برجام

رویترز گزارش داد که آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان قطعنامه پیشنهادی با موضوع برنامه هسته‌ای ایران به شورای حکام ارائه دادند.

 به گزارش مشرق، یک رسانه غربی ادعا کرد که آمریکا و تروئیکای اروپایی قطعنامه‌ای پیشنهادی مشترک را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با موضوع برنامه هسته‌ای ایران ارائه دادند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، آمریکا و سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) پیش نویس قطعنامه پیشنهادی مشترک خود به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ارائه دادند.

طبق این گزارش، واشنگتن و تروئیکای اروپایی، آنها مدعی شده‌اند که حل نشدن موضوعات مرتبط با مواد اورانیوم پیدا شده در سایت‌های اعلام نشده، به شدت مایه نگرانی است.

این چهار کشور غربی همچنین ادعا کرده‌اند که «به دلیل همکاری ناکافی ایران» اختلافات و مسائل پادمانی همچنان حل نشده است.

آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان در این پیش‌نویس قطعنامه از ایران می‌خواهند که «فوراً پیشنهاد آژانس برای تعامل بیشتر برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی‌مانده را بپذیرد».

بنا بر ادعای رویترز، پیشنویس قطعنامه پیشنهادی مشترک آمریکا و این سه کشور اروپایی برای همه کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی ارسال شده است.

انتشار خبر رویترز درباره قطعنامه پیشنهادی واشنگتن، لندن، پاریس و برلین به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شرایطی صورت گرفته که قرار است نشست شورای حکام ششم ژوئن (۱۶ خرداد) برگزار شود.

پیش از این در خبرها آمده بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که روز دوشنبه به رویت خبرگزاری رویترز رسید، مدعی شد که «ایران به شکل قابل اعتماد به سؤالات طولانی‌مدت دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل درباره منشأ ذرات اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام‌نشده، پاسخ نداده است».

وزارت امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه (دیروز) با استناد به این خبر درز شده از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواست فورا به سوالات آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته خود پاسخ دهد.

پیش‌تر، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری روز سه‌شنبه خود گفت که پکن از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران برای حل همه مسائل پادمانی باقی‌مانده از طریق گفت‌وگو و رایزنی حمایت می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    11 2
    الان وقتش است تا خروج از ان پی تی لاید در دستور کار قرار گیرد.
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      چشم حتما قربان .
    • DE ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 0
      این هم از بی درایتی و قصور روحانی‌ست!
    • علی IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      چیزی از این همه تعلل دستگیرمان نمی شود! این بگیر و ببند تا کی !؟ فقط دشمنان راه بهتری برای محاصره و تحت فشار قراردادن ما پیدا می کنند. برجام شش ماه پیش شرایط ش از امروز بهتر بود!!!
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    آقا این سوسول بازی‌ها رو بزارین کنار و تهدید به خروج از ان پی تی کنید، به محض تصویب قطعنامه، دو ساعت بعد اعلام خروج و عدم امکان بازگشت تا عضویت رژیم صهیونیستی و حضور بازرسان ایرانی در تیم بازرسی آژانس از دیمونا و غیره!!!
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 1
    خخخخ دیدین گفتیم به دوران جلیلی و قطعنامه و تحریم وارد شدیم
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    باید از ان پی تی خارج شد. در غیر این صورت از دولت محترم خواهشمند است که فواید ماندن در معاعده ان پی تی به صورت کاملأ واضح برای ملت ایران توضیح داده شود.
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    اگر از ان پی تی خارج بشیم بازم میتونن قطعنامه بر علیه مون صادر کنن؟؟
  • hosseundoshani IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    فقط بمب اتم
  • hosseindoshani IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 0
    تمام سیاست دنیا اینه که مارا با قضیه برجام سرگرم کنن تا از پیشرفت و آبادانی کشورمون قافل بشیم ما باید واسه یکبار هم مه شده تصمیم قاطع را بگیریم از آن پی تی خارج بشیم اخرین مرحله پیشرفت اتمی را به دنیا اعلام کنیم خالا هرچی هست اخرین مرحله حتی بمب اتم . اونوقت دیگه چیزی نمیمونه که هر روز بخوان یا بازی سرمون در بیاورند فقط نیاز به یه سیاست واحد قدرتمند داره
  • جواد US ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    بابا مرگ یکبار شیون هم یکبار . یک بار قطعی بگید نمی خواهید برجام رو ما رو راحت کنید مگر قرار نبود بازار رو شرطی نکنید با برجام مگر قرار نشده بود معیشت مردم رو برجام گره نزنید . چرا هر یک روز ترک مذاکره یکر و مذاکرات جدید؟ یک بار تکلیف ما و خودتون رو معلوم کنید
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • US ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    جهت نشان دادن اینکه آژانس خارج از پروتکل های خود سوال میپرسد در صورتی که این کشور همکاری کننده هست که بصورت داوطلبانه سایت های خود را معرفی میکند تا ایمنی آنها با کمک آژانس برقرار گردد نه اینکه آژانس در حکم یک پلیس بخواهد سوال بپرسد! خب اینها خارج از پروتکل های آژانس هست. چون آمریکا دنبال بهانه هست چون این آژانس بایستی با مدلی همچون شورای امنیت انتخاب گردد و کشورهای مستقل قدرتمند دارای حق وتو باشند و در ضمن سوالات غیر فنی آژانس بایستی با قطعنامه های شورای امنیت متوقف گردد. ایران بایستی صراحتا بگوید تا تصحیح مدل این سازمان و متوقف شدن سوالات غیر فنی نمی‌تواند تضمینی جهت همکاری موثر بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس