محسن پرویز

چند سالی است که محتوا و مضامین سطحی و سبک به اضلاعی از حوزه کتاب و رمان‌نویسی در ایران رسوخ کرده است. اصحاب کتاب و نویسندگان وظیفه دارند که نگذارند سندروم سینما در حوزه کتاب هم تکرار شود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

"ایران قوی" در انتهای رقابت سرد هژمونیک با آمریکا

تا کِی آمریکا می‌زند و ما هم پس می‌زنیم؟!

تا کِی آمریکا می‌زند و ما هم پس می‌زنیم؟!/ آتش "سلام فرمانده" در خرمن یک طراح برنامه رقص

ماجرای ربایش یک نفتکش ایرانی از سوی آمریکا در آب‌های یونان و پاسخ فی‌المجلس ایران با توقیف 2 نفکتش یونانی در خلیج فارس، انتهای یک ماجرا نیست. همانطور که آغاز آن هم نیست...

اساسا این ماجرا از چه زمانی آغاز شد؟

از روز 22 بهمن سال 57 و انقلاب اسلامی، پس از پیروزی ایران در جنگ 8 ساله یا پس از ترور شهید سلیمانی از سوی آمریکا؟!

و دو دیگر اینکه این ماجرا تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟!

اینها سؤالات و فروضی است که پاسخ آنها را صرفا می‌توان در عبارت "هژمونی ایران" کنکاش کرد...

*"هژمونی" (hegemony)مفهومی است که به قدرت‌های فرادست در جهان اطلاق می‌شود.

مفهومی با معنایی بسیط که اجمالا می‌توان پیرامون آن توضیحات زیر را ارائه کرد:

"هژمونی یعنی قدرتی هوشمند و فراگیر، دارای مولفه‌های درونزای اقتدار و اعمال قدرت در عرصه‌های مختلف ایدئولوژیک، اقتصادی، امنیتی و مدیریتی که به استقرار دست یافته و نیز می‌تواند خود، جامعه خود و متحدان خود را روی مدار بهره‌مندی از امنیت، مقابله با مشکلات و رفع نیازها حفظ کند."

برخی صاحبنظران در توضیح معنای بسیط هژمونی البته از لفظ "چتر" نیز استفاده می‌کنند. گزاره‌ای که بر فراگیری و فرادستی هژمونی و نیز حمایت‌گر بودن آن تأکید دارد.

با دانستن این تعریف همچنین بایستی به یک حقیقت بزرگ و کمتر بیان شده اشاره کرد و آن اینکه ایران؛ امروز و 43 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 توانسته است به یک هژمونی بزرگ در دنیا تبدیل شود.

این گزاره می‌توانست یک ادعا یا یک نظر استمزاجی باشد. اما مسئله اینجاست که اسناد لاحق آن موجب اثبات آن می‌شود.

یعنی ایران اسلامی 43 سال پس از آغاز حیات جدید خود توانسته در تمام جنگ‌های مستقیم و نیابتی با دشمنانش پیروز شود و یک وجب از خاک خود را هم به متجاوزان تسلیم نکند. اثر تحریم‌هایی که ادعا می‌شد فلج‌کننده هستند را به کمتر از 30 درصد رسانده. مردمسالاری دینی خود را تثبیت کرده. از متحدانش حمایت‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی دارد. قدرتی بلامنازع در منطقه، در حیطه منافع خویش و حتی در جهان است و مشکلاتش نیز هیچیک اطلاق بحران ندارند و صرفا مشتی مشکلات روزمره هستند که در تمام حاکمیت‌های دنیا نیز مشاهده می‌شوند.

پس دانستیم که ایران یک هژمونی در قلب جهان یعنی در منطقه خاورمیانه یا همان غرب آسیا است.

از اینجای ماجرا اما بایستی وارد نظرات تحلیلی شد تا بحث "رقابت هژمونیک" را بیشتر فهمید.

هژمونی‌ها بصورت ذاتی و ژنتیکی به سمت "جهانی شدن" حرکت می‌کنند.

و البته این جهانی شدن در "مسیر و هدف" تفاوت‌های ماهوی دارد.

یک هژمونی مثل آمریکا به راحتی پا بر جنازه میلیون‌ها انسان می‌گذارد تا در مسیر جهانی شدن و اعمال اراده قرار گیرد.

و یک هژمونی مثل ایران جان عزیزان خود را سپر بلای دیگر انسان‌ها در اقصی نقاط جهان (بوسنی، عراق، سوریه، لبنان و...) قرار می‌دهد تا کرامت انسانی با گفتمان الهی تشیّع حفظ شود.

یک هژمونی از ایدئولوژی لیبرالیسم نشأت می‌گیرد و در منتهی الیه خود به جهانی پر از زر و زور و سلطه و شهوترانی و غارت می‌اندیشد.

و یک هژمونی نتیجه اسلام ناب است که در کرانه غایی خود به یک حکومت توحیدی در تمدن اسلامی می‌اندیشد که انسان‌ها در حیطه آن الهی می‌شوند و اگر هم الهی نیستند اما جان و مال و کرامتشان حفظ می‌شود و آنها هم به جان و مال و کرامت کسی تعرض نمی‌کنند. مرزها محترم است، دزدی دریایی وجود ندارد و "امنیت، خوراک، پوشاک، مسکن و نیاز جنسی" بعنوان 5 نیاز اصلی برای همه انسان‌ها بصورت معقول در دسترس قرار دارد.

پس از این توضیح اما یک مسئله رخ می‌نماید و آن اینکه به قول عرب‌ها: دو شمشیر در یک غلاف جا نمی‌شود.

به سخن دیگر اینکه هژمونی غایی باید یکی باشد و دو هژمونی -حق باشند یا باطل- نمی‌توانند همزمان جهانی شوند. و تضاد و برخورد از همینجا آغاز می‌شود...

آمریکا که خود را یک هژمونی می‌پندارد نمی‌خواهد ایران را بپذیرد. اگر شد با جنگ و اگر نشد با ایجاد احساس پیروزی در فرایندهای ذهنی. او به زعم خود تقلا می‌کند حالا که ایران بهانه‌های جنگ را از دستش ستانده اما در یک "رقابت سرد هژمونیک" ایران را تبدیل به هژمونی مغلوب و کوچکتر کند.

یکبار پهپاد شناسایی‌اش در منتهی‌الیه فناوری را برای جاسوسی به آسمان ایران می‌فرستد، یکبار شهید سلیمانی را ترور می‌کند، روزی دست به تحریم می‌زند و این آخری هم نفتکش ایرانی را می‌دزد.

گفتیم رقابت هژمونیک... ایران اسلامی هم طبعا تلاش می‌کند پیروز رقابت مذکور باشد. فلذا می‌بینیم که پهپاد آمریکا را با یک فناوری بالاتر هدف قرار می‌دهد، در انتقام خون شهید سلیمانی پایگاه عین‌الأسد را موشکباران می‌کند، تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند و حتی تحقیر می‌کند (با کمک اقتصادی به متحدان خود) و به جای نفتکش ربوده شده هم 2 نفتکش را توقیف می‌کند.

و خوب یا بد اما این قصه که جزئی از فرایند قوی بودن است ادامه دارد. و قابل تأمل آنکه در فرایند اشاره شده؛ هژمونی برتر همواره قوی‌تر و جوان‌تر نیز می‌شود.

یعنی "ایران قوی" که امروز و از پس 43 سال رقابت با آمریکا می‌بینیم؛ تا اینجای ماجرا و در همان رقابت سرد هم پیروز ماجرا بوده است. به این معنی که نه تنها با توطئه‌های آمریکا زمین نخورده بلکه قوی‌تر شده و مهمتر از همه اینکه طلب بر زمین مانده‌ای هم از آمریکا ندارد (الّا بخش تکمیلی انتقام ترور شهید سلیمانی!) و یک گل را با 2 گل پاسخ داده است.

فرایندی که شرح کردیم یک بخش قابل تأمل دیگر هم دارد و آن اینکه حاکمیت‌های کوچکتر در 2 سوی این ماجرا نظاره‌گر آن رقابت سرد (و شاید در مقطعی گرم) هستند و مسیر حرکت خود را بر مبنای دیده و قضاوت‌هایشان تعیین می‌کنند.

اطمینان ونزوئلا و سوریه به ایران در جنگ نیابتی با آمریکا، حسنه شدن روابط ایران و قطر، عقب‌نشینی عربستان از موضع خصمانه نسبت به ایران (ولو به صورت مقطعی)، اطمینان اقتصادی و نظامی لبنان به ایران در بحث تحریم‌های آمریکا و دشمنی‌های اسرائیل، اعتماد به نفس مقاومت فلسطین با کمک‌های ایران، مضحکه اپوزسیون خارجی ایران و جریان منافقین در افکار عمومی جهان و ایضا نزدیک شدن چین و روسیه به ایران در رقابت‌های هژمونیک همگی اثرات وضعی همان تغییر مسیر در بین تماشاگران "رقابت هژمونیک ایران اسلامی و آمریکا" است.

تغییر مسیری که بوضوح هرچه تمامتر نشان می‌دهد کدامیک از دو هژمونی در آن "رقابت سرد هژمونیک" پیروز بوده و قوی‌تر شده است.

***

آتش "سلام فرمانده" در خرمن یک طراح برنامه رقص

تا کِی آمریکا می‌زند و ما هم پس می‌زنیم؟!/ آتش "سلام فرمانده" در خرمن یک طراح برنامه رقص

فاطمه راکعی، فعال چپ و از مقامات شهرداری تهران در دوران مدیریت اصلاح‌طلبان که با طراحی برنامه رقص دختران نوجوان، حواشی بزرگی را برای شهردار نجفی رقم زد؛ طی یادداشتی در شماره یکشنبه گذشته روزنامه اعتماد پیرامون گردهمایی "سلام فرمانده" در استادیوم آزادی نوشته است: پس از حضور دامنه وسیعی از خانواده‌های ایرانی در ورزشگاه آزادی در روز جمعه، یک‌بار دیگر بحث حضور زنان و خانواده‌های ایرانی در ورزشگاه‌ها مطرح شده و بسیاری به دنبال واکاوی دلایل این برخوردهای دوگانه در جامعه هستند. افکار عمومی ایرانیان با بهت و حیرت و در شرایطی که سال‌ها در گوش آنها خوانده شده که حضور زنان در ورزشگاه‌ها، امکان‌پذیر نیست، شاهد حضور حدود ده‌ها هزار بانوی ایرانی در ورزشگاه آزادی بودند، بدون اینکه مشکلی ایجاد شود. این برای نخستین‌بار نیست که مردم شاهد برخوردهای دوگانه درخصوص موضوعات مختلف هستند، بلکه دامنه وسیعی از پرونده‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... وجود دارند که در آنها سیاست یک بام و دو هوا وجود دارد. در جهان امروز، هیچ منطق سالمی نمی‌پذیرد که حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای مسابقه فوتبال، مشکلی ایجاد کند. اما متاسفانه حتی یک چنین حق ساده‌ای نیز سال‌هاست از زنان و دختران ایرانی دریغ شده است.

او در ادامه می‌افزاید: برخی افراد و جریاناتی که تریبون‌های عمومی را دراختیار دارند، اعلام می‌کنند حضور زنان در محیطی که همراه با هیجان است، اشکال شرعی دارد، این درحالی است که در جریان همایش روز جمعه، هم رفتارهای هیجانی مشاهده شد و هم آهنگ‌های شاد و مفرح پخش شد، اما مشکلی ایجاد نشد. این درحالی است که در جریان بازی فوتبال ایران و لبنان، علی‌رغم فروش بلیت به زنان نه تنها اجازه ورود آنها به استادیوم داده نشد، بلکه رفتارهای خشونت‌باری نیز با بانوان متقاضی حضور در استادیوم صورت گرفت. بعد از ماجرای حضور زنان در ورزشگاه آزادی در روز جمعه به نظر می‌رسد، دیگر مشکل نبود زیرساخت‌ها، اشکالات شرعی و معضلات ارتباطی حل شده باشد و از این پس باید اجازه داده شود، زنان و دختران ایرانی بتوانند، بازی تیم مورد علاقه خود را همراه با خانواده در استادیوم تماشا کنند.

راکعی تصریح می‌کند: از سوی دیگر، این برنامه در روزی برگزار شد که از یک طرف در شب وفات امام جعفر صادق(ع) قرار داشتیم و از طرف دیگر، جامعه ایرانی به دلیل فاجعه متروپل در آبادان سوگوار و عزادار بودند. شما تصور کنید اگر یک چنین رفتاری از سوی گروه‌های میانه‌رو و اصلاح‌طلب صورت می‌گرفت، جریان مقابل چه واکنش‌هایی نشان داده و چه کفن‌پوشانی به خیابان‌ها می‌ریختند و فریاد وااسلاما سر می‌دادند؟ این رویکردهای دوگانه بیانگر آن است که اغلب برخوردهای در این کشور براساس مقتضیات سیاسی و جناحی صورت می‌گیرد و تفکر و اندیشه خاصی پشت سر رخدادها وجود ندارد. معتقدم کشورداری، ظرایف و لوازمی دارد که بدون توجه و بهره‌مندی از آنها، جز آشفتگی نتیجه‌ای به دست نمی‌آید. وقتی کشور از حضور افراد شایسته، متخصص و کارآمد خالی شود، نتیجه همین رفتارهای دوگانه‌ای می‌شود که این روزها شاهد وقوع آن هستیم.[1]

*ما میزان عقلانیت و منطق اظهارات خانم راکعی پیرامون اجتماع تهران و سرود سلام فرمانده که تا پیش از این نوحه خطاب می‌شد اما چند روزیست که عده‌ای قید جشن به آن الصاق کرده‌اند(!) را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

***

 

اگر حوزه "کتاب و مطالعه" به سندروم سینما گرفتار شود!

تا کِی آمریکا می‌زند و ما هم پس می‌زنیم؟!/ آتش "سلام فرمانده" در خرمن یک طراح برنامه رقص

محسن پرویز، رییس انجمن قلم ایران تاکید دارد که متاسفانه سلیقه خواننده ایرانی به سمت رمان‌های متوسط و نسبتا ضعیف سوق پیدا کرده که بیشتر بازتاب ساده و نمایشی وقایع هستند.

محسن پرویز، رئیس انجمن قلم ایران به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفته است: نویسندگان متعهد وظیفه دارند که با خلق رمان‌ها و داستان‌های عمیق سطح سلیقه مخاطبان را ارتقا دهند. خوانندگان حرفه‌ای و کارشناسان نیز بهتر است پس از مطالعه آثار خوب، به معرفی آنها از طریق نگارش یادداشت و نقد و بررسی اقدام کنند.

او همچنین تصریح می‌کند: خوانش رمان‌ها و داستان‌های بلندی که از جذابیت کافی بهره برده باشند برای خوانندگان آسان‌تر است. داستان کوتاه، اغلب حاشیه ندارد و تنها روی نقاط اصلی تکیه می‌کند؛ بنابراین چندان فرح‌بخش نیست، ضمن اینکه نگارش داستان کوتاه فنی و هنری ارزشمند و کار دشواری است. اگرچه رمان‌نویسی نیازمند تلاشی پایدار است ولی داستان کوتاه نیز به‌ صرف انرژی و توان مضاعف در بازه زمانی کوتاه نیاز دارد.[2]

*محتوای عمیق، حرفه‌ای، عقلانی و مناسب یکی از زمینه‌های اصلی بهره‌مند شدن جامعه از نفحات مطالعه و کتابخوانی است.

چه اینکه ممکن است جامعه‌ای اهل مطالعه باشد اما بواسطه "انزوای کتاب خوب" و خوانش مضامین و محتوای بد دچار بدفرجامی شود.

مسئله سطحی‌سازی و عمق‌زدایی از سلیقه مخاطب نیز آسیبی است که آقای پرویز هم به درستی به آن اشاره کرده‌اند و نویسندگان متعهد در این زمینه وظایف سترگی بر عهده دارند.

پیش از این، آقای مصطفی رحماندوست، از چهره‌های ادبی کشورمان در اظهاراتی عجیب اینطور گفته بود که "برای بچه‌ها کتاب بخوانید ولو کتاب زرد. باید کتاب زرد هم به بچه‌هایمان بدهیم تا به کتاب خواندن علاقه‌مند شوند."

اظهاراتی که ما در وبلاگ مشرق به آنها واکنش نشان دادیم و آنها را نقد کردیم.[3]

در میانه اختلاف گفتمانی آقایان پرویز و رحماندوست البته انتظار است که اهالی کتاب متوجه این تجربه تلخ در سینمای ایران هم باشند که چگونه محتوای سیاه‌نما و نیز ژانر هجوآمیزی که کمدی تلقی می‌شد؛ با مقاومت گفتمانی خاصی از سوی اصحاب سینما روبرو نشد و طی چند سال گذشته مثل یک بیماری در جان سینمای ایران ریشه دواند.

و به اینجا رسیدیم که در حوزه آثار سینمایی امروز کمتر سراغی می‌شود از فیلم‌های فاخر، فلسفی و ژانرهای تاریخی و دفاع مقدس گرفت!

پر واضح است که بر اساس صحبت‌های آقای پرویز، خطر و فی‌الواقع بیماری سطحی‌سازی، حوزه کتاب و کتابخوانی را نیز تهدید می‌کند. و اگر اصحاب کتاب و نویسندگان در این زمینه یک حرکت جمعی هوشمندانه را شکل ندهند بسا که بیماری سینمای ایران به حوزه کتاب هم رسوخ کند.

***

1_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/185442

2_ https://www.ibna.ir/fa/shortint/322233

3_ mshrgh.ir/1374680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 97
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • بهشتی نژاد IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    26 5
    ایشون عجب نابغه ای هستن آمریکا ی وقت ایشون ندزدد
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      10 1
      اینجا دو سه تا ایشون بودن، کدومشون میفرمایید پروفسور؟؟!!
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      33 16
      فوتبال = فحش ناموس + پرتاب سنگ + کتک کاری + کارت قرمز و زرد برای حقه بازیها و حملات بازیکنان. در چنین معرکه ای که دو گروه و هوادارانشان مثل گلادیات.ورها به جان هم می افتند چه جایی برای حضور خانواده ها. میماند
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      26 14
      سوزش افساد طلبان و اپوزیسیون خارج نشین از اجتماع عظیم سلام فرمانده قابل پیش بینی بود.
  • کارشناس سیاسی IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    22 54
    دست از یهودی ستیزی بردارید و همیشه نمیتوان با شاخ گاو درگیر بود
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      23 5
      شاخ گاو؟؟! اینا...... بُز هم نیستن مناخیم!! خخخخخخخخ
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      6 4
      جالبه که کارشناس سیاسی هستید و فرق یهودی با صهیونیست رو نمی دانید، حتی در کتاب خاطرات آن فرانک نویسنده ۱۳ ساله که یهودی بوده به تفکر صهیونیستی اشاره کرده
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      7 6
      بنظر میرسه اشتباه برداشت کردی. بعضا یکسری یهودیان و صهیونیست ها هستن که دست از سر ما بر نمیدارن.
    • بشیر IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      7 6
      تو کوچکی که آنها رو گاو بزرگ میبینی وگرنه پشه بی ارزشی بیش نیستند . ضمناً یهودی نه و صهیونیست کی میخواهی بفهمی .
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 1
      اشتباه منفی دادم
    • سید IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      7 6
      از صهیونی ستیزی چه طور؟!؟! راستی تو از شیعه ستیزی لذت می بری؟! دستاوردی هم داشته ای؟! ستیز با حزب اللّه لبنان با انصاراللّه یمن با شیعیان کشمیر با شیعیان آذربایجان، با شیعیان افغانستان و پاکستان، با شیعیان سوریه و عراق، با شیعیان عربستان با شیعیان بحرین، با شیعیان ............!
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      6 10
      بزار هرکاری دلشون خواست بکنن. هرکی هم دوست نداره جمع کنه از ایران بره.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      7 9
      رژیم صهیونیستی غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید از روی نقشه کره زمین محو بشود.
    • پژمان IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      10 3
      ببین عمو جون همن الان در بین این مسولین چه حال و چه سابق یک عده هستند که ظاهرا مسلمانند اما در باطنشون یهودی هستند و دارن تیشه به ریشه ی این مملکت میزنن. در ضمن همین الان تو اصفهان کلی یهودی زندگی میکنه و کنیسه شونم بازه و کسی یهودستیز نیست. صهیونیسم یا هود فرق میکنه.
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 4
      شیر؟! شیر پاکتی منظورت یا شیر توالت؟
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      10 2
      اسراییل بزودی نابود خواهد شد
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      6 0
      کک مورچ را گاو می بینه خخخخ
    • محمدایوب IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      1 1
      8/38/معلومه خیلی از شاخ گاو آسیب دیدی دلت خونه اما اون برای ما گاو هست اما بی شاخ چون لبنانی ها شاخش رو شکستن الان فقط مئو مئو می‌کنه ما که متوجه نمی‌شویم تو بگو چی میگه
  • کارشناس سیاسی IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    20 25
    سیاستهای غلط و منسوخ شده را دنبال میکنیم دست از یهودی ستیزی بردارید
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      6 4
      مناخیم ، کامنتی چند هاسبارات بهتون میده؟ مرگ اون نفتلی راست بگو!! خخخخخ
    • سید IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 2
      از صهیونی ستیزی چه طور؟!؟! راستی تو از شیعه ستیزی لذت می بری؟! دستاوردی هم داشته ای؟! ستیز با حزب اللّه لبنان با انصاراللّه یمن با شیعیان کشمیر با شیعیان آذربایجان، با شیعیان افغانستان و پاکستان، با شیعیان سوریه و عراق، با شیعیان عربستان با شیعیان بحرین، با شیعیان ............!
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 2
      کارشناس! یهودی ستیزی یا صهیونیست ستیزی؟!!
    • سید IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 1
      صهیونیست کارشناس‌نما، اسلام‌ستیز، مسیحی‌ستیز و یهودی‌ستیز شما صهیونیست⁦ها هستید. در کشور عزیز ما اقلیت‌ها از جمله کلیمیان با وجود تعداد کم‌تر از حد نصاب، نماینده پارلمان دارند.
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 1
      کسی با یهودیان کلیمی و معتقد به خداوند مشکلی ندارد ، تمام گرفتاری های بشر از یهودی نماهای صهیونیستی است که پیرو ابلیس هستند.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      1 1
      یهودی ستیز خخخه پشت یهود قایم شدید تا سرزمین‌ها را غصب کنید؟ فرار کن تا به دریا ریخته نشدید
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      12 2
      یهودستیز نیستیم. صهیون ستیز هستیم
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      6 6
      اسرائیل 5 سال آینده را نخواهد دید و نابود خواهد شد.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    11 4
    اين زن نما كه راكع نيست
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      4 1
      چرا دقیقا راکع هست ولی به شیطان
  • ارش IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    11 14
    امریکا خیلی ترسو هست واونا پوشک لازم هستند بهتره براشون بفرستیم پوشک را .اونا چیزی ندرند که بگن ما داریم
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    23 18
    رییسی پایان فساد را جشن خواهد گرفت
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      4 1
      انشالله
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    21 14
    چند روز بعد از جو سازی ها برای برنامه تهران اجتماع حماسی یزدی ها تیر خلاص رو بر پیکر چپ ها و اپوزوسیون زد تا بفهمن مردم ایران سر اعتقاداتشون با کسی شوخی ندارن
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    7 16
    بنظرم این قضیه برای ارزیابی وانکش ایران هست در هر صورت امریکایی ها انسانهای باهوش و تیز بینی هستند
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 5
      سه تا اشتباه تو یه جمله داشتی، آمریکایی نه انسانه نه باهوشه نه تیزبینه، یانکی گاوچرون فقط و فقط یه تروریست حرومزاده هست و بس، مفهوم شد؟؟!!
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 3
      اگه تیزبین و با هوش بودند در مدت 43 سال می فهمیدند که نباید با دم شیر بازی کنند
  • سید IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    10 11
    فاطمه راکعی، شاعره باذوق و البته بسیار کم سواد و با عقده حقارت مضاعف بگذارید هرچه دل عقده ایش می خواهد بنویسد و بسراید و بگوید! می توان حس تحقیر شدنش را حدس زد!
  • علی اصغر قاسم پور IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    16 19
    قضاوت من شهروند که اینه اگه عمیق به کنه قضایا نگاه و مسائل بررسی بشه خانم راکعی درست و منطقی گفته اند. این‌ همه مشکلاتی که امروز داریم نتیجه ی همین وضعی است که در امور کشورداری تا به حال پیاده شده. مسیر منطقی نبوده و تا به حال هم نتیجه ی مطلوب نداده.
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      14 1
      مثلا منطق ایشان این است که وجود ورزشکاران مرد برهنه در ورزشگاهها را با عدم حضورشان یکی می نامند. این سطخ منطق آن علیا مخدره و حضرت شما است.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    6 1
    و یک وجب از خاک خود را هم به متجاوزان تسلیم نکند
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    10 7
    این یک تیکه رو راست گفته : شما تصور کنید اگر یک چنین رفتاری از سوی گروه‌های میانه‌رو و اصلاح‌طلب صورت می‌گرفت، جریان مقابل چه واکنش‌هایی نشان داده و چه کفن‌پوشانی به خیابان‌ها می‌ریختند و فریاد وااسلاما سر می‌دادند؟
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      8 6
      شما واسه امام زمان علیه السلام مگه برنامه برگزار میکنید؟؟ اگر بکنید ما خوشحال میشیم
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 4
      نخاله های غربگدا که برای سرود سلام فرمانده دلواپس شده بودند حالا برای فیلم ضد دینی عنکبوت کف و سوت می زنند !
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    8 8
    کولایی! شایسته! متخصص! متعهد! عجب تو رو چه به این حرفا؟ تو رو چه به امام صادق علیه السلام؟ مگه تو شهادت این امام همام، در زمان خاتمي توی دانشگاه سوت و کف و... نبود، اگه اعتقادی به این چیزا داشتید، اون سیدتون لااقل به خاَر سید بودنش و برای حفظ طاهر یه تذکری میداد! شما هم که طبق معمول خ. آب بودین، زمان سیل و زلزله و... که بزرگ آتون تو انگلیس و کیش و... مشغول تفریح و... بودن! منظور از شایستگی و تخصص و تعهد مشخص شد. بهتره حرف نزدین تا کمتر آبرو ریزی کنین
  • امیر مهدی IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    6 8
    اسطوره شدن سردار دلها اثرات میلیاردها دلار سرمایه گذاری از دشمنان را در مدت زمان کوتاهی از بین برد ، شاید حاج قاسم قرار بود در اوج ، شهید شود ، تا اسطوره بماند . چهره او پس از شهادت هم بسیاری از تلاشهای فرهنگی جبهه متخاصم را خنثی می کند . بماند حاج قاسم کم نداریم. بسیاری از مسئولین که اگر دلسوز باشند و اگر حاشیه دارند و توانایی حذف حاشیه یشان را هم ندارند باید داوطلبانه کنار روند تا ذهن های پاک جامعه با اسطوره های واقعی خود زندگی کنند.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    13 5
    این خانم کار چاق کن .... یانمی فهمه یا خودش را به نفهمی زده، فلسفه حضور خانواده ها و زنان در ورزشگاه آزادی تماشای مسابقه فوتبال و ورزش نبوده بلکه برگزاری برنامه سرود و هم خوانی کودکان بود و فقط از لحاظ بعد مکان به خاطر جمع شدن مردم اینجا حضور داشتند
    • محمد رضا IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      6 4
      حرف خانم راکعی کاملا منطقی است ورزشگاه آزادی همانطور که از اسمش پیداست یک مکان کاملا ورزشی است و اجتماع بانوان و آقایان به هر علت در ورزشگاه آزادی یا مجاز است یا ممنوع است نمیشه که طبق نظر شما و صرفا به خاطر این برنامه خانمها مجاز باشند در کنار آقایان بنشینند
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      1 2
      مناخیم جان، حالا که بعد از این همه توضیحات که برات دادن و حتی کامنتهای دوستان رو در همین جا میخوندی باید قبول میکردی ولی خودتو زدی به اون راه، جوابت اینه :چرا میشه، برای فوتبال نمیشه ولی برای این نوع همایش ها میشه، دیدی که ما انجام دادیم شد!!!
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    11 3
    دو درویش در گلیمی بخسبند، دو سلطان در اقلیمی نگنجند. معادل فارسی اون مثل عربی که فرمودین، البته هر دو مثل زیبا هستند و بی زحمت دعوای زبانی نژادی راه نندازید ........ اون خانم راکعی یعنی تفاوت حضور زنان و دختران در کنار خانواده در ورزشگاه برای یک کار فرهنگی اجتماعی را با حضور دختران و زنان ( به احتمال زیاد بدون خانواده ) برای تماشای بازی فوتبال را درک نمی کنن یا خودشون را به خ... می زنن!؟ به گفته یکی خب اینهمه رقابت ورزشی زنانه هم داریم، بانوان برن اون رقابت ها را ببینند یا شایدم آقایون باید برن مثلا ورزشگاه های رقابت های والیبال و شنای خانم ها را به عنوان تماشاچی پر کنند!!؟؟
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    9 3
    خانم راکعی اگر خیلی دوست داری بری فوتبال ببینی بهتون پیشنهاد میکنم جو ورزشگاه ها رو از نظر میزان سلامت و پاکی روان و رفتار و حفظ کرامت و رعایت شئونات اسلامی به اندازه افراد حاضر در تجمع سلام فرمانده ببرید بالا اگر راهتون ندادند بعد ادعا کنید چرا دو گانه وجود داره!!!
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 2
    مهم نیست نظر و عقیده تو چیه
  • آذر IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    22 4
    امثال فاطمه راکعی نمی‌خواهند بفهمند که حضور بانوان در تجمع سلام فرمانده از جنس حضور بانوان در بازی فوتبال نیست. در اولی چیزی جز عبادت نبود و دومی چیزی جز ...؛ در نگاهی دیگر شاید بتوان گفت که: مشکل، ورزشگاه و حضور در آن نیست بلکه مشکل اصلی با جو حاکم در آن است؛ ما با جوی مخالفیم که حتی بعضاً برای مردها هم خراب است چه برسد برای بانوان؛ و اصلاح‌طلبان و ... با جوی مخالف‌اند که در آن انقلابی‌گری و مهدویت در آن نمود پیدا می‌کند.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    9 4
    چقدر این راکعی احمقه، چطور تو شهرداری پست گرفته؟؟؟؟؟؟
  • محمدایوب IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    7 2
    حیف خانم اما خانم راکعی مثال رفتن خانمها به ورزشگاه آزادی درروز برگزاری مراسم سلام فرمانده ورفتن در هنگام مسابقات فوتبال مانند رفتن زنان مردان باهم در ..................
  • ایرانی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    8 17
    درود به خانم فاطمه راکعی
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 0
    سلام
  • محمدایوب IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    6 5
    فاطمه راکعی محمد ایمانی امروز در مشرق جواب تو ودیگر افساد طلبانی که دراین چند روز خودراپاره پاره کردند داده است تحت عنوان باش تا دولتش بدمد حتما به همپالگیهایت هم بگو بخوانند
  • SE ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    7 6
    در این مراسم اکثرا خانوادگی شرکت کرده بودند و ... در میانشان نبودند. بانوان عزیز کشور در ورزشگاهها توسط این اشرار به خطر بیافتد. حال این بانو چطور این خطرات را درک نمیکند و شاید هم برایش مهم نیست که بانوان بخطر بیافتند تا ایشان پیراهن ...بدست آورد تا بر سر مسئولان بکوبد.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    9 2
    علت اینکه با حضور خانم ها در ورزشگاه آزادی موافقیم اینه که همه دارن یکدل و یکصدا با امام زمانشون حرفشان رو زیبا و قشنگ میزنن و علت اینکه با حضور خانمها در ورزشگاه برای تماشای فوتبال مخالفیم اینه که همه دارن یکدل و همصدا نعره میزنن ...... و حرفهای دیگه ای که اینجا نمیشه گفت.متوجه شدی خانم راکعی؟!
  • DE ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 2
    خانم راکعی شما بهتره دنبال قرتی بازی تون باشید یک روسری سرتون انداختیدولی ما گول این ظاهر منافقانه تون رو نمی خوریم
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 2
    خانم راکعی که در شهرداری تهران بود چندتا از این ساختمانهای مثل متروپول که در تهران فعال بودن را تعطیل کرد او باید پاسخگو باشه نه اینکه از متروپول که مجوزش را در دولت مورد حمایت انها گرفت وساخت سو استفاده علیه یک سرود پرطرف دار بکنه اینکنه انسان یک کار فاخر را تخریب بکنه هنر نیست هنر ان است که کار درست را تایید وارتقا ببخشد. از طرفی چون حضور امثال تو وهم فکرهایت فعلا درصحنه سیاسی جامعه کمرنک شده مسئولین ناکارامد هستند .محظ اطلاع عرض نمایم که بی کفایت ترین مسئولین ومتقلبتر ین مسئولین ورانت خوارترین مسئولین در دولتهای حامی شما بودن
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    20 1
    این خانم طراح داره میگه در ورزشگاه آزادی آهنگ شاد پخش شد و به احساسات شرکت کنندگان خانم در این ورزشگاه اشاره میکند اما۱- بنفعش نیست بگه این احساسات گریه هم بوده ۲-بنفعش نیست بگه خواننده اون آهنگی که ایشون میگه شاد بوده مداح بوده ۳- بنفعش نیست بگه اکثریت خانم‌های حاضر در ورزشگاه در همخو.انی سلام فرمانده حجاب های کامل و بهتری نسبت به اون دسته از خانم های که در مسابقات فوتبالی می اومدن. ورزشگاه داشتند ۴- این خانم های محجبه و ..حاضر در این هم خوانی دیگه حرکات موزون و آرایش های غلیظ و غیر متعارفی که تماشاگران خانم در زمان مسابقه فوتبال داشتند رو نداشتند / این خانم طراح رقص خودش خوب میدونه علت ممانعت از حضور خانم ها در مسابقات فوتبال در ورزشگاه آزادی چه رفتارهایی از سوی اون خانم ها و دختران تماشاگر بوده بوده منتها خودش رو زده به کوچه علی چپ و حاضر نیست اونها رو ذکر کنه / این خانم ها و حضرات اصلاح طلب و به اصطلاح مدافع!!! حقوق زنان در برابر قتل خانم استاد توسط همسرش (ی محمد علی نجفی) رفتارها و گفتارهایی داشتند که نشون داد حمایت از حقوق زنان در نظر این خاپم های اصلاح طلب فقط رفتاری سیاسی و حزبی است / رفتار گذشته و تبعیض آمیز اینها نشون میده این حضرات تا زمانی از حقوق زنان حمایت میکنند که در جهت منافع سیاسی و حزبی خودشون باشه / ته حمایت از حقوق زنان در زمان دولت مورد حمایتشان (دولت ی روحانی) این بود که مصوب کردند نام مادر را هم در کارت ملی درج کنند کانه مشکل زنان جامعه ما درج نشدن نام مادر روی کارت ملی بوده!! و با این کار تمام مشکلات زنان حل شده !! ؛)) / رفتار ها و گفتارهای این حضرات به ظاهر حامی حقوق زنان بگونه ای است که فقط در زمان انتخابات یاد حقوق زنان می افتند در زمان انتخاب وزراء یاد حقوق زنان می افتند / همون‌طور که در مناظرات انتخابات گذشته ریاست جمهوری دیدید جریان اصلاح طلب مسابقه ای در تعیین تعداد زنان کابینه خودشون گذاشته بودند که با کنایه ی قاضی امیر حسین زاده هاشمی به این حضرات این مسابقه تبلیغاتی پایان یافت ؛) / این حضرات اصلاح طلب ، تفاوت جشن با مراسم اجتماع و هم خوانی« سلام فرمانده » رو نمی‌فهمند اصلا بحث حضور دهه ۹۰ ها بوده از علاقه خانواده ها به « سلام فرمانده»که بگذریم حضور خانواده ها برای همراهی و مراقبت از کودکان و نوجوانان ضروری یوده
  • ناشناس IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 5
    نظر اکثریت مردم
  • نریمان IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 1
    من از همه می پرسم به نظر شما چرا اسرائیل دنبال ترور این اصلاح طلب ها نیست، واقعا آدم تعجب میکنه از این همه هوش سیاسی این خانوم، متعجب تر اینکه روزنامه ای که سردبیر داره، و مسئول صفحه ی سیاسی داره یه مطلبی با این مضامین چاپ میکنه، اولاً مردمی که برای سلام فرمانده رفتن چقدر فحش ناموسی تو استادیوم شنیدن، بچه ها چند تا شیر سماور حواله ی کیا کردن بابا ورود به استادیوم برای هر تجمعی ممنوع نیست، فقط برای تجمع هایی که تقریبا شعارها ومضامین غیر اخلاقی میان دوطیف طرفدار ردو بدل میشه ممنوعه، مفهوم راکعی
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 1
      اگه میخوای جواب سوالت رو بگیری که چرا اسراییل یا غربی ها بقول شما اصلاح طلب ها رو ترور نمیکنه و بهتره اینطوری بگیم که چرا حامی برخی از تندروهای جریان اصلاح طلب هست و بوده !؟ / جوابش رو خود آمریکایی ها دادند شما برگردید به سخنان ی رکس تیلرسون (وزیر خارجه اسبق دولت ی ترامپ ) مورخ ۲۴ خرداد سال ۹۶ در کنگره آمریکا که می گفت: « سیاست ما در ایران ، حمایت از عوامل داخلی!! برای انتقال مسالمت آمیز قدرت است / حالا منظورش کد وم عوامل داخلی بوده !؟ باید برگردید به خدماتی که دولت های اصلاح طلب و جریان اصلاح طلب خواسته یا ناخواسته در برآورده کردن خواسته های آمریکایی ها داشته اند چه در مورد پیام خصوصی تشکر جورج بوش در سال ۶۹ از رییس جمهور وقت ایران در آزادی رابرت پل هیل و.. گروگانهای آمریکایی در لبنان ( که در خاطرات ی هاشمی هم بهش اشاره شده ) / ووووو.. / چه در مورد اعتماد دولت خاتمی به وعده غربی ها و پذیرش پروتکل الحاقی و بسته شدن تاسیسات اتمی ایران / چه در مورد تلاش دولت ی روحانی برای آزادی جاسوس آمریکایی (جیسون رضاییان) / چه در مورد اعتماد دولت ی روحانی به وعده غربی ها در برجام و بقول آمریکایی ها عقب بردن ۱۵ ساله برنامه های هسته ای ایران / این جریان اصلاح طلبی و حامیان شون بارها تلاش کردند و گفتند که باید شعار « مرگ بر امریکا» از شعارهای مردم حذف بشود / نشانه ها برای اینکه ثابت بشود عوامل داخلی مورد نظر ی رکس تیلرسون چه کسانی بودند !؟ زیاد است / از گفته های برخی از این اصلاح طلبها (مثل دختر هاشمی رفسنجانی ، فائزه هاشمی ) در حمایت از تحریم های ترامپ علیه ایران / در موضع گیری های برخی روزنامه های اصلاح طلب ها که عاشق و اوره با غرب هستند و چاره و راه حل مشکلات. و فقط توافق با غرب میدونن وو... / اصلا مشکل غربی ها بویژه آمریکا با انقلاب و جریان های انقلابی در ایران است از هر طریقی و بوسیله عوامل داخلی !! اش بتونه میخواد به این جریان انقلابی ضربه بزند / برخی از این افراد جریان اصلاح طلبی در این زمینه کم خوش خدمتی به غربی ها نکردند موضع گیری های اینها علیه سپاه بزرگ و.. رو در این چند ساله نگاه کنید اصلا باور نمیکنید که اینها ایرانی هستند که دارن در زمین غربیها علیه کشورمان بازی میکنند/خلاصه اگر کمی تاریخ چندساله و معاصر کشورمون رو مرور کنی به جواب سوالت می‌رسی
  • شهروند ایرانی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    15 1
    خانم راکعی شما دم از شهادت امام جعفرصادق علیه السلام و عزاداری آبادان نزن که مرغ پخته میخنده !!!! آخه بزرگوار حضوربانوان در برنامه سلام فرمانده ورزشگاه آزادی با هدف یک اجتماع خانوادگی و عرض ارادت به فرزند همان امام صادق بود نه برای تماشای مردان با شورت فوتبالی و فحش های رکیک مرسوم در جایگاه تماشاچیان ورزشگاه ها ........ میخوای با دولت دشمنی هم بکنی اقلا" با شعور باش !باهیچ شوینده ای نمیتونید روسیاهی رقص آواز برج میلادتون رو پاک کنید
  • عبدالله IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 2
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 4
    مرگ بر اسرائیل همیشه زنده خواهد ماند به کوری چشم دشمنان داخلی؛خاتمی و موسوی
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 0
    بصیرت مردم همیشه در صحنه اونجا کامل مشخص میشد.
  • فانی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 1
    خانم راکعی با این اظهار مثلا فضل چند موضوع را اعتراف کرده 1— نداشتن سواد سیاسی 2—عدم توانایی در مقایسه حضور زنان در ورزشگاه آزادی 3—عدم تشخیص جشن و جلسات دعا خوانی و زیارت 4-نداشتن غیرت دینی در گروه مدعی اصلاحات
  • پژمان IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    8 1
    جناب ج.ا چی بهت بگم که کولایی را کردی استاد دانشگاهت؟
  • حسین IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    8 1
    به نظرم ایران دچار یکنوع سر در گمی در سیاست خارجی شده ،از یک طرف فریاد مبارزه با مستکبرین مسئولین ایران گوش فلک رو کر کرده و از طرف دیگه فرزندان مفت خور همین مسئولین در اروپا،امریکا و استرالیا با دلار هایی که متعلق به مردم ایران و والدینشون ناجوانمردانه براشون میفرستد عشق و حال میکنند و مردم ایران هم بدلیل بیعرضه گی و فساد همین مسئولین دچار مشکلات معیشتی هستند
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    نتیجه ی تاکتیکی
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 2
    مگه ورود خانم ها به استادیم ممنوع نبود پس برای خودی اشکال نداره
  • علی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    19 1
    اینجاباید به راکعی طرفدار قرطی بازی و لااوبالیگری گفت آیا جمع بین یک مراسم مذهبی که برای امام زمان عج که فرمانده کل جهان است که معمولا شرکت کنندگان آن افراد معتقد به رعایت اصول اخلاقی و حدود شرعی هستند با یک بازی ورزشی که معمولا جوانان سرشاراز هیجان وعمدتا لاقید به مسائل دینی و اخلاقی هستند امکان پذیر است؟ چرا خودتان را به نفهمی زده اید چرا شما همیشه با دشمنان همصدا هستید؟
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 1
    مرگ بر آمریکا
  • یاوری IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 1
    سلام فرمانده خیلی دشمنان قسم خورده ی ایران اسلامی رو سوزونده که همشون به تکاپو افتادن و لجن پراکنی میکنن
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 1
    ایران.باید.بمب.هیدروزنی.داشته.باشد.تادهن.امریکارابخاک.بمالد.مزاکره.هیچ.فایده.ای.نخواهد.داشت.چون.امریکافقط.زبان.زور.میفهمد
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 1
    مرگ بر آمریکای جنایتکار
  • علی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 1
    اولا جمعه نبود پنج شنبه بود ثانیا لطفا این مراسم اصلا با سیاست قاطی نکن مردمی که امده بودن فقط فقط برای اجرای شعر دستجمی و لذت برندن از آن امده بودن خواهشا هیچ جناح و گروهی اینو بخودشون وصل نکنن که مردم بخاطر جناح فعلی که سرکار هست امدن و یا جناح قبلی ثالثا در شروع و حین مراسم به یاد جانباختگان هم بودیم همدری رو قشنگ بجا اوردیم فقط موندین که از اب گا الود ماهی بگیرید چی قومی هستید شماها
  • محمد.قم IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    17 1
    خانم راکعی مشکل در حضور بانوان در ورزشگاه نیست،مشکل از عقل معیوب یا غرض ورزی شماست که نمیتوانید فرق بین حضور در یک بازی فوتبال با حضور در جمع معنوی با کمال احترام خانواده رو درک کنید.واقعا شما هم مسئول بودید؟
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    4 0
    این خانم راکعی یکبار انچه نوشته اند دوره کنند ، ببینند واقعا میفمند چی نوشتن ،،،، ما که بجز. کلمات و جملات و فهم متناقض د رنوشته اایشان ندیدیم جشن بود؟ یا دعا ؟ زمین فوتبال بود ؟ یا سرود خوانی .و،،،،،
  • ناصر IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 2
    بهترنبوداجازه نمیدادیم امریکانفت کشمان رابدزده درثانی چرابرای مقابله به مثل نفت کش امریکا وتوقیف نمی کنیدبجاش نفتکش یونان که کلی باهاش مراوده اقتصادی داریم راتوقیف میکنیم
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      ناصر جون قربونت برم. دعا کن خدا یه عقلی به من و تو بده. منم چیزای واضح رو متوجه نمیشم.
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 0
    از معاندین و لائیک ها بپرسید. آیا اگر بخش مردانه ی مسجد به مناسبت خاص به خانمها اختصاص داده شود حرام است.؟ اگر حرام نیست ورزشگاه آزادی هم می تواند استفاده ی غیر ورزشی داشته باشد.
  • FR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    8 0
    یعنی این خانم راکعی فکر میکند که محوطه ورزشگاه به خودی خود اشکال شرعی داشته نه مسابقه فوتبال ؟
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    4 0
    اصلاح طلبان ننگ ایرانند
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    من تا توی رسانه های ایرانی و مشرق که هیچی کل دنیارو میگم ،انتقام های خون این عزیزان سپاهی و پدر یک خانواده وفرزندان یک مادر داغ دار وصد البته انتقام سردار دل ها نگیره، من آرام نمیشم
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    سلام فرمانده
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    معمولا یهود ها وقتی ب قدرت مالی و سیاسی میرسند که اغلب بدنبال انهم هستند، صهیونیست میشوند. در اطراف انها طرز فکر صهیونیستی قدرت بیشتری میگیرد و مشکل اغاز میشود. در تاریخ همیشه افکار و رفتار ضد یهود وجود داشته که البته بی ربط هم نبوده. ماهیت یهود حالت خاصی دارد که اغلب یهودیان ب ان واقفند. این ماهیت بعضی اوقات انها را ب انزوا میکشاند و در مواقع دیگر ب جسارت بیش از حد که در هر دو مورد میتوانند خطرناک شوند.
  • ایرانی IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    درود بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و تمام نیروی نظامی ایران درود بر عزت و شرف مردم ایران.خدا پشت و پناه ایران.جانم فدای رهبر.خودمم خدایی کارگرم نه نظامی نه کارمند یا حقوق بگیر.
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    معمولا وقتی یهود ها ب قدرت مالی و یا سیاسی می‌رسند که اغلب بدنبال آنهم هستند، صهیونیست می‌شوند. در اطراف آنها طرز فکر صهیونیستی تقویت و مشکل آغاز می‌گردد. در تاریخ همیشه افکار و رفتار ضد یهود وجود داشته که بی ربط هم نبوده. ماهیت یهود حالت خاص دارد که اغلب یهودیان ب آن واقفند. این ماهیت بعضی اوقات آنها را ب انزوا ودر مواقع دیگر ب جسارت بیش از حد میکشاند که در هر دوحالت می‌توانند خطرناک باشند.
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 0
    یکی به خانم راکعی بگویداگرچشم داشتی و خوب باز می‌کردی میدیدی که بچه ها چگونه برای امام زمانشان اشک می‌ریختند.فاین تذهبون
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    7 0
    خانم راکعی بعد از قتل میترا استاد اگر شما یه جو وجدان داشتید خفه می شدید نه اینکه افاضات منورانه و عالمانه به خورد مردم بدید که به درصد هوش شما شک کنند که یعنی واقعا نمی فهمه مراسم ملی مذهبی چیه... این جماعت منافق اینقدر هذیان گفتند که متوهم شدند بقیه از نعمت عقل بی بهره اند.
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    5 0
    خانم راکعی بعد از قتل میترا استاد اگر شما یه جو وجدان داشتید خفه می شدید نه اینکه افاضات منورانه و عالمانه به خورد مردم بدید که به درصد هوش شما شک کنند که یعنی واقعا نمی فهمه مراسم ملی مذهبی چیه... این جماعت منافق اینقدر هذیان گفتند که متوهم شدند بقیه از نعمت عقل بی بهره اند.
  • انقلابی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    بسم الحق، باید یاد بگیریم و یاد بدیم که جای حاشیه و متن عوض نشه.
  • یاس کبود IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    مرگ بر صهیونیسم کودک کش اسلام ستیز ✊✊✊✊

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس