بازی افراطیون اصلاح طلب با جان مردم ایران

طیف تندرو اصلاح طلب اصرار دارد که مردم ایران را به «سوژه های آزمایشگاهی» واکسن شرکت های بدسابقه آمریکایی و انگلیسی بدل کنند!

سرویس سیاست مشرق - رهبر معظم انقلاب- ۱۹ دی- در بخشی از بیانات خود با با تشکر از وزارت بهداشت و دست‌اندرکاران تولید واکسن آزمایش‌شده برای مقابله با کرونا، این واکسن را مایه افتخار و عزت کشور خواندند و با انتقاد از افرادی که هر کار بزرگ در کشور را انکار می‌کنند، به سوابقی از این انکارها در مقابل پیشرفتهای علمی اشاره و خاطرنشان کردند: «سالها قبل وقتی جوانان کشور دستگاههای سانتریفیوژ را درست کرده بودند، عده‌ای نامه نوشتند که مبادا فریب این ادعاها را بخورید، همچنین پس از موفقیت مرحوم کاظمی و جوانان همکار او در سلولهای بنیادی پیغام‌های مشابهی داده شد اما آن پیشرفتها واقعاً قابل باور بود و پس از آن نیز پیشرفتها ۱۰ برابر شد».

ایشان در ادامه، ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند و گفتند: «آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ۴ هزار نفر تلفات داشته باشند. ضمن اینکه اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها را برای آزمایش بر روی ملت‌ها است».

مقام معظم رهبری افزودند: «البته با سابقه‌ای که فرانسوی‌ها در قضیه خونهای آلوده دارند، به آنها هم خوش‌بین نیستم، اما تهیه واکسن از کشورهای دیگر هیچ مشکلی ندارد».

همچنین روحانی- ۲۰ دی- در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: «برخی شرکت‌های خارجی می‌خواستند واکسن کرونا را بر روی مردم ما آزمایش کنند. وزارت بهداشت ما به درستی این درخواست را قبول نکردند.  مردم بدانند وسیله آزمایش برای شرکت های سازنده واکسن قرار نخواهند گرفت».

«علی ربیعی» نیز- ۲۰ دی- در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «دوقطبی سازی میان واکسن وارداتی و واکسن ساخت داخل و اشاعه بی‌اعتمادی به واکسن داخلی، نمی‌تواند هدفی جز پراکندن بذر ناامیدی و ابهام در میان مردم داشته باشد. در خلال این دوقطبی سازی، خود تحقیری و یأس پراکنی، نباید این افتخار ملی را از یاد برد که ما تا امروز به رغم محدودیت‌های مالی تحریم، گام‌هایی را در راه تولید و آزمایش واکسن ویروس کرونا برداشته‌ایم که تنها ملت‌های انگشت شماری قادر به انجام آن بوده‌اند. البته این فضاسازی‌های تبلیغاتی برای بزرگنمایی نقاط منفی و کوچک نمایی نقاط مثبت جدید نیست».

مقامات ارشد کشور با دلایل منطقی، فنی و کارشناسی و به دلیل توجه ویژه به سلامت مردم عزیز و فهیم کشورمان، بر عدم استفاده از واکسن های آمریکایی و انگلیسی تاکید کردند. اما در مقابل، طیف افراطیون اصلاح طلب با سیاسی کاری، جان مردم ایران را بازیچه مطامع قبیله ای خود کردند.

در همین رابطه، «مصطفی تاجزاده» از محکومین فتنه ۸۸ در توئیتی نوشت: «پیش از این رهبر، ستاد کرونا را تنها مرجع صلاحیت‌دار برای مهار کوید۱۹ خواند و تصمیمات آن را بر همگان لازم‌الاجرا دانست. پس شایسته است اعلام کند نظر وی ارشادی بوده و مسئولیت تصمیم‌گیری درباره خرید واکسن مطمئن با ستاد مزبور و براساس نظر کارشناسان است.»

«محمدرضا جلایی پور» از عوامل اجرایی فتنه ۸۸ نیز در یادداشتی با عنوان «چند پرسش درباره ممنوعیت ورود واکسن انگلیسی و آمریکایی» نوشت: «آیا نباید حیطه علم و سلامت را از مسائل سیاسی تفکیک کرد؟ ...آیا آغاز واکسیناسیون گسترده‌تر در کشورهای همسایه ما (از جمله با همین واکسن‌های آکسفورد و مودرنا و فایزر)، منجر به افزایش مطالبه و نارضایتی عمومی از تاخیر واکسیناسیون فراگیر در ایران نمی‌شود؟».

جلایی پور در ادامه نوشت: «آیا آغاز واکسیناسیون گسترده‌تر در کشورهای همسایه ما (از جمله با واکسن‌های آکسفورد و مودرنا و فایزر)، منجر به افزایش مطالبه و نارضایتی عمومی از تاخیر واکسیناسیون فراگیر در ایران نمی‌شود؟».

همچنین «عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این در رویکردی توهین آمیز، مطالبات جوانان ایرانی را به مشروبخواری و خرید و فروش مواد مخدر تقلیل داده بود، در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: «سیاسی شدن واکسن بیش از همه به زیان واکسنی است که قرار است ایران بسازد. تولید کننده آن گمان نکند با انحصار بازار واکسن ایرانی جا می‌افتد. توزیع آن بدون اخذ مجوز WHO جنایت است. اگر هم این مجوز را گرفتید نباید نگران فروش و مصرفش باشید».

«آذر منصوری» قائم مقام حزب اتحاد ملت(حزب مشارکت سابق) و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ نیز در توئیتی نوشت: «یکی از وظایف مهم حکومت حفظ سلامت و جان شهروندان است. اگر دارو یا #واکسن موثری در هر نقطه‌ای از دنیا هست که می‌تواند از مرگ حتی یک نفر پیشگیری کند، وظیفه حکومت تامین آن دارو و واکسن است. هیچ خط قرمزی مهم‌تر از نجات جان مردم نیست و مراقبت از این خط قرمز وظیفه همه ارکان #حاکمیت است.»

همچنین «مصطفی معین» وزیر علوم دولت اصلاحات و کاندیدای ناکام جریان اصلاح طلب در سال ۸۴ در یادداشتی نوشت: «به لحاظ فوریت و قبل از شروع پیک بعدی باید گروههای پرخطر را واکسینه کنیم و نباید خرید واکسن استاندارد به تعویق بیافتد، نباید زمان طلایی را برای واکسیناسیون از دست بدهیم، مشکلات تحریم در این زمینه دخیل نیست و باید محموله استاندارد را وارد کرده و کادر درمانی که در خط مقدم مقابله با کووید ۱۹ بوده و همچنین سالمندانی که بیماری های زمینه ای دارند؛ به فوریت واکسینه شوند».

اما در ادامه، واکنش رسانه های معاند هم قابل تأمل بود. برای نمونه، بی بی سی فارسی که برای تحقیر، مایوس کردن، اختلاف افکنی و تحریم و فشار اقتصادی به مردم ایران از هیچ فرصتی نمی گذرد، با اعتراض به مقامات ایران و به نقل از سازمان بهداشت جهانی مدعی شد که «واکسن را سیاسی نکنید».

دیگر رسانه های معاند از جمله صدای آمریکا، رادیو فردا، ایران اینترنشنال، دویچه وله فارسی، ایندیپندنت فارسی، ایران وایر و...که همگی یدطولایی در تهیه خوراک برای تحریم مردم ایران و حمایت از گروهک های تروریستی ضدایرانی دارند نیز به تصمیم مقامات ایران در ممنوعیت ورود واکسن های آمریکایی و انگلیسی اعتراض کردند.

اما درخصوص بازی افراطیون اصلاح طلب با جان مردم ایران، چند نکته قابل ذکر است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم.

۱- طیف تندرو اصلاح طلب همصدا با بی بی سی فارسی مدعی است که واکسن را سیاسی نکنید. مقامات ارشد کشورمان با دفاع از عزت مردم ایران و با هدف حراست از جان و سلامتی هموطنانمان، از اینکه مردم کشورمان به «موش آزمایشگاهی» شرکت های بدسابقه آمریکایی و انگلیسی ممانعت ایجاد کرده اند. آیا چنین رویکردی که مبتنی بر عقلانیت و اقتدار است، مصداق سیاسی کردن واکسن است!؟

قطعا پاسخ منفی است؛ سیاسی کردن حوزه سلامت، آن است که آمریکا در کنار انگلیس، فرانسه و آلمان داروهای مورد نیاز بیماران خاص در ایران و از جمله کودکان مبتلا به بیماری پروانه ای را تحریم کردند و این جنایت، به مرگ این عزیزان منجر شد.

چرا در آن مقطع تاجزاده و عبدی و منصوری و دیگر همقطاران این افراد، فریاد نزدند و چرا به آمریکا و تروئیکای اروپایی اعتراض نکردند؟ در آن مقطع سازمان بهداشت جهانی کجا بود؟

۲- افراطیون اصلاح طلب مدعی هستند که مخالفت با واردات واکسن های آمریکا، انگلیس و فرانسه، تصمیمی کارشناسی نیست. این ادعای بی پایه و اساس در حالی است که طبق سند منتشر شده در وبسایت «دپارتمان عدالت ایالات متحده»، شرکت فایزر- از سازندگان واکسن کرونا- تا امروز در خود آمریکا به عنوان «بزرگ‌ترین متخلف تاریخِ سیستم درمان و سلامت» معرفی و ۲،۳ میلیارد دلار بابت «فریبکاری» جریمه شده است.

نکته دیگر اینکه نهادهای پزشکی در فرانسه تاکید کرده اند که واکسن های آمریکایی «فایزر» و «مدرنا» دارای عوارض خطرناکی هستند. فرانسوی‌ها معتقدند که این واکسن ها ممکن است در دراز مدت باعث ایجاد سرطان شوند.

همچنین مقامات بهداشتی پرتغال پس از مرگ پرستاری که واکسن کرونای فایزر دریافت کرده بود در حالت آماده باش قرار گرفتند. «سونیا آسودو»،   ۴۸ ساعت پس از دریافت واکسن و در روز سال نو در خانه دچار مرگ ناگهانی شد.

یک پزشک آمریکایی نیز سه هفته  پس از تزریق واکسن فایزر بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست داد. دو نروژی نیز پس از تزریق واکسن فایزر کشته شدند.

لازم به ذکر است که شرکت فایزر در سال ۱۹۹۶ به بهانه شیوع شدید وبا، سرخک و مننژیت در شمال نیجریه، آزمایش‌های مخفیانه‌ای را در «کانو» دومین شهر بزرگ این کشور، آغاز کرد تا آنتی‌بیوتیک جدیدش یعنی «تروان» («تروافلوکساسین») را بر روی مردم نیجریه و از جمله کودکان آزمایش کند.

۳- در هفته های گذشته، آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی، شگفتی رسانه های جهان را در پی داشت. اما رسانه های معاند که چشم دیدن عزت، سربلندی و سلامت مردم ایران را ندارند، این رویداد غرورآفرین و افتخارآمیز را تحقیر کرده و دانشمندان و نخبگان جوان کشورمان را آماج توهین و تمسخر قرار دارند.

در این سو نیز فعالین تندرو اصلاح طلب همین سبک و سیاق را در مواجهه با این رویداد ملی و غرورآفرین در پیش گرفتند. این طیف پیش از این نیز با توهین به توان و استعداد عظیم جوانان نخبه ایرانی، مدعی شده بودند که ما ایرانی ها جز قرمه سبزی و آبگوشت بزباش، توانایی رقابت در هیچ صنعتی را نداریم!

آمریکا، تقریبا چهار برابر ایران جمعیت دارد و جمعیت انگلیس هم در حدود بیست میلیون نفر از جمعیت ایران کمتر است. اما در حالی که آمار قربانیان کرونا در ایران به حدود ۸۰ تا ۱۰۰ نفر در هفته های اخیر کاهش یافته، همین آمار در آمریکا به بیش از ۴ هزار نفر  نفر و در انگلیس به بالای ۱۱۰۰ نفر رسیده است.

با این وجود، تاجزاده و همقطاران وی اصرار دارند که مردم ایران را به «سوژه های آزمایشگاهی» واکسن های آمریکا و انگلیس بدل کنند! این در حالی است که اگر واکسن های آمریکایی و انگلیسی مفید و موثر بودند، نباید آمریکا و انگلیس، رکورد آمار قربانیان کرونا در دنیا را برای چندین ماه متوالی، به خود اختصاص می دادند.

۴- رسانه های معاند این روزها با فریبکاری، خود را دلسوز مردم ایران جا زده و یقه می درند که چرا نمی گذارید واکسن های آمریکایی و انگلیسی به ایران وارد شود. این ها همان رسانه هایی هستند که با «عبدالمالک ریگی» تروریست جنایتکار، گفت و گوی زنده برقرار کرده و نشست سالانه گروهک ورشکسته و تروریستی منافقین را- که قاتل ۱۷ هزار ایرانی هستند- به صورت زنده پخش کردند و با سخنگوی گروهک تروریستی و جدایی طلب «الاحوازیه» ارتباط زنده برقرار کردند و...

۵- افراطیون اصلاح طلب همان جماعتی هستند که مدعی اند که «از چاه هسته ای آبی درنمی آید»؛ و «خودکفایی مزخرف است» و «باید مدیر از خارج وارد کنیم» و... در نقطه مقابل «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در هفته های گذشته گفته بود «صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است»؛ اینجاست که ماهیت اصلی جریان تندرو اصلاح طلب و نسبت آن با عزت و پیشرفت مردم ایران نمایان می شود...

افراطیون اصلاح طلب با عزت مردم ایران، منافع ملی، استقلال، اقتدار، گشایش اقتصادی، پیشرفت علمی و سلامت مردم ایران کاملا بیگانه هستند و این مسئله را بارها به اثبات رسانده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    42 5
    ما ملت ایران واکسن خارجی نمیخواهیم فقط لطف کنیدبرای اصلاح طلبهایی که از واکسن خارجی طرفداری میکنند واردکرده وانها وخانوادهایشان را واکسینه کنید تا مردم مطمعن شوند اول از مسعولان ووزرا ودولتی ها واکسن خارجی را شروع کنید به والله اگر اصلاح طلبهایی که دم ازواکسن خارجی میزنند خودشان تزریق نمیکنند فقط میخواهند ملت رابیچاره کنند
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    37 4
    مشرق گزارش می دهد بازی افراطیون اصلاح طلب با جان مردم ایران/ چرا حامیان «تئوری آبگوشت بزباش» به نخبگان ایرانی توهین می کنند!؟ برای رسوا کردن این نامردان وطن فروش اصلاح طلب( تاجزاده جلایی معین منصوری و....) انها جمع کنید تاداوطب تزریق واکسن امریکای وانگلیس شوند واگر نپذیرفتند به اجبار به انها تزریق شود تا نتیجه جنایت اربابانشان بصورت عملی لمس کنند
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      31 1
      سرطان اصلاحات؟ با تزریق فایزر کدخدایشان درمانشان کنید
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    31 3
    تورا خدا واکسن برای آفراد بالا وارد کنید تا جامعه تصفیه شود
  • کسری IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    17 1
    دیگه نیازی به تحلیل زر های این اصحالیون نیست. این ها معلومه هر حرفی بزنن ضد ایران و بشریته. اینا یه مشت...
  • NL ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    19 1
    اینا کورند رکوردهای تلفاتی آمریکا و انگلیس رو نمیبینند؟!!! عجیبه اینقدر دشمنی با ایران و ایرانی که این مثلا اصلاح طلبهای آمریکایی دارند
  • مجتبی IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    19 1
    ویروس اصلاحات را با واکسن بصیرت نابود کنید لطفا.
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    14 1
    شما مگر وکیل وصی قانوی وشرعی مردم هستید.خیلی اصرار دارید به خودتان تزریق کنید.
  • حسین رضا غیور IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    9 1
    افساد طلبان غلط می‌کنند ملت را موش آزمایشگاهی کنند موششان می کنیم...!!!!!!!!!
  • gaber IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    1 12
    خودتان خودتان را به به و چه چه کنید و نتیجه بگیرید اصلاح و اصول هردو مانند هم دنبال قدرت هستید نمی‌خواد دنبال ایراد گیری باشید
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      0 0
      معمولاً این گونه نظرها مربوط به کسانی می شود که گذشته شرم آوری در حمایت از اصلاح طلبان تهوع آور داشته اند، اما ضمن شرمنده بودن، از سر غرور حاضر به اذعان و اعتراف به آن نیستند و به دنبال توجیه رفتار گذشته خود هستند!!!
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    10 1
    تاجزاده بازهم پاتو از گلیم خودت درازتر کردی
  • محمدایوب IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    10 0
    تاکی این ها هرکاری میخواهن بکنن. چرا با این ها برخورد نمی کنه
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    9 0
    این واکسن ها ی خارجی را به اصلاح طلبا بزنید
  • بدون نام IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    15 0
    خب واکسن خارجی بیارن فقط به شرط اینکه اول روی تاجزاده با حجاریان تست کنند
    • بی نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      0 0
      دمت گرم،اول روی زیباکلام و باجزاده و میهن فروشان آزمایش کنن⁦⁦:-)⁩
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    اینها پادوهای انگلیس وغلامان مزدور وحلقه بگوش غرب هستند اگر ممکن است برایشان واکسن فایزر تهیه بکنیدبزنید شایدخداوند این افراد پست فطرت وملعون رااززمین پاکسازی کند
  • ابن الرضا IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    مشکل واکسن قابل حل است هیات دولت ورهبران اسلاح طلب که حامی وشیفته واکسن امریکائی هستند چند هزار می شوند با خانواده هایشان این واکسن را نزیریق کنند اگر بعداز مدت زمان لازم دیدم خوب است وارد کنید این که سروصدا ندارد از همین امروز شروع کنید ولی ما به امریکا اعاماد نداریم.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    لعنت به هر چی خائنه
  • CH ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    بایداین واکسن روبه تعداداین گروه واردمیکردن اونوقت ببینیم حاضربه تزریق هستندیا...زیادی میخورند
  • دادا IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    احزاب همه شان خائن کشور و ملت ایران هستند این ها فقط قدرت طلب و طمع کار هستند که هیچ وقت سیر نمیشوند اینها همه شان باید اعدام بشوند این خائنها کشور را به این وضع انداختند
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    خانم منصوری وزیر بهداشتتون گفت 1 میلیارد برای بیماری که چند ماه زندست نمیدیم حالا ایراد میگیری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس