خطیب زاده

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد اتهامات بی اساس در بیانیه شورای همکاری خلیج فارس، تصریح کرد: این شورا در جایگاه اظهارنظر درباره برنامه موشکی ایران نیست.

 به گزارش مشرق، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) ۱۲ خرداد با رد اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۵۲ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، صدور چنین بیانیه‌های تکراری و مخرب را نشان از رویکرد سراسر اشتباه و سردرگمی راهبردی برخی کشورهای عضو این شورا در قبال جمهوری اسلامی ایران خواند.

همکاری خلیج فارس در جدیدترین بیانیه خود به اتهام‌پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران و جنبش انصارالله یمن پرداخت.

بیشتر بخوانید:

هشدار خطیب‌زاده به سه کشور اروپایی و آمریکا

وی افزود: صدور چنین بیانیه‌های کلیشه‌ای مغایر با مبانی حسن همجواری بوده و کارویژه‌ای جز بحران آفرینی منطقه ای نداشته و ظاهرا با هدف خنثی کردن نتایح تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با همسایگان به شمول برخی کشورهای دوست و شریک در بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس انجام می‌شود.

خطیب‌زاده  با ارجاع به اشاره این بیانیه  به برنامه  هسته‌ای کشورمان  افزود: برجام و کشورهای متعهد آن که در متن برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ به وضوح آمده و بر همین مبنا طرف‌های مذاکرات اخیر وین، نزد هر فرد آشنا به مقدمات مسائل بین‌المللی روشن است و لذا طرح درخواست‌هایی از این دست که صادرکنندگان آن به خوبی از بی‌مبنا و بلاوجه بودن آن آگاه هستند، فقط نشان‌دهنده عمق بی‌توجهی این شورا به بدیهیاتی است که نتیجه ‌ای جز بی اعتباری روزافزون برای آن ندارد و در همین ارتباط، این شورا در حالیکه به بزرگترین زرادخانه سلاح‌های آمریکایی و غربی در جهان تبدیل شده، در جایگاهی قرار ندارد که در مورد برنامه موشکی و امور مرتبط با سیاست‌های نظامی و دفاع بازدارنده اظهارنظری بکند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید مجدد بر مواضع همیشگی ایران، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب  کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند.

خطیب‌زاده اضافه کرد: تکرار این مواضع مداخله جویانه به هر شکلی کاملا مردود است و هیچگونه تاثیری بر واقعیت های موجود حقوقی و تاریخی نداشته و نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود همواره راهکار حل مسائل منطقه را بر مبنای تعامل و همکاری با همسایگان دانسته و از ابتکارات ایجابی در زمینه توسعه مناسبات، مبتنی بر اصول و قواعد بین‌الملل استقبال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    17 2
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
    • غ IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      0 1
      بابا مشرق ، اين ميمون كيه كه اينقدر مفت ميزنه ؟! اعصاب برامون نذاشت
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    8 0
    درود
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      2 0
      فقط مشت گره کرده برای این وهابی های ترسو و بزدل لازم است .
  • DE ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    17 0
    مرگ بر آل سعود
    • محمدی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      8 0
      مرگ بر وهابیت ضاله
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    11 0
    از موشکهامون حسابی ترسیدن
  • سعید IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    9 0
    جواب این مداخلات در امور داخلی ایران،فقط قدرتمند شدن و داشتن بازدارندگی واقعی میباشد،سرعت گرفتن پیش رفت هسته ای مناسبترین جواب در شرایط فعلی میباشد.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    8 1
    اون علی کریمی رو بگو تو‌در عمرت شده یک کودک کار رو ببری خونت بهش‌یک شام بدی؟ هرچی داری از فوتبال دولتی ایران داری بدون پرداخت مالیات معروف‌شدی تا توانستی به خارج بروی. دوزار مقاوم اسیایی هم‌نتوانستی برای ایران‌بیاوری هیچ مالیات هم پرداخت نکردی.
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 4
      از کجا میدونی نداده؟!
    • محمد IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      3 1
      از روی قبض برقشون میدونیم
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    5 1
    شورای همکاری خلیج فارس چه به این حرفها اینها همشان نوکر حلقه به گوش اربابشون هستند غلط اضافی می کنند باید گوشهای این نادان های خیره سر راپیچند تا غلط اضافی نکند
  • ایرانی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    4 1
    اوحهههههههههههههه چه غلط ها شورای خلیج فارس و این غلط ها نه مثل اینکه بزرگ شدند.
  • حسین IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    5 1
    خلیج همیشه فارس.
  • خلیج پارس iran IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    8 0
    خطابم به شیخک های مرتجع عرب حاشیه خلیج فارس هست ، شیخ نشین های کوچک عربی منطقه که در واقع کمپانی های نفتی، کمپانی های چند ملیتی هستند که زیر نظر یهود بین المللی اداره می‌شوند * ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری ...
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    4 0
    خوش خدمتی اعراب به یهود و اسرائیل !
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    4 0
    پاسخ قاطع اینه که بگن جدا شدن بحرین غیرقانونی بوده و باید حاکمیت جزیره بحرین به ایران برگرده که اگر دوستانه باشه خیلی بهتره
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 0
    چقدر این سران عیاش و خوشگذران ذلیل و خوار هستند. اینها دوستان استکبار و صهیونیسم و دشمن مسلمان ها هستند.
  • غ IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    3 0
    چرا ایران به مرزهای ۲۵۰ساله خودبرنمیگردد(به نطرمن بایدبه انها اعلام کرداگرباردیگرحرفی زدن این مسئله اعلام گردد)
  • منصور۸۲۷۵ IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 1
    وزارت خارجه حتی با امیرعبداللهیان نتوانست منافع ایران را تامین کند چون عوامل و نمایندگی ها همچنان همان قبلی ها هستند. اگر تهدید مجلس و جبهه‌ انقلاب نبود وین را هم مفت می‌پذیرفتند. الان هم باید شورای عالی امنیت ملی واکنش و اقدام نشان دهد. و پرونده هسته ای از وزارت خارجه به شعام برگردد و الا غرب احساس خطر و جدیت نمیکند.
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    کاش دشمن زبون را برای ادای احترام به خط میکردند.
  • حسين DE ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    4 1
    ١٥٢ وزارى امور خارجه شوراى همكارى خليج فارس،مگه اين شورا چندتا كشور عربى عضو داره؟
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    دقیقا
  • CA ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    شورای همکاری خلیج پارس انبار تسلیحات ماست. به محض اینکه اقدام عملی انجام دهند کنترل تسلیحات امریکایی اروپایی که با پول خودمان از نفت خلیج پارس خریداری شده را باید ضربتی و صاعقه وار به دست بگیریم.
  • IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    باید بیدار بشن تا از این کارا نکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس