جهرمی

سخنگوی دولت از مصوبه امروز دولت برای پوشش بخشی از هزینه‌های حادثه متروپل خبر داد و گفت: البته هزینه اصلی باید از مسببان آن دریافت شود.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک زاد روز حضرت معصومه(س) و روز دختر و تسلیت بابت حادثه ناگوار متروپل آبادان، گفت: دولت با جدیت هر گونه کوتاهی از هر مقام محلی یا فساد در هر سطح را پیگیری و با آن برخورد می کند.

وی افزود: از آنجا که زمان زیادی از صدور مجوز متروپل نگذشته برخورد انجام می شود به ویژه شهرداری ها و شوراهای شهر باید پاسخگویی لازم را در این حوزه داشته باشند.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: ۷۰۰میلیارد ریال برای تامین بخشی از هزینه های مورد نیاز در جلسه هیات دولت تصویب شد و تاکید می کنم هزینه ها را باید مسببان حادثه پرداخت کنند که بعدا از اموال آنها گرفته می شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به مصوبه جلسه هیات دولت امروز گفت: برنامه و مصوبه ای از محل مدیریت بحران برای پوشش بخشی از این هزینه ها در نظر گرفته شده که البته خسارت را مالک باید بدهد.

در واگذاری واحدهای صنعتی اطراف تهران مشکلاتی چند دهه وجود داشته و ساماندهی نشده بودند که امکان به وجود آمدن مشکل متروپل برای کارگران این واحدها وجود داشت.

به گفته وی در کارگروه یا کمیسیونی این موضوع با حضور استاندار تهران و وزارتخانه های صمت، نیرو بحث شد و آیین نامه واحدهای صنعتی اطراف تهران به تصویب هیات وزیران رسید.

سخنگوی دولت درباره برنامه دولت در بحث مقابله با گرد و غبار، گفت: متاسفانه چند سالی است گرد و غبار  مهمان ماست.

وی افزود: کشورهایی که اصلی ترین عامل هستند پیگیری شد و وزارت خارجه هم در این باره همکاری داشت.

وی افزود: رییس سازمان محیط زیست سفری به عراق و سوریه که منشاهای اصلی ریزگردها هستند انجام داد و توافقات خوبی با وزرای این دو کشور حاصل شد و وزارتخانه های نیرو نفت جهاد هم همراه محیط زیست بودند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: شخص رییس جمهور هم مذاکره تلفنی با نخست وزیر عراق انجام داد، البته کاهش ریزگردها نیازمند همکاری کشورهای همسایه برای حل این مشکلات مشترک است.

سخنگوی دولت با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت فروش نفت و عواید نفتی در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در جلسه هیأت دولت، گفت: فروش نفت نسبت به شرایط تحریمی از وضعیت قابل قبولی برخوردار بوده و بازارهای جدید جهانی هم در حال توسعه است و از این حیث امید به پیشرفت روزافزون در کشور می رود.

وی درباره تدوین آیین نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان گفت: کمیسیون امور عمومی دولت در حال بررسی متن آیین نامه است و حتی در روزهای تعطیل هم در این باره تشکیل جلسه داده است.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: برای دولت مهم است که آیین نامه رتبه‌بندی معلمان زودتر تصویب شود اما برای آن‌که همه معلمان عزیز از مزایایی که رتبه‌بندی برای نظام آموزشی در نظر گرفته بهره‌مند شوند، ضروری است آیین نامه با دقت تنظیم شود که بحمدالله مراحل نهایی بررسی را در کمیسیون می‌گذراند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بوسجين IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    دولت حق ندارد از حق الناس به خلطر اهمال افرادي بي قيد مايعربگذارد كليه هزينه ان از جيب مسببان بايد تامين شود از شهرداري مجوز داده تا ان افرادي كه لابي كرده اند بايد از ناحيه انها بايد تامين شود اين چه كاري هست كه انجام مي دهيد گنه كرد در بلخ اهنگي به شوستر زدند گردن مسگري ان اقاي فرماندار شهردار و استاندار و صاحبان تا شوراي شهر و نماينده مجلس زماني كه در قدرت بودند طنازي مي كردند چنين قاعده و قانون زير پا له مي كردند بايد جوابگو باشند جلن انسان ها ارزش دارد تا بقيه حواسشان جمع باشد كار كنند نه طنازي
  • حبیب اله منصوری IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    حسابی بخونید آیین نامه را محکم بخونیدبررسی کنید ولی معلمان را هرچی خودتون هستید حساب نکنید
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
    • معلم IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      ما هم صد درصد با این حرف حق موافقیم. الان چه کسی دارد این برجام را دنبال می کند.
  • معلم IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    بچه ها می بینید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • SE ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    3 0
    سال ها میفرمودید که زندگی مردم و ثبات اقتصادی را نباید به برجام و مذاکره گره زد ! خیلی هم عالی ! بسم الله ! واضح بفرمایند در چه بازه زمانی به ثبات نرخ ارز و گره نخوردن زندگی مردم به تحریم ها میرسیم. ۴ سال ؟ ۷ سال ؟ که مردم در پایان مسولیت شما بتوانند عملکرد شماها را با شعارهایتان در زمان انتخابات مقایسه کنند . از زمان شروع دولت جدید نزدیک متوسط ۷۰ درصد افزایش قیمت مواد خوراکی داشتیم ! خب اینو میگیم از عملکرد دولت سابق نشات میگیره . میوه سیاست ها و عملکرد شما را چه سالی باید قضاوت کنیم ؟
  • ایرانی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    اگر اسلام چیزی است که در ایران توسط این حاکمان فعلی اجرا می شود باید بگوییم که اسلام دین کفر و ظلم و بیداد است.و این ها دشمن واقعی خداوند هستند و البته این که خداوند بر این قوم ظالم فرصت و فرجه داده است از بی عرضگی ما ملت است که ظلم و ستم وبیداد و فساد را بجان خریده ایم و تا ما ملت تن پرور و حیله کر نسبت به هم نوع خود بصورت یکپارچه قیام و اعتراض نکنیم چشممان کور و دندمان نرم باید از دست ظالمان و فاسدان و ستمگران امام نما و پیغمبرگون بکشیم.از ماست که بر ماست. می گویند و درست می گویند از ما حرکت و از خدا برکت. البته چیزی هم که هست خود کرده را تدبیر نیست. پدران و مادران این کار را کرده اند و ما باید فعلا بکشیم. این قوم (ملت) ایران سال 57 خواستند و سرنوشت را این گونه رقم زدند زیرا که بعدا کنار ایستادند و یک عده ای زمام و افسار امور را بر دست گرفتند و با سرعت برق و باد می تازند و چشم این ملت جاهل را با گردوغبار خود کور می کنند. توکل فقط بر خود خدا ما که دیگر چاره ای نداریم شاید خدا بخواهد و مجدد این ملت نادان بیدار گردد. یا دست بیدادانی چون آمریکا و اسرائیل و روسیه و انگلیس و فرانسه گردن این ستمگران و ظالمان را نشنه رود. وبرای همیشه اینان نیز چون خلفای پیشین برای همیشه نابود شوند.
  • معلم IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    نون به نرخ روز
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    پس چرا تمومی نداره این سریال بی مزه؟
  • DE ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    طرف عزیزش زیر آوار مرده ، چطور خسارت می گیرید ؟؟ چطور جبران می کنید ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس