لذیذتر از خوردن غذاهای آلوده و فاسد است. در واقع سیاق آیه به این جمله شباهت دارد که: « لا اکراه در پذیرش دین که در حقیقت راه رشد، از ضلالت و گمراهی روشن تر است». یعنی آشکار است که دین و کبابخوری روشن و لذیذ است و قبول آن نیاز به فشار ندارد بلکه وجدان هر آدم سلیم النفسی به راحتی آن را میپذیرد و با اشتیاق به سراغ آن روانه می شود.
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      1 1
      کاملا درسته،اگر قرار باشه،هرکس صبح از خواب بیدار میشه،نظرایتش(هوا و هوس) رو بجایی ایات قران جایگزاری کن،خوب تا چند وقت دیگه،همه میرن دوباره سمت بت پرستی و فساد و فحشاء . حجاب ظلم به کسی نمیکنه،اما بی حجاب به همه ظلم میکنه.امنیت رو در کل جامعه به خطر می اندازه.ضمن اینکه خود خدا در قران بارها گفت،که نمی توان بخشی از قران گوش فرا بدهید،و بخشی دیگر نه! . به اجبار کسی رو مسلمان نباید کرد! باید قوانین اون رو هم رعایت کنه. نمیشه وقتی کسی دزدی کرد،دزده بگه،اگر من رو ببرید شلاق بزنید یا دستم رو قطع کنید،من از دین خارج میشم! نه نه! اینش دیگه به ما ربط نداره،خواستی موقعه که اسلام رو انتخاب کردید فکر این صحنه رو میکردی! چطور اون موقعه که منافعت تامین بود،طرفدارش بودی! حالا که به ضررت شده!! میخوایی ..! نمیشه دیگه،اگر بخوایم به منظر برخی به دین نگاه کنیم،نه تنها دین از بین میره،اصلا دیگه سنگ روی سنگ بند نمیاید!
    • محمد IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      1 0
      این که من در دین و مسائل شخصی مرتبط با آن چه چیزی رو عمل نمیکنم، قضاوتش با خداست همانطور که خودش مرا مجازات کرده و پاداش میدهد!
    • محمد IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      اجازه بده خدا در مورد دین داری من قضاوت کنه! ممنون و متشکر خواهم بود🙏🏻
  • سلام IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    19 10
    سوال من از شما آقای مشرق.الان کسانی که نماز نمی خوانند مسلمان هستند یا نه؟
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      12 5
      هر کس به اصول دین اعتقاد داشته باشد، مسلمان است ولو نماز نخواند یا روزه نگیرد، اما ترک واجبات و انجام گناه اگر به معنای انکار خدا و اسلام باشد، از اسلام خارج است، اما اگر از روی جهالت یا غفلت یا کاهلی باشد، باز هم مسلمان است. اما قانون در تمام تاریخ و ملل باید اجرا شود، در تمام کشورها وقتی مسئله ای به قانون تبدیل شد، جامعه از آن اطاعت می کند، با اختیار یا اجبار زیرا قانون است یک جامعه حتی با قانون اشتباه باقی می ماند اما شهر بی قانون یک روز دوام نمی آورد، آشوب و آنارشیسم آن قدر خطرناک است که بشریت در طول تاریخته برای فرار از آن حتی به حکومت های بد هم تن داده اند
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      11 5
      تنها در صورتی که کسی آگاهانه و از روی انکار وجوب نماز، آن را ترک کند چون منکر ضروری دین شده است کافر و مرتد خواهد بود. اما کسانی که از روی جهل و تنبلی و یا بی مبالاتی نماز را ترک می کنند کافر نیستند و باید با امید به رحمت الهی واجبات ترک شده خود را قضا نمایند./
    • عبدالله IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      8 7
      پیامبر گرامی اسلام حضرت محمّد مصطفی (ص) پاسخ شما را قبلاً داده اند: ایشان فرموده اند: «فاصله بین ایمان و کفر ، ترک نماز است.»
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      دوستی و ارتباط با چنین شخص مشکل دارد و اگر کسی با شخص بی نماز در ارتباط باشد. از ما گفتن بود! . اگر کسی بی نمازیش رو صادر کند! یعنی به مردم بگوید نماز نخونید و ان را ترویج بدهد،طبق ایات مستقیم قران کریم،باید باهش مبارزه کرده تا دست از این کار زشتش بردارد. به هر نخواندن نماز،انکار خدا و روز قیامت است! و کسی که نماز نمی خواند،قطعا برای چیزی (!) دیگر نماز می خواند،در یک نیرو گناه الود و یک وسیله ، یک شخص یا .. چیز به اون انگیزه داده،که دست به ترک خوبی ها و نماز بزند! اون چیزی است،که شخص می پرستد و برای ان صبح و شب سجده میکند!
  • نیما IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    19 5
    لااکراه فی الدین یعنی در اصل دین اجباری نیست نه در فرح
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      21 7
      خب عقل کل ، آیت الله طالقانی هم می گه وقتی در پذیرش اصل دین اجباری نیست پس به طریق اولی در فرعش هم اکراهی نیست.
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      3 3
      ببخشید این " فرح " دین که گفتید دقیقا کجاشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      6 4
      آقا یا خانم ۱۱:۲۵ اصل دینی که آقای طالقانی فرمودند ، اصول پنجگانه دین که منظور نیست لا اکراه فی الدین ، یعنی اجباری در داشتن دین نیست اما وقتی شما دین داشتن رو انتخاب کردی باید به اون دین و احکامش عمل کنی حجاب هم بر اساس دین اسلام و آیات قرآن از اعمال واجب است که ترک آن جایز نیست / داشتن حجاب امر مستحبی نیست که شما بین انجام ندادن و انجام دادنش مخیر باشی / داشتن حجاب از جمله اعمال واجبی است که ترک اون هم موجب ضایع شدن حق الله است هم حق الناس / مثل نماز نیست که در صورت ترک اون حق الله فقط ضایع بشود / بخاطر همین است که حجاب هم در احکام الهی آمده هم در قوانین اجتماعی / اگر مثلا بواسطه عدم حفظ حجاب من نوعی یکی به گناه افتاد و اون گناه باعث اجرای حد الهی (اعدام) برای او شد من هم در مرگ او و گناه او شریک ام و حق الناس توسط من ضایع شده هم حق الله ولو اینکه بصورت ظاهری در انجام گناه او دخیل نباشم / حق الله اش اگر بخشیده شود حق الناس اش بخشیده نمیشود
    • FR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      11:25 شما اشتباه میکنید.
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    11 1
    داشتم درمسیر سفر خود با خودرو ادامه میداد م جاده بسیار شلوغی بود متوجه شدم که سواری پشت سرم پلاک خود را پوشانیده وبه سرعت نور ازمن سبقت گرفت دیری نپائید دومی هم به همین شکل عبور کرد برای من که دیگر اینطوری آن را ندیده بودم بعداز خاتمه سفر ازافراد مطلع پرسیدم این افراد براحتی جولان میدهندچرا اینکار را میکنند درپاسخ گفت به این افراد گفته میشود "شوتی"یعنی حمل ونقل قاچاق میکنند و نیروی انتظامی هم توانایی سفری امن برای مردم را فراهم نمیکند وگوشش بدهکارنیست یاد سارقین مسلحی افتادم که درمسیر اهواز وبندر ماهشهر اقدام به ربودن طلاجات مسافرین اتوبوس میکردند که راهزنی بخودی خود افزایش پیدا کرده است 😂😂
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      2 16
      حجاب مهم است
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      2 4
      مگه با بی حجاب ها برخورد می کنند؟ این هم مانند بقیه هست منتهی دزدان همگی دستگیر می شوند و به راحتی آزاد و یک پله بالاتر می روند اما بی حجاب ها یک صد هزار آنها هم نمی گیرند و در خیابان جولان می دهند درکش سخت نیست برای فهمیدن این چیزها
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    13 30
    حیف اسم فاطمه‌، این خانم بهتره کمی در مورد صاحب اصلی اسمش مطالعه کنه
  • ابوالفضل FR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    32 13
    حرف حساب زده
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      10 20
      شما معنی حرف حساب، یعنی حرف منطقی، قانونی، اجتماعی، اخلاقی، را بیشتر توضیح دهید.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    17 17
    بر اساس نص صریح کلام الله مجید، حجاب برای مومنات است
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      4 3
      سوره مبارکه نور
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      2 4
      مومن یعنی کسانی که ایمان آورده ای به من!!! هرچند باز هم حجاب برای آرامش جامعه هست اگر دین هم نگفته بود چون تحریک ها را بر می انگیزاند با پوشش های زننده و بی حجابی عشوه گری که جای خود چه با حرف چه با رفتار
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    40 15
    جلل الخالق از کل اسلام فقط حجابشو دیدین؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      4 7
      آی گل گفتی
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      5 10
      دمت گرم .
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      10 13
      حجاب سنگره. شما به حذف حجاب قانع نمیشین شما میخواین دیگه چیزی به اسم ناموس وجود نداشته باشه
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      8 10
      حالا شماها چرا اینقدر رو حجاب گیر می دهید تا اجرا نشود؟ مدینه فاضله را می بینید که بی حیا شدن؟
    • محمد IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      5 1
      هر چیزی جای خودش..!
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 1
      چیه ؟؟
  • ترسو IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    11 0
    تلسوپ جیمز وب تصاویری از مخلوقات را نمایش می دهد که حرکت این گروه قابل رویت نیست !!!
  • حافظ IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    4 5
    سلام اینها اینقدر احمق هستند که فکر کردند حکومت الآن بگیر وببند راه می انازد ولی راه های دیگری هم برای مقابله با بی حمابی وبد حجابی وجود دارد مثلا تشویق وترغیب ویا برانگیختن احساسات دینی ومذهبی واستفاداز فرامین امامان شیعی وغیره وهمچنین اجارای درست قوانین ومقررات موجود و______
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    12 10
    خانم نماینده ای که از کل قرآن فکر کنم فقط لا اکراه فی الدین را از بری اصلا در مقوله حجاب کسی با دین مردم کاری ندارند از بانوان می خواهند که رعایت قوانین اجتماعی را بکنند حالا در هر دینی می خو اهند باشند شما چرا خلط مبحث می کنط نمی دانم
  • فرهنگی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    8 0
    کاری به گفته های این خانم و اقای عبدی ندارم چیزی که واضح است
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    25 11
    حرف حساب زده و در دین هیچ اجباری نیست هر کسی رو به قبر خودش میزارن
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      8 6
      اگر قرار باشد که لااکراه را به هر کلمه و دستور دین بچسبانند که دیگر دینی باقی نمی ماند. اصلأ لااکره لااکره فی الدین. خوبه؟
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      9 2
      این آیه به معنی همسو بودن دین با عقل است که باعث پذیرش طبیعی آن می شود و اکراهی در پذیرشش وجود ندارد. نه قبولی دلبخواهی دین.
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      3 2
      باشه پس دیگر قوانین را هم بردارن چون لا اکراه هست؟؟؟ این تز های روشنفکرنما را برای خودتان نگه دارید و در این زمانه که تبلیغ بر بی حجابی هست را برای ما نگویید و طوطی وار تکرار
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    17 1
    ایا ربا رانت .انحصار طلبی واشرافی گری .پارتی بازی.حراج بیت المال بین مسءولین اینها جز منفیات دین نیستند؟؟؟
  • علی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    5 7
    گفته لا اکراه فی الدین خانم به اصطلاح نخبه نگفته که لا اکراه فی القوانین .ببین مردم به چه کسانی رای دادن و حالا نطق های بعضاً صد من یه غاز می کنند. قانون هر مملکت برای همه خصوصا برای معتقدین لازم الاجرا است . شما چی میفرمایید.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    7 9
    با اون وضع بد حجابی و بی حجابی میگردن بعد اگه مورد آزار قرار گرفتن اونوقت انتظار دارن قانون بیاد ازشون دفاع کنه / لا اکراه فی الدین رو اونوقت یادشون می‌ره !! ؛)) / اون پسری که خانم بدحجاب و بی حجاب رو خدای نکرده مورد آزار قرار میده هم میتونه به غلط بگه لا اکراه فی الدین / کسی که مورد آزار و مزاحمت قرار میگیره و وقت رعایت حجاب نه قانون براش مهمه نه شرع و میگه لا اکراه فی الدین لطف کنه اون موقع (مورد آزار و مزاحمت) هم بگه لا اکراه فی الدین و لا اکراه فی قانون و سکوت کنه ؛))) و انتظاری از قانون نداشته باشه که ازش دفاع کنه / اصلا کاربرد و برداشت نادرست از لا اکراه فی الدین در مورد رعایت حجاب و .. غلط است چرا !؟ چون شما دینت (اسلام) رو انتخاب کردی تابعیت رو هم ایرانی پذیرفتی پس باید به قوانین شرعی اسلام و قوانین کشور ایران پایبند باشید / قوانین دینی و اجتماعی و ملی سوا کردنی نیست ؛)) که هر چیزی اش به نفعتون بود رو قبول داشته باشید و هر کدوم به نفعتون نبود رو بهش عمل نکنید / اونهایی که در مورد حجاب و.. میگن لا اکراه فی الدین ، مصداق آیه ۸۵ سوره بقره هستند که می‌فرماید «... أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ وَتَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ ۚ فَمَا جَزَاءُ مَنْ يَفْعَلُ ذَٰلِكَ مِنْكُمْ إِلَّا خِزْيٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۖ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يُرَدُّونَ إِلَىٰ أَشَدِّ الْعَذَابِ ۗ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ» «...چرا به برخی از احکام ایمان آورده و به بعضی کافر می‌شوید؟ پس جزای چنین مردم بدکردار چیست به جز ذلّت و خواری در زندگانی این جهان و بازگشتن به سخت‌ترین عذاب در روز قیامت؟ و خدا غافل از کردار شما نیست.» / بمحض اینکه شما تابعیت ایران رو پذیرفتی با قوانین ایران باهات برخورد میکنند و به محض اینکه اسلام رو به عنوان دینت پذیرفتی باید به احکام و قوانین اش پایبند باشید / اگه همه هر طور بخوان رفتار کنند و بگن لا اکراه فی الدین دیگه هرج و مرج جامعه رو فرا میگیره هر کی خواست دزدی کنه می‌کنه هر کی خواست تجاوز کنه می‌کنه دیگه اون جامعه امن نیست / همون خدایی که فرموده لا اکراه فی الدین همون خدا ایه حجاب رو هم نازل کرده آیاتی مثل : ۳۱ سوره نور ، ۵۹ احزاب ، ۳۱ مائده / همون خدایی که فرموده لا اکراه فی الدین ، برای دزدی و تجاوز و..مجازات تعیین کرده
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      1 0
      دلخوش به این مقدار نباشید
  • رضا IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 5
    نویسنده این متن چرا مشخص نیست؟
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      5 0
      به تو چه که اسمش نیست مفتشی مگه
  • صادق IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    5 7
    مردم تا کی باید از فعالیت های مخرب امنیتت کشور یک گروه مجرم سیاسی دائما درگیر باشند اینها که وضعیت وابستگی وجاسوسی حتی ارتباط بارژیم صهیونبستی رادارند که مصداق آن وزیر فراری ارشاد دولت خاتمی است که اخیرا حمایت از بی حجابی وعفاف در روزنامه آرمان منتشرشده است آیا موقع ان نرسیده که طبق قانون با این مفسدین ضد اسلامی وامنیتی واقتصادی که طرح براندی را اجرا مینمایند برخورد قاطع ومنع حزبی شوند
  • نیما IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    10 3
    تمام خیابان ها پرشده از ارزال اوباش به فکر امنیت مردم باشید چی بی ربط یعنی اگر دولت تورم را کنترل نکرد پلیس راهنمایی رانندگی هم نباید کارش را انجام دهد ؟
  • احمد IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    7 1
    این ها که رفاه کامل دارند و از مشکلات معیشتی و تورم خبری ندارند
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    16 1
    لا اکراه فی اختلاس
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      4 1
      خخ. باحال گفتی.
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      ََ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    7 11
    عه عجب پس لا اکراه فی الدین ها !؟ اشکالی نداره میخوای دزدی کنی میخوای تجاوز کنی و.. اشکالی نداره بکن منتها بر اساس آیات دیگر قرآن میان دستت رو بی زحمت قطع میکنن یا اعدامت میکنن میان حد شرعی رو در موردت اجرا می‌کنن / اونی که میگه لا اکراه فی الدین رو حداقل یکی بخوابونید تو‌گوشش بعد راهتون رو کج کنید و برید و بگید لا اکراه فی الدین ، دلم خواست بزنم تو‌گوشت و صورتت قرمز شد حق نداری بری دیه بگیری چرا !؟ چون بر اساس منطق و برداشت خودت لا اکراه فی الدین ، لا اکراه فی قانون دیگه ؛)) ها !؟ دزد هم اومد خونه ات رو جارو کرد حق نداری شکایت کنی چرا !؟ چون اون دزد هم ممکنه بگه لا اکراه فی الدین لا اکراه فی قانون / اونوقت اگه تونستی با امنیت زندگی کنی بازهم بگو لا اکراه فی الدین / هر وقت خواستی بر اساس لا اکراه فی الدین عمل کنی ایه رو تا آخرش کامل بخون ببین آخرش چی فرموده !؟ .... والذین کفروا اولیائهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون / بله لا اکراه فی الدین درست اما اگر راه گمراهی در پیش گرفتی آخرش عذاب جاودانه است
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    3 5
    عه عجب پس لا اکراه فی الدین ها !؟ اشکالی نداره میخوای دزدی کنی میخوای تجاوز کنی و.. اشکالی نداره بکن منتها بر اساس آیات دیگر قرآن میان دستت رو بی زحمت قطع میکنن یا اعدامت میکنن میان حد شرعی رو در موردت اجرا می‌کنن / اونی که میگه لا اکراه فی الدین رو حداقل یکی بخوابونید تو‌گوشش بعد راهتون رو کج کنید و برید و بگید لا اکراه فی الدین ، دلم خواست بزنم تو‌گوشت و صورتت قرمز شد حق نداری بری دیه بگیری چرا !؟ چون بر اساس منطق و برداشت خودت لا اکراه فی الدین ، لا اکراه فی قانون دیگه ؛)) ها !؟ دزد هم اومد خونه ات رو جارو کرد حق نداری شکایت کنی چرا !؟ چون اون دزد هم ممکنه بگه لا اکراه فی الدین لا اکراه فی قانون / اونوقت اگه تونستی با امنیت زندگی کنی بازهم بگو لا اکراه فی الدین / هر وقت خواستی بر اساس لا اکراه فی الدین عمل کنی ایه رو تا آخرش کامل بخون ببین آخرش چی فرموده !؟ .... والذین کفروا اولیائهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون / بله لا اکراه فی الدین درست اما اگر راه گمراهی در پیش گرفتی آخرش عذاب جاودانه است
    • US ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 5
      بله ! خداوند در قرآن دستور اکید داده که با حق الناس برخورد بشه! دین با حق الناس شوخی نداره ! حق الناس ، چیزیه که تمام انسانهای روی این کره ی خاکی باید بهش پایبند باشن و هیچ ربطی به سلایق و علایق و اعتقادات نداره و همه در برابرش مسئول هستند ( چه مسلمان ، چه مسیحی ، چه بی دین و آتئیست و...) و تمام مجازات هایی که در قرآن برای جرایم حق الناس تدوین شده حد ومرز عقیدتی و دینی نداره و برای همه ی انسانهاست ! حق الناس چیزیه که دین باهاش به شدت برخورد می کنه ! مثل قطع دست دزد و گردن زدن جنایتکاران و کسانی که به جان و نال مردم تعدی میکنن ، و قصاص قاتل و ...... لا اکراه فی دین هیچ ربطی به حق الناس نداره ! اما حق الله هر انسانی به خودش مربوطه! بی حجابی گناه هست، اما حق الناس و جرم نیست و هرکسی بی حجابیش به خودش مربوطه ! کجای قرآن نوشته که کسی که بت میپرسته یا نماز نمیخونه یا شراب میخوره یا برهنه و بیحجاب میگرده باید مجازات بشه؟؟؟
    • US ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      3 2
      سفسطه نکن ! این افعالی که شما اینجا بهشون اشاره کردی همه حق الناس و تبهکاری هستن و ربطی به آزادی عقیده و آزادی سبک زندگی و آزادی حجاب و حق الله ... ندارن !
  • کارمند ساده IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    3 4
    هر کسی از ظن خود شد یار من ؛ نماینده بروجرد اگر تخصصی در قرآن؛ تفسیر و حدیث ندارید اول ببینید که این آیه در چه زمانی و چه مکانی آمده است وبعد اظهار نظر کنید آیا این آیه مربوط به زمانی که عده ای از نوجوانان عرب مسلمان رو به دینی دیگر آورده بودند نیست .... و تو خود بخوان حدیث مفصل از این ....
  • سعید IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    3 2
    اهای با توام وقتی تو مسلمانی را پذیرفتی دیگه نمی تونی بگی لا اکراه فی الدین مگر اینکه تغییر مذهب بدی اصلا از ایه قران هیچی نفهمیده
  • حامد IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    5 2
    کسی که در مقام قانونگذاری حکومت اسلامی ملت را در زمینه های مختلف اکراه و اجبار می کند چطور وقتی به حجاب رسید از لا اکراه فی الدین حرف می زند. اعتبار قانونگذاری فعلی شما مگر بر پایه دین نیست؟ اگر هست پس همه این اجبارهای قانونی، دینی است.
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      نفوذی
  • حمید IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    3 1
    برای پیشبرد مسائل مذهبی باید الگو داشته باشیم که باید از مسئولان رده بالا باشه اینطور نیست بگه حجاب باید باشه وخودش در انواع نعمتها غوطه ور بشه یا بچه هاش حال کنندوما متاسفانه همچین الگوی صادقی نداریم هرچند حجابی که یک زن با تمام قلبش قبول کنه بهترین حجابهاست
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      3 1
      شما الگوت در دین داری فلان مسئول است !؟ زن و بچه فلان مسئول است!؟ قرآن و پیامبر و امامان علیهم السلام و علماء صالح رو ول کردین چسبیدین به فلان مسئول !؟ بله الناس علی دین ملوکهم درست اما تو دین داری هیچ کجا نگفتن الگوتون و عملتون بر اساس دین و عمل ملوکان و ( مسئولان ) حاکمان تون باشه / شما الگوت باید انسان کامل که مصداق واقعی اش پیامبران و امامان و صالحین هستند باشه / فردای قیامت یا در برزخ نمیتونی بگی چون فلان مسئول فلان خطا رو کرد من هم کردم
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      2 0
      همه بچه هاشون خرج هستن
    • حمید IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 0
      یا منظور مرا نفهمیدی یا خودت را به نفهمی زدی بنده دیندار ومعتقد به حجابم ولی سطح درک وسواد همگان یکسان نیست بنده راه وروش پیامبران وامامان را می فهم ولی عامه ایطور نیستند وباید سرمشق داشته باشند که ندارندشما وامثالهم باعث فرار مردم از دین اسلام می شوید ولی کسی مثل عبالباسط محمد عبدالصمد با خواندن قران باعث شده بسیاری مسلمان گردند مثلا خود شما در یک جمعی از حجاب بخواهی دفاع کنی با این روش تهاجمیت باعث میشی بعضی ها حجاب را زمین بگذارند .فَذَكِّرْ إِنَّمَا أَنْتَ مُذَكِّرٌ ﴿۲۱﴾لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ ﴿۲۲پس تذكر ده كه تو تنها تذكردهنده‏ اى (۲۱بر آنان تسلطى ندارى (۲۲)
  • سیروس وطن‌دوست DE ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 5
    آیا وقتی شما اتومبیل پراید خریده اید،مبتوانید از آن انتظار بنز داشته باشید؟در انتخاب اکراهی نیست ،ولی وقتی خریداری شد،چشمتان هم کور باید مشخصه‌های آنرا هم قبول کنید۹
  • كريم IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 3
    اي آدم بي سر و پايي كه به تو منّت گذاشته شده و آدم آفريده شده اي بدان كه روز قيامتي هست و بايد جوايگوي اعمال و رفتار و حرفهايت باشي. البته تو هم مي تواني مثل خارجي هاي بي بند و بار خانواده و زن و بچه هايت را در انظار مردم لخت و بي حجاب كني و از اين كار لذّت ببري.
  • احسان وهابی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    3 4
    به نماینده زن مجلس بفرمایید لطفا در مورد چیزی که اطلاع ندارید نظر ندهید یک بخش از سلسه آیات را برداشته و تحریف آن را انجام می‌دهد. اگر وجود دارید مابقی آیه را هم بخوانید که خداوند می فرماید هیچ اجباری نیست ولی اگر انجام دهید رشد می کنید و اگر ندهید بسوی پایین سقوط می کنید و راه شیطان را ادامه می دهید  متعال در آیه كریمه ۲۵۶ بقره می فرماید: لا اِكْراه فِی الدّینِ قَدْ تَبَینَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَی فَمَنْ یكْفُر بِالطاّغُوتِ وَ یؤمِنْ بِاللهِ فَقَدْ اِسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقی لاَنْفِصامَ لَها وَ اللّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ. آنقدر بی سوادی نماینده زن مجلس ؟
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      7 8
      آقا ما میخاییم سقوط کنیم.
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      4 5
      شما میتونی از پشت بوم خونه خودت سقوط کنی. ولی حق نداری جامعه رو به سقوط بکشونی.
    • مهرداد IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 1
      هر کس خودش می داند با وجود این آیه چگونه رفتار کند و خداوند به کسی زور نکرده که رستگار شود و اختیار داده
  • معلم IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    8 2
    این غوغای حجاب هم برای چیه؟؟
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      14 3
      برای فراموشی قیمت ها
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      5 3
      برای دو قطبی سازی کاذب بین قوانی کشور که حیا را بزنند در ضمن شمایی که گفتی قیمت ها لطف کن حجاب را رعایت کن تا بزک دست آنها ندهی وقتی می گویی برای پرت کردن حواس ها از گرانی ها هست!!!
  • غ IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 6
    باسلام، شما مگردین شناسی ،بگذاریددین شناسان دراین موردسخن بگویند.اسلام درطول تاریخ ازکسانی مثل شما رنج برده ومیبرن
  • عباد IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    11 3
    من خود و زنم حجاب داریم ولی به فرزندم جرئت اسم دین اسلام و نماز ندارم بگوئیم
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      3 10
      مشکل در رفتار خودتونه
    • خسروانی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      4 9
      ولی بچه های من که کلا خودشون حجاب دارن و به ما هم تذکر میدن
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      7 1
      خب آقای خسروانی حجابتو رعایت کن تا بهت تذکر ندهند!!!
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      مشکل شاید رفتار والدین و هم دوستان و هم چیزهایی که دیده و یا تبلیغ شده برای او
  • علیرضا IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    3 3
    رعایت حجاب اسلامی لازم است چون که بی حجابی موجب تضییع حقوق معنوی عامه می شود .چون حجاب سراسر منفعت است وبیحجابی مضرت.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    مردم برای رفع مشکلات زندگی بسیج کنید وماموران دولتی برای متخلفین اجتماعی دزدی جنایت اعتیاد تعرض
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 2
    درود بر اهل فهم نتیجه کلاس تفسیر اینجوری قرآن که گذاشتی میشه بدعت رجوی درتفسیر حديث کسا یا شریح قاضي کوفه تفاوت جراح مغز با کله پز(با عرض پوزش از عزیزان هنرمند که دو ساعت قبل طلوع آفتاب تو صفشون هستیم ) علم و سواد هست بهتر نیست در زمینه ای که اشراف علمی حقوقی نداریم وارد نشویم واقعأ سختتون نیست بخاطر گفته های نابخردانه سخیف مورد نگاه شماتت و حقارت آمیز اهل علم قرار گیرید حداقل رعایت جایگاه حقوقی وآبروی همکارانتان را بکنید به شورای نگهبان پیشنهاد میشود بدون گواهی سلامت روانپزشک و تائید صلاحیت علمی اجازه ورود افراد متفرقه به نهاد تصمیم گیری قانونگذاری ندهد
  • احسان صادقی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 1
    سلام علیکم/ عوامل مشرق لطفا به عرایض بنده توجه بفرمایید؛ ایه لا اکراه فی الدین طریقیت داره؛ یعنی طریقه با حجاب کردن مردم را بیان می کند که بدون اجبار باید باشد. اما در خصوص نحوه انتخاب حکومت هم همین ایه صدق می کند و انتخاب حکومت اسلامی با تمامی قوانین آن نیز اجباری نیست. اختیاری است. لذا دلیل حجاب اجباری، انتخاب اختیاری حکومت اسلامی است. چون حکومت اسلامی را انتخاب کردند باید حجاب داشته باشند.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 2
      خب عوامل مشرق هم همینو گفتن که. چرخ رو دوباره اختراع کردی؟
  • رضا IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 2
    از کی تا حالا زنان فقیه شده اند و فتوا صادر می کنند؟
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      2 2
      اسکل اسم بانو امین تا حالا به گوشت نخورده؟
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      2 0
      زنان با سواد و حتی فقیه و مجتهد هم داریم و اشکالی ندارد مشکل اينجاست که این خانم نماینده بی سواده و متاسفانه اظهار نظر میکنه
    • رضا IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 0
      اون فتوای بانو امین به درد مثل خودت میرسد. شاید زن بتواند به درجه فقاهت برسد اما نمی تواند حکم و فتوا صادر نماید.
    • US ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 1
      درود بر ملا رضا از امارت اسلامی قندهار!
  • سکینه قاسمعلیزاده IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    می دانید واسه چی مسئولین نمی خواهند جلو بدحجابی رو بگیرند چون اکثرا بچه های خودشان بدحجاب هستند
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      آی گل گفتید
  • سابق IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    کمی دیر شده
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    4 2
    مبارکه - مردم افتادن به جون هم
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 1
    احتمالا خانم نماینده با توسل به این آیه برادرش را امن نداده بود؟ خانم نماینده تفسیر آیه قرآن با استوانه های دین است نه پناهگاه مجرمان. البته شاید خانم نماینده تا حالا توبه کرده یا اصل خبر اشتباه بوده انشاالله. که در هر صورت ایشان کارشناس دین نیست
    • . IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      حرف نزن
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 1
    همه ملت ایران مسلمانند
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 1
    اگر در دین اکراهی نیست پس چرا نداشتن دین گناه هست و مجازات دنیوی و اخروی دارد؟ به فرموده خود قرآن؟ دستشون مثل انسانی هست که دست داره ولی پا نداره یا بالاخره کامل نیست یه نقصی وجود داره
    • سلیمان IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 0
      دوست بی نام مسئله مهم ازمایش است وگرنه خداوند متعال می فرمایند اگر می خواستیم همه را مومن می افریدیم
    • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 0
      اگر در دین داشتن یا نداشتن اجبار وجود داشت دیگه فلسفه بهشت و جهنم زیر سوال می‌رفت وقتی همه مجبور باشند که خوب باشد دیگه هنر نکردی که میری بهشت یا اگه همه مجبور به بد بودن باشند اصلا دلیلی ندارن که بفرستنشون جهنم / پس خدا راه سعادت و گمراهی رو به انسان نشون داده ( لا اکراه فی الدین ، قد تبین الرشد من الغی) یه چیزی هم به انسان داده به نام «اختیار » اگر راه دین داری رو انتخاب کردیم که خداوند ما را از ظلمات به سوی نور و سعادت و بهشت میرساند اما اگه کفر ورزیدیم و راه شقاوت و گمراهی رو انتخاب کردیم اونوقت میشیم لایق ( اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون ) الی الابد جهنمی میشیم / متاسفانه بعضی ها حرف های خدا رو هم تقطیع می‌کنن وقتی میگی لا اکراه فی الدین ایه رو تا آخر کامل بخون آیات بعدش رو که به همین لا اکراه فی الدین مربوط میشه رو هم بخون تا اینطوری برات شبهه پیش نیاد / خدا یه جوری قرآن رو نازل کرده که هر فردی با کمترین دانش هم میتونه بفهمه خدا چی گفته !؟ / حالا یکی هم سواد داره هم دانش و نمی‌خواد و بنفعش نیست بفهمه و خودش رو به اون راه میزنه این دیگه نعوذ بالله تقصیر خدا نیست
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 1
    قرآن رو به نفع خودش تفسیر میکنه
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    قد تبین الرشد من الغی
  • دارابی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    عبری؟
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    "این افراد از سال گذشته در جاده‌ها دست به سرقت می‌زدند : عجب. پس اگر این فیلم منتشر نمی شد حالا حالاها رفقای جبارسینگ مشغول بودند؟؟؟؟ انشالله نصب دوربین در اتوبوس ها اجباری شود.
  • محمد IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 1
    قطع دست حداقل برای دزدان خطرناک و همین طور مختلس ها یه ضرورته و باید مطالبه عمومی بشه. نه اینکه طرف دزدی کنه و بعدش با وثیقه راحت بیاد بیرون یا اختلاس کنه و بعدش صرفا بره زندان و احتمالا از مرخصی هم بهره مند بشه
  • محمد IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    3 1
    خانم نماینده... لا اکراه فی الدین گفتنت منو یاد جمله ای انداخت... کلمه ای حق میگویند و از آن اراده ی باطل دارند.
  • حمید IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    البته نماینده ی محترم توجه نکردند که اکراه با اجبار فرق دارد.
  • عارف IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 2
    نظر من این است که اول جلوی دزدی وفساد اقتصادی وتورم بگیرید
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 2
      اگر میتوانستند که گیر نمیدانند
  • میلاد IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 1
    خداوندبهترمیدونه که حجاب برای زن مث یه سپرمیمانه وماهمه هم میدونیم ولی اگر یه زن حجابش رو رعایت نکنه چه بخواد چه نخواد باعث میشه یه سر ادما بهش تعرض کنن واگر خانمی دوس داره همیشه درمصونیت باشه از نگاه هرزه چه بهتر که حجابشورعایت کنه که خودش اذیت نشه وگرنه هیچ کاری راخدابه انسان اجبارنکرده ولی بهترین راه رو جلوی مان گذاشته حالاتصمیم باخودمان واگرخطاکردیم جورشم بایدبکشیم.
  • یاور IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    عبری
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    آقای عبدی خواهشا" تو دیگه حرف نزن. آنهایی که باید شمارا بشناسند بخوبی ذات شمارا می شناسند.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    10 1
    موافق حجابم
  • امير IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    واقعا يعني تو نمايندگان مجلس كسي هست كه قران بخونه و به معنيش توجه كنه خيلي عجيبه
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    عبری
  • بنده IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    این خانم درمورد داداش کلاهبردار خودش که پنهانش کردو توی پمپ بنزین آبروریزی کرد نظری ندارن؟ نکنه لااکراه فی دین رو درمورد برادر فراری کلاهبردار خودشم میگفته
  • وحید IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    10 2
    تا زمانی که امسال من بعد ورود به جامعه نتونم دارای شغل و درامد که بتونم مراسم ازدواج و پول رهن خونه ... باشم وضعیت فساد درست نمیشه، اول راه ازدواج رو اسان کنید وگرنه ادمهایی مثل من که ۳۰ سال مجرد موندن بسیار خطرناک هستن
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      3 4
      تقصیر زنان است که با بیحجابی جوانان را به گانه آلوده میکنند. زنان باید در خانه بمانند.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 3
      دولت انقلابی همه چیز را درست خواهد کرد.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 10
      ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا چطور بود؟ حضرت علی موقع ازدواج تالار و ماشین و سیسمونی و ... داشت؟؟ حضرت زهرا جهیزیه داشت؟ نه حضرت علی و حضرت زهرا غیرت و حیا داشتن که شما ندارین و فقط دارین توجیه میکنین؟
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 1
    این خانوم نماینده از الان به فکر رای اوردن سال بعده . چقد زبله بدجنس میدونه یه عده زن احمق با این حرفا بهش رای میدن . سال بعد انتخابات هم باید در نظر گرفت . اخه رای اوردن به چه قیمت بدبخت . فوقش بعد صد سال باید بمیری بری جواب پس بدی که قران رو تحریف می کنی
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    رعایت حجاب از بعد اجتماعی خیلی اثرات مثبت داره و حکومتها اگر خیرخواه جامعه شون باشن پوشش و عفاف رو قانون می‌کنن. آمار جرائم پایین میاد؛ بازده، صحت و دقت کارها بالا می‌ره؛ در نتیجه حذف خودنمایی و چشم چرانی جامعه وقار و آرامش پیدا می‌کنه و خلاصه حجاب برکت و رضایت میاره به زندگی‌ها
  • ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 1
    من کشف حجاب کنم آنهم به عنوان عناد با اسلام و جامعه اسلامی و اشاره عوامل خارجی آن بعدش هم بگویم لا اکراه فی الدین ؟ آیا بعنوان اینکه لااکراه فی دین است می توانم به شعائر مذهبی توهین کنم ؟ گیریم که حجاب را بر فرض محال اختیاری کردند مطمئن باشید بعدا خواهید گفت مسکرات و هزاران فسق و فجور دیگر را هم آزاد کنیم بعد از ان کارها فرق ما با جوامع فاسد در چه چیزی خواهد بود ؟ یکی از ویژگیها ی یک جامعه اسلامی برداشتن همین محل لغزش هاست
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    از سال گذشته دست به سرقت می بردند، اِشراف پلیس!!!!
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 1
    تو چه جور نماینده ای هستی که عین یهودیها قسما اول آیه رو که به نفعت هست میخونی بخش دومش رو نمیخونی؟؟؟؟بایت این تفسیرت از مسیح علینژاد چه قدر پول گرفتی؟؟؟ تو قران حدود حجاب زن مسلمان کاملا تعریف شده و این آیه مال کسی نیست که مسلمون شده . وقت کردی از پاچه خواری انگلیس دست بردار دو صفحه از همون قرانی رو که با ادعای اعتقاد بهش نماینده شدی و حقوق میگیری بخون
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 2
    حجاب زوری جواب نمیده من خودم به حجاب اعتقاد دارم ولی عرضم این است که با زور جواب معکوس است قبول کنیم رگهای گردنمان را گلفت نکنیم واقعیتها را بپذیریم وبا ارشاد وتبلیغات ویا هر وسایل دیگری که امکان دارد اقدام شود ..
  • علی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    خانم بی سواد نماینده مجلس ، اسلام می فرمایید ، لا اکراه فی الدین یعنی کسی را به زور به یک دین نمی توان اجبار کرد ، ولی وقتی شما دین اسلام را انتخاب کردی باید به تمام لوازم ان پایبند باشی ، برو ایات دیگر قران هم مطالعه کن ببین در مورد سایر مسایل چی فرموده ، شما فقط این ایه رو یاد گرفتی !!!! وقتی مسلمان شدی باید تمام آداب مسلمانی که در قران آمده رعایت شود از جمله حجاب
  • نکیسا DE ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 4
    درست است این خانم نماینده جمله ( لا اِکراه فی‌الدین ) را اشتباه معنی کردند
  • حفیظ IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    واقعا آیه را غلط تفسیرکرده قرآن تواین آیه نمیگه (لاتکره فی الدین) یعنی کسی را مجبور به قبول دین نکن بلکه میگه (لااکراه فی الدین) یعنی اجبار دردین نیس فقط نقل واخبار ادیان را بازگو می‌کند الزام آور یا دستور نیست که اگردستور و قانون بود حتما باید باکلمه نهی (لاتکره فی الدین) می‌فرمود
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 2
    ای والله،،آیه قرآن رو هم دارید تفسیر به نفع می کنید!!با همین فرمون پیش برید بچه های ما به سن قانونی که رسیدند دین اسلام رو هم با استنباط های شمادیگه قبول نخواهند داشت!!؟؟متاسف یم برای دین ودیانت که عده ای فقط براساس منافع یا هر انچه خودشون به نفع می دونند دین رو رای خود ومردم تعریف میکنند؟؟!
  • ناشناس IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 1
    در خصوص بحث انتخاب دین گفتید بعد از انتخاب مکلف به انجام فرایض دینی از جمله حجاب هستن ... آیا ادیان دیگر هم مکلف به داشتن اجبار هستن؟
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    اگه این خاکم متاسفانه نماینده، کمترین سواد قرآنی داشت و یا یک جستجوی ساده اینترنتی راجع به تفسیر این آیه توسط مرحوم علامه طباطبایی یا آیت الله مکارم شیرازی می کرد مفهوم این آیه را بدرستی می فهمید و آنگاه مثل یه بچه دبستانی حرف نمی زد.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    خدا لعنت کند قاضییانی که بدون دقت مجرمان شرور را آزاد می کنند ‌.
  • ali IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    می فرمایید قضا باید اهتمام بیشتری داشته باشد.مشرق عزیز .یکی یکی را بکشه اگر خانواده مقتول رضایت بدهند بعد از کشیدن حبس قانونیش ازاد میشه اگر رضایت ندهند اعدام میشه.شما به فرمانده پلیس لرستان خرده نگیر.اون میدونه چی بگه.
  • داود IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    درخواست فرمانده انتظامی لرستان نه تنها عجیب نیست بلکه کاملا درسته
  • رای IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    اینا باز جامعه رو دو قطبی میکنن که بتونن رای بیارن، وای به حال اونایی که دوباره فریب بخورن، میدونن دیگه کسی به وعده های اقتصادیشون اعتماد ندارن از راه مثلا آزادی حجاب اینا وارد میشن
  • ر ی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 2
    عبدی توخودت چراصورتت راچهارتیغه میکنی اسلا تراشیدن ریش راباتیغ نهی کرده چراموهایت رامثل بوقلمون رنگ میکنی برای توجه کی این کاررامیکنی
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 0
      باید تراشیدن ریش را هم برای اینا ممنوع کرد
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    عباس عبدی که فرق بین کباب شامی را با گوشت خام گاو تشخیص نمیده را چه به این حرفها!!!!!!!!!!
  • ali IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    4 0
    عباس اقا فراموش نمودند که زمانی همه پیاله هاش و رفیقهای جون جونیش شاید هم خودش به پیشانی زنان بد حجاب پونز فرو میکردند و دست جوونهایی که استین کوتاه می پوشیدند را رنگ میکردند حتی زمانی همین اقایون می گفتند کفش سفید و جوراب سفید ممنوعه.قربونشون برم یادشون رفته زمانی خودشون چی بدند و چی می گفتند.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    7 0
    ترجیح میدم در جهنم باشم تا با یه جماعت کند ذهن تو بهشت
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    حجاب هم درست میشود.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    چرا درمورد همه چیز بی قانونیه
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 1
    چه کردید که دیگر هیچکس حرف ها را قبول ندارد؟
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      از آلبانی چه خبر؟
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    نگران آیندگان باشیم.
  • سید IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    70% مردم ایران از تو و اون اصلاحات متنفرند اونوقت تو میگی لا اکراه فی الدین
  • م IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    اینکه تنبیه و مجازات سارق و بزهکار را منوط به رضایت افراد می کنند، کار بسیار غلطی است. من نمونه های بیشماری را سراغ دارم که مالباخته به خاطر ترس از اقدامات بعدیِ سارق، رضایت می دهد و سارق بدون مجازات خاصی آزاد می شود. به نظر من، در خصوص سارقان و برهم زنندگان نظم اجتماعی و آزار رسانان به افراد جامعه، باید دولت و قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم اقدام کنند و جنایتکار را به سزای عملش برسانند. این حسابِ دو دو تا چهار تاست. نمی دانم واقعا مسئولان امر متوجه نیستند یا خیلی متوجه هستند و بنای نابودی نظام را دارند!
  • م IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    اینکه تنبیه و مجازات سارق و بزهکار را منوط به رضایت افراد می کنند، کار بسیار غلطی است. من نمونه های بیشماری را سراغ دارم که مالباخته به خاطر ترس از اقدامات بعدیِ سارق، رضایت می دهد و سارق بدون مجازات خاصی آزاد می شود. به نظر من، در خصوص سارقان و برهم زنندگان نظم اجتماعی و آزار رسانان به افراد جامعه، باید دولت و قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم اقدام کنند و جنایتکار را به سزای عملش برسانند. این حسابِ دو دو تا چهار تاست. نمی دانم واقعا مسئولان امر متوجه نیستند یا خیلی متوجه هستند و بنای نابودی نظام را دارند!
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    عباس عبدی غلط زیادی کرده ملعون
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    این نماینده باز هم صلاحیت دارند که نماینده باشند آیا؟؟ .
    • حاجی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 1
      نه دفعه دیگه این نماینده رو رد صلاحیت میکنم خودم به تنهایی
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    4 0
    خانم مقصودی برای نامزدی آتی مجلس شورای اسلامی دورخیز نموده‌اند. چون لااکراه فی الدین قسمتی از آیه است. ودر ثانی با این تفسیر کج ایشان یعنی قوانین مجلس کشک لا اکراه فی الاجرای القوانین.
  • علی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    درود بر انسانیت و اخلاق و معرفت.
  • ... IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 4
    مشرق بیش از این ازت انتظاری نیست.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    3 4
    درود بر این زن نماینده مجلس
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      درود بر مریم و مسعود. ایزی لایف را محکمتر میبندد.
  • حبیب IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    یعنی خداییش این آقایان وتصمیم گیران از گذشته عبرت نگرفتن
  • گویا IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    دین اسلام یه دین کامله. متاسفانه قدر دینمون رو نمیدونیم چون چشممون وا شده دیدیم وسط نعمتیم. برای حفظ و به دست آوردنش زحمت نکشیدیم تا قدرشو بدونیم
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    این نماینده ی خانم اگر سواد داشت این حرف رو نمی‌گفت. در اصل دین اکراه نیست اما وقتی مبنای حکومت و آیین شد دین و احکام اسلام باید حجاب رعایت بشه .چطور تموم موارد و احکام دین رو رعایت نمی‌کنید اما چسبیدی به لا اکراه ...در حالی که همینم سواد لازم رو نداری..هرچند که اولویت جامعه ما الان انتقال و مبارزه با فقر و فساده
  • حیران IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 3
    بنده حقیر که با تفسیر سرکار خانم نماینده موافق ترم و با اینکه حجاب را مصونیت میدانم اما با زور و چوب و چماق نمیپسندم تفسیر شما از آیه شریفه هم سلیقه ای است
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      3 0
      چوب و چماق که نه، اما جریمه لازمه
  • علی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 3
    واقعیت اینه که مردم ناراضیند و اکثرا از قصد کشف حجاب میکنند و گرچه واقعیت تلخه ولی باید قبول کرد و برای اصلاح وضعیت حجاب و در کل دیانت مردم اول باید مشکلات مردم را چاره نمود
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      3 0
      قانون حجاب در محیط عمومی برای مصالح و سلامت جامعه است و افراد حق پایمال کردن حقوق جامعه رو به بهانه نارضایتی از اوضاع ندارند.
  • ناصر IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    3 5
    حجاب مختص خانم های حضرت محمداست خدادرقران به زنان حضرت محمددستورپوشش داده
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      3 0
      نه قرآن نخوندی؟ میگه و به زنان مومن بگو...
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    دلیل نود درصد مشکلات جامعه وجود افراد بیسواد مانند خانم مقصودی در مسئولیت نمایندگی است مثال ساده بزنم در مورد تفسیر آیه لا اکراه در رانندگی یاد گرفتن یا نگرفتن هر شخصی ازاد است ولی اگر کسی خواست رانندگی کند باید گواهینامه بگیرد وقوانین را هم رعایت کند وای بر ما ملت با داشتن چنین نمایندگان بسیار بیسواد وپرت از مسایل خدا به دادمان برسد
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    اردوغان نوکر صفت نیمه یهودی پس از دست بوسی بن سلمان باعث حقارت ترک ها شد.
  • علوی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    طیف همفکران عباس عبدی ؛ ما نمی‌توانیم هستند از رشد مادی کشور تا رشد معنوی را هم قاعده ما نمی‌توانیم شان را تسری دادند! تعجب م از اینکه چطور جاسوسی در آمار سازی ؛برجام سازی و لغت سازی ساسبنت و امثال اینها را میتواتید ؟! اینها سخت ترین کارهای عالم است که شما میتوانید ؟
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    خانم نا محترم تو که تفسیر قران میکنی چرا در مجلس قانون مالیات کسب و کار حمایت از زنان بانک بیمه و.....تصویب میکنید ما هم طبق همین ایه در دادن مالیات رانندگی بیمه وغیره ازادیم به تو چه که قانون بنویسی که مثلا مرد زنش را اذیت نکند زن خودشه وطبق تفسیر خود شما آزاده بلد نیستی حرف نزن
  • // IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 2
    همه مسلمان هستند، باباش مسلمون ه طرف رو مسلمون فرض کردید و همه باید مسلمان باشند
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    6 0
    این تحریف خائنانه ی توسط این خانم نماینده مجلس در روز روشن، خیلی دل و جرات میخاد !
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    به نظر من. کسانی که مثل اب خوردن دروغ می گویند. حسودند. تهمت زن هستند. ودنبال حزب ودسته خود هستند حتی به فیمت بدبختی دیگران.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    این خانم با این همه درک و شعور چجوری. رفته مجلس آخه
  • غفاری IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 1
    با شلام.اصلا حکومت تو مسایلی مثل حجاب نباید دخالت کنه.
  • امیر IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    امیدوارم این خانم نماینده یا مشاورانش بخوانند . چرا دو پهلو حرف میزنید ؟؟؟؟ آیا شما تاریخچه پوشش زنان و دختران را که پیش از اسلام در ایران و از دوران باستان وجود داشت را میدانید ؟؟؟ لطفاً از کیسه رهبری برای حاشیه های امن خودتان هزینه نکنید . و با بررسی نکته ای را رسانه ای کنید .
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    5 0
    چرا کسانی که در موضوع دین تخصّصی ندارند، اظهار نظریه می کنند؟ چه چیزی را می خواهند اثبات کنند؟ آیا می دانند که اوّلین چیزی را که اثبات می کنند بی سوادی خودشان است؟ خانم نماینده شما مفسّر قرآن هستی؟ اگر می گویی بله، نه ظاهر آیه ای را که به آن استناد کرده ای می دانی و نه باطن آن را.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    7 0
    البتّه تنها آن خانم نماینده نیست که اعلام بی سوادی می کند. کسی که می گوید احکام شرع را نمی توان در جامعه پیاده کرد، یا با اسلام رسول الله بی گانه است یا حرف دشمنان دین را تکرار می کند که هر دو دلیل بی سوادی یا سرسپردگی به بی گانگان است.
  • امید IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    اکراه معنیش چیز دیگه هستش از کره یعنی زشتی میاد یعنی در دین چیز زشت وجود نداره کراهت وجود نداره .
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 2
    مشرق جیره خوار
  • ایرانی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    آقای عبدی ! حجاب جزو مقولاتی است که به علت ایجاد امنیت روانی خانواده و جوامع باید رعایت شود حتی اگر اسلام هم نگفته بود بر اساس فرهنگ آریایی و فطری زن باید پشتیبانی شود. لطفا مثل رفیق گالیور نگو میدونستم ،نمیشه.
  • Rezaei IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    متاسفانه از دین زیبای اسلام سپری ساختند در برابر مردم مظلوم و خدا پرست درست است اجباری نیست ولی بد از خوب تشخیص داده میشه کسانیکه خدا فرقان را نازل کرده باشه بر دلشون منم میگم اجباری نیست ولی سر لخت و دیدن اندام لباس بدیش به خوبی نمایان است و پوشیده نگه داشتن و خودنگه داری به خوبی زیباییش نمایان است
  • حسن IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 1
    هرباریه چیزی هست
  • حسن IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 1
    زیادفشاربه افکارتون نیاد!یه بارطرح صیانت یه بارحجاب یه بار...
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      4 2
      از آلبانی چه خبر پیری؟
  • حسن IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 1
    فعلا سرتون بااین موضوعات که هرباریه چیزی هست گرم باشه تابنزینم گرون کنند
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      2 0
      از آلبانی چه خبر؟
  • حسن IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 1
    تابنزینم گرون کنند
  • حسن IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 2
    یه مقداردیگه کالاهاهم قیمتاش بایدبالا تربره
  • حسن IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 2
    یه بارطرح صیانت یه بارحجاب یه بار...
  • حسن IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 1
    فعلا سرتون بااین موضوعات که هرباریه چیزی هست گرم باشه
  • حسن IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 2
    زیادفشاربه افکارتون نیاد!
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    ای عبدی مرده و به هلاکت رسیده در دل و ذهن و قلب ما بالاخره تو چه کاره ای در این مملکت؟؟؟ راستی؟ چپی؟ لیبرالی؟ طرفدار کشف حجابی؟ اسلام شناسی؟ تاریخ دانی ؟کارشناس نظامی؟ و اقتصادی؟ و سیاسی؟ و فرهنگی؟ مذهبی؟ و...؟؟؟؟
  • حامی پلیس IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    سلام. انصافا پلیس در رابطه با سارقین حق داره. بیچاره ها بیاد جونشون رو به خطر بندازن و کلی وقت بذارن تا این اوباش ...لقمه رو بگیرن بعد دادگاه مثل آبخوردن آزادشون میکنه.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    به نظر من وقتی نصف یک کامنت را. چاپ کی کنی این هم یک نوع حق مردم خوری ایت انقدر که باید روی حقوق مردم کار شود. نمی شود.
  • سهراب IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    این آدم های بیسواد شده اند عصاره فضائل ملت... یکی نیست به این ضعیفه بگه تو را چه به تفسیر قرآن؟! اصلا ایشان قرآن حواندن بلد هستند تا بعدا به تفسیر قران بپردازند؟
  • عبوس IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    خدا به داد ما برسه، نماینده زن مجلس تفسیر قران میکنه کسی نیست بهش بگه در دین اجباری نیست نه در مسایل شرعی ،وقتی اسلام رو قبول کردی دیگه باید حجاب و نماز و روزه و ...قبول کنی
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    نماینده مجلس اسلامی اینقدر بی سواد در خصوص قرآن نوبره والله
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    خیلی وقته که آموزش و پرورش چه از لحاظ ترویج فرهنگ چه از لحاظ ارزش و اهمیت به حال خود رها شده و متاسفانه از لحاظ معیشتی معلمان که بزرگترین مروج فرهنگ می باشند با خاک یکسان شده اند
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    فاطمه مقصودی چخبر از برادرت برادرت از زندان آزاد شد
  • سیدمهدی موسوی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    بعد بازداشت برادرش که پرونده دزدی و غارت بیت المال اون قطعی شد و با هوچیگری و عربده کشی در پمپ بنزین درصدد فراری دادن دزد بود زاویه بدی با نظام پیدا کرده قطعا عزیزان شورای نگهبان صلاحیت ایشان و خود مجلس اعتبارنامه ایشان را باید مورد ارزیابی مجدد قرار دهند
  • CA ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 1
    من شخصا طرفدار حجاب کاملم ولی متاسفانه استدلال ضعیفه!
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    خانم مقصودی احتمالا منظورشون لا اکراه فی الجیغی بود که سر دستگیری برادرای خلافکارش می کشید
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 3
    اولا فقط بی دینها و بی ناموس ها میتونن از بی حجابی حمایت کنن. ثانیا : چرا همین نسخه رو در مورد سایر جرایم نمیپیچید؟
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    انگشت بدهان بمونید آفرین
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    2 0
    این زن دوتا کتاب خونده اومده شده مفسر قران ، غلط زیادی کرده
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    از عباس عبدی بی غیرت چه انتظاری دارید؟ کسی که با نان غربیها زندگی کنه حتما بی غیرت هم می شود. در خصوص خانواده ایشان هر چه می دانید لطفا برای مردم بنویسید تا ببینیم ایشان اصلا غیرت دارد یا خیر چرا؟ چون مردان بی غیرت زنان بی حجاب دارند
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 0
    خانم مقصودی وقتی سواد تفسیر قرآن ندارید بهتره سکوت کنید
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    8 3
    وقتی در دین لا اکراهه وفق نظر شماباشد - لابد قوانین مصوب شماهم دارای لا اکراهه فی القوانی خواهد بود - مثلا اکراهی در مصوبات شما به عنوان قانون مستطر است - سرکار بانوی نماینده ی مجلس منظور کلام قرآن برای دین داران است که از داشتن دین کراهت به خود راه ندهید یعنی با افتخار بدون کراهت عنوان کنید من دین دار هستم این است معنی لا اکراهه فی الدین
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      4 0
      عالی گفته اید کسانی که منفی داده اند متوجه عمق ویرانگر تفکر متخاصمین دین در نظر شما شده اند آری با افتخار و آزدای عقیده به داشتن دین را بیان کنید و اکراهی در بیان دینداری خودتان نداشته باشید
  • نینا US ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 0
    فساد کشورمون رو گرفته
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 0
    قوه قضاییه خودش هی مجرمارو ازاد میکنه
  • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 0
    سرکار خانم مقصودی نمی دانم اصلاح طلبی یا اسلاح کن ، ولی نگفتید لا اکراه.... برای لقمه حروم خوارهااربرد دارد یا نه از نمایندگانیکه خود را عصاره اب پرتقال هم نمی دانند بیش از انتظاری نداریم لطفا باندازه سوادتان نطق کنید
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    2 0
    تو که شان نزول آیات قرآن را نمی دانی بیجا می کنی قرآن را تفسیر به رای می کنی !
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    3 0
    از قیافه زنه معلومه از اون اب زیر کاهای پول جمع کن ومنفعت طلب هست
  • بهلول IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 2
    اصل دنیا همان است که در زمان پیامبرش بوده است بعد از ان دچار تفسیرها و تفکرات گوناگون شده .واصل گم شدهاست
  • دارابی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 0
    خانم نماینده مفسر قرآن شده اند؟!!!!!!! لا اله الا الله
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    3 0
    این نمایده کیه که به خاطر خوشایند چهار هرزه خیابانی ،دین خدا رو مثل یهود تفسیر به رای میکنه ؟؟؟ قرآن خونده اصلا؟؟؟؟ این آیه ادانه داره و حق نداره مثل یهود هرجاشو که به نفعش نیست حذف کنه . ضمن اینکه اگر فقط و فقط یکبار قران رو میخوند دستور صریح قرآن درباره حجاب زنان مسلمان رو حتما میدید. به اسم زن مسلمان رای میارن به قدرت که رسیدن پول مفت میگیرن که نوکری یهود رو بکنن. تف به ذات پلید همه تون متظاهرهای نفرت انگیز
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    3 0
    فقط این مجلسی که نیست. اون یکی دیگه هم که لیستی به مجلس راه پیدا کرده، سردبیر روزنامه هم هست (م.پ) نامه سرگشاده اعتراض نوشته به فرمانده فراجا. انتظاری هم نیست. سیاسیون، غالبا عافیت‌طلب و منفت‌طلب اند. اگر مسئولان به قانون حجاب مقید بودند، اوضاع اینقدر فاجعه نبود
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      م.پ نماینده، مدیر مسئول روزنامه ست. البته برادرش (اونم م.پ) سردبیر همون روزنامه ست.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 1
    اوکی، فقط دین میگه که قتل و دزدی اشتباه هست! با متعصب نباید بحث کرد، سلام بر تو...
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 0
    رعایت حجاب از بعد اجتماعی خیلی اثرات مثبت داره و حکومتها اگر خیرخواه جامعه شون باشن پوشش و عفاف رو قانون می‌کنن. آمار جرائم پایین میاد؛ بازده، صحت و دقت کارها بالا می‌ره؛ در نتیجه حذف خودنمایی و چشم چرانی جامعه وقار و آرامش پیدا می‌کنه و خلاصه حجاب برکت و رضایت میاره به زندگی‌ها
  • اویس IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    مطلوبهای شرعی وعقلی
  • مرصاد IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    3 0
    خانم نماینده محجبه ! لا اکراه ؛ در انتخاب خود دین است ! اما بعد از پذیرش دین ، ملزم به اطاعت از دستورات آن هستیم !!
    • نرگس IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 2
      من قبول ندارم
  • مرصاد IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 0
    مشکل جامعه ما در برخورد با منکرات ؛ مشکل رها سازی و بی تفاوتی مسئولان است ! منکری را ، سالها به امان خدا رها میکنند و هیچ برخوردی با آن نمیکنند ! بعد که جا افتاد و عادی سازی شد ، تازه یادشان می افتد ، که با آن مبارزه کنند ، که نه تنها جواب نمیدهد ، بلکه معضلات دیگری را ، ایجاد میکند ! نمونه اش ؛ سگ بازی و بی حجابی !!
  • مرصاد IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 0
    مشکل جامعه ما در برخورد با منکرات ؛ مشکل رها سازی و بی تفاوتی مسئولان است ! منکری را ، سالها به امان خدا رها میکنند و هیچ برخوردی با آن نمیکنند ! بعد که جا افتاد و عادی سازی شد ، تازه یادشان می افتد ، که با آن مبارزه کنند ، که نه تنها جواب نمیدهد ، بلکه معضلات دیگری را ، ایجاد میکند ! نمونه اش ؛ سگ بازی و بی حجابی !!
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 0
    فاطمه مقصودی چخبر از برادرت از زندان آزاد شد
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    2 0
    به گزارش مشرق، دستگیری حمیدرضا مقصودی برادر فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس به جرم کلاهبرداری و فروش مال غیر با رفتار عجیب این نماینده در زمان دستگیری برادرش همراه شد. نماینده مردم بروجرد و پسرش در کلیپ منتشرشده‌ای با مأمورانی که برای دستگیری برادر وی اقدام کرده‌اند درگیر شده و سعی می‌کنند با جنجال و سروصدا مانع دستگیری برادر وی که محکوم به کلاهبرداری شده‌است، بشوند. این رفتار نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس با انتقاد گسترده مردم در فضای مجازی همراه شده‌است که چرا یک نماینده که خود باید به قانون تمکین کند، این‌چنین مانع اجرای قانون می‌شود؟ مردم پس‌از این اقدام خواهان برخورد قاطع مراجع ذی‌صلاح با او هستند تا درس عبرتی برای قانون‌شکنان و قانون‌گریزانان شود.
  • حسبن IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 2
    خوب کودکی که در ایران متولد میشود مگر خودش انتخاب کرده که مسلمان باشد یا نباشد.موقع گرفتن شناشنامه هم دین و هم مذهب دقیقا مثل پلاک خودرو بهت نصب میشه.به نظرم بهتر بود تمام ادیان و مذاهب بدون حب و بغض اشنایی داده میشد
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 0
      مگر کودکانی که در کلیسا مسیحی می شود خودشان انتخاب کرده اند؟ اصلا ایا بچه خودت با انتخاب خودش مدرسه رفته یا تو به زور مدرسه برده ای که ادم بشود؟ به بچه باشه فقط پی جنگولک بازی است حتی تا پیری. ولی بایددر کودکی ادب کرد والا در بزرگسالی فایده نداره
  • کورش IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 4
    در انتخاب دین هم ملت آزاد نیستند . بهائیان و زرتشتیان و دراویش؛ زندانی و سرکوب میشوند
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 0
      اولا بفهم بهایی و دراویش گری دین نیست بعد نظر بده. در ضمن اگر ازادی نبود الان راحت روده درازی نمی کردی
  • نجفی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    یکی به این خانم‌ بگه که یه نگاه به تفسیر اون آیه بندازه تا جایی برای همچین اشتباهاتی و تفسیر به رأی کردن نمونه
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    لا اکراه فیالدین نه من میخواهم ازادانه منکرات واعمال خلاف انجام دهم چرا مانع میشوید دردین اجباری نیست اصلا قانون چرا که مانع شودباید همه چی ازاد باشد بیحجابی اسله من برای مبارزه با دین است چرا جلوی مرا میگیرید بقیه قوانین الهی همه اجباری نیست خواستم انجام میدهم نخواستم نه چرا شراب نخورم چرا اشکارا فحشا نکنم چرا دردزدی کردن مانع میشوید اصلا من میخواهم دربست در اختیار شیطان واوامرش باشم لا اکراه فی الدین هیچ امری اجباری وبامانع نمیشود پس همه ازاد خرزوخان شیرازی
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    خجالت داره بخدا
  • بهرام IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    این نماینده زن چطور لا اکراه فی الدین رو با جباری نبودن حجاب قاطی کرد!! خانومی نمیدونه در دین اجباری نیست. وقتی بدون اجبار دین اسلام رو پذیرفتی باید به تکالیف و ارزش های اسلامی هم مقید و پایبند باشی. اینکه نمیشه هم ادعای مسلمونی کنیم هم بگیم حجاب اجباری نیست. کجای قران گفته ححاب اجباری نیست؟! یک ایه بیارین گفته باشه حجاب اجباری نیست. قران بارها به پوشش زن در مقابل نامحرمان تاکید کرد. یک مثال ساده: سر چهار راهی ایستادی به شما میگن هر راهی رو که دوست داری انتخاب کن و هر کدام ازین راه ها قوانین خاصی داره بلید به اون قوانین عمل کنی. در انتخاب راه هیچ اجباری نیست. اما وقتی مسیرت رو ازادانه انتخاب کردی. در ان مسیر تا به مقصد برسی قوانینی است که باید عمل کنی. چون قبل از انتخاب به شما گفتن اگر هر راهی رو انتخاب کردی باید به قوانینش عمل کنی بین راه موانع و مسائلی وجود دارددیگه دست شما نیست.اینجا دیگه اختیاری نداری به قواتین این راه عمل نکنی چون قبلش بهتون اگاهی و حق انتخاب دادن. وقتی راه رو انتخاب کردی دیگه نمیتونی به قوانین راه پایبند نباشی
  • بهرام IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    خانوم نماینده تفسیر علط از ایه " لا اکراه فی الدین ...." ارائه کرد. ادامه ی ایه رو نفهمیده : "قد تبین الرشد من الغی" بله قران فرمود در دین احباری نیست و در ادامه میفرماید" هدایت از گمراهی مشخص شده" اگر اجبار باشه دیگه اخرت و معاد و بهشت و جهنم معنایی نداره. تو مختاری انتخاب کنی اما قبل از انتخاب بهت اگاهی دادن که ته و اخر انتخابت به کجا ختم میشه...
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 0
    این مثل مثلی تحریفی است که موسی بدین خود عیسی بدین خود ترور افراد مشکل ندارد لااکراهفی الدین میخاهم دزدی کنم لا.......شراب بنوشم لااک....‌‌.بیعفت بگردم لا........منکرات مرتکب بشم لا....منبقوانین مملکت واجتماعی باور ندارم لااک اه....؟
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    این نشان دهنده کم سوادی و کم اطلاعی این خانم نماینده از مفاهیم مذهبی و قرآنی است. اگر شما آیت الکرسی را بلد باشید این لا اکراه فی الدین ، یک جمله ای هم بعدش دارد که متصل به آن است: قد تبین الرشد من الغی ... یعنی راه رشد و سعادت از راه گمراهی و فساد مشخص و جدا شده است ... بنابراین مثل خوارج که به قول امیرالمومنین (ع) از جمله حقی اراده باطل کردند نباشید. شعار (لا حکم الا لله ) اما در مورد دیدگاههای مقام معظم رهبری هم اطلاعات شما ناقص و کم است. ایشان در مورد حجاب به صراحت اعلام کرده اند که اگر کسی حجابش را در پیش نامحرم در خانه خودش رعایت نکند این گناهی است که گردن خودشه . ولی وقتی میاد در جامعه بی حجاب می کنه این به حکومت مربوط میشه. اصلا وظیفه حکومته که در مورد گناهان آشکار در جامعه برخورد کند. کلیپش هم هست. امیدوارم مردم بروجرد دوره بعدی در انتخاب نماینده شون بیشتر دقت کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس