وحیدی: پرداخت یارانه‌ها تا آماده شدن کالابرگ الکترونیکی ادامه می‌یابد/ مصوبه سقف افزایش اجاره بهای مسکن لازم‌الاجراست

وزیر کشور در جلسه با معاونین اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور، بر تقویت نظارت بر قیمت‌ها برای جلوگیری از گرانی تأکید کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تعداد حیواناتی که در اسلام می‌توانیم از آنها نگهداری کنیم

اطلاعات ناب از مذاکرات دوحه/ تعداد حیواناتی که در اسلام می‌توانیم از آنها نگهداری کنیم

حجت‌الاسلام حسین وحیدپور اخیراً طی سخنانی با موضوع نگاه اسلام به حیوانات که خبرگزاری رسا آنها را منتشر کرد، گفته است: حیواناتی که –در اسلام- سفارش به نگهداری شده بیشتر از حیواناتی است که نگهداری آنها مذمت و نکوهش شده است.

او می‌افزاید: سگ یکی از حیواناتی است که نگهداری‌اش مورد نکوهش قرار گرفته مگر استثنائاتی که در روایات بیان شده است.

وحیدپور همچنین تصریح می‌کند: ارزش، نجابت و وفاداری سگ ارتباطی با نجاست آن حیوان ندارد.

این کارشناس مذهبی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به سفارشات دین درباره حیوانات، به وجوب پرداخت نفقه حیوانات زیر درست و رعایت حقوق آنها اشاره کرده و گفته است: به نظر من هر مسلمان فارسی زبان خصوصاً کسانی که علاقه به حیوانات دارند، باید کتاب مفاتیح الحیات آیت‌ا... جوادی آملی –در قسمت حقوق حیوانات- را مطالعه کنند.[1]

*نکته جالب صحبت‌های حجت‌الاسلام وحیدپور در اشاره به اینکه "حیواناتی که در اسلام سفارش به نگهداری آنها شده بیشتر از حیواناتی هستند که نگهداری آنها مذمت و نکوهش شده" می‌تواند یک راهگشای خوب برای کسانی باشد که به دلیل بی‌اطلاعی از نگاه اسلامی به سمت نگهداری از سگ سوق داده شده‌اند.

البته حساب مغرضین و کسانی که به بیماری و نجاست اهمیت نمی‌دهند جداست!

اما به نظر می‌رسد عموم افرادی که به نگهداری از حیوانات علاقه دارند می‌توانند در حیطه تفکر اسلامی؛ رفتارهای بهتر و عاقلانه‌تری داشته باشند.

جالب است که حتی برخی معتقدند نگهداری از حیوانات اهلی در شرایط اصولی می‌تواند برای کودکان نیز موجب اعتماد به نفس بیشتر بشود.

و یا همینطور حیواناتی هستند که اسلام در نگهداری آنها برکاتی را نیز برای خانه و ساکنان آن بر شمرده است.

پس قضیه نگهداری از حیوانات نه بغرنج است و نه مذموم بلکه اصولی عقلانی دارد که در صورت رعایت انتفاعات زیادی هم بر آن مترتب خواهد بود.

گفتنیست مسئله سگ‌گردانی در خیابان‌ها و پارک‌ها تبدیل به عاملی برای بر هم زدن امنیت و آرامش خاطر مردم و کودکان شده است.

در هفته‌های اخیر نیز سگ‌های ولگرد 2 کودک را در شهر قم کشتند که این مسئله جای تأمل بسیاری دارد.[2]

***

اطلاعات ناب از مذاکرات دوحه

دکتر سیدمحمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در بخشی از یک مصاحبه با جماران پیرامون مذاکرات هسته‌ای دوحه اطلاعات جالبی را مطرح کرده است که جزو معدود اطلاعات ناب از مذاکرات دوحه/ تعداد حیواناتی که در اسلام می‌توانیم از آنها نگهداری کنیمصحبت‌های تبیینی این روزها درباره روند مذاکرات و چالش‌های آن است.

در ادامه بخش‌هایی از صحبت‌های مرندی در این باره را می‌خوانید:

_ شرایط باید به نحوی پیش رود که دولت آمریکا نتواند مانند گذشته بدعهدی کند...برای اینکه دولت آمریکا نتواند در آینده به راحتی توافق احتمالی را زیر پا بگذارد، مذاکره‌کنندگان ما در این دور از مذاکرات، درباره تضمین‌ها، راستی آزمایی و برچیده شدن تحریم‌ها مذاکره کردند و امتیازات خوبی را به دست آوردند که این باعث استعفای 2 تن از اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا شد. ولی همچنان یکسری مسائل باقی مانده که اگر حل نشوند، می‌توانند اجرای برجام را برای ایران با چالش‌های جدی مواجه کنند.

_ در این سه ماه که پیغام و پسغام داده می شد، آمریکایی ها ناچار شدند تا یکسری از خواسته های ایران را بپذیرند ولی هنوز به مرحله ای که بتوانیم برجام را با اطمینان نسبی اجرا کرده و یا شرایطی که منجر به منفعت اقتصادی برای مردم شود، نرسیده ایم.

_ جوزپ بورل عملا در سفر اخیر خود اعتراف کرد که نیاز به توافق دارند.

_ دلیل برگزاری مذاکرات دوحه، حل مسائل باقیمانده در حوزه تضمین ها و تحریم ها بود تا بتوانیم برجام را اجرا کنیم. از این رو، باید دید بعد از مذاکرات فشرده اخیر، آمریکایی ها این مسیر را طی خواهند کرد یا بازهم به سیاست های گذشته خود ادامه می دهند.

_ وی در خصوص ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات اروپایی مبنی بر مطرح کردن خواسته های فرابرجامی توسط ایران، گفت: تمام خواسته های ایران تاکنون در چارچوب برجام بوده و این توافق صراحتا تاکید کرده است که باید روابط اقتصادی ایران عادی سازی شود و ایران در همان راستا مذاکره  می کند. اروپایی ها به این موضوع واقفند که خواسته های ایران منطقی است و خوب می دانند که مشکل آمریکا است اگر نه اگر به اراده آنها بود، توافق بر سر برجام تاکنون امضا شده بود. واقعیت این است که آمریکایی ها سختگیرانه عمل می کنند و اروپایی ها نمی توانند اعتراضی به ایالات متحده داشته باشند.

_ تاکنون چند بار طرف غربی برای برجام ضرب الاجل تعیین کرده است اما پس از مهلت تعیین شده هیچ اتفاقی نیفتاد. این نوع ادبیات صرفا برای فشار بیشتر به مردم ایران است. بی تردید اگر دولت توافقی را امضا کند و آمریکا بتواند از آن سوءاستفاده کند و نفعی برای مردم نداشته باشد و در کنارش برنامه هسته ای ما نیز محدود شود، دوباره گرفتاری های بزرگ و لاینحلی برای ما به وجود خواهد آمد.

_ بحث الان راجع به تضمین دولت آینده آمریکا در خصوص برجام نیست و تمام بحث ها مربوط به تضمین در دوره دولت آقای بایدن بوده است و تضمین‌هایی که ایران می‌خواهد از شخص بایدن و دولت او است. آقای بایدن از روز اول تلاش کرد که هیچ گونه تضمین معناداری به ایران ندهد.[3]

*این اطلاعات ناب پیرامون مذاکرات هسته‌ای دوحه می‌تواند سازه‌های تحلیلی بهتری را نسبت به فضای مذاکرات به دست دهد.

چه اینکه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم که یک دوقطبی نیز شکل گرفته مبنی بر اینکه عده‌ای ملتمس توافق هستند و کسانی هم بدون کار تبیینی یا استدلالی مشغول متلک‌پرانی به تیم مذاکراتی سابق و یا لعن توافق هستند!

طبعا این فضا سازنده نیست و آورده‌ای هم جز افزایش آشفتگی ذهنی و اجتماعی نخواهد داشت. بلکه این استدلال، اخبار دسته اول از منابع متین و اشراف مطالعاتی به کلیّت ماجراست که می‌تواند سبب شکل‌گیری یک اندیشه درست در قبال تمام اضلاع ماجرا شود.

مع‌الوصف با استناد به تحلیل‌های متقن و نیز تجربه برجام در دولت اعتدال؛ این توافق در صورت کلی اگر هم محقق بشود، آمریکا از ابزارهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران دست بردار نیست و از هر راه ممکن فشار بر مردم ایران را در دستور کار خود خواهد داشت.

نکته جالبتر هم فهم این قضیه مستند و عقلانی است که به دور از هیجانات رسانه‌ای و ذهنی بدانیم که بخش اعظم مشکلات اقتصادی ایران ریشه در داخل دارد نه در تحریم‌های خارجی و باید از دستگاههای مسوول داخلی انتظار داشت که این مشکلات را رفع کنند.

"برجام" تا زمان فهم نشدن این حقیقت در سطح عمومی جامعه، همانند یک استخوان لای زخم عمل خواهد کرد.

در این باره خوانش پرونده "برجام کوبایی" و آنچه رائول کاسترو در رحم توافق نهایی بی‌قید و شرط با آمریکا جستجو می‌کرد نیز برای پژوهشگران نکات زیادی خواهد داشت.

***

تأکید وزیر کشور بر تقویت نظارت بر قیمت‌ها

اطلاعات ناب از مذاکرات دوحه/ تعداد حیواناتی که در اسلام می‌توانیم از آنها نگهداری کنیم

احمد وحیدی، وزیر کشور در جلسه با معاونین اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور، به نگرانی مردم از افزایش قیمت‌ها اشاره کرده و گفته است: باید کنترل بر کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت نمی‌کردند اما گران شده‌اند، تقویت شود. نگرانی اصلی مردم افزایش کالایی است که ارتباطی با ارز ترجیحی نداشتند و بی دلیل قیمت آنها افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی افزوده است: در سطح استانی، تعیین قیمت خدمات و کالاها با استانداران است و باید نظارت لازم را برای قیمت‌گذاری صحیح و عادلانه داشته باشند. قیمت متعادلی که هم به نفع تولید کننده و هم به نفع مصرف کننده باشد.

وحیدی همچنین تصریح می‌کند:‌ اگر کنترل قیمت به خوبی انجام نشود و مردم احساس آشفتگی کنند، مسیر حرکت اصلاح اقتصادی، کند خواهد شد.[4]

*مسئله گرانی جان مردم را آزرده است و تقریبا روزی نیست که مقامات محترم دولت بر لزوم نظارت بر بازار و مبارزه با گرانی تأکید نکنند.

رؤیت اثر این دستورات و پیگیری‌ها در مقولات مختلفی مثل مواد غذایی، مسکن، هزینه سفر و... می‌تواند جایگاه دولت را نزد مردم تقویت کند.

***

1_ rasanews.ir/002zbG

2_ mshrgh.ir/1393839

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1558015

4_ https://www.isna.ir/news/1401041107049/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    19 3
    بالاخره نگفتی کدام حیوانات را میشود نگهداشت که
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      5 19
      سگ و گربه
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      3 6
      خودت
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      1 3
      خیلی نیاز به نگه داشتن حیوانات داری؟؟
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      11 3
      یک‌بار به این جماعت که همیشه معتقد به آزادی هستن بگید که من آزادم نخوام حیوان تو رو کنار خودم تحمل کنم! ببینید چطوری روی دیکتاتور خودشون رو نشون میدن!
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      3 7
      الان مشکل مملکمت اینه که کدوم حیوون رو میشه نگهداشت؟
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      5 2
      خیلی از حیوانات را میشود نگه داشت. سگ و خوک اما نجس هستند.
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      7 1
      کبوتر ، خروس و مرغ
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      2 0
      تعداد زیادی می شود دوست عزیز به علاوه چند تا ازین خوانندگان بعضا بی تربیت را جهت دلقک بازی
  • هلی IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    11 2
    آ قای وزیر خیلی دیر از خواب بیدار شده
    • محمد IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      3 2
      بيشتر از چهل سال كه ديگه براي مردم ثابت شده بالا و پايين آمدن قيمت ها در هر مورد چه ارز چه كالا و هر چيز ديگه فقط به فقط دست بازار و يه عده خاص است نه دولتها نه هيچ كس ديگر فقط دولت بعضي مواقع براي اينكه بگن ما هم كاره اي هستيم يه چند تا طرح و مانور تبليغاتي مبارزه با گراني اجرا ميكنن و بعد تمام قيمتها ثابت شده همان كه بود بود آقاي وزير حرفهاي شما هم بيشتر كاربرد تبليغاتي داره تا عمل البته همه وزيران
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    19 2
    جناب وزیر مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کرد
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    32 12
    لعنت برپدرهرکی که توی این مملکت سگ گردانی رو مد کرد
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      4 1
      سگ خوبه پاچه دزدان و اختلاس گرهارو رانت خوارهایی که عزیز هستند را میگیرد
    • جوان بیکار IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      4 3
      یک زمانی در اروپا همراه بودن باسگ ، دوستی با سگ و همنشینی با سگ یکی از افتخارات بود وهرکس زندگی سگی داشت مورد توجه و نشانه شعوربالا ، کلاس بالا و... بود ! پس از گذشت چندین سال این فرهنگ وارد ایران شده ، این در صورتی هست که این روزها اروپاییها نفهمیشون بالا رفته و طرف خودش با پوشیدن لباس سگ و قلاده برگردن در انظار عمومی ظاهر میشه و مانندسگ چهاردست وپا راه میره و مانند سگ پارس میکنه و..... ( با این وصف باید ببینیم این مدل جدید کی وارد جامعه ایرانی میشه!!؟
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      2 1
      دقیقا
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    17 2
    فقط متوجه نمیشم مقامات محترم دولت بر لزوم نظارت بر بازار و مبارزه با گرانی تأکید می کنند یا بر گرانی؟
    • ناشناس IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      2 0
      مشخصه!!!!گرانی!!چون دولت سر زنجیره قیمت گذاری هست!
  • محمد IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    19 2
    وزیر کشور و دیگر مسئولین فقط تاکید می کنند و هیج عملی انجام نمی دهند
  • ایرانی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    6 5
    این که ریشه مشکلات در داخل است کاملا درست نیست چون امروز زنجیره تجاری جهانی شکل گرفته است و هر کشور که بخواهد خارج از ان کار کند دچار مشکل میشود
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    13 0
    در خصوص قیمت ها لطفا یه سر به منوی رستورانهای هتل های پارسیان که دولتی هم هستند بزنید. قیمت مرغ بریان (دجاجه بریانی) در یکی از رستورانهای یکی از هتل های پارسیان واقع در منطقه اوین تهران 540 هزارتومان! قیمت سیب زمینی سرخ کرده در یکی از رستورانهای بام لند دریاچه چیتگر 65 هزار تومان!
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      1 0
      اون رستوران تو بام لند داره خدا تومن اجاره میده .این هم از برکات زندگی مدرن هست که آدمها میشن برده سرمایه دارها .درحقیقت همه دارن برای اونی که مال بیشتر داره کار می کنند .از شما که مشتری سیب زمینی هستی تا اون مالک رستوران که داره به اربابش اجاره میده
  • کارشناس IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 0
    ای ول
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    2 0
    اطلاعات خوبی داشت مخصوصا با این اوضاع سگ گردانی در جامعه
  • ناشتا IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    2 0
    منتظر آثار مثبت هستیم ان شاالله
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 2
    تجربه نشان داده نظارت دستوری راه بجایی نمیره.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    2 3
    روند 20 سال توافقات ننگین و مذاکرات شما گویای همه چیز هست!
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    4 0
    آقای وزیر متاسفم برایت تمام قیمتها در مدت زمان 10 ماه دوبرابر شده اند
  • مجید IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 0
    وزیر کشور باید با قیمتها هماهنگ باشد تا استاندارها و فرماندارها؟؟؟!!!!!
  • مسعود IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    سرپوش جدید ستون پنجم درعدم موفقیت دولت با شرکتهای دولتی به بهانه تیم داری فوتبال با قراردادهای نجومی باست که نقدینگی این شرکتها را به بیراهه ببرند !!!!!!!
  • حبیب اله منصوری IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    آره حل میشه ولی نه بااین مسؤلین که هدف از انقلاب ساده زیستی بود این ساده زیستی فقط مال مردم اشرافی گری ورانت اطلاعاتی که برای خودشون بوجود میارند و مردم را هرروز بدبخت تر می‌کنند
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 2
    با گربه مشکلی ندارین؟
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      1 1
      ما مشگلمون با حیوانات نیست با شما مشکل داریم حیونو میشه آموزش داد فهموند ولی شما را نه
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      1 2
      ما مشگلمون با حیوانات نیست با شما مشکل داریم حیونو میشه آموزش داد فهموند ولی شما را نه
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      1 2
      ما مشگلمون با حیوانات نیست با شما مشکل داریم حیونو میشه آموزش داد فهموند ولی شما را نه
  • جوان بیکار IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    2 1
    یک زمانی در اروپا همراه بودن باسگ ، دوستی با سگ و همنشینی با سگ یکی از افتخارات بود وهرکس زندگی سگی داشت مورد توجه و نشانه شعوربالا ، کلاس بالا و... بود ! پس از گذشت چندین سال این فرهنگ وارد ایران شده ، این در صورتی هست که این روزها اروپاییها نفهمیشون بالا رفته و طرف خودش با پوشیدن لباس سگ و قلاده برگردن در انظار عمومی ظاهر میشه و مانندسگ چهاردست وپا راه میره و مانند سگ پارس میکنه و..... ( با این وصف باید ببینیم این مدل جدید کی وارد جامعه ایرانی میشه!!؟
  • مهدی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 0
    وزیر کشور یک روز کار تولیدی کرده؟ وزیر کار قبلی چی؟ وزیر اقتصاد فعلی چی؟ هیچی پس فهمی از تورم ندارند متاسفانه
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 1
    يك سوال البته اگر به حضرات بر نميخوره!!: چرا آقاي باقري كني بعد از مذاكرات بلافاصله به مسكو رفت و با مقامات آن كشور ملاقات كرد؟
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      1 2
      میرفت فرانسه هم برات سوال میشد؟؟
  • سعید IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    2 1
    بابا بخدا این مملکت پر جاسوسه،الان دشمن تمام کارهائی را که تولید نارضایتی میکند شدت بخشیده و عده ای هم به عنوان طرفداری از نظام آب به آسیاب دسمن میریزند؛عزیز من سگ گردانی بده اینو میدونیم:ولی با وضع فعلی اگر شنیدید عده ای سگ را میخورند با نباید دخالت کنید؛مردم سخت در فشارند؛اگر مشکلات داخلی حل شد و جامعه به ثبات رسید خود من شمال تهران را از سگ گردانی پاک میکنم.‌کارهای مهمتر و حیاتیتر خیلی هست که هیچکدام انجام نشده.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    2 1
    آخه هنوز خسارت عدم انجام تعهدات برجامی غربیها از زمان امضاء برجام تاکنون مونده که باید بپردازند ، چه تضمینی میشه از آمریکای بدعهدی گرفت که نه به قوانین بین المللی پایبند است و نه از حقوق بشر بویی برده
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    4 3
    شما دارید عمدا وقت کشی می کنید .در مذاکره صداقت ندارید .همه دنیا می دانند شما با برجام موافق نیستید .تمام.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    با سلام این اطلاعات ناب پیرامون مذاکرات هسته‌ای دوحه می‌تواند سازه‌های تحلیلی بهتری را نسبت به فضای مذاکرات به دست دهد. این گزاره و در بیان تحلیلی مذاکرات دوحه امکان ارزیابی دقیق تر تحلیل های خبرگزاری مشرق را فراهم می سازد. اعتبار و استناد تحلیل های مشرق به دلیل نگرش علمی و رعایت اصول تحقیق و چارچوب های گزارش دهی رسانه ای به شدت افزایش پیدا می کنند و ضمن قدردانی خواستار تقویت جدی این روند و ورود به بحث های جدی تر شوند.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 1
    اطلاعات ناب ؟!
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    2 1
    آقای وزیر یادت نره که گفته بودی فقط لبنیات و روغن و مرغ و تخم مرغ گران میشود اما همه چیز گران شده
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 0
    دوران کودکی یک سگ داشتم که از من مراقبت میکرد می خواهم یه سگ بخرم نه برای گرداندن . بلکه برای مراقبت از باغ و ملک .خیلیسگ دوست دارم ولی سگ نجس است باید دور از زندگی باشد.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    در اینکه حیوانات را نباید در اسارت خانه نگه داشت شکی نیست اما عنوان کردن این مسائل حاشیه ای و نخ نما نمی تواند سرپوشی در ناکارآمدی و ضعف در تامین معیشت مردم و حل مشکلات اقتصادی باشد
  • DE ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    2 2
    برای کودتای مخملی جورج سوروس یعنی انقلابات رنگین و ننگین مانند کودتای رنگی دلقک در اوکراین به رنگ نارنجی و شبه کودتای رنگی جورج سوسیس صهیونیست به رنگ سبز و فتنه ۸۸ در ایران بعد از ملاقات ممد خالی بند با جورجی جونشون و قول همکاری دوطرفه..... استحاله انقلاب و اسلام و نافرمانی های مدنی شدت یافت و استحاله ممکن است تا حتی دونسل طول بکشد که پایه ریزی در ایران شده است . سگچرانی و لاتچری و بی حجابی ...و پررنگ کردن اسلام امریکایی و در صحنه آوردن بهایی ها توسط دختر باباش....و بزن بکوبها و ازدواج های کاخ سفیدی مطابق با دستور مجلس زنای امریکا....همه وهمه پیش درآمد کودتای مخملی در ایران است .تا مردم را مسخ نموده و ارزشهای انقلابی اسلامی را با بی ارزشی ها و بی تمدنیها و سگچرانی ها....جایگزین کنند تا زمینه کودتای رنگی کامل شود. با یک تحقیق ساده میتوان فهمید ارزش سگِ سگچرانها بیشتر از خود سگچران است زیرا سگچران کورکورانه در برنامه آماده سازی کودتای رنگی کار میکند ولی خود سگه کاری به کودتا نداره و خوشحاله که یک نوکر کلفت داره که بعد از هر توالت رفتی با اشتیاق و علاقه فراوان ماتحت سگه را تمیز میکند. در اوکراین فقط ۵ سال تمام این دلقک یک سریال بازی میکرد که در آن سریال رییس جمهور بود و مشکلات مردم را یعنی مثلا حل میکرد تا کم کم زمینه آماده شد برای کودتای نارنجی.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 2
    بااین ورشکستگیها مختلف اقتصادی سیاسی،اجتماعی ونطامی استکبار وغربیها سالها حضورشان درمنطقه فقط منتظر نفسهای تله برجامی هستند ازهرگونه قرارداد کوتاه ودراز مدت که باعث تعهداتی درحال واینده برای ایران بشود،جدا پرهیز ومراقب باشیدوفریب این روباه صفتان گرگ باشید
  • سعید فکار IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 1
    حجت‌الاسلام ‌‌ وحید پور انسان شریفی است
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 2
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
    • امیر IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 0
      باشه .... حتما
  • محسن IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 0
    بابا دست وزیر کشور درد نکنه.
  • ناشناس IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    ناب و نایاب
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    نگه داشتن بعضی از صاحبان سگها از نگه داشتن سگها خیلی سخت تر است! این زبان بسته ها امانت دار وقدر شناسند اما اونها چی ؟
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    "تعداد حیواناتی که در اسلام می‌توانیم از آنها نگهداری کنیم" حداقل چند تاشو نام می بردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس