اصلاح طلبان حجاریان

نگاهی به فعالیت‌های حجاریان و تاجزاده نشان می‌دهد که این دو نفر یک دوئت‌نوازی را برای "انزوای عقلانیت" آغاز کرده‌اند. یکی به عبارت عقلانی ناتوی فرهنگی طعنه می‌زند و دیگری از اصلاحات ساختاری می‌گوید!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

وقتی سعید به مصطفی می‌گوید: نه!

دوئت‌نوازی حجاریان و تاجزاده برای "انزوای عقل"

سلاح تازه‌ای که مردم در مشت رهبری گذاشتند/ ناجوانمردی محسن هاشمی درباره "ولایت فقیه"

سعید حجاریان، اخیراً در بخشی از یک نامه سرگشاده که با محتوای دستگیری مصطفی تاجزاده،‌ خطاب به دبیر شورایعالی امنیت ملی نگاشته، آورده است:

"حتماً با اصطلاح «ناتوی فرهنگی» نیز آشنایی دارید و قطعاً واقف هستید «ناتو» یک پیمان نظامی میان امریکا و شماری دیگر از کشورهاست که در برابر بلوک شرق برقرار شد. لفظ «ناتو» متأسفانه از مقطعی به حوزه فرهنگ راه یافت و اصطلاح نادرست «ناتوی فرهنگی» به قصد قطبی‌سازی این فضا وضع شد. در حالی‌که نه خبری از «ناتوی فرهنگی» بود و نه «ورشوی فرهنگی»!"[1]

*ناراحتی حجاریان از دستگیری رفیق گرمابه و گلستانش کاملا قابل درک است.

بماند که حجاریان خود بهتر از همه می‌داند که تاجزاده تا آنجا تند بود که حتی سعید هم با برخی تئوری‌های مصطفی همراهی نمی‌کرد. (مثل ماجرای مخالفت با تز تاجزاده مبنی بر اصلاحات ساختاری!)

مفهوم عقلانی و فلسفی "ناتوی فرهنگی" را رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه 80 و در تشریح تهاجمات و شبیخون فرهنگی غرب مورد اشاره قرار داده‌اند.

یک معنای کاملا فلسفی در اشاره به صف‌آرایی رسانه‌ای و فرهنگی جهان سلطه علیه ملت‌های آزاد و در صدر آنها علیه ایران و انقلاب اسلامی که مثل یک اژدهای هفت سر، ابزارآلات مختلف رسانه‌ای و غیر رسانه‌ای را برای تأثیرگذاری در باورهای هویتی مردم به کار می‌گیرد.

روشن نیست کدام بخش از این توصیف عقلانی و اصولی که هرچه می‌گذرد بر اتقان آن نیز بیشتر افزوده می‌شود؛ مورد طعن و کینه آقای حجاریان واقع شده و اساسا حجاریان در کدام بخش این مفهوم منطقی و عبارت پیشانی آن توانسته به کشف یک نقض نائل آید؟

هرچه هست  چیزی خارج از گپ و گفت‌های طنزآمیز توییتری نیست! همان طنزهایی که می‌گویند دوئت تاجزاده و حجاریان مایلند هرچه می‌بینند و می‌شنوند را با الصاق یک نقص مواجه کنند و سپس به مقصرتراشی از رهبری مظلوم نظام بپردازند.

گفتنیست، مقام معظم رهبری طی یک سخنرانی در سال 85 پیرامون مفهوم ناتوی فرهنگی فرمودند:

"سررشته‌ی همین تحولات منفی در سطح بین المللی، در دست کسانی باشد که آنها به وسیله ی این تحولات می خواهند اهداف خودشان را - که یا زر است یا زور - تأمین کنند و برای آنها چیزی به نام هویت ملتها اصلاً ارزش ندارد؛ که متأسفانه این در صد سال، صد و پنجاه سال اخیر، در دنیا اتفاق افتاده است؛ یعنی تحولات کشورهای آسیایی و آفریقایی و امریکای لاتین در دام طراحی باندهای قدرت بین المللی افتاده است و طراح اینها صهیونیست و سرمایه داران بین المللی بوده اند. برای اینها آنچه مهم بوده، کسب قدرت سیاسی است که بتوانند در کشورها و دولتهای اروپایی و غیره نفوذ کنند و قدرت سیاسی را در دست بگیرند و پول کسب کنند و این کمپانیها، سرمایه های عظیم، کارتلها و تراستها را به وجود آورند. هدف این بوده است؛ آن وقت اگر اقتضاء می کرده است که اخلاق جنسی ملتها را خراب کنند، راحت می کردند؛ مصرف گرایی را در بین آنها ترویج کنند، به راحتی این کار را انجام می دادند؛ بی اعتنایی به هویتهای ملی و مبانیِ فرهنگی را در آنها ترویج کنند، این کار را می کردند. اینها، اهداف کلان آنها بوده است که تصویر می کردند. آن وقت همیشه لشگری هم از امکانات فرهنگی و رسانه ای و روزنامه های فراوان و مسائل گوناگون تبلیغات در مشت اینها بوده است، که اینها امروز یواش یواش دارد پخش می شود و من پریروز در روزنامه - البته سه، چهار ماه قبل از این، من مقاله اش را دیده بودم - گزارشی از تشکیلِ «ناتوی فرهنگی» را خواندم. یعنی در مقابل پیمان ناتو که امریکاییها در اروپا به عنوان مقابله ی با شوروی سابق یک مجموعه ی مقتدر نظامی به وجود آوردند؛ اما برای سرکوب هر صدای معارض با خودشان در منطقه خاور میانه و آسیا و غیره از آن استفاده می کردند، حالا یک ناتوی فرهنگی هم به وجود آورده اند. این، بسیار چیز خطرناکی است. البته حالا هم نیست؛ سالهاست که این اتفاق افتاده است. مجموعه ی زنجیره ی به هم پیوسته ی رسانه های گوناگون - که حالا اینترنت هم داخلش شده است و ماهواره ها و تلویزیونها و رادیوها - در جهت مشخصی حرکت می کنند تا سررشته ی تحولات جوامع را به عهده بگیرند؛ حالا که دیگر خیلی هم آسان و رو راست شده است."[2]

*دوئت اصطلاحی موسیقایی به معنی هم‌نوازی دو نوازنده است.

***

از 9 دی تا جشن 10 کیلومتری؛ باطل‌السحر مردم علیه دشمن

سلاح تازه‌ای که مردم در مشت رهبری گذاشتند

سلاح تازه‌ای که مردم در مشت رهبری گذاشتند/ ناجوانمردی محسن هاشمی درباره "ولایت فقیه"

جشن 10 کیلومتری تهرانی‌ها در روز عید غدیر با حضور و استقبال چندین میلیونی مواجه شد.

رخدادی که تقریبا هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که چنین جمعیت بی‌نظیری از همه قشرها به خیابان بیایند و عید ولایت را جشن بگیرند.

طبق گزارش رسمی پلیس کشور بیش از 3 میلیون نفر در این جشن مردمی شرکت کرده‌اند.[3]

رخدادهای این جشن اعم از حضور چشمگیر مردم، نقش تشکل‌های مردمی، حضور قشرهای مختلف و مهمتر از همه "حال خوب" غیر قابل انکاری که در نزد حضّار دیده می‌شد؛ تحلیل‌های فراوانی را برانگیخته است.

*اگرچه عده‌ای در تلاش هستند با بهانه کردن مقولاتی مثل وقوع ترافیک؛ به زعم خود از عظمت این اتفاق بکاهند اما حقیقت این است که جامعه ایرانی نشان داد بسی فهیم‌تر و بصیرتر از چند اکانت توییتری و اینستاگرامی عمل می‌کند و فراتر از سیاه‌نمایی‌ها طعم زندگی را می‌چشد.

در کنار این مسئله همچنین باید دانست که اگرچه جشن 10 کیلومتری تهران از این حیث که یک تجمع عمومی فراگیر پس از کاهش موج بیماری کرونا بود، توانست جمعیت زیادی را به خود جلب کند اما اهمیت مسئله اینجاست که شاهد یک جشن میلیونی با مضمون ولایت و رهبری جامعه اسلامی بودیم که این خود غنی‌بخش اتفاق رخ‌نمون شده است.

چنین تجمعی با مضمون دینی در خیابان‌های ام‌القرای جهان اسلام تنها در یکی از نتایج خود باطل‌السحری خواهد بود برای تمام آنها که جامعه ایرانی را خشن، ناامید، ناشاد و بریده از انقلاب اسلامی معرفی می‌کنند.

باطل‌السحری که همچون "یوم‌ا... 9 دی" البته نه توسط رجال سیاسی و پژوهشگران و محافل تحلیلی که در دست مردمان ساده‌ی کوچه و خیابان به ایران اسلامی و آرمان‌های نظام تقدیم شد.

چهره بین‌المللی این جشن بزرگ را نیز به فضل الهی در گردهمایی پیاده‌روی اربعین به تماشا خواهیم نشست...

***

آنچه مردم باید درباره نقش رهبری در تصمیمات دولت‌ها بدانند

ناجوانمردی محسن هاشمی درباره "ولایت فقیه"

سلاح تازه‌ای که مردم در مشت رهبری گذاشتند/ ناجوانمردی محسن هاشمی درباره "ولایت فقیه"

محسن هاشمی‌رفسنجانی، فرزند ارشد مرحوم هاشمی طی یادداشتی در شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه اعتماد در واکنش به مفهوم مورد اقتراح "بانیان وضع موجود" نوشته است:

"استفاده‌کنندگان این اصطلاح تخریبی، متوجه نیستند که در نظام ولایت فقیه اکثر راهبردهای کلان و کلیدی در امور مختلف از جمله روابط خارجی، فرهنگ، اجتماع و اقتصاد، امنیت و... در دست دولت نیست. عبور کنیم و به سبک دیگری به مساله نگاه کنیم. نمی‌توان وضع موجود را که حاصل 44 سال جمهوری اسلامی و نظام حکومت دینی است از ولایت فقیه جدا دانست و طبیعتا در ساختاری که در راس آن ولی فقیه قرار دارد، بیشترین تاثیرگذاری را در راهبردهای حاکمیت و عملکرد مسوولان مربوط به مقام رهبری است."[4]

*ما برادرانه به آقای هاشمی عرض می‌کنیم که سفیدسازی یا حمایت سیاسی یا تلاش برای بلاگردانی از رفقا هرگز ارزش ناجوانمردی را ندارد.

خاصّه ناجوانمردی از طرف کسی یا کسانی که قاتق نانشان را در ساحت نظام اسلامی خورده‌اند و اصول و فروع و ساختارهای آنرا بهتر از هر کس دیگری می‌شناسند.

"مقصرتراشی از رهبری نظام" یک پروژه دیرینه است که هر بار و به هر بهانه‌ای از سوی "قبیله ناکارآمدان" مورد احتجاج قرار می‌گیرد و البته به یمن بصیرت مردم هم راه به جایی نمی‌برد!

آقای هاشمی باید به مردم می‌گفت که بیش از 90 درصد بودجه و اجرائیات کشور صراحتا در اختیار رئیس جمهور و در ید قدرت اوست.

او باید به مردم می‌گفت که مسئولیت ولی فقیه به جز در 2 حوزه امنیت و دین؛ در سایر حوزه‌ها غیر مستقیم است و رهبری صرفا مکلف به "مهندسی سازه نظام" است نه دست بردن در انتخاب مردم!

هاشمی باید به مردم می‌گفت که اگر قرار است تصمیم‌ها با رهبری باشد پس چه حاجت به انتخابات؟

و اگر رهبری همه کاره کشور است پس اینهمه تفاوت در مانیفست و اجرائیات و کارنامه در دولت‌های هاشمی و احمدی‌نژاد و خاتمی و روحانی و رئیسی از چه نشأت می‌گیرد؟

و این یک ناجوانمردی آشکار است که هاشمی از این حقایق با مردم محاکات نکرده است.

و اما سخنی با مردم...

همه باید بدانند که پروژه نرمالیزاسیون در دولتین هاشمی رفسنجانی خواسته شخص هاشمی بود نه خواسته رهبری. کما اینکه اسناد مخالفت رهبری با اشرافی گری، با ریاضت اقتصادی و... موجود است.

  پروژه‌های دولت اصلاحات اعم از جامعه مدنی، مردمسالاری و آزادی صراحتا با تأکیدات رهبری بر مدینة‌النبی، هشدار برای شبیخون فرهنگی و مردمسالاری اسلامی مغایر بود.

  آنچه احمدی‌نژاد تحت عنوان اعتقاد به امام زمان و کار جهادی و مذاکره با آمریکا می‌خواست دقیقا بر خلاف چیزی بود که رهبری نظام برای مردم و ساحت عقلانیت تعریف کردند.

و برجام خواسته و اصرار شخص روحانی و اذناب او بود نه خواسته رهبری نظام. همانطور که اقدام نابجای مذاکره مستقیم با آمریکا و رها کردن امر مهم نظارت بر بازار و خفیف کردن قدرت نظامی کشور از سوی ظریف؛ هیچیک با تأکیدات و راهبردهای رهبر معظم انقلاب همسو و هم‌خوان نبودند.

مع‌الوصف تجربه 30 ساله از این خاصّه‌خوانی نشان می‌دهد که تقریبا همه این رؤسای جمهور با عنایت به رأی مردم و بسط ید وسیعی که داشته‌اند؛ امورات خود را دقیقا طبق خواسته‌ها و اصرارهای خود به پیش برده‌اند و رهبر معظم انقلاب نیز جز معدود مواردی که پای حفظ کیان و سازه نظام در میان بوده؛ اغلب ورود مستقیمی به این خواسته‌ها نداشته‌اند، برخی را با سخنرانی و موعظه در نزد مردم روشن‌سازی کرده‌اند و بخشی را نیز به دلیل ماهیت مسئولیت‌های رهبری و مسئولیت‌های رئیس‌جمهور به اختیار عمل دولت گذاشته‌اند.

اینکه محسن هاشمی علیرغم اینکه در تجربه زیسته 30 سال اخیر یک حضور اجرایی داشته و از نزدیک شاهد حقایق پیش گفته بوده اما امروز مثل یک فرد بی‌اطلاع و عوام درباره حقایق سیاسی ایران نظر می‌دهد جای تأسف دارد و از شوربختی‌های جامعه ماست.

که به قول سعدی علیه‌الرحمه:

"از دشمنان برند شکایت به دوستان

چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم"؟!

***

1_ http://www.ensafnews.com/358628

2_ https://khl.ink/f/3362

3_ mehrnews.com/xY6Z3

4_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/187870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 129
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    30 57
    این حضور مردم در جشن غدیر را مصادره نکنید خوب میدانید
    • سید IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      49 7
      عقده و البته خشمت قابل درک است!!!!!!!!!
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      30 10
      ولی شما نمی دانید و نمی خواهید هم بدانید یعنی بفهمید و در این جهل مرکب خوراک مار و مور خواهید شد
    • صادق زاده IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      17 34
      آمارهای میلیونی کاملا ساختگیه
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      40 10
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند محسن هاشمی بهتر است سکوت نماید.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      36 5
      محسن هاشمی خود بهتر می داند که باعث و بانی وضع موجود اکبر هاشمی رفسنجانی است که روحانی را تو پاچه ملت کرد پس عوامفریبی نکند.
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      39 3
      حجت الاسلام هاشمی 3 مرتبه به این مملکت و مردم لطمه وارد کرد بار اول در 8 سال دولتش که قیمت ارز و طلا و مسکن و بنزین چندین برابر شد و تورم و شاخص فلاکت رکورد زد بار دوم در فتنه 88 که باعث تحریم کشور شد و بار سوم با تحمیل روحانی به مردم که فاجعه اقتصادی فعلی بوجود آمد.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      19 2
      افساد طلبان بانیان وضع موجودند 8 سال با برجام فرصت سوزی کردند و 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه ایجاد کردند و قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو را نجومی کردند و برق و گاز و مرغ و تخم مرغ و روغن را هم با بحران مواجه کردند.
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      27 1
      دار و دسته اکبر هاشمی 34 سال بعد از انقلاب حکومت کردند و نتیجه آن افزایش شدید فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری و تورم و فساد و تبعیض بود و دیگر هیچ.
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      20 1
      اف بر اکبر رفسنجانی که حسن فریدن رو تو پاچه ملت کرد.
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      20 8
      حضور 3 میلیونی مردم تهران در جشن بزرگ عید غدیر غربگدایان را دچار سوزش کرد.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      17 1
      رهبر معظم انقلاب بارها تذکر دادند که امریکا شیاد و فریبکار است و قابل اعتماد نیست اما هاشمی و روحانی با ساده لوحی برجام را بدون تضمین منعقد کردند و وقتی ترامپ زیر برجام زد و صادرات نفت صفر شد و اقتصاد مملکت ته دره رفت گفتن مقصر ترامپ و کاخ سفید است !!! حالا میگن مقصر رهبری است !!!
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      24 0
      اصلاح طلبان از جمله هاشمی و روحانی درک درستی از سیاست خارجی و روابط بین الملل ندارند میگفتن اگر مذاکره کنیم و به غرب اعتماد کنیم و بتن بریزیم همه ی مشکلات حل می شود ! حالا میگن کی بود کی بود من نبودم !!!
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      6 0
      سوختید؟
    • محمدایوب IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      8 1
      7/34 مگر این حضور مانند تو که بشه مصادره کرد در جای جای این حضور سرود سلام فرمانده را می‌خواندند یکی از بی ...اصلاح طلب در میان مردم نبود
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      9 1
      زمان منتظری شیخ ساده لوح ولایت فقیه خوب بود و میخواستن قبضه کنن ولی الان که نا امید شدن این جایگاه را میبرن زیر سوال رو سیاهی دشمن ملت
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      0 0
      در ابر بحران همه میگن کی بود کی بود من نبودم !
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      1 0
      هاشمي مشكل دار كسي كه قرار بود ٣ماهه اقتصادو درست كنه و به مردم قول داد چيكار كرد؟
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    13 3
    دوست عزیر من با محسن هاشمی مخالفم
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      22 0
      بهتر آقای هاشمی به این سوال جواب دهند که شورای شهر جدید می گوید که حسابرسی شورای شهر در سال 96 تا 99 یا انجام نشده یا ناقص بوده و هشت ماه وقت صرف شده تا انجام شود . در صورتی که وظیفه شورا بوده و هیچ گزارشی به مردم انجام نشده . این که دیگه دست خودت بوده .
    • سید IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      28 0
      مربع کدخدا پرستان شامل تاجزاده؛ عبدی؛ زیباکلام؛حجاریان!!! هر حکومتی چنین جرثومه های کاملی را داشته باشد دیگر نیازی به دشمن خارجی ندارد!!!
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      17 0
      به محنسن ااشمی بگین پارسال این موقع قطع برق و کرونا و ولایت بود اما امسال فقط ولایت هست چتو شد کرونا و قطع برف نیست بانی وضعه موجود
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      18 0
      نه اتوبوس می خریدن ، نه حسابرسی می کردن ، اصلا معلوم نیست تو اون شورا چه غلطی می کردن . ادعا شون گوش فلک را پر می کنه ، ولی وقتی به عمل میرسه در حد مهد کودک کار می کنن ، بعد زمین و زمان را مقصر میدونن .
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      14 0
      یک شورا دست تو بود ، چهار تا اتوبوس را نتونستی بخری و جایگزین کنی . اونوقت حرف مدیدیت کلان میزنی . جمع کن بابا .
    • وطن پرست DE ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 26
      شماها چقدر ساده لوح هستید. دقیقا یک سال پیش چنان از محسن هاشمی تعریف می کردید که انگار گل سر سبد هاشمی هاست حالا امروز نق می زنید؟
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      9 0
      وطن نادرست جان باز هم میگوییم آقا محسن هاشمی گل سر سبد هاشمی هاست ولی این به معنای قدیس بودن و حتی با انصاف بودن او نیست
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    8 0
    دوست عزیر من با محسن هاشمی مخالفم
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      10 0
      اشرافی گری مسئولان و حقوق های نجومی و اجرای سیاست اقتصاد نئولیبرالی که از دوران ریاست جمهوری هاشمی شروع شد دلیل اصلی مشکلات کشور است.
  • ابوالفضل IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 8
    کدوم مردم ؟
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    11 29
    راست گفته و اینو همه میدونن
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      18 6
      باید باشد اقتدار ایران مرهون وجود رهبری باهوش حکیم وفرزانه است اگر وجود رهبری فرزانه نبود امروز غربیها به همه چیز ما مسلط بودند وما غلام آنها بودیم
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      12 2
      بعله من هم میگم مردم میدونند ولی حماقت و بلاهت وخیانت امثال تو را...
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      10 3
      مشکلات اقتصادی از وقتی شروع شد که در دولت حجت الاسلام هاشمی قیمت ارز دولتی از 7 تومان 144 تومان شد یعنی 21 برابر گران شد محسن هاشمی عوامفریبی می کند.
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    12 0
    تحرکات وحتی افشاگری‌های حضرات اصلاح طلب رنگ و بوی آماده شدن وخیز برداشتن برای انتخابات آینده را می‌دهد هم انتخابات مجلس وهم ریاست جمهوری البته که همیشه با نظرات و اعمال خود انقلاب و نظام را وحتی رهبری را هم مورد هجمه قرار داده و هماهنگ با یاران خارج نشین خود سعی در پیاده کردن اهدافشان دارند
  • استاد IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    24 1
    لطفا آقای محسن هاشمی به دوسوال پاسخ دهند؛ ۱- اگر رهبری این همه اختیارات دارند ؛ چرا پدر ایشان به دنبال مادام العمر کردن ریاست جمهوری بودند؟ ۲- اگر رئیس جمهور اختیارات محدودی دارد چرا برخی اشخاص پست به پست بالاتر می آیند که به این جایگاه برسند؟
    • محمد IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      احسنت
  • راستی IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    24 2
    خوب اون مخسن! و آبجی جونش! و اون یکی داداشش! از یک نفر شیر خورده اند! شیر اقتضای خودش رو داره!
  • یوسف از همدان IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 6
    خوب مگر طبق قانون اساسی تعیین سیاست های کلی نظام و نظارت بر حسن انجام آن از وظایف رهبری نیست؟
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      16 1
      سیاست کلی نه اجرای سیاست‌ها، نه مسئولیت گندکاری افساد طلبانی که با رای مردم! بالا آمدن، و نوکر کدخدا شدن
    • سعید MD ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      17 1
      وقتی رئیس جمهور به سیاست های تعیین شده رهبری اعتنا نمی کند و رهبری مرتب تذکر می دهد و رئیس جمهور مسئول امور اجرائی است ایا می شود کشور را بهم زد و با رئیس جمهور دعوا کرد
    • سعید MD ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      8 1
      وقتی رئیس جمهور به سیاست های تعیین شده رهبری اعتنا نمی کند و رهبری مرتب تذکر می دهد و رئیس جمهور مسئول امور اجرائی است ایا می شود کشور را بهم زد و با رئیس جمهور دعوا کرد
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      10 2
      رهبری مخالف برجام بود و معتقد بود که امریکایی ها قابل اعتماد نیستن اما اصلاح طلبان با خوش بینی مفرط 8 سال اقتصاد کشور را معطل برجام بی فرجام کردند و از رابطه با 15 کشور همسایه و بلوک شرق غافل شدند و مملکت را دچار بحران بی سابقه کردند.
  • سید IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    15 2
    اگر آقای محسن هاشمی واقعاً در ادعایش در باره ولایت فقیه صادق است در بارۀ نامه سرگشاده آن غریق به رهبر معظم انقلاب در فتنه 88 چه نظری می دهد؟!؟!؟!؟!؟!
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      12 0
      ایشون پدر را بالاتر از ولایت میدانند و البته مصلح که نگذاشتند ایران را ژاپن اسلامی بکند و البته از یاد برده اند دوران مشعشع و فوق طلایی پدر را با تورم حدود ۵۰ درصد و نظریه له شدن مردم در چرخهای توسعه
  • سید IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    10 1
    مربع کدخدا پرستان شامل تاجزاده؛ عبدی؛ زیباکلام؛حجاریان!!! هر حکومتی چنین جرثومه های کاملی را داشته باشد دیگر نیازی به دشمن خارجی ندارد!!!
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    13 1
    مرحوم هاشمی رفسنجانی در مورد بنی صدر می‌گفت اگر کاری خوب میشد آقای بنی صدر می‌گفت این نتیجه تلاش و زحمات من است اگر کاری بد پیش می‌رفت آقای بنی صدر می‌گفت حکومت اجازه نمی‌دهد بعد از بنی صدر زمانی که خود آقای هاشمی رییس جمهور گردید همین فرافکنی بنی صدر را خود مرحوم در پیش گرفت از جناب میر حسین و بعد از ایشان آقای محمد خاتمی آقای احمدی نژاد و آقای حسن روحانی همان روش گرایی آقای بنی صدر را در پیش گرفتند هر جا کاری مطلوب پیش می‌رفت میشد دستاورد این حضرات هرجا نقصی بوجود می آمد فرافکنی میکردند در نهایت رهبری را مقصر می نمودند اما هیچگاه نمی‌گفتند که رئیس جمهور در جمهوری اسلامی بیشترین کارها در قانون اساسی در دست اوست و رهبری تا حال از تمامی رییس جمهوران ایران پشتیبانی کرده است البته که محسن هاشمی پسر هاشمی رفسنجانی و دنباله رو پدرش می‌باشد
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    12 1
    اینها میخواستند برجام را هم به پای رهبری بنویسند که با درایت رهبری در نامه الزامات برجام ، و در واقع مشروط پذیرفتن برجام این تلاش آنها شکست خورد / عملکرد تیم مذاکره کننده دولت ی روحانی دقیقا ۱۸۰ درجه با خطوط قرمز رهبری و شروط ۹ گانه ایشان در پذیرش مشروط برجام اختلاف دارد / خطوط قرمز ترسیمی رهبری و شروط ۹ گانه ایشان در پذیرش برجام و همچنین تاکید مکرر ایشان بر غیر قابل اعتماد بودن امریکا ، خط کش خوبی است برای اینکه میزان ولایت پذیری و پیروی حضرات اصلاح طلب و دولتهاشون رو بسنجیم و کارنامه شون را بخودشون نشون بدیم که دیگه ریاکارانه ادعای پیروی از رهبری نکنند / این سخنان قصار آقا مهدی هاشمی شاهکارهای این خانواده رو تکمیل کرد ؛)) اون از سخنان مادر ایشون قبل از فتنه ۸۸ ، اون از اقدامات امنیتی اقتصادی مهدی هاشمی علیه کشور ، اون از عملکرد ضد انقلابی و ضد دینی در تحریک اغتشاشگران ۸۸ و توهین های امروزش به پیامبر (ص) و. توسط فائزه خانم که تا امروز نیز ادامه داشته ، این هم از شاهکار جدید این خانواده در مقصر دانستن رهبری توسط آقا محسن هاشمی / کم مونده شاهکارهای !! خانوادگی شون رو هم به گردن رهبری بیاندازند / اینکه گفته میشه مرحوم هاشمی معترف بوده که در تربیت فرزندانش کوتاهی کرده هم لابد تقصیر رهبری است !!! بله !!؟
  • محمدایوب IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    11 1
    روزی قبل انتخابات 84مهدی هاشمی گفته بود بابام رییس جمهور بشه رهبری را انتخابی و4ساله میکند این خانواده آب از سرچشمه گل آلود است
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    13 0
    کلا هاشمی و خانواده هاشمی ضد ولایتفقیه هستند
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    11 0
    اگر محسن هاشمی اینقدر به ولایت فقیه اعتقاد داره، آیا آمادگی داره تا حکم خدا از زبان ولی فقیه درباره خودش و برادر و خواهرش جاری و اجرا بشه؟
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    9 13
    " از 9 دی تا جشن 10 کیلومتری؛ باطل‌السحر مردم علیه دشمن" بعد از 44 سال یاد بگیریم از عشق و ارادت مردم به اهل بیت استفاده ی ابزاری نکنیم
    • ایرانی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      9 1
      همین عشق و ارادت مردم به اهل بیت است که در نظام جمهوری اسلامی تجلی پیدا کرده، جوری حرف میزنید که انگار عشق به اهل بیت(علیهم السلام) یک اعتقاد بدون اثر خارجی است و صرفاً تشریفاتی است برای نمایش!!!
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      4 0
      اشتباه مثبت زدم.عزیزجان،مردم مثل شماها راهنمای راست نمیزنند وبعد منظورشان به چپ چرخیدن باشد!افرین بر مردم ولایتمدار ایران.
    • مهدی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      14 2
      اشتباه منفی دادم!
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    16 1
    خانواده هاشمی کشور را غارت کرده اند. خاصیت لقمه حرام این است.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    15 0
    خانواده هاشمی رفسنجانی یکی از خانواده های سهم خواه از انقلاب اسلامی است این خانواده از پدر دختر و پسر ان نام نیکی از خود به یادگار نگذاشته اند
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    3 1
    جمهوری ۴ سال نه ۴۰ سال .
  • بختیار US ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    13 0
    فرزندان اکبر هاشمی خود فتنه اند راه بابا ادامه دارد .خخخخخخخ
  • بختیار US ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    9 0
    فرزندان اکبر هاشمی خود فتنه اند راه بابا ادامه دارد .خخخخخخخ
  • سعید MD ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    12 0
    محسن برادر فائزه است و ...برادر شغال
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 1
    مثل اینکه بگی جمهوری
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    6 4
    جانم فدای رهبر
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    10 0
    اینها خانوادهاشمی عزای حذف دلار از روابط مالی 5 میلیارد نفر از جمعیت جهان را گرفته اند - دلار بتدریج از ایفای نقش در اقتصاد جهان حذف شده و حذف خواهد شد.
  • فرشاد IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    12 0
    محسن هاشمی پدر ت با آن همه کیکبه و دبدبه که در دهه شصت ولایت فقیه را تبیین میکرد و تقریبا اطلاعات داشت در اواخر عمرش به یاوه سرایی در این مورد افتاده بود و گفته های خودش پس میگرفت حالا تو که چه از نظر جایگاه و چه علم یک سر سوزنی به آن ........نرفتی فقط از نظر شباهت به پدرت رفتی چه غلطها نمیکنی بیاری خدا مردم خاندان فاسد شما را هم مثل خاندان فاسد پهلوی به زباله دان تاریخ خواهند ریخت
  • کارمند ساده IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    7 0
    خانواده رفسنجانی درست مثل همان کسی هست ( فرماندار یکی از یاران اقای روحانی) که گفت تا ششلیک نخورم نمی توانم کار کنم است چو برادر ایشان تا مک دونالد نخوردند در پای سفره ی روزه لب به چیزی در سفره دعوتی از ایشان نگذاشتند
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 6
    عناوین مجرمانه عجیب و غریب چه چیزی است که درست کرده اند ؟
  • امیر NL ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 2
    خار را در چشم دیگران می‌بینید اما تیر را در چشم خودتان نه .
  • US ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    12 0
    اف به پدر و مادر محسن هاشمی این خاندان خائن به آرمانهای امام کبیر انقلاب .
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    10 0
    از فرزندان رفسنجانی انتظاری بیش از این نیست
  • ش. AE ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    8 0
    یک سوال از این آقازاده محسن هاشمی چقدر پول در بانک‌های خارج داری ؟؟؟؟ و چقدر در زمان ریاست شورای شهر از بیت المال دزدیدی ؟؟؟ اگر راست میگی اول از اونجا شروع کن اگر ولایت نبود با تو و امثال تو الان ما فارسی صحبت نمی‌کردیم یا عربی و یا انگلیسی و دین هم توسط فائز می‌شدیم بهایی آخه ایشون به بهایی ها خیلی ارادت دارن
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    6 0
    امثال محسن هاشمی خداوند هدایتشان کند
  • Mjohari23 IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    عجب ماهم اومدیم برای عید غدیر
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    8 0
    خاندان هاشمی با مخالفت با رهبری تیشه به ریشه خود می زنند وخود رانزد مردم حقیر می نمایند
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 2
    افتخار به رای
  • Mohamad IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 6
    این آماری که دادی مثل آمارهای دیگه ست
  • علی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    8 7
    به صرف حضور در جشن 10 کیلومتری نمیشه مردم رو دوستدار دانست.
    • داود IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      8 2
      حضور مردم در راهپیمایی ده کیلومتری تهران در روز غدیرباعث افتخار مسلمان جهان است
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    6 2
    وقتی جناب رئیسی جراحی بدون بیهوشی اقتصادی را بجای فرزندان هاشمی وغیره از معیشت مردم شروع می‌کنه این مفت خور ها جرأت میکنن هر غلطی بخواهند انجام دهند آقای رییسی خطا کردی وملت را رنجانده برگرد ویقه این مفت خورهارا بگیر
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      3 6
      اسم گران فروشی ارز را جراحی گذاشته آید
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    7 0
    خدایا مارو کی از دست این قبیله هاشمی نجات میدی
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    11 1
    محسن اگه بابام ولی فقیه شده بود بازم این مزخرفات رو میگفتی نمک نشناس
  • دکتر محلاتی شیرازی FR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    65 1
    طعنه : منم کمی با پسر هاشمی موافقم ! چرا رهبری دخالت نکرد ؟ چون به رای مردم و انتخاب انان احترام گذاشت ! بهتر است حکومت اسلامی جای گذین جمهوری اسلامی شود ! یک تیم مجرب جوان و نخبه و مومن هر پنج سال توسط رهبری و صاحب نظران امین انتخاب شوند که کاملا برای منافع ایران زمین و اسلام شیعه ائمه ای به سبک اسلام ناب ائمه ای جهاد و تلاش فراوان برای ایرای انجام دهد ! و وقت ایرانیان را با قالطاقهای نفوذی و جاسوس و (بهایی برای یک عده ) و مارانوس (برای عده ای دیگر مانند سلطان گندم ح ج ا ر ی ا ن ) تلف نشود و منافع ایران زمین و ایرانیان به خطر نیفتد ! من الله توفیق
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    22 5
    حال خوب از نظر دینی نه اقتصادی ... مصادره به مطلوب نکنیم. ضمن اینکه انتقادات رو هر چند بعضی با انگیزه سیاسی مطرح می کنن اما واقعیت رو قبول کنیم.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    9 2
    اختیارات دولت زیاده و باید ساختارها درست بشه و این وظیفه مسیولین رده بالاست. میشه تقصیر رو فقط گردن دولتها انداخت؟ ناظرین بر دولت چه کسانی هستن؟ چه کسانی قدرت برخورد با دولتها را دارند ؟ قانون اساسی را مردم رای دادند اما مردم نوشتند؟ مردم به تصحیح آن رای نمی دهند ؟ ...
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    18 1
    آفرین به شجاعت آقای تاج زاده .نفهمی خریت خودش کلی شجاعت میخواد
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    6 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    5 0
    این خانواده باید نفاق ونفوذی بودن خودرا به عناوینی ثابت بکنند دوتادامادشان که منافق بودندباباشان بابای مغروقشان درراس فتنه سال 88 قرارداشت جهت سرنگونی نظام کلا خانواده رانت خوار دزد مخالف نظام مسبب وضعیت فعلی طلبکار بجای جوابگو بودن خداوند اجمالا نابودشان بکند تاملت ازشرشان راحت بشوند
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    هه هه
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    5 0
    اقای محسن هاشمی رفسنجانی دهانت را ببند که اگر لطف رهبری نبود اثری از شما خانواده روی این کره زمین نبود با اون همه کثافت کاری شما خانواده
  • انسیه IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 1
    پرده برداشته شد
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 0
    منافقین جدید در روز روشن و جلو چشم مردم نمک میخورند و نمکدان میشکنند!!! مردم مواضع رهبری را شنیده اند و کاملا میدانند از طرفی کارها و مواضع هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی را نیز دیده و خود بهتر از محسن و دیگران قضاوت میکنند به گونه ای که تنها وجود رهبریست که به آنها امید و احساس امنیت میدهد و لاغیر،خاندان هاشمی نیز امنیت شان را مدیون رهبری هستند.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 0
    اولا این خانواده کی حرف راست زدن که این دومین بارشان باشد خانواده نامبارک هاشمی لطفا برای پدر گرامی یکمی خدابیامرزی بگذارید تن بدنش را درگورنلرزانید شرمنده و خجالت زده اش نکنید در مقابل خوارج و خواص عصر امام علی ع همانند طلحه زبیر ابن عباس ووووو
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    23 0
    و باید از میان شما گروهی باشند که مردم را به نیکی فراخوانند و آنان را به کار پسندیده وادارند و از کار زشت و نکوهیده نهی کنند، اینانند که نیکبخت خواهند بود. (آل عمران:۱۰۴)
  • FR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    6 1
    پس حالا بنشینند و ببینند وقتی مقام اجرایی و رییس جمهور در جمهوری اسلامی در تراز انقلاب و در ریل ولایت فقیه عمل میکند چه نتیجه ای در کسب اقتدار و غزت جهانی بدست می اید
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      15 0
      جامعه تشیع همیشه خدا سربلند بوده آند حتی وقتی سر امام خود را بالای نیزه ها دیدند اقتدارشان از بین نرفت .زینب س حتی در دربار شام مقتدر بود .
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 0
    با اسلام دانشگاهی انسان به فلاح و رستگاری نمی رسد راه درست راه شهید مطهری است . راه درست راه علامه جوادی آملی است .
  • سیدمهدی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    7 0
    جناب آقای مهندس محسن هاشمی بهرمانی از 44 سال عمر جمهوری اسلامی 4 سال میرحسین موسوی 8سال هاشمی رفسنجانی 8 سال محمد خاتمی 8 سال حسن روحانی ارکان قوه اجرایی کشور را در دست داشتند و پاسخگوی هیچ عملکردشان نبودند اگر مناصب کشور بالاخص قوه مجریه تشریفاتی بوده و سردمداران شما عمله ای بیش نبودن برای چه دائما برای این مناصب پدر شما و سایراعضا خانواده اتان و هم مسلکان سیاسی اتان سر و دست می دادید
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    6 0
    از فرزند هاشمی رفسنجانی این رفتار و صحبت ها به هیچ عنوان بعید و تعجب آور نیست.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    5 0
    بانیان وضعیت موجود مرحوم و دیگر همدستان غربگدای لیبرالش هستند
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    6 5
    هدف امثال محسن هاشمی تنزل دادن جایگاه ولایت فقیه و انداختن مسئولیت همه کارها بر عهده ایشان است اما مردم بصیرندو سره را از ناسره تشخیص میدهند و قدردان ولایتند.
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 5
    اگر اصلاح طلبها کاره ای بودند همان سالهای اول رابطه ایران را با دنیا اصلاح کرده بودند.
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 0
    لعنت خداوند بر خاینین ومنافقین
  • !! IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 1
    از گندم ری مانده های لیبرال اصلاح طلب !!
  • مرصاد IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    5 0
    خاندان هاشمی و نوچه هایش ؛ در دوران قدرت او ، حسابی مملکت را دوشیدند و حال که اندکی ، فقط اندکی از ترکتازی های آنان کاسته شده ، لب به اعتراض گشوده اند !!
  • مجیدی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    5 0
    این جشن اوج ارادت مردم به نظام و ولایت بود
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 0
    آقا محسن تمام فتنه ها بخصوص فتنه 88 فتنه اکبر بودهمراه با خانواده
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 0
    محسن و اذنابش. کلا با ولایت فقیه مساله دارند
  • اویس IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 0
    هاشمی زاده عاقبت هاشمی شود
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 0
    حجاریان را هم باید دستگیر و محاکمه کرد. آزادی بیان و عقیده یعنی خیانت؟ یعنی وطنفروشی؟ یعنی بیشرفی مفرط؟
  • حسین IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    هر کس بطریقی دل ما می شکند
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 0
    هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان همیشه از انقلاب اسلامی ایران و مردم ایران طلبکارند این روحیه این خانواده اشرافی میباشد
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 0
    هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان همیشه از انقلاب اسلامی ایران و مردم ایران طلبکارند این روحیه این خانواده اشرافی میباشد
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان همیشه از انقلاب اسلامی ایران و مردم ایران طلبکارند این روحیه این خانواده اشرافی میباشد
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    3 0
    هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان همیشه از انقلاب اسلامی ایران و مردم ایران طلبکارند این روحیه این خانواده اشرافی میباشد
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    3 0
    هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان همیشه از انقلاب اسلامی ایران و مردم ایران طلبکارند این روحیه این خانواده اشرافی میباشد
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان همیشه از انقلاب اسلامی ایران و مردم ایران طلبکارند این روحیه این خانواده اشرافی میباشد
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان همیشه از انقلاب اسلامی ایران و مردم ایران طلبکارند این روحیه این خانواده اشرافی میباشد
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    2 0
    رو که نیست محسن هاشمی داره واقعا اثر لقمه حرام است
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    4 0
    درود بر نظام جمهوری اسلامی که کلا باعث سوزش منافقین و مخصوصا حرام خواران است
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    4 0
    محسن هاشمی خیلی سعی کردنقابش مثل بقیه اعضای خانوادش نیفته ولی نشد!!!
  • ایثارگر IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    4 0
    رئيس دفتر۸ساله رفسنجانی ورئس مترو۸ساله خاتمی ورئیس شورای دوره روح نادانی اکنون باید پاسخگوباشد ؟!نه ابهام سازبرای نائب امام عصر(عج) اینهم ازکوتاهی اهل قلم درمعرفی منافقینه؟!
    • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      البته در مترو نسبت به مدیریت ماقبل و مدیریت ما بعد خود موثرتر عمل نمودند لذا در دوره شهرداری آقای احمدی نژاد هم ابقا شدند احمدی نژاد ی که حداقل تا سال 1388 در خصوص عملکرد با کسی تعارف و شوخی نداشت و در خصوص کوتاهی و کم کاری آشکار؛ تقریبا اغماض نمی نمود
  • totonchyan IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    6 0
    نامردی و ناجوانمردی نتیجه لقمه هاییست که طی این سالها سرسفره این خاندان بوده است
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    3 0
    این بابا خیلی حق ناشناسه سی سال پدرشان همه کاره مملکت بوددرمجلس,قوه قضایه دولتم که دستش بودوبه همه دستورمیداد برای همین مردم بهش میگفتنداکبر....حالا پسرش همه بدبختیها را گردن رهبری میندازه.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    3 0
    اوّل این که اگر کسی مفهوم «ناتوی فرهنگی» را نمی داند، نباید به او اشکال گرفت. مگر همه باید همه ی چیزها را بفهمند؟ دوّم این که بعضی خانواده ها، از بزرگ تا کوچکشان به دلایلی نسبت به «ولایت فقیه» بغض دارند که در تمام حرف هایشان به شکل صریح یا کنایه آن را نشان می دهند. نباید به آن ها در این بغض ترکانی توجّه کرد چون «اقتضای طبیعتشان این است»
  • اویس IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    2 0
    جوانمردی وهاشمی امر محال
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    البته یه ناتوی دیگه در فرهنگ عامه مردم ایران وجود دارد به معنی بدجنس، شرور، متقلب، ناجنس، ناسازگار، ناموافق که مصداق خیلی از لیدرهای اصلاح طلبان بخصوص حسن روحانی و دار و دسته اونها می باشد.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    اقای هاشمی بیراه نگفته هر ایشان و خانواده اشرافیشان نزد عامه مردم مقبولیت چندانی ندارد
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    یکنفر به محسن هاشمی بگوید تو اگر پسر اکبر هاشمی رانت خوار و چپاولگر نبودی کسی حتی یک گونی بار برای حمل روی پشت تو می گذاشت ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس