حمله سگ

یک مقام محیط زیست دماوند با اشاره به آسیب دیدن گسترده مردم از حملات سگ‌ها گفته است: مدعیان حمایت از حیوانات با نظرات خودسرانه و غیر کارشناسی باعث وضع موجود شدند.

سرویس جامعه مشرق _ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند اخیراً از یک فاجعه بزرگ خبر داد...

به گزارش ایرنا، آقای نقی میرزاکریمی گفته: بنابر گزارش شبکه بهداشت شهرستان دماوند در سال ۱۴۰۰ بیش از یکهزار و ۲۰۰ مورد سگ گزیدگی ثبت شده که بیش از چهار میلیارد تومان فقط برای واکسن این افراد بجزو خدمات درمانی مانند پانسمان، شستشو و… هزینه شده است.

او می افزاید: در کنار این هزینه ها، اعداد و رقم هایی که برای زنده گیری و سایر اقدامات توسط شهرداری ها و دهیاری ها هزینه می شود نیز بخش دیگری از این هزینه ها است ولی باز هم مردم گرفتار وضع موجود هستند.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرده است: متاسفانه عده‌ای تحت عنوان حامی حیوانات از اجرای دستورالعمل کنترل سگ‌های ولگرد ممانعت می‌کنند و با نظرات خودسرانه و غیر کارشناسی باعث افزایش سگ های ولگرد شده اند.

میرزاکریمی با بیان اینکه این حامیان حیوانات با نظرات خودسرانه و غیر کارشناسی باعث وضع موجود شدند، می‌افزاید: آیا -آنها- می توانند عقاید خاص خود که بر خلاف قانون و دستورالعمل های مربوطه مانند گرفتن پتو برای سگهای ولگرد، سفره انداختن برای آنها، تشویق مردم به غذادادن در کوچه و خیابان، جلوگیری از ساماندهی سگ‌ها توسط عوامل شهرداری و دهیاری‌ها و … را بر جامعه تحمیل کنند؟

او در عین حال به مردم وعده داده است که سگ‌ها با همکاری فرمانداری قطعا ساماندهی خواهند شد. [۱]

این اظهارات و اشاره مقام محیط زیستی دماوند به وقوع بیش از ۱۲۰۰ مورد سگ‌گزیدگی؛ حقیقتا یک فاجعه است که نشان می‌دهد سلامت فیزیکی و روانی جامعه در آماج بلا قرار گرفته است. خاصّه اینکه در این فقره و در این فاجعه‌ی رخ نمون شده؛ شاهد یک بلای طبیعی نیستیم بلکه امنیت و سلامت مردم بازیچه یک عده مدعی حمایت از محیط زیست شده است که از مقوله چند وجهی محیط زیست؛ صرفا و فقط حمایت از سگ‌های ولگرد را فهمیده‌اند!

در بحث سگ‌گزیدگی و حمله سگ‌های ولگرد به مردم آمارهای غیر قابل باور اما مستندی وجود دارد.

همین چند سال قبل بود که معاون فرماندار قم در یک جلسه از وقوع ۳۲۰ مورد حمله سگ‌های صاحبدار به مردم قم تنها در طول چند ماه از یک سال خبر داده بود. [۲]

فاجعه در دماوند/ سگ‌ها در یک شهرستان به ۱۲۰۰ نفر حمله کرده‌اند

جدای از این گزارش‌ها در هفته‌های اخیر نیز گزارش‌هایی از کشته شدن مردم و کودکان بر اثر حمله سگ‌ها منتشر شد که افکار عمومی را به شدت جریحه‌دار کرد.

جالب است که حتی کارشناسان محیط زیست اعلام کرده‌اند یکی از دلایل مهم تهدید خشک شدن برای جنگل‌های زاگرس نیز سگ‌ها هستند. [۳]

با این همه اما هنوز گویا عزم جدی برای ساماندهی و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد شکل نگرفته، هیچ نظارتی بر سگ‌های صاحب‌دار وجود ندارد و خبری هم از قوانین مترقی مثل تعیین مجازات برای غذا دادن به سگ‌های ولگرد و یا مجازات سگ‌گردانی در معابر نیست!

در این زمینه به نظر می‌رسد برخی مسئولان ذیربط همچنان از تجمعات مدعیان حمایت از سگ‌ها می‌ترسند و نمی‌خواهند کمپین توییتری یا اینستاگرامی علیه آنها شکل بگیرد! و گرنه اینهمه سکوت و تعلل در قبال رخدادی که صراحتا امنیت و سلامت مردم را مورد تهدید قرار داده و راه حل‌های آن هم کاملا مشخص است؛ هرگز طبیعی به نظر نمی‌رسد.

با این همه ولی باید یادآوری کرد که حفاظت از جان و امنیت و سلامت مردم که از بایسته‌های حکمرانی است را نباید به زلف توییتر و کارزارهای اینترنتی گره زد.

در محیط‌های شهری نیز بی‌اعتنایی مسئولان به آسیب‌های سگ‌های صاحبدار و برخوردهای بد صاحبان آنها با مردم بدانجا رسیده است که چندی قبل یک عضو مجلس خبرگان در کنایه به کم‌کارکردی مسئولان در این رابطه از مردم خواست با سگ گردانی مبارزه کنند. [۴]

***

1_https://irna.ir/xjK37y

2_https://khaandaniha.ir/news/1768914

3_https://www.jahannews.com/news/805803

4_mshrgh.ir/1383635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    57 6
    آیا این نتیجه انفعال دستگاهای مسئول نیست که قاطعانه قانون را اجرا کنند . و کسانی را که مانع اجرای قانون هستند به مراجع معرفی کنند . وقتی یک روش قانونی و انسانی برای جمع آوری و سامان دهی جمعیت سگ ها مشخص شود ، دستگاها ملزم به اجرای آن هستند . الان مشاهده می شود که سگ مثل گرگ ها تشکیل گله داده اند و این موضوع بسیار خطرناک است .
    • ایرانی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      7 41
      آمار چاغوکشی و قمه زنی چند برابر سگ گزیده گی است .آیا راه حل جمع آوری یا کشتن جوانان بیکار است؟؟؟ خدا به متعصبین کمی عقل دهد ما رازی میشویم.
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      15 1
      چاقو کشها وقمه زنها هم به سرعت سگها تکثیر میشوند؟انها به بچهها هم حمله میکنند؟در ضمن هم چاقوکشها وقمه زنها(موقع مجازاتشون، میشوند قهرمانان کشتی وپرورش اندام وتوسط شماها حمایت میشوند)باید جمع شود وهم سگها.هردوبرای انسانها فاجعه ایجاد میکنند.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      14 2
      چاقو.راضی.....من تا حالا هیچ چاقو کش وقمه زنی ندیدم ولی هر روز موقع عبور ومرور با سگهای زیادی اعم از ولگرد وصاحب دار روبرو میشوم ووحشت زده از کنارشون رد میشم.
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      22 2
      یعنی چی کسانی که مانع هستند؟یعنی مثلا بد حجابها و سگ پرستها صف تشکیل میدهند و شما هم از ترس عقوبت با ترس فرار میکنید؟ بیخیال
    • رضا IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 2
      اینهایی که از چاقو کش ها صحبت میکنند دعا میکنیم اگه دروغ بگن یا خودشون یا بچه هاشون هرچه سریعتر گرفتار چاقو کش های واقعی بشن
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      4 1
      ۱۳:۰۶ از سواد نوشتنت معلومه چقدر عقل تو سرت داری!خخخ چاغو! گزیده گی! رازی!! خخخخ همین شما بی‌سوادها هستید که با سفره انداختن برای سگها باعث زیاد شدنشون شدید البته اینم مثل بی‌حجاب شدنتون دستوریه که از کارفرماهای بیوطنتون براتون صادر شده!
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    11 4
    مشرق سطح دغدغه در موضوع سگ صرفا ولگرد ها نیستند امروز اندلیزاسیون در اشکال و شیوه های مختلف در حال پیگیری است و قطعا فرهنگ زیربنا همه مسائل است دشمن از ترویج سگ بازی به دنبال حیوان خواهی و شرور دیگری است پس پیگیر باشید تا قانونی جامع و مانع با جریمه های شناور (با تورم بازدارندگی خود را از دست ندهد)حبس و شلاق تعزیری بدون تنازل جلوی پیشروی حرامیان گرفته شود در مقابل تک دشمن پاتکی در حوزه نرم،میان افزاری و سخت لاید تدارک دید از حمله به حجاب ،برهنگی تا وطی با حیوانات را دنبال می کنند اینکه که حکام برای دوروزه دنیا بی خیال حملات پی در پی دشمنند دردآور است
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 5
      درد آور وجود امثال تو توی این کشورن که فقط به زدن و کشتن فکر میکنن
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      7 1
      چقدر شما نایسی.سگ اگه بچه مردم رو بدره خوبه نادان.
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 1
      11:22 گرامی،مانند بیماری که با ضدعفونی وقرنطینه بیماران،افراد سالم را در امان نگه میداریم،هر فساد وآسیبی باید درمان شود.تو ویروس کرونا رو با شستن دستها وزدن ماسک از خودت دور نگه نمیداری؟؟؟؟؟؟!
    • بی نان IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      1 0
      توو این مملکت بیکاری، گرونی مواد غذایی ، گرونی مسکن، بیداد میکنه فقط چسبیدید به سگ گردانی و حجاب. به موقعش کسانی که به یه موجود بیگناه آسیب میرسونن تقاص پس میدن #خدای_من_خدای_تمام _موجودات_است
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    20 4
    تعریف سگ به عنوان حیوان وحشی هم به اشتباه عوض شده. سگ کبوتر نیست. پروانه نیست. سوسک هم نیست. سگ یه حیوون وحشی هست. کوچیکشم وحشیه
    • Ali IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 5
      شهر خبر مشکل شما با این همه هجمه علیه این حیوانات با وفا چیه ، نکنه به این طریق میخواهید این آفریده های خداوند را به خورد دوستان چینیتان بدهید
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      5 0
      اتفاقاواحدکناری بنده که خودش قانون ممنوعیت نگهداری سگ در واحد مجتمعمون رو امضا کرده،ده ماهه این افریده باوفا!!!!! رو مهمون دائم خونه من کرده وباپارسهای وقت وبی وقتش منو دچار حملات اضطرابی کرده.خداوند قسمتت کنه تا مثل من بشی همسایه این حیوون باوفا!
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      4 0
      میتونی جواب خسارت روحی وجسمی بچه هائی که توسط سگهای ولگرد یا با صاحب درپارکها ومعابر موردحمله قرار میگیرند بدی؟! صاحبش سیرش میکنه واونم صاحبش رو میلیسه! این شد وفاداری؟!
    • GB ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 2
      علی در حد و اندازه حماقتت متعجبم.اینهمه حماقت تو اون مغز کوچک وزنگ زده عجیبه والا.
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    10 3
    وقتی هر کسی در مورد هر چیزی نظر کارشناسی میده نتیجه بهتر از این نمیشه
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    14 2
    مملکت داری با کرنش درمقابل نظرات خودسرانه وغیرکارشناسانه افرادشدنی نیست! غرب پرستان وبی دینان وحرافان وخائنان اندکند ولی گفتار ورفتار غلطشان چیره برسایرین وحتی چیره برمسئولان است!!!
  • علیرضا IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    13 0
    سگهارو صادر کنید به چین
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    7 1
    آهای شهرداری و محیط زیست! هوچی گری باعث نمیشه بتونید از زیر بار مسوولیت فرار کنید و زیاد شدن سگهای هار رو به گردن این و اون بندازید. این موسسات پژوهشی کجا هستن که اجازه ندن هر کسی در هر موردی اظهار فضل از تریبون کنه؟!
  • محمد IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    14 3
    نمی دونم چرا بعضی از ما اینطوری هستیم اگر از ی کاری منع بشیم، هجوم میاریم تا اون کارو انجام بدیم! لطفا این تجمعات حمایت از سگهای ولگرد رو تعطیل کنید.
  • IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    14 3
    سگ های ولگرد باید از سطح کشور جمع آوری و معدوم سازی شوند هر مورد هزینه و آسیب مالی و جانی به هر شخص یا نهاد و سازمانی از بایت سگ های ولگرد ایجاد شده رو باید از همین حامیان سگ های ولگرد بگیرید باید بابت حماقت شون هزینه بدهند جریمه بشوند خسارت بدهند دیه بدهند به افرادی که صدمات جسمی دیدن از جانب سگ های ولگرد ...
  • IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    5 0
    شما هم با سهل انگاری و بی اهمیتی به درد مردم در این فاجعه سهیم هستید در حالی که با کمترین هزینه قابل حل هست یقه تون روز قیامت گیره
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    9 0
    سرپرستی سگهای ولگرد رو بدین به سگ بازها و حامیان سگهای ولگرد
  • حمید IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    10 1
    با فروش سگهای ولگرد به چینی ها ، مشکلات حل می شوند.
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      5 1
      چرا چین؟ اوباما توی کار ایران فضولی می کرد و می گفت سگها رو معدوم نکنین خوب امریکا خیلی دلش سوخته اعلام امادگی کنه همه سگها را بفرستیم امریکا که به خوی وحشی شون هم سازگاره که سگ چو سگ ببیند خوشش اید
    • غذا IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      3 0
      چین و کره، سگ یکی از خوشمزه ترین غذاهاشونه، صادر کنین اونجا و بجاش یخچال سامسونگ، ال جی و لپ تاپ و خودروی تویوتا و... و لااقل دست دوم وارد کنید!. البته اگر خیلی ها، ندای وااسفا...وااسلاما..واتولید داخلی وحمایت ها سر ندهند!
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    10 4
    بر سگ باز لعنت . باید سگ باز را بین سگ های گرسنه انداخت تا نتیجه کار زصتش را ببیند
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    6 1
    خب چرا شهرداری ها اقدام نمی کنند؟!! چرا با جان و امنیت مردم بازی می کنید بخاطر چارتا آدم جیره خور؟!!
  • باربد IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 5
    نه تنها باید سگهای ولگرد معدوم بشن باید با چوپانهایی که در حریم شهر اقدام به چرای دام میکنن تنبیه بشن چون خیلی از حملات کار سگهای گله هست
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    5 0
    مسئولین پاسخگو نیستن
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    4 1
    همه سگها را سقط کنند هرکس انهارادوست دارد ومانع کشتن سگ میشود دولت اوراوادارکنندتاسگها رابه منزلش ببرد بی عقلها
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    8 1
    بخدا جایی که دور از ابادی باشه ادم جرئت نمیکنه پیاده بره. هر آن ممکنه سگ ها بهش حمله کنن. کسانی که درگیر این وضع هستن میفهمن من چی میگم نه ساکنان لوس شما شهر تهران. لطفا یه فکر اساسی برا زنده گیری یا امحا سگ های ولگرد کنین
  • کامران IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    7 0
    چرا شهرداری ها و سازمان محیط زیست به وظایف خود درباره کنترل سگهای ولگرد عمل نمیکنند؟
  • امید IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    6 0
    باید سالانه چندین بار سطح کشور از سگهای ولگرد پاکسازی و سگها معدوم شوند.
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    5 0
    مملکت داری با من بمیرم و تو بمیری و قربان صدقه رفتن و خواهش و تمنا نمیشه
  • سعید IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    اگر رکورد بگیرید دوم می شوند
  • فا شریف IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    4 0
    با این همه اخبار و مقالات و اسناد در این مورد، فکر نمی کنید یک عناد و کارشکنی سازمان یافته در این زمینه صورت می گیرد؟! دیگه باید چه اتفاقی بیفتد که مسوولیت از این خوابی که خود را به آن زده اند بیدار شوند؟
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    5 0
    لطفا این سگ های ولگرد رو سریع تر جمع کنید نمیشه جمع آوری سگ ها رو تا اقناع یک سری آدم که تا نوک دماغشونو بیشتر نمی بینند موکول کنید شاید اونها هیچ وقت قانع نشدند اون کاری که درست و به صلاح مردم هست رو انجام بدید
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 0
      این کارشونم مثل برخورد با بی‌حجابی لوس و نایسه! میخوان بذارن این جماعت به مرور زمان شاید تا پنجاه سال دیگه قانع بشن بی‌حجابی و سگبازیو بذارن کنار!
  • علی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 0
    فرهنگ غلط سگ بازی مسئولین بی عرضه اگه نمتوانند فاجعه سگهای ولگرد که دارند ته مانده حیات وحش ایران را نابود میکنندجمع اوری کنند اعلام بفرمایند باورکن مردم خودشان انجام میدهند تو خیبانهای شهرشاهدکثافت کاری مدفوع این فرهنگ غلط هستیم اطراف کل شهرها واقعا بصورت گله ای سگها هستند واقعا هرچه سریعتر باید نابود شوند البته با اجازه حامیان سگ بازی
  • مملکت IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 0
    آخه این چه وضع مملکت داریه؟! اطراف شهر محل جولان سگ های ولگرد و هار، داخل شهر و فضاهای سبز و پارک ها و خیابان ها هم شده محل جولان سگ بازان احمق و هم خانواده با سگ ها!. زنه طوری سگشو صدا میزنه، انگار مامانشو صدا میکنه!!!. مسئولین هم که در خواب زمستانی!. این وضع حجاب و عفت عمومی در شهرهای کلان که در حال فرهنگ سازی بی عفتی و کشف حجاب و تسری آن به شهرهای کوچک است!. حتما چند وقت دیگه مسئولین خواهند گفت، واقعیت های اجتماعی نشان می دهد نباید کشف حجاب یک پدیده بد اجتماعی تلقی شود! و بعد مثال میزنند در ترکیه و امارات متحده هم دولت های اسلامی حاکم است و بی حجابی و مشروبخواری و فاحشه خانه هم یک بیزنس برای مردم و محل درآمد برای دولت و عامل مهمی برای توسعه گردشگری است!. پس لابد ایران هم باید مثل اونجا شود!!!!.
  • IQ ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    4 4
    دهه شصت ما بچه بودیم با رفیق هامون روزی چهار پنج تا سگ رو فقط با سنگ میکشتیم من نمی دونم مردم ایران چرا اینقدر عجیب شدن حریف سگ هم نمیشن بزنید صدا سگ بدن 🤣
    • م ح CA ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      2 0
      لعنت به شما و امثال شما وحشی های خونخوار
  • علی IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    4 0
    رییس جمهور محترم! دستورات لازم را صادر فرمایید لطفا.
    • IQ ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      4 1
      مرد حسابی ریس جمهور کارش این چیزها نیست این وظیفه شهردار ها یا فرمانداران شهرهاست آخرش استاندار ها
  • FR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 2
    شعر میگین بخدا
  • محمد IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 0
    استفاده از واکسن همراه با عقیم کننده هامیتواند راهکار موثری باشددر حالیکه شاهد بودیم در سالهای گذشته انسانهارا بدون اطلاع عقیم نموده اندعقیم نمودن سگ نباید کار دشواری باشه
  • میرزا IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 0
    اخیرا به دماوند رفته بودم تعجب کردم از این همه سگ داخل دماوند همانطور که با پدیده بی حجابی برخورد مناسب صورت نگیره میشه همینی که داخل خیابان و مترو مشاهده می کنیم اگر با موضوع سگها برخورد مناسب صورت نگیره فاجعه ها باید شنید
  • کربلایی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    5 0
    در خارج از کشور هرکه با سگ در مکان عمومی تردد کند باید دستکش و نایلون جهت تمیز کردن مدفوع سگ داشته باشد آیا این افراد با این قانون حاضرند سگ گردانی کنند یا فقط جامعه را آلوده می کنند؟ و در اصل علاقه ای به سگ هم ندارند ؟
  • آزاد IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    2 0
    معدوم کردن حیوانات موذی تنها راه نجات برون رفت این معضل اجتماعی است. مسئولین باید مؤاخذه بشوند. یک مشت افراد کم خرد به بهانه های واهی (حمایت از حیونات) که نباید تصمیم گیرنده باشند. جان مردم ارزش دارد.
  • حسن IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 0
    بعضی از دوستان سگ دوست اگر انسانی را زخمی در کنار خیابان ببیند پا به فرار می گذارند که مبادا بایشان مسئله ای پیش بیاید وروزانه اگر بتواند چند کیلو گوشت حیوانات را نوش جان می کنند بعد حامی حیوانات هستند انهم سک ولگرد
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    2 1
    سگها ولگرد به حیوانات وجشی و در حال انقراض حمله می کنند و نابودی حیوانات وحشی باعث بروز افت درختان جنگلی و نابودی ایران هستند این حامیان سگ ها سریازان اسراییل هستند تا ایران حشک شود جنگل ها نایود و حیوانات بومی ایران نابود شود
  • مجید IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 0
    بهتره مدعیان حمایت از این جانوران یکی یکی خودشون رو بندازن جلوی این سگها تا بخورنشون و گرسنه نمونن و به این شکل فداکاری خودشون رو در راه سگها نشون بدن و اسمشون در تاریخ ثبت یشه
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 0
    متاسفانه ضعف اعتقادات دینی مردم باعث ترویج این پدیده در ایران شده است حتی کشاورزان و روستاییان با فرهنگ و معتقد ما میدانند که سگ درمان خارج از منزل میبایست نگهداری و از بوسیدن و لیسیدن و نجاست آن پرهیز می‌کنند بایستی سگ های ولگرد اتلاف و مجازات سگ گردانی تشدید و ضبط شود حفظ امنیت مردم و بهداشت عمومی لازم است
  • حجت IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    2 1
    باید عقیم سازی انجام بشه، قبضشم بفرستن خونه شون. به زبون خوش ندادن به زبون ناخوش از حلقومشون بکشن بیرون
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 0
    بی طرفانه قضاوت میکنم!اکثریت مردم ازسگهاوسگبازی متنفرن وبدشون میاد پس چرامسئولین مربوطه به خاطرعده کمی که مدافع سگهاهستن عقب نشینی میکنن وبه این موردحساس زودتررسیدگی نمیکنن؟
  • SE ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    سگها از اونجائیکه رابطه عاطفی بسیار نزدیکی با انسانها دارن بعد از مدتی اخلاق و رفتارشون شبیه صاحباشون میشه،برای مثال اگه صاحب سگ انسانی عصبی و پرخاشجو باشه سگ هم بسرعت تاثیر میپذیره و عصبی و حتی میتونه وحشی بشه(در مورد انسانها هم همین موضوع صدق میکنه)و بالعگس اگه صاحب سگ انسان مهربان و آرامی باشه و سگشو بتونه خوب تربیت کنه بدون تردید سگ هم میشه مثل صاحبش.اشتباهی که سگ ستیزان میکنن اینه که بجای صاحب سگ که علت هستش به سگ که معلول هستش گیر میدن!
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    2 0
    خیلی بیشتر از 1200 تا بوده در همه جا هستند و بی دلیل به مردم حمله می کنند
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 2
    علت اینهمه حیوان هراسی چیه ؟ ترکیه کشور مسلمان که اتفاقا مقیدینش به اسلام بیشتر از ایران نباشه کمتر نیست : سگها در شهر و پارک وخیابان آزادانه میگردن. شهرداری واکسینه کرده و مردم هم آزار نمیدن و این زبون بسته ها هم کاری به کسی ندارن. میگن طبع هر جامعه ای را با رفتارشون با حیوانات بسنجید و حیوان ستیزی برخی در این کشور باعث میشه عذاب الهی بر همه ی جامعه بباره. برای کسائی که به اصطلاح کاتولیک تر از پاپ هستند و کاسه ی از آش داغتر بد نیست نکته ای را بدونن : پیامبر اسلام دو حیوان شخصی داشت .یک خروس ویک گربه . به قدری به گربه خودش علاقه داشت که آب وضوش را میزاشت جلوی گربه تا رفع تشنگی کنه . همین گربه که تو ایران توسط عده ای اذیت میشه و برای نگه داشتنش تو خونه مجوز میخوان.
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 1
      بله پیامبر(ص) خروس و گربه و کبوتر در خونه نگه‌میداشتن ولی ایشون حیوان رو نمی‌اوردن تو اتاق و زندگی و سر سفره شون! ولی شما با سگ و گربه میخورید میخوابید حمام میرید روی مبل میشینید کلا توی هم میلولید اسمشم میذارید احترام به حقوق حیوانات!
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 0
    چند سال پیش در استرالیا بعلت ازدیاد جمعیت کانگوروها دولت استرالیا مردم رو به شکار کانگوروها تشویق می‌کرد ،و هیچ کمپین حمایت از کانگوروها ایجاد نشد که هیچ در رسانه ها و تبلیغات این کار مسؤلان را نشانه تلاش دولت برای خدمت به رفاه مردم و توسعه یافتگی استرالیا نشان داده شد
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    خانه از پایبست ویران است
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    تعداد سگ های ولگرد زیاد شده که باعث آزار مردم شدند
  • DK ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    بابا تو دیگه کی هستی .
  • ساحل IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    واقعا کار خوبی کردن به وضعی رسیده بود که مردم خودشون میخواستم سم بدن به سگا ادمای احمقه سگ پرست بی بوته میان غذا میدن زاد و ولد سگارو زیاد میکنن
  • جاویدان IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    خیلی خوب ، ایکاش حامی حقوق سک ها آنها را به منزل خود برده و نگهداری کنند، یه سوال آیا غذای این سگها گوشت تن موجودات دیگه نیست ؟ آیا دلتان به حال اون زبان بسته ها نمیسوزه ؟جهل و نادانی تا کی؟
  • کاوه IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    اینا حرف راست میزنن؟
  • پیروز IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    ای واااای
  • ح IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    در دین اسلام بسیار سفارش به صله ارحام شده ودر صداسیما هم بسیار در درسهای اخلاقی به آن اشاره میشود، حالا که این رواج سگ بازی زیاد شده و چه بسا در آینده در اقوام و فامیلها رسوخ پیدا کنه ، آیا میشود با اقوامی که سگ در منزلشان دارند رفت و آمد کرد، پس تا این سگ بازی یاد نشده به خودتان بیایید تا صله ارحام و این برکت بزرگ از بین نرود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس