نبض گرفتن پزشکیان در مجلس

یک فعال اصلاح‌طلب در اشاره به مسکوت ماندن مذاکرات برجام می‌گوید: درست به همین دلیل است که قیمت کالاها در حال افزایش است و بازار بدون نظارتی خاص شاهد رشد قیمت‌هاست!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

عوامزدگی در مجلس، گرانی در سفره‌های مردم

کاری که پزشکیان علیه گرانی نکرد!

هدیه قرائتی برای بچه‌های اطلاعات/ کاری که پزشکیان علیه گرانی نکرد!

مسعود پزشکیان، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه شرق پیرامون برجام گفته است: شرایط اقتصادی هم روز به روز در حال بدترشدن است چراکه با دنیا مشکلمان را حل نکرده‌ایم. این افراد یک روز می‌گفتند برجام را دور بیندازید و به فکر سفره مردم باشید؛ حالا که قدرت یکدست شده و جریان رقیب در کار نیست، بهتر است خودشان به این حرف‌ها جامه عمل بپوشانند و برجام را دور بیندازند و به سفره و معیشت مردم برسند. هرچند غیرممکن است بتوانند روابط بین‌المللی را حذف کنند و سفره مردم را سروسامان بدهند. اگر خودشان ادعا می‌کنند که می‌توانند بسم‌الله، پس چرا یک سال است همه اقلام و کالاها در حال گران‌شدن است؟ چرا دست روی دست گذاشته‌اند و کاری نمی‌کنند؟ چرا مشکل معیشت مردم را بدون وجود برجام حل نمی‌کنند تا آرامش را به سفره‌های مردم بازگردانند؟!

او سپس در پاسخ به این سؤال که "مذاکرات برجامی مدتی است که مسکوت مانده و برخی معتقدند برجام شکست خورده است. نظر شما چیست؟" می‌گوید: درست به همین دلیل است که قیمت کالاها در حال افزایش است و بازار بدون نظارتی خاص شاهد رشد قیمت‌هاست. هر لحظه امکانات کاهش می‌یابد و بر مشکلات افزوده می‌شود. به نظر می‌رسد این حرف‌ها درست است![1]

*می‌توان و باید از آقای پزشکیان سؤال کرد که نبود نظارت بر بازار که از علت‌العلل اصلی بروز گرانی بیقاعده است دقیقا چه ربطی به برجام دارد؟!

چه بسا اگر معادله ذهنی دکتر پزشکیان در این زمینه صحیح بود امروز شاهد نطق‌های آتشین و اقدامات قانونی مجلس علیه نبود نظارت بر بازار بودیم و جلوی گرانی‌های بیقاعده هم گرفته می‌شد.

کارشناسان کشور معتقدند اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران کمتر از میانگین 30 درصد است. و البته این آمار برای چند سال قبل است که توانایی‌های اقتصاد کلان کمتر از امروز بود.

مسئله رسوخ عوامگرایی در نهادهای کلان می‌تواند به مثابه یک بیماری عمل کند و مانع تصمیم‌های درست شود! (همانند مثالی که در بحث گرانی بیقاعده و نقش نمایندگان مجلس در جلوگیری از آن ارائه شد)

پیش از این نیز یک نماینده زن مجلس در اشاره به حرف و حدیث‌های این روزها در بحث حجاب؛ سخنان عوامانه‌ای را در اشاره به آیه شریفه "لا اکراه فی‌الدین" مطرح کرده بود.

***

 

هدیه قرائتی برای بچه‌های اطلاعات

هدیه قرائتی برای بچه‌های اطلاعات/ کاری که پزشکیان علیه گرانی نکرد!

 سه کتاب «اطلاعات و امنیت در قرآن و روایات»، «شرح قرآنی دعای مکارم‌الاخلاق صحیفه سجادیه» و «شناخت قرآن گامی به سوی تفسیر» از آثار جدیدالتألیف حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی است، که به تازگی روانه بازار نشر شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «اطلاعات و امنیت در قرآن و روایات»، مشتمل بر شش فصل عبارت از ضرورت تشکیلات اطلاعاتی، امنیت در اسلام، خبر در اسلام، وظایف نیروهای اطلاعاتی، روش کار نیروهای اطلاعاتی و تذکرات و هشدارها هستند.

در مقدمه این کتاب از زبان مؤلف آمده است: روزی برای سخنرانی به مرکزی که مسئولان نظارت و اطلاعات بودند، دعوت شدم، بعد از پایان سخنرانی از آنان پرسیدم: آیا موضوع نظارت و اطلاعات از نظر قرآن و روایات بررسی شده است؟ پاسخ دادند: این کار به طور وافی نشده است. تصمیم گرفتم یک دور قرآن را به این قصد مرور کنم و از برکت این مرور جزوه حاضر که شامل صدها آیه و حدیث است به دست آمد.

مسئله نظارت و اطلاعات مخصوص یک دستگاه نیست، بلکه دستگاه‌های مختلف هر کدام به نحوی نظارت، بازرسی، تحقیق، تفحص، حفاظت و حراست برای حفظ نیروها و اهداف خود با عناوین مختلف را دارند. نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، و مسئولان حراست و دایره تحقیق و تفحص مجلس و بازرسان تمام وزارتخانه‌ها و مسئولان گزینش‌ها هر کدام به نحوی به آشنایی با اسلام در راستای کار خود نیاز دارند.

این کتاب به غیر از اصطلاحات درون‌سازمانی و بین‌المللی و تعبیرات خاص هر وزارتخانه‌، به اصل مسئله نظارت و امنیت و بازرسی پرداخته و هر دستگاهی می‌تواند اصطلاحات مخصوص خود را با عناوین قرآنی مصداق‌یابی کند. خواندن این کتاب به انسان بصیرت می‌دهد که چگونه اسلام به تمام ابعاد زندگی و نیازهای سیاسی اجتماعی توجه دارد.
این چندمین کتابی است که حجت‌الاسلام قرائتی با نگاه خاص برای رشته‌های مختلف نوشته شده است مانند: سیصد اصل مدیریت از قرآن، سیمای حقوق در قرآن، سیمای سیاست در قرآن، سیمای خانواده در قرآن و روایات، سیمای اقتصاد در قرآن و روایات، شهر و مسکن در اسلام، اخلاق نظامی و انتظامی، قرآن و متولیان فرهنگی.

استاد قرائتی درباره این قبیل آثارش چنین می‌گوید که ناگفته پیداست که این حرکت مثل سایر حرکت‌ها از ساعت اول کامل نخواهد بود، ولی می‌تواند به نسل نو و دانشگاه‌های مختلف الگو دهد که اسلام در همه ابعاد زندگی سخنی برای گفتن دارد.[2]

*گشودن ابواب جدید فقهی، تفسیری و معرفتی به معنی گشودگی بیشتر در مسیر مدیریت‌های بهینه و در نتیجه استانداردسازی بیشتر زندگی مردم در سایه‌سار حکومت اسلامی است.

خاصه اینکه اگر این گشودن‌ها در مسیر نیازهای اصلی جامعه از قبیل امنیت باشد؛ آنگاه جامعه و افکار عمومی در صورت جهاد تبیین، بیشتر به این حقیقت پی می‌برد که حکومت اسلامی شیعی چه مزیّت‌هایی نسبت به سایر حکومت‌ها و سایر نحله‌های فکری دارد.

***

1_https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-850949

2_ https://www.ibna.ir/vdcgzt9wzak9xz4.rpra.html

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    22 7
    حرف های پزشکیان مثل اون ادمی میمونه که باک بنزینش سوراخه میگه بنزین نداریم بنزین بریزید! اول باک بنزینت رو درست کن بعد بنزین بریز توش! اقتصادی که مشکلات ساختاری داره هر چقدر هم بهش پول تزریق بشه اثر موقت داره و باعث حرکتش نمیشه
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      12 1
      مشکل مملکت دزدی و دروغ است و هر چه امکانات و سرمایه از هر جا بیاد از ما بهتران و ژن های خوب می دزدن و هیچی به دست مردم نمی رسد اولین کار این است که دست امریکا و اسراییل از منطفه کوتاه شود تا از یک مشت بی شرف دفاع نکنند انوقت دمار از روزگار بی شرف های دزد در می اوریم و مملکت و دنیا اصلاح می شود
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      15 4
      گرانی ها نتیجه 10 برابر شدن حجم نقدینگی و چاپ 500 هزار میلیارد تومان پول بدون پشتوانه در دولت روحانی است پزشکیان عوامفریبی نکند.
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      13 2
      پزشکیان پزشک است !!! البته بعید میدانم پزشک خوبی باشد در هرصورت بهتر است در مورد مسائل اقتصادی که تخصص ندارد صحبت نکند.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      18 2
      پزشکیان پاسخگو باشد در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی نبود چرا قیمت ارز و طلا و مسکن و بنزین چندین برابر شد و تورم و شاخص فلاکت رکورد زد ؟!
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      11 3
      افساد طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند حالا فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      11 2
      اصلاح طلبان کشور را با 700 عنوان تحریم تحویل گرفتن و با 1500 عنوان تحریم تحویل دادند بازهم دست بردار برجام نیستن !
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      10 2
      برجام یک جنازه متعفن است خود روحانی و ظریف باید آنرا دفن می کردند.
    • ناشناس IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 2
      میگید مشکل مملکت دزدی و دروغ و ژن خوب و ..هست..تماما هم درسته!!!چه ربطی به کشورهای دیگه داره؟؟؟؟!!!
    • FR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      2 2
      مشکل مملکت مدیریت سیاسی است مشکل مدیریت سیاسی هم این است که مصادره به غیر از مردم شده است.
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 0
      پرچم فرانسه مزخرف نگو چون همان مردم که ازش دم میزنی با انتخاب شیخ قلابی کاری با ما کرد که دشمن خارجی نکرد
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    11 3
    یکی از عمده مشکلات اقتصاد کشور ما در این سال ها نداشتن تاکتیک درست واحد بوده. مثل مربی که هنوز به ترکیب ایده ال نرسیده و هر بازی تاکتیک عوض میکنه. یه دولت میاد کاملا لیبرالی کار میکنه دولت بعد میاد و میخواد اقتصاد رو درونزا کنه! سیاست های کلی اقتصادی باید یکی باشه و در یک راستا نباید هی تغییر کنه
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      8 0
      ما می‌تونیم بشینیم و همین طور خودمون رو گول بزنیم و تقصیر رو بندازیم گردن این و اون
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 9
    توی قرآن حدیث پیدا کرده؟
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      10 4
      قبل نظر دادن یکم فکر کنی بد نیست
  • محمد IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    14 9
    چرا هیچکس جواب پزشکیان رو نمیده مگه تو دوره برجام همه چیز خوب بود گرانی نبود نکنه امار افزایش نرخ ها تو هر زمینه ای تو دوره خودتون یادتون رفته الان همه مجلس انقلابی هستن ایا تمام مدیران انقلابی هستن چرا تفکرت اینقدر سطح پایین هست هم توقع معجزه داری هم هنوز فکرت اینه رابطه داشتن یعنی سر تسلیم فرود اوردن در مقابل هر کسی شما و دوستانتان اول برین برجام رو بخونید بعد حرف بزنید
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      15 2
      با حقوق 37 میلیون تومانی وحق الجلسله ماهیانه مجلس وکمک هزینه میلیونی رفاهی پزشکیان چه خبر از گرانی دارد
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      12 1
      شماها از چه رشد و توسعه ای در دوره روحانی حرف میزنید؟ در جهان موازی زندگی میکنید؟! تو ایران نیستید؟ حرفی که مبناش دروغ و اشتباه و آمار سازیه جواب نداره. روحانی با استفاده از دارایی های خزانه و رفع "موقت" تحریم ها فقط تونست حدود یک سال تا یک سال و نیم ثبات بده به بازار اونم با رکود شدید. ولی بعد دلار و سطح عمومی قیمت ها رو ده برابر کرد و بدترین شاخص ها اقتصادی بعد انقلاب رو رقم زد.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      11 1
      در 4 سال اول دولت روحانی رکود اقتصادی مطلق بود و بیش از 5 هزار کارخانه تعطیل شدند و نرخ بیکاری افزایش یافت تورم 4 سال دوم هم نتیجه اتخاذ سیاست های غلط خارجی و اقتصادی در 4 سال اول دولتش بود.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    11 6
    پس گرانی های امروز از بی عرضگی دولت فعلی است؟
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      20 6
      بهتر است امثال جناب پزشکیان جوابگوی هشت سال معطل ماندن و شرطی کردن اقتصاد و تولید و صنعت و اشتغال و مسکن در دولت روحانی که مورد حمایت ایشان بود و هنوز هم تبعات آن ادامه دارد، باشند و دم فرو بندند تا عقلاء به کار مملکت برسند و وقت شان در پاسخگویی به این مهملات هدر نرود!!!
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      17 5
      خیر عزیزم،از خالی کردن انبارهای کالای های اساسی و خالی کردن خزانه و صندوق توسعه ی ملی و خلق پول منجر به تورم بالا و خالی کردن دخل بانک های خصوصی و دولتی توسط ابربدهکاران بانکی و عدم ارتباط با شرق و همسایگان در رابطه با مسائل دو و چند جانبه ی اقتصادی و دخالت شدید جاسوسان منطقه ای در به هم ریختگی بازار طلا و ارز در دولت فخیمه ی تدبیر و امید بوده، بسه یا بازم بگم. دولت و مجلس فعلی در تلاشه تا ان‌شاءالله با کمک حضرت باری تعالی همه ی مشکلات زیرساختی رو به کوری چشم دشمنان اسلام و ایران رفع کنه و وظیفه ش رو در قبال فداکاری و ایستادگی ملت مقاوم ایران که لایق بهترین ها هستند پیاده کنه.
  • محمدایوب IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    15 8
    من وخانواده ام به آقای رییسی خیلی ارادت دارم واعتقاد دارم بیش از توانش دارد زحمت میکشد ولی نبود نظارت کافی دارد به زحماتش لطمه میزند به طور مثال برای خرید شلنگ آب رفتم یک مغازه در خیابان دردشت نارمک متری 10هزار تومان می‌گفت در حکیمیه خریدم همان شلنگ وهمان جنس وقطر را متری 7هزار تومان
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      11 0
      همه مان به همین مصیبت دچاریم
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    16 2
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    16 2
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 5
    امروز پوتین و اردوغان وارد کشور می‌شوند
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    7 2
    این اصلاح طلبان که خودشون می گفتند برجام دستاوردی نداشته پس دیگه دنبال چی هستند. بابا آمریکائی ها در اون ۸سال عوض کلاه سرتون بُشکه گذاشتند، نفهمیدید حالا این دولت می خواهد چک های بی محلی را که به شما داده بودند را نقد بکنه ناراحت هستید. واقعا برای پزشکیان که علی الظاهر تحصیل کرده است والان بخاطر جناح اش مجبوره از این مزخرفات بگه متاسفم.
  • مولا IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    9 4
    مشرق جون شما که سرت میشه و میفهمی یفرمایید علت گرانی و تورم افسار گسیخته چیه؟ البته جوابتون که مشخصه تمام تقصیرات مال دولت قبله . مثل دولتای دیگه که گردن قبلیا مینداختن.
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      5 6
      4 سال پیاپی تورم داریم و مقصر اصلی آن اصلاح طلبان بی کفایت هستن و لاغیر.
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      5 7
      پزشکیان آدم واقع بین است.
  • عطار IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    15 5
    حدود سی و دو سال از عمر این انقلاب دست پزشکیان و امثال اون بوده هیچ مشکلی رو حل نکردند فقط بلدند پادویی غرب رو بکنند و همه جوره یقه رو جررر بدند واسه غرب. منافق یعنی این
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      6 1
      احسنت بهترین نظر رو دادی دمت گرم.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 2
    به نظرمن چه جناب رئیسی رو کار می‌آمد نه نمی‌آمد چون همه این مسولین چه اصلاح طلب چه اصول گرا جابجا میشن یه سمت دیگه میگیرن این نیست که بازنشسته شن یه فرد جدید بیاد توهم عوضی بدل میکنن این گرانی ها و بدبختی از این مسولین ونمایندگان نشات میگیره نه رئیسی بیخود پای دیگران نزارن جالبه میگن غیبت کردن گوشتبرادره مرده خورا میخوری چرا رعایت نمیکنن پس واقعا شیعه واقعی پیدا نشده امام زمان ظهور کنه ومنافع هرکس به خطر بیافته حرف میزنه
  • بهروز IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    9 0
    متاسفانه تنها مشکلی که این دولت داره ضعف نظارته هرقیمت وقانونی که هست بعلت ضعف نظارت اجرا نمیشه نمونه درگرانی سرسام اوربرنج وحبوبات یاالان پدیده زیرمیزی پزشکان دوباره اوج گرفته که برای یک عمل ساده فتق تقاضای سکه یا هشت میلیون زیر میزی میکنندازکارتخوان استفاده نمیکنند مالیات درست نمی دهندیا بانکها که هیچکام حتی وام چهل میلیونی روبایک ضامن واعتبارسنجی نمی دهندو...فقط ضعف نظارته
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 5
    روسیه از کره شمالی حمایت می کند و روسیه بود که این ادم جانی حاکم کره شمالی کرده ....دوستان سایت مشرق نمی خواهند جنیات کره شمای پخش بشه و شما کار برها در کور ونادانی هستید
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      5 2
      روسیه و کره شمالی همین که شاخ امریکا را شکستن برای ما کافی است.
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      کار بر سرهم هست. در کور و نادانی هستید یعنی چی؟
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 2
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • US ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 4
    خدا وکیلی، این پزشکیان چرا تو مجلسه؟ حرف ها و اقدامات ایران ستیزانه کم نکرده. مجلس شورای اسلامی، جای مومن ترین، وطن پرست ترین و حرفه ای ترین ایرانیان باید باشه. پزشکیان به تمامیت ارضی ایران اسلامی، هیچ اعتقادی نداره.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 1
    تا تکلیف بنزین یارانه ای رو روشن نکنید این اقتصاد همین جوری راکد و بی جون است.
  • احسنت IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 0
    درود بر استاد قرائتی
  • شاهنگ IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 2
    پزشکبان باید بگوید غرب تا کجا توقف می کند غرب نابودی ایران رامی خواهد چقدر بعضی سیاست ندارها بی سوادند
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 0
      برادر کسی که از آدم انتقاد می کند دشمن نیست .از کشور های بترسید که شما را تایید می کنند.
  • م IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 0
    چند نکته خطاب به آقای پزشکیان 1. ما با دنیا مشکل نداریم بلکه آمریکا با چند کشور غربی با ما مشکل دارد. 2. شما به ریشه گرانی اشاره نکردید یعنی آنهم چاپ پول کجا باید سر در می آورد قطعا روی نرخ کالاها آنهم درست بعد از دولت روحانی چرا که گرانی از آن زمان شروع شد و طبیعتا به راحتی مهار نمی شود پس دولت سیزدهم از اول بدهی دولت مورد حمایت شما را بدهد کاش از ایشان هم انتقاد می کردید که چرا اینقدر بدهی بالا آورده است. 3. تا ساختار تولید و توزیع درست نشود این مسأله حل نمی شود البته ایجاد و اجرای این ساختار زمانبر است در نتیجه شما کارشناسانه حرف بزنید و عوامانه حرف نزیند مردم را چی مردم کردید. برای هر حرفی که می زنید سند بدهید وگرنه با دروغ پراکنی مدیون می شوید چون ممکن برخی حرف شما را باور کنند.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    قبل از انقلاب رژیم ستم شاهی با غرب رابطه دوستانه ای داشت .در آن زمان تعداد زیادی گروهک تمام کمونیستی مثل توده و فداییان خلق و التقاطی مثل مجاهدین خلق و فرقان بوجود آمد .که به انقلاب اسلامی ضربات جبران ناپذیری وارد کردند .که جای بحث نیست . هم زمان در کشورهای آمریکای لاتین و شرق آسیا و بخشهایی از اروپا اینگونه گروهها ایجاد شد که بعضی از این گروهها قدرت را در دست گرفتند . در ایران بعد از انقلاب از سران این گروههای کمونیستی در کتابهای درسی مثل امام زاده یاد می شد و ما با آب و تاب باید بیانات چه گوارا و فیدل کلسترول و .... را به خاطر می سپردیم ..وجه اشتراک این گروههای چپ گرا ضدیب با غرب بخصوص آمریکا بود . سوال مهم .این گروهها چگونه ایجاد شد ؟؟؟؟ مثلاً خود غرب این گروهک ها را بر علیه خودش ساخت ؟ سوال مهم .آیا کشور یا کشورهایی که این گروهک ها را ساخته آند هم اکنون بیکار نشسته آند ؟؟
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 2
    اگر کفر نگفتم سانسور نکن.شدت تنفر سوپر انقلابی ها از غرب باعث شده فکر کنند چین و روسیه معصوم از گناه و اشتباه هستند و آن چنان طرفدار روس‌ها و چینی ها شدند که خود چینی ها و روس‌ها طرفدار نیستند . همین حالا مردم روسیه و چین اگر فرصت پیدا کنند خودشان را از شر حزب کمونیست و افکار ماتریالیستی رها می کنند.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 1
    چین و روسیه اجازه دهند انتخاب آزاد برگزار شود .آنوقت ببینیم چه می شود .
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 2
    از اقتصاد چین مردم چین بهره نمی برند .مردم چین مثل زنبوران عسل برای ملکه و کندو کار می کنند و خودشان با بد بختی زندگی می کنند.
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 1
    ما همین حالا که گرانی است خیلی بهتر از مردم چین و روسیه زندگی می کنیم .
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 2
    تمام گرفتاری های مردم شیعه به خاطر انحراف فکری و عقیدتی است .
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 3
    تا حال شده چین و روسیه حتی یک انتقاد از ایران بکنند .پس دوست نیستند و فریبکار هستند.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 2
    بهترین کشور های دوست کشوری است که عیب انسان را مثل اینه می گوید.
  • کاظم IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 1
    بعید می‌دونم نظرم منتشر بشه ولی گرانی ها با آگاهی کامل تمام مسئولین انجام میشود و ریشه اقتصادی ندارد و همه و همه سیاسی است. هزاران دلیل میتوان برای این ادعا برشمرد
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    خوب درست میگوید
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 1
    مشکل پزشکیان و هم قطارانش این هست که بعد ۴۳ سال هنوز نفهمیدن دنیا و جهان تنها آمریکا و انگلیس و فرانسه نیست هروقت به این فهم رسیدن که این سه دیکتاتور تمام دنیا نیست آنوقت وضعیت برجام را خواهند فهمید
  • محمد غ IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    سلام،مشکل کشور ما،گرانی نیست ،بلکه گران‌فروشی است.یک آدم عاقل پیدا شود و به شکل رندوم ،زندگی چند نفر را در ایران ،از نظر مالی بررسی کنند و ببینند که،با این شغل و درامد احتمالی قانونی و شرعی ،چه باید داشته باشند و الان چه دارند. ما به التفاوت ،از طریق گران‌فروشی وبرداشتن کلاه مردم بدست امده. نمی خواهم به همه توهین کنم ،ولی مروت و عدالت و حلال وحرام از کاسبان ما رخت بر بسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس