ویژه ها

آیا تاکنون یکبار هم دیده اید که رسانه ها و فعالین اصلاح طلب برای تأمین جهیزیه دختران جوان فراخوان داده و یا پویشی به راه بیندازند؟!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

********

** عماد باقی: درس حادثه حرم امام رضا این است که ایران در نگاه منطقه ای و جهانی خود بازنگری کند

«عمادالدین باقی» فعال اصلاح طلب که سابقه حمایت از گروهک های تکفیری تروریستی ضدایرانی را در کارنامه خود دارد،  در یادداشتی در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشت:«حمله تروریستی روز سه شنبه 16 فروردین 1401 با چاقو به سه تن از طلاب در حرم امام رضا(ع) که منجر به جان باختن دو تن از آنها گردید، واکنش های زیادی را برانگیخت.»

این فعال اصلاح طلب در بخش دیگری از این یادداشت نوشت:«مسئله حمله تروریستی به طلاب در حرم امام رضا و وقایع مشابهی که در طول سال های اخیر رخ داده است فقط در صورتی که بتواند حاکمیت ایران را به بازنگری بنیادی در نگاه منطقه ای و جهانی و راهبردهای کلان قانع کند، می توان گفت که خون این قربانیان حرم هدر نشده است. اما اگر بنا باشد که استراتژی شان همچنان اصرار بر همان روش های گذشته باشد بدون شک باید منتظر فتنه های بزرگی بود که در آینده نزدیک گریبان ایران و منطقه را خواهد گرفت.»

عماد باقی: درس حادثه حرم امام رضا این است که ایران در نگاه منطقه‌ای و جهانی خود بازنگری کند/ ابتکار: نباید به عقب برگردیم

فعالیت های جریان های تکفیری و سلفی همواره ریشه در اقدامات خباثت آمیز دشمنان داشته است. برای نمونه «عبدالمالک ریگی» از سران گروهک های تکفیری تروریستی در داخل کشور که در سالهای گذشته اعدام شد، صراحتا اذعان کرده بود که از سوی آمریکا مورد حمایت قرار گرفته و به صورت ویژه پشتیبانی شده بود.

گروهک تکفیری تروریستی داعش نیز به صورت آشکار مورد حمایت ویژه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان قرار داشت.

از سوی دیگر نقش برخی حکام مرتجع در منطقه نیز در حمایت و پشتیبانی از گروهک های تکفیری تروریستی کاملا آشکار و عیان است و پیش از این مستندات بسیاری درباره آن منتشر شده است.

در اینسو، جمهوری اسلامی ایران همواره در نقطه مقابل تروریسم قرار داشته و به عبارتی در خط مقدم مبارزه با تروریسم ایستاده است. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز مبارزه بی وقفه ایران با تروریسم است. در نهایت این سردار بزرگ و دلاور توسط دولت تروریست و وحشی آمریکا ترور شد و به شهادت رسید.

نکته قابل تأمل اینجاست که افرادی همچون عبدالمالک ریگی با افراطیون اصلاح طلب در یک جبهه قرار داشته است. در فتنه 88 ریگی صراحتا از سران فتنه و لیدرهای آشوب حمایت کرد.

اگر «نسخه سازش» جریان تندرو اصلاح طلب در سالهای گذشته در ایران پیاده می شد و برجام موشکی و منطقه ای کلید میخورد، اکنون مدت ها از جولان تروریست های وحشی تکفیری در کوچه و خیابان های تهران و همدان و کرمانشاه و دیگر نقاط کشور سپری شده بود و مردم ایران هیچگاه روی آرامش را نمی دیدند.

** گروگانگیری معیشت مردم توسط بانیان خسارت محض برجام

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت:«اگر ما چالش‌مان با دنیا را حل کنیم با یک مسیر تازه روبه‌رو خواهیم بود اما اگر چالش‌هایی که بر اثر تحمیل تحریم‌ها از سال ۹۷ به اقتصاد ما تحمیل شده است ادامه پیدا کند گرانی به خصوص در حوزه کالاهای اساسی ادامه خواهد داشت.»

در ادامه این مطلب آمده است:«ما امیدواریم که برجام هرچه زودتر احیا بشود و بخش بازرگانی کشور (بحث صادرات و واردات) به روال عادی بازگردد.»

عماد باقی: درس حادثه حرم امام رضا این است که ایران در نگاه منطقه‌ای و جهانی خود بازنگری کند/ ابتکار: نباید به عقب برگردیم

جریان اصلاح طلب که بانی اصلی مشکلات فعلی کشور است، همچنان معیشت مردم را گروگان گرفته است. این طیف مدعی است که بهبود معیشت و گشایش در امور اقتصادی در گرو احیای برجام است.

در روزهای گذشته «جواد اوجی» وزیر نفت گفته بود:«در دولت سیزدهم بیش از ۵۵ قرارداد و تفاهم‌نامه امضا کردیم، ۱۶.۵ میلیارد دلار با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا شده که هم در بحث توسعه میدان‌ها نفتی و گازی مشترک، هم بحث جمع‌آوری گازهای مشعل بوده است.»

وی افزود:«هشت سال کشور را معطل امثال شرکت فرانسوی توتال کردند، اما اکنون می‌بینند شرکت‌های بزرگ دیگری آمده‌اند و در مجموع چند برابر وعده بی‌عمل توتال، حاضر به سرمایه‌گذاری شده‌اند و قرارداد هم امضا کرده‌اند.»

همچنین در هفته های گذشته وزیر نفت از افزایش دو و نیم برابری درآمد صادرات نفت با وجود تحریم خبر داده و گفته بود:«افزایش صادرات نفت در این مدت به‌خاطر تخفیف در تحریم‌ها نبود. به لطف خدا و با اتکا به تمامی ظرفیت‌های موجود در وزارت نفت، ظرفیت‌ها، روش‌های مختلف قراردادی و شناسایی‌کردن خریداران مختلف، از همان ماه اول شروع به کار دولت، یعنی از همان شهریوماه، به مرور، هم صادرات نفت‌خام و هم صادرات میعانات گازی‌ را افزایش دادیم. این درحالی بود که هیچ‌گونه تحریمی کم نشد و هیچ تخفیفی هم در تحریم‌ها داده نشد. همان تحریم‌های سفت و سخت پابرجا است و حتی بدتر هم شده است.»

«بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت نیز در اظهارنظری دیگر گفته بود:«از اول دولت سعی ما بر این بود که کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم. در روزهای نخست دولت، روزانه بیش از ۵۰ هزار بیمار کووید۱۹ شناسایی می شدند و بیش از ۷۰۰ نفر فوت می کردند که فاجعه انسانی بود اما دولت با قدرت وارد کنترل کرونا شد و واکسیناسیون را به بحث های سیاسی و FATF گره نزد و با قدرت، واردات و تزریق واکسن را پیگیری کردیم و امروز ۶ مجموعه واکسن سازی علیه کرونا در کشور فعال است و صادرات واکسن کرونا را نیز از یکی دو هفته پیش آغاز کرده ایم و واکسن ایرانی، فعلا به ۱۰ کشور صادر خواهد شد.»

همچنین «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه گفته است:«تاکید آقای رئیسی در جلسات به همه اعضای کابینه همواره این است که نگاه‌ها نباید معطوف به وین باشد، بلکه همه دستگاه‌ها موظف هستند برای بی اثر کردن تحریم‌ها و پیشرفت و توسعه پایدار اقتصاد و تجارت در کشور عمل کنند. اما اگر در این مسیر با توجه به کارشکنی‌هایی که طرف آمریکایی دارد با توجه به مشکلاتی که دشمنان برای ایران ایجاد می‌کنند و سنگ اندازی‌هایی که صورت می‌گیرد، اگر ان‌شاءالله مذاکرات در هر مرحله‌ای به نتیجه رسید، حتما به عنوان یک اقدام مثبت و یک دستاورد خوب می‌تواند شتاب بیشتری به کاری که تک تک شما عزیزان در سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به خوبی آن را دنبال می‌کنید، بدهد.»

** ابتکار: نباید به عقب برگردیم

«معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دولت روحانی که سالهاست فرزندش در آمریکا اقامت دارد در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «نباید به عقب برگردیم» نوشت:«موضوع حضور خانم‌ها در استادیوم‌های ورزشی...امروز این موضوع مطالبه بخشی از جامعه زنان ما است. وقتی در دولت دوازدهم کارم را در معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده آغاز کردم، این مساله روی میز بود. به یاد پلاکاردی در دست دختر خانمی در استادیوم محل گردهمایی انتخاباتی آقای روحانی افتادم که روی آن نوشته بود:"آیا بعد از انتخابات هم می‌توانیم به استادیوم بیاییم؟".»

وی در ادامه نوشت:«برداشت می‌شود محدودیت برای زنان بسیار شدید است و امکان رشد و فعالیت وجود ندارد. بعد هم می‌گویند چرا جوان‌ها این‌قدر به مهاجرت رغبت نشان می‌دهند، بنابراین در پیگیری این پرونده در دولت دوازدهم رایزنی‌های متعددی را با بخش‌های مختلف مذهبی، تخصصی، در داخل دولت، نیروی انتظامی و فدراسیون‌های ورزشی آغاز کردیم

معاون رئیس جمهور در دولت قبل در ادامه تاکید کرد:«در هر صورت انتظار می‌رود که دولت سیزدهم عقب‌نشینی نکند. متاسفانه واقعه مشهد و برخورد با زنان علاقه‌مند به مشاهده فوتبال ایران و لبنان بسیار ناگوار بود و به هیچ عنوان قابل توجیه نیست... این درست نیست مساله‌ای که در دولت آقای روحانی حل شد، دوباره برای جوانان ما و برای کشور هزینه‌ساز شود. ما هرگز نباید به عقب برگردیم.»

عماد باقی: درس حادثه حرم امام رضا این است که ایران در نگاه منطقه‌ای و جهانی خود بازنگری کند/ ابتکار: نباید به عقب برگردیم

جریان اصلاح طلب با توهین به بانوان و دختران کشورمان، مطالبات آنان را به حضور در ورزشگاه برای تماشای ورزش مردان تقلیل داده است.

این در حالی است که زنان کشورمان مطالبات زیادی در حوزه های مختلف دارند. از تأمین جهیزیه برای دختران جوان تا حمایت از زنان سرپرست خانوار. آیا شما دیده اید که اصلاح طلبان و رسانه های منتسب به این طیف برای این قبیل موارد پیگیر باشند و آن را مطالبه کنند؟

آیا تاکنون یکبار هم دیده اید که رسانه ها و فعالین اصلاح طلب برای تأمین جهیزیه دختران جوان فراخوان داده و یا پویشی به راه بیندازند؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • SE ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    30 1
    پویش اصلاحات در حمایت از زن کشی نجفی یادتون رفته؟
    • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      10 1
      مراقب گرانی تصنعی توسط مافیای ارز و طلا برای فشار به دولت جهت توافق بی فایده باشید
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      8 0
      اصلاح طلبان ...ـهوع آور با چند دهه زمامداری مردم را به روز سیاه نشاندند و معیشت شان را آجر کردند و فقط کیسه خود و نزدیکان شان را انباشته از ثروت، برای نشانی غلط دادن و انحراف افکار ملت در مطالبه کردن حقشان، به مسائل و مواردی همچون برگزاری کنسرت ها و رفتن زنان بدحجاب به مسابقات آقایان و حمایت از... و ....... می پردازند! اگر هدف آن گروه بانوان واقعاً و حقیقتاً ورزش است چرا مسابقات ورزشی بانوان خالی از تماشاگر است؟!؟!؟!؟!؟!
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      5 0
      من نمیدونم اصلاحات با این حجم از دزدی رانت یکیشون زندان هم نمیره معلومه زبون در میارن اعصاب ملت خورد میکنن میگنن ببینین به ریشتون هم میخندیم
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    13 0
    عماد باقی گفت: درس حادثه حرم امام رضا این است که ایران در نگاه منطقه ای و جهانی خود بازنگری کند. با امثال عماد باقی می فهمم منافقین اول انقلاب چه حرفهایی میزدن و چه کارهایی میکردن
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    7 1
    عماد باید محاکمه بشه
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    6 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    5 0
    سازندگی متعلق به لیبرالهای ستون پنجم آمریکا و اسراییله.سازمانهای امنیتی مراقب سربازان فرهنگی ناتو و آمریکا باشند. سازندگی و اعتماد انگار از خود سازمان ناتو منتشر شدن!
  • حمید IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    2 0
    انصاف هم چیز خوبی است،اما...
  • IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    8 0
    خدا اصلاح طلبان را هدایت کند وگر نه شرشان را از ملت عزیز ما کم کند انشاالله
  • خائن شناس IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    3 0
    اسلاح طلب
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    7 0
    ننگ بر اصلاح طلب( غربگدا),مرگ برآمریکاست
  • آراز IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    3 0
    یعنی اگر حادثه حرم امام رضا علیه السلام اتفاق نمی‌افتاد تو نظر دیگری داشتی ؟
  • امیر IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 1
    البته بهترین راهکار و کمترین ریسک اینه که مهاجر کمتری بپزیریم که بتوانیم درصدد کنترل آنان براییم نه اینکه استخوانی در گلویمان شود و حقیقتا ایران هیچ خیری از پزیرش این همه مهاجر ندارد جز ضرر پس باید تغییر در روند پزیرش مهاجرین انجام شود
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    4 0
    وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ ـــــــــــــــ و حق را به باطل درنياميزيد، و حقيقت را -با آنكه خود مى‌دانيد- كتمان نكنيد. (سورة البقرة، آیه ۴۲) آقای عماد الدین ! بخوان
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    8 0
    درس حرم امام رضا این است که پس مانده های فاسد غرب داخل کشور در حکومت ودانشگاهها پاکسازی شوند کسانیکه همیشه گربه دست اموز غربند وبرای غرب مزدور یوقلم زنی میکنند
  • بازنشسته فرهنگی IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    3 3
    بهتر از همه ان است که مردان مسابقات مردان را ببینند وزنان هم مسابقات همجنس خود را . هم رضای خدا در ان است وهم زنان اسیب نمی بینند وجامعه هم سالم می ماند . البته شیاطین در همه جا هستند . و صف پاکان جداست .
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    6 0
    آقای باقی بی بقا بی عماد بی اعتماد - رضاخان در مسجد گوهر شاد هزاران روحانی را به گلوله بست شاه خائن در همین مشهد چه ها که با علما نکرد منافقین شهید هاشمی نژاد و... شاه علی شریعیتی فرزند محمد تقی شریعتی از همین شهررا در خارج ترور کرد- چرا شماها این قدر سفیهانه حرف می زنید - علماء جوهر و گوهری در وجودشان است - کاش شما هم یک جو یک جو یک جو از آن گوهر و جوهر انسانی داشتید.
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 8
    باقی حرف منطقی زده
  • عبدالله IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    7 4
    سرکار خانم ابتکار! خیلی وقت است که به عقب و دوران جاهلیت برگشته ایم! آیا شما خبر ندارید؟ سگ بازی ، بی حجابی، بی حیایی، حیوانیّت، کم فروشی ، اختلاط محرم و نامحرم ، فساد و بی عدالتی، زنده به گور کردن دختران و پسران (سقط جنین!) و هزاران جهل دیگر! آیا شما خبر ندارید؟! خداوند متعال ، شما و همه ما را به راه راست هدایت فرمایند انشاء الله ...
  • سیامک DE ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    7 0
    حدود ۷۰٪ از سخنان و مطالب اصلاح طلب ها بوی نوکری و تسلیم در برابر زورگویان و استعمارگران را می دهد و ۳۰٪ از سخنان و مطالبشان نیز بوی تفرقه بین جامعه و تحریک کردن آنان را میدهد.
  • ش. AE ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    4 0
    خانم ابتکار شما در جایگاهی نیستی که اظهار نظر کنی چون معیار نظام رعایت نکردید شما اول تکلیف پولهای بیت المال که برای پسرت خرج کردی رو معلوم کن تو و روحانی و تمام کسانی که در دولت روحانی بودن باید پاسخگو باشند
  • MD ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    2 0
    به آقای عماد الدین باقی آمریکایی باید گفت: اگر با منظر شما که دیدگاه آمریکایی داری به این قضیه نگاه کنیم, باید مثل قضیه 11 سپتامبر قدرت فرامنطقه ای خودمون رو گسترش بدهیم، فقط اینطور باید تجدید نظر کنیم. خانم ابتکار هم که چند وقتی بود لال شده بود هم به صدا در اومدند، کلا این روزها اصلاح طلبها یواش یواش به پچ پچ و حرکت افتادند، احتمالا از اونطرف مرزها یک دستوری برای حرکت رسیده و انگار که یک اتفاقاتی در حال رخ دادن است، شاید غرب و اسرائیل میخواهد به گونه ای بر علیه تهدیداتی که این روزها شده است و مجبور شده در مذاکرات وین حق ما را بدهد به غرورش برخورده و حرکتهایی در داخل میخواهد انجام دهد. وگرنه ابتکار با آن کارنامه سیاه و ارتباط با جاسوسان چطور اینقدر شجاع شده که باز هم انتقادی صحبت میکند. حتما یک خبری هست، احتمالا این شبکه مویرگی در حال یک حرکت جدید است که پتانسیل آن قبلا ایجاد و حال منتظر فعال کردن افکار عمومی هستند.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    متاسفم
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    3 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    2 0
    حجا... يك هفته قبل از حادثه تروريستي در حرم رضوي ، تهديد كرده بود. شيمون پرز ملعون گفته بود كه اصلاح طلبان سرمايه بزرگ اسرائيل در ايران هستند. مرگ بر آمريكا مرگ بر اسرائيل ننگ بر اصلاح طلبان غربزده و خائن
  • كريم IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    3 0
    تو يك نفر به عقب برنگرد كه گندش در مي آيد.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    مخصوصا به زمان هاشمی
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    خانم ابتکار با ظلم هایی که به کشور و نظام کردین ...
  • هاشم IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 1
    روزی که از دیوار سفارت بالا رفتی به چه فکر میکردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس