علی اکبر صالحی نمایه

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی اخیراً اینطور گفته است که اگر برجام هم نبود بیشتر از این نمی‌توانستیم در صنعت هسته‌ای کاری بکنیم!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

صالحی: اگر برجام هم نبود بیشتر از این نمی‌توانستیم کاری بکنیم!

انتقاد از کارآمدی آملی لاریجانی!/ عاقبت به خیری دیپلمات نجیب اصلاح‌طلبان

دکتر علی‌اکبر صالحی، دانشمند هسته‌ای و رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت اعتدال اخیراً در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا بازنشر داده است پیرامون مذاکرات برجام گفت:

"من یک ‌بار گفتم ایشان (مونیز، مقام فنی هسته‌ای در تیم مذاکراتی آمریکا) انسان محترمی است. عده‌ای برآشفتند که مثلا او محترم نیست، چه باید می‌گفتم، یک آدم محترم را بگویم نامحترم! الان هم که در مذاکره فنی مشخص شد دست برتر با کدام طرف بوده است. چطور 20 درصد و 60 درصد غنی‌سازی را داریم، IR-6، فلز اورانیوم، دو نیروگاه و بیمارستان را داریم. اصلا برجام هم نبود بیشتر از این چه می‌توانستیم کنیم؟"

او می‌افزاید: درباره آقای مونیز هم فقط برای اینکه یک‌ بار حرمتش را حفظ کنیم گفتیم انسان محترمی است و عزیزان به ما خرده گرفتند که چرا گفتید محترم! مثلا کری را در مقابل او محترم‌تر می‌دانستند. در کشور ما نمی‌دانم چرا این وضعیت وجود دارد، ما حتی راجع به دوتابعیتی خودمان، ایرانیان خارج از کشور هم با شک و تردید نگاه می‌کنیم. در هر قشری خوب و بد هست. حالا در چند میلیون ایرانی خارج از کشور هم این دو قشر هست. نگاه ما ایجابی نیست. با تردید نگاه می‌کنیم، مشکوک هستیم. پیشاپیش فکر می‌کنیم عنصر نامطلوب است، تا اینکه ثابت کند مطلوب است.[1]

*ما قضاوت درباره اظهارات دکتر صالحی مبنی بر اینکه "اگر برجام هم نبود، بیشتر از چیزی که اکنون هستیم، نمی‌توانستیم کاری بکنیم" را بر عهده مخاطبان و کارشناسان محترم می‌گذاریم.

در بحث آقای مونیز هم مشخصا آقای صالحی بعنوان یک رجل سیاسی و دیپلماتیک اشتباه می‌کنند. زیرا اولا روابط ایشان با مونیز بیش از محترم خواندن او بود (اشاره به رد و بدل کردن هدیه با یکدیگر) و ثانیا این نکته محرز است که احساس خوشبینی و بی‌تردیدی نسبت به طرف مذاکره و خاصّه نسبت به کسی که حکومتش اصلی‌ترین دشمن مردم ایران است؛ کار پسندیده‌ای نیست. و بلکه غیر عقلانی است.

چه اینکه بعدا هم در ماجرای شکست برجام، جاسوس‌بازی در برجام و تحریم‌هایی که از صبح فردای انعقاد برجام اعمال شدند؛ دیدیم که نه خوشبین‌ها که "مرددین دلسوز و اصولی" درست می‌گفتند.

***

اگر آملی لاریجانی FATF را تأیید می‌کرد

انتقاد از کارآمدی آیت‌الله آملی لاریجانی!

انتقاد از کارآمدی آملی لاریجانی!/ عاقبت به خیری دیپلمات نجیب اصلاح‌طلبان

سیدمحمد صدر، فعال چپ و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با کنایه زدن به عملکرد آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است: مجمع حتی از دولت، مجلس و شورای نگهبان مهمتر است و مشاور قطعی رهبری به شمار می آید و مصلحت نظام به او سپرده شده است. برهمین اساس هم معتقدم که مجمع تشخیص حداقل باید به اندازه دولت و مجلس و قوه قضاییه فعال باشد.

او می‌افزاید: با توجه به مسئولیت‌هایی که در قانون اساسی به مجمع تشخیص واگذار شده، می‌تواند نهادی اثرگذار در ساختار نظام باشد ولی متاسفانه فعال عمل نمی‌کند. شخصا در جلسات مجمع به صراحت مطرح کرده‌ام همه مسائلی که در مملکت می‌بینیم و اتفاق افتاده یا درباره مشکلات مردم باید در این جلسات بحث و بررسی شود و به نتیجه مهمی برای حل آنها برسیم ولی متاسفانه آن حساسیتی که شایسته و زیبنده مجمع تشخیص است دیده نمی شود...معتقدم بعضی از روحانیون حاضر در مجمع بیشتر به درس، فقه و... اهمیت می‌دهند و این مباحث برایشان اولویت دارد تا مسائل مربوط به مجمع تشخیص.

به گزارش جماران، صدر تصریح می‌کند: رئیس مجمع می تواند جلسات فعال‌تر و اثرگذارتری را برگزار کند و اعضا را به فعالیت وادار کند چرا که رئیس است که می تواند تعیین کند جلسه ای باشد یا نباشد و اعضا چنین مسئولیتی ندارند اما متاسفانه شاهد چنین رویکردی نیستیم.[2]

*این اظهارات ناشی از اشراف نداشتن آقای صدر به وظایف مجمع تشخیص است.

چه اینکه می‌توان این سوال را از ایشان پرسید که فرض بر اینکه آقایان در مجمع نیز "سندروم جلسه" داشته باشند و فرضا برای فلان مشکل کشور راهکاری هم بیابند. ثم ماذا؟!

بعد از این تصمیم چه ساز و کاری برای اجرای آن دارند؟

طبعا هیچ ساز و کاری. چون مجمع تشخیص مصلحت نظام همانطور که در نام آن نیز هویداست وظایف مشخصی دارد که اگرچه شاید در سر فصل تعداد زیادی نباشند اما در محتوا بسیار عمیق، راهبردی و تعیین‌کننده هستند.

مسئله مهمتر اما گویا برمی‌گردد به انتقادات اصلاح‌طلبان از ایستادگی آملی لاریجانی در مقابل تصویب FATF.

مقاومتی که ایران را از افتادن به چاهی مشابه چاه ویل "برجام روحانی" نجات داد و اجازه استیلا یافتن دشمن بر مقدرات کشور و مردم را نداد.

***

سیدمحمدصادق خرازی از حزب ندا استعفا کرد

خوش‌عاقبتی دیپلمات نجیب اصلاح‌طلبان

انتقاد از کارآمدی آملی لاریجانی!/ عاقبت به خیری دیپلمات نجیب اصلاح‌طلبان

سیدمحمدصادق خرازی، دیپلمات چپ، بنیان‌گذار حزب ندای ایرانیان و از چهره‌های محوری این حزب طی اطلاعیه ای از حضور در این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب استعفا داد.

خرازی که طی مدت حضورش در حزب ندا سابقه تلاش برای استعفا از عضویت در این حزب را نیز داشت اما گویا سرانجام تصمیم خود را عملی کرد!

به گزارش مشرق، او در بخشی از نامه خود به حزب ندا نوشته است: من در آستانه شصت سالگی با تأمل در گذشته و با نگاه به آینده به روش‌ها و کوشش‌های تازه‌ای در زندگی می‌اندیشم.

خرازی همچنین تصریح می‌کند: در این لحظه فراق فقط از امید گفته و به امید معتقدم و فضیلت انسان را در پایبندی به اخلاق و نیکویی و مردم‌گرایی می‌دانم.[3]

*قصه پر غصه حزب ندای ایرانیان و خوانش آن برای هر کنشگر سیاسی که قصد آشنایی با جریان چپ ایرانی و اصلاح‌طلبان را دارد، ضروریست.

حزبی جوانگرا که خرازی می‌گفت قصد داریم در آن 5 هزار جنتلمن تربیت کنیم و پیروز انتخابات مجلس هم باشیم.

اما با نگاه و برخورد سرد و تند اصلاح‌طلبان مواجه شد و به محاق رفت.

ندایی‌ها باور نمی‌کردند که پیرمردهای ستاد هسته سخت اصلاحات نه تنها هیچ جوانی را بین خود راه نمی‌دهند بلکه اساسا اجازه فعالیت را هم به جوانان نمی‌دهند و از همین رو بود که در آغاز فعالیت خود با برخورد سرد و حتی انتقادی اصلاح‌طلبان مواجه شدند.

آنها بعدها دیدند که همین اصلاح‌طلبان چگونه در جریان یک مصاحبه انتقادی محمدصادق خرازی، علیه او به صف شدند و بیرحمانه‌ترین تهمت‌ها را علیه او رواداری کردند.

در این میان البته اقدام ستاد چپ در تحریم انتخابات 1400 یک بزنگاه مهم در حیات سیاسی به محاق‌رفته حزب ندا بود.

"ندا" اگرچه حرارتی مثل روزهای اول نداشت اما با هدایت صادق خرازی در منجلاب شریرانه تحریم فرو نرفت. آنها در قالب "ائتلاف جمهور" و به همراه چند حزب دیگر، تصمیم ستاد اصلاحات را بر نتافتند و با حمایت از همتی در انتخابات شرکت کردند.[4]

هرچه بود اما حالا دیگر روزهای سخت حیات حزب جوانگرای ندا برای سیدمحمدصادق، آن اصلاح‌طلب نجیب و دیپلمات تمام شد.

اگرچه حتی عقل هم ایجاب می‌کند که امثال خرازی در جبهه اصلاحات تکثیر شوند و در نمایه باشند اما گویا بزرگان چپ چیز دیگری می‌خواستند. به هر روی، خرازی اینک طریقی دیگر برگزیده است و در پایان کارنامه‌ای که می‌توان آنرا "خوش‌عاقبتی در کار حزبی چپ‌روانه" ارزیابی کرد از صحنه تحزّب کنار رفت.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1558424

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1558433

3_ mshrgh.ir/1395480

4_ https://www.isna.ir/news/1400032518892/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    14 7
    لطفا بگید چه کسی کارآمده بشناسیم.
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      19 0
      کسی که باعث میشه ضرر کمتری به شما برسه.
    • وطن پرست DE ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      6 6
      وقتی وسط خیابان شعار دادید: خاک بر سر جلیلی/ بدون هیچ دلیلی. مشخص شد که دنبال چیزی غیر از کارامدی هستید. پس به خودت زحمت شناختن نده. پیش پیش. بخواب عزیزم.
  • علوی IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    7 2
    مى ‏بينى كسانى كه در دلهايشان بيمارى است در دوستى با آنان شتاب مى ‏ورزند مى‏ گويند مى‏ ترسيم به ما حادثه ناگوارى برسد اميد است‏ خدا از جانب خود پیروزی يا امر ديگرى را پيش آورد تا [در نتيجه آنان] از آنچه در دل خود نهفته داشته‏ اند پشيمان گردند (مائده ۵۲)
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    27 10
    رهبر انقلاب اسلامی باتاکید براینکه سیاه نمایی راهبرداساسی دشمنان است،تصریح کردند:آنها برای اینکه انقلاب اسلامی به عنوان الگویی در جهان مطرح نشود،ضعف هارا درشت می کنند.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    5 1
    کلا همه به هم میگویند ناتوان و ناکارامد.
    • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      2 3
      شاید شما و اطرافیان شما اینطور بگویند ولی ما به همه نمیگیم ناکارآمد
    • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      2 3
      شاید شما و اطرافیان شما اینطور بگویند ولی ما به همه نمیگیم ناکارآمد
  • بختیاری IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    9 8
    حقیقتا درست میگه اگر برجام نبود اینهمه خرابکاری وانفجار در تاسیسات هسته ای نبود.اگر برجام نبود 180 کیلو مواد منفجره قابل جاسازی در قطعات نبود.وهزاران هزار مورد دیگه .چرخش چرخ ها و سفره هم هیچی چون قرار نبود برجام اورده اقتصادی داشته باشه!!! آقایان دست گلتون درد نکنه. تشکر علی برکت ا...
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    16 6
    مگاه آدم کارامد هم داریم؟
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      8 13
      آره تا چشمای حسودان دراد
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    8 0
    صالحی یه قسم دیگه بخور
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    6 4
    بقول دکتر صالحی ما اگر برجام را هم نداشتیم میخواستیم چکار کنیم غنی سازی ۹۰ درصد ؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      1 2
      ۱۰ سال از عمر جوانان و متخصصان و دانشمندان این کشور رو که صرف ساختن اون قلب ۳ لایه راکتور اراک شده بود رو به باد دادین ، ۵ سال از عمر این دانشمندان رو که صرف تولید و غنی سازی اون ۱۰ تن اورانیومی که با برجام از کشور خارج شده بود رو به باد دادین خسارتی که به اون ۱۳۰۰۰ سانتریفیوژ که اگه از زمان تصویب برجام تا حالا کار میکرد میزان قابل توجهی اورانیوم غنی شده ای که میلیاردها دلار می ارزید رو الان داشتیم رو به راحتی کنار گذاشتید / بابت باز طراحی رآکتور آب سنگین اراک چقدر از تاسیسات مرتبط با طراحی قبلی کنار گذاشته شد و چقدر دلار صرف باز طراحی اش شد !؟ گیریم که اصلا پیشرفتی نمی‌داشتیم اگر برجام نبود حداقل اونها رو می‌داشتیم و حفظ میکردیم/ بابت این همه خوش‌خدمتی و انجام تعهدات یکطرفه چی کاش گرفتین « تقریبا هیچ » !؟ بلاهایی که شما با برجام سر صنعت هسته ای آوردین رو باید رفت از زبان ی فریدون عباسی (شهید زنده هسته ای ) پرسید / جرأت داری اینهایی رو‌که میگی در یک مناظره زند ه تلویزیونی جلوی ی فریدون عباسی بگو تا مردم بفهمند تا کجا قراره به مردم دروغ بگین و گفتین !؟
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    10 7
    اصلاحات ترجیح میده نا نجیب هایی مثل تاجزاده و ابطحی تکثیر بشوند نه خرازی معتدل و نجیب. چون حزب چپ زیاد میانه خوبی با منطق و نجابت ندارد و به گفته خودشان دنبال ادم های مبارز و بازی به هم زن هستند!. پر بودند از این ادم های نجیب و منطقی که در این حزب که مخرج مشترک زیادی با اپوزوسیون پیدا کرده به حاشیه رانده شدند
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    14 6
    آقای صالحی اگر اقدامات مجلس انقلابی نبود این گندی که شما ودولت بیعرضه بنفش دربرجام بالاآورده بودیدباآب اقیانوسهاهم شسته میشدپاک نمیشد این اقدام مجلس انقلابی بود کهصنعت هستهای راجان دوباره وغرب را به خاک سیاه نشاند وبازی دوسر باخت رابهبرد شیرین وغرب وحشی وبیمنطق را ذلیل کرد قسم جلاله ایکه بهدروغ خوردی نابودت کنداگرغیرت داشتید خودکشی میکردید
  • روشن IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    9 6
    واقعاً خداوند سبحان همه ما را عاقبت به خیر نماید. آقای نسبتاً محترم فکر کردی معاویه و مأمون و فروغی و قوام السلطنه و هویدا ظاهر غیر محترمانه ای داشتند تا کی جهالت تا کجا وادادگی، این تذهبون؟!!!
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    8 9
    انقلاب اسلامی باشتاب عالمگیری خودراباانفجارنورش ادامه میدهد
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    7 5
    وقتی با مسببان وضع موجود (که با دروغِ دور کردنِ سایه جنگ از کشور، وعده لغو بالمرّه تحریم ها و ادعای بستنِ تمام پرونده‌های باز هسته‌ای)، کشور را در موقعیت ارّه کنونی قرار داده‌اند، برخورد نمیشود، باید هم (بجای پاسخگویی و عذرخواهی)، دوباره ژست باسوادی گرفته و با هراس افکنی، ایجاد تعجیل و دادنِ آدرس غلط به جامعه، سعی کنند زمینه را برای یک توافق حداقلی فراهم آورند! از ماست که بر ماست
  • اس AT ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    9 3
    اقای صالحی نزدیک به ۲۰۰۰ روز حرفها ی بی نتیجه زدی . حالا میخوای بعد از زلزله ، طوفان، خرابی ،نابودی منابع ، سکوت در ترورها ، گرانی وووو بگی چی ؟؟ تو گفتی اونها هم گفتند ! همین ، پس بریم دنبال ؟؟ بیا به مردم بگو توی دولت روحانی کیا خوبن اگه واقعا خجالت نمیگشی !!!
  • محمدایوب IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    7 2
    چرا هرکه از دولت قبل واصلاح طلبان میخواهند بگویند در سایت جماران یا دررسانه هایشان میگویند چرا دررسانه ملی حضور نمی یابند با کل مردم صحبت کنند اینها که ادعا دارند مردم با آنها هستند واقای صدر تا دولت روحانی سر کاربود اصلاح طلبان خصوصا گنده لات آنها علی مطهری می گفت مجمع تشخیص چه کاره است مگر ما چند مجلس داریم ووو حالا که دولت رییسی آمده مجمع همه کاره شده شرف ومعرفت وحیا وجدان چیزی است در اصلاح طلبان یافت نمی شود
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      0 7
      على مطهرى گنده لاته ؟! ! اين چه طرز حرف زدنه ؟!
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    4 6
    باز برادران آمدند . کارایی آنها چه بوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      6 2
      مبارزه با فساد
    • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      3 1
      هر چی نباشه از حسن کلید ساز و رفقاش بهترن
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      0 0
      الفرار - مواظب جیب تان باشید .
  • نیما IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    6 0
    خدا عاقبت ما را هم بخیر کنه
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    4 1
    صالحی مدت هاست که به جمع دروغگویان پیوسته و سعی میکنه دروغ هایش را راست نشون بده
  • مهدی RO ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    3 0
    افرادی مثل صالحی و....؛ هم از توبره وهم ازآخر خرده و الان دیگر سیر شده اند!
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 1
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • محسن IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 3
    صالحی .... و .... و خرازی بنظرشما کدامیک در ذیل ولایت ولی فقیه اند ؟ یکی به والله و بالله و تالله قسم میخورد که دروغ راست است دیگری ذیل باغی انقلاب است آن یکی برمصلحت خانواده و تبری برادر اهتمام بیشتر دارد تا برنظام و آخری در سپهر سیاست ایران سیاهچاله هم محسوب نمیشود . مشرق عزیز وقت تلف کردی
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    کسی که ابزار نظام استکباری آمریکا در چپاول ملت‌ها و کشتار مظلومان باشد، محترم نیست. محترم یعنی دارای حرمت. ممکنه کسی علم داشته باشه، اما احترام به عبودیت و تقواست. البته آقای صالحی این حرفا رو متوجه نمیشن. براشون سنگینه
  • حامد DE ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 1
    آخه قیافه ایناکجاشون به عاقبت بخیری میخوره
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      1 0
      مگه عاقبت بخیری را از رو قیافه میشه تشخیص داد؟!!!!!!!
  • محمد IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    امثال دکتر خرازی ها رو باید حمایت کرد.
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    شهیدلاجوردی گروه اصلاح طلبان رامنافقین نوظهورخواندکه چون بی تجربگی رجوی راندارندخطرناکترن.خرازی اگراینهمه نکات مثبت که شماشمردیدداشت اصلاح طلب نمیشد.باتوجه به تمامی مطالب آورده شده دراین صفحه انگاربعدازظهورمنافقین جدیدچشممون بایدبه جمال خوارج جدیدهم روشن بشه.
  • IQ ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    اقای صالحی درست میفرمایند وقتی مملکت دست انها بیفتد چه برجام باشد چه نباشد همه تعطیل است وپیشرفتی صورت نمیگیرد چه باکمک کدخدا بانام برجام چه بدون ان
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 0
    برادران چرا باید هنوز در مدیریت کلان کشور باشند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس