توضیحات خطیب‌زاده درباره ترور شهید صیاد خدایی

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: به هر اقدام غیرسازنده در شورای حکام پاسخ محکم و متناسب می‌دهیم و مسئولیت پیامد آن بر عهده آنهایی است که به شورای حکام و گزارش مدیرکل به عنوان اهرم فشار نگاه می کنند.

به گزارش مشرق، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به موضع‌گیری وزارت خارجه فرانسه که با استناد به گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت گرفت، اظهار داشت: همانگونه که قبلا همه گفته شد هرچند گزارش جدید آژانس به هیچ روی بازتاب‌دهنده واقعیت تعاملات ایران و این نهاد بین المللی نیست، اما اینگونه اظهار نظرهای شتاب‌زده و مبتنی بر جهت گیری های سیاسی نیز که همکاری‌های فنی گسترده و سازنده جمهوری اسلامی ایران با آژانس را کاملا نادیده می گیرد، مداخله جویانه و بی‌ارزش است.  

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: شکل و ماهیت اظهارات و اقداماتی از این دست که در راستای عملیات روانی و فراهم‌آوردن زمینه اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران در آستانه نشستهای شورای حکام آژانس صورت میگیرند، کاملا برای ما شناخته شده است. البته همزمانی و همنوایی چنین اظهاراتی با تحرکات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی، جای پای رژیم صهیونیستی را بیش از پیش در آنها پررنگ میکند.

سعید خطیب‌زاده در ادامه گفت: همانطور که همواره به آژانس توصیه کرده‌ایم به مسیر همکاری‌های فنی وفادار بماند، به کشورهایی مانند فرانسه هم توصیه می کنیم از موضعگیری و مداخلاتی که باعث می شود همکاری ها از مسیر صحیح خودش خارج شود، اجتناب کرده و به جای آن به تعهدات پادمانی خود در خلع سلاح اتمی و نیز مسئول کردن رژیم آپارتاید اسرائیل که صدها کلاهک هسته‌ای را در اختیار دارد، عمل کنند. 

سخنگوی وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد: برنامه هسته‌ای ایران تماما صلح آمیز است و ما طبیعتا به هر اقدام غیرسازنده در شورای حکام پاسخ محکم و متناسب را خواهیم داد و مسئولیت پیامدهای آن بر عهده آنهایی است که به شورای حکام و گزارش مدیرکل به عنوان اهرم فشار و ابزار بازی‌های سیاسی علیه ایران نگاه می کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    5 1
    معنی سلاح هسته‌ای نداشتن و در ازای آن تحریم شدن چیست؟ ایران باید نه فقط از برجام بلکه از NPT خارج شود و ساخت سلاح هسته ای را در صورتیکه همه تحریم‌ها (به هر بهانه) برداشته شوند "تعلیق " کند. این تعلیق را هر ۶ ماه بررسی کند و در صورت متعهد ماندن غرب تمدید کند. همان کاری که الان آمریکا با تحریم‌ها می‌کند. اگر هم سلاح هسته‌ای نمی‌خواهیم باید از آن به عنوان مهمترین و قویترین اهرم فشار استفاده کنیم نه اینکه خودمان با دست خودمان آنرا کنار بگذاریم و بعد با غربی‌ها مذاکره کنیم. الان ما هیچ اهرم فشاری در مقابل تحریم‌ها و فشارهای آنها نداریم، باید گزینه سلاح هسته‌ای روی میز باشد.
    • ناشناس IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      3 1
      احسنت این روش درست است.
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      4 1
      . درود بر شرفت.
    • بنده خدا US ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      4 1
      مقابل دولتهای وحشی غرب فقط زور جواب میده. ما با دست خودمون خیلی خودمون رو محدود و متعهد کردیم. باید از برجام خارج بشیم و بازرسان آژانس رو اخراج کنیم و تمام دوربینها رو هم برداریم‌‌. ان پی تی هم گزینه آخر باید باشه. اگه تمام تحریمها برداشته شد که اوضاع برگردا به الان اگه نه که ان پی تی هم تعلیق بشه. الان اجماعی در شورای امنیت ضد ایران وجود نداره چون روسیه با غربیها در تقابله. تازه بر فرض تحریم شورای امنیت هم بشیم مگه فرقش با الان چیه؟؟؟ ما دیگه تحریمی نیست که نباشیم. فقط رو کاغذ تحریم شورای امنیت نیستیم
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 1
    چکار می‌کنی مثلا؟
    • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 1
      شما را می فرستتد آژانس از حقوق حقه مردم ایران دفاع کنی!!!
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 1
    صدبار نگفتیم این مدیر کل آژانس و اینارو زیاد تحویل نگیرین یونجه شون زیاد میشه؟؟! حالا تحویل بگیرین!!!
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 1
    سریعا ایران نحوه کنار گذاشتن بخش نظارت داوطلبانه آژانس را روی میز قرار دهد .
  • تک سوتر IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 1
    آخه یک چیزی بگو بگنجه.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    آره پاسخ بده
  • DE ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    آژانس بین الملل انرژی اتمی تحت فشار آمریکا و اسرائیل و سه کشور اروپایی، قطعنامه‌ای را علیه ایران در شواری حکام خود تصویب و نتیجه راجهت اتخاذ تصمیم به شواری امنیت سازمان ملل گزارش می کند. شورای امنیت سازمان ملل با وتوی روسیه و چین از اتخاذ تصمیم علیه ایران عاجز می ماند. بار دگیر آمریکا و اتحادیه اروپا و شرکای آسیایی آنها به تحریم هایی سوای از سازمان ملل روی می آورند. این تحریم ها تقریبا هیچ اثری بر تجارت خارجی ایران ندارند. بهترین راه مقابله با این رفتار غرب، باقی ماندن در میز مذاکره و اخذ تضمین اجرای لغو تمام تحریم ها است. عدم گره زدن روند مذاکرات برجام به معادلات سیاسی و اقتصادی، خنثی سازی تحریم ها، ادامه تحول اقتصادی بسوی یک اقتصاد دانش بنیان مقاومتی، وحدت رویکرد پشت سر رهبری و حفظ و اجرای خطوط قرمزی که ایشان ترسیم کرده اند‌، بهترین راهکارهای مقابله با این سیاست غرب می باشند.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    امیدواریم
  • جانباز IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    ما هم چشم انتظاریم
    • حاجی IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      0 0
      چشم انتظار باش وفق نطر شما انجام وطیفه میکنن
  • ایرانی US ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    به هر اقدام غیرسازنده در شورای حکام پاسخ محکم و متناسب می‌دهیم!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس