ویژه ها

از نگاه جریان اصلاح طلب، هیات مدیره هلدینگ های اقتصادی سهم آقازاده های این جریان است و سیاهی لشکر میتینگ های سیاسی و عروسک خیمه شب بازی در آشوب های خیابانی، سهم جوانان مردم.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**هفت تپه و صندوق ذخیره فرهنگیان برای ما، سوژه «ورود زنان به ورزشگاه» برای شما

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» نوشت: «در دو هفته گذشته و در زمان تعطیلات نوروزی، به جز مساله برجام که هنوز حل نشده باقی مانده است، برخورد با زنان برای ورود به ورزشگاه مشهد برای دیدن مسابقه فوتبال تیم ملی ایران با لبنان مهم‌ترین خبری بود که شایسته است به آن پرداخته شود

در ادامه این مطلب آمده است: «بخش مهمی از مدیریت سیاسی نمی‌خواهد که زنان وارد ورزشگاه شوند و این خواست و اراده خود را هر روز و در هر موردی به شکلی بازتاب می‌دهند... در تصور طالبانی از اسلام ورزش قهرمانی مغایر با شرع هم هست، به ویژه اگر بخواهد شامل حال زنان شود. فراموش نکنیم که طالبان حتی درس خواندن بالاتر زنان را هم مانع می‌شوند، و آن را خلاف مسلم شرع می‌دانند. بنابراین هر حکومتی از جمله حکومت ما اگر بخواهد در ورزش قهرمانی حضور داشته باشد، چاره‌ای ندارد جز آنکه عضو فدراسیون‌های جهانی باشد.  عضویت در این فدراسیون‌ها نیز مستلزم پذیرش مقررات آنها از جمله حضور بدون تبعیض زنان در ورزشگاه‌ها است. »

هفت تپه و صندوق فرهنگیان برای ما، سوژه «ورود زنان به ورزشگاه» برای شما/ گشایش اقتصادی منوط به احیای برجام و FATF است!

یک سوال؛ آیا در حال حاضر دغدغه بانوان ایرانی، ورود به ورزشگاه برای تماشای بازی مردان است!؟ آیا شما دیده اید که رسانه های اصلاح طلب درباره سرانه ورزشی بانوان ایرانی پیگیر باشند؟ آیا اصلاح طلبان، بانوان را برای تماشای بازی های بانوان ایرانی تشویق می کنند؟ چرا اصلاح طلبان، بانوان را تشویق نمی کنند که برای تماشای بازی بانوان به ورزشگاه ها بروند و حضور پرشور داشته باشند!؟

حالا از یک زاویه دیگر به مسئله نگاه می کنیم؛ آیا دغدغه دختران جوان کشورمان، رفتن به ورزشگاه برای تماشای بازی مردان است!؟ این اولویت چندم دختران جوان ماست!؟ جریان اصلاح طلب برای رسیدگی به زنان سرپرست خانوار که بخش مهمی از آنان جوان هستند، چقدر پیگیر بوده است!؟ برای تهیه جهیزیه دختران جوان کشورمان چطور؟ آیا اصلاح طلبان تاکنون برای این مسئله فراخوان داده اند!؟ برای تسهیل ازدواج جوانان چطور!؟

باز هم از یک زاویه دیگر به این مسئله نگاه می کنیم. در سالها و دهه های اخیر هر وقت خبری از یک فساد بزرگ اقتصادی منتشر شده، بلاشک پای اصلاح طلبان نیز در میان بوده است. از کرسنت و توتال تا صندوق ذخیره فرهنگیان و هفت تپه و رشت الکتریک و حقوق های نجومی و وام های چند صد میلیاردی و کاخ نشینی و استات اویل و شهرداری و...

از نگاه جریان اصلاح طلب، هیات مدیره هلدینگ های اقتصادی سهم آقازاده های این جریان است و سیاهی لشکر میتینگ های سیاسی و عروسک خیمه شب بازی در آشوب های خیابانی، سهم جوانان مردم.

باز هم از یک زاویه دیگر به این مسئله نگاه می کنیم. جریان اصلاح طلب که این روزها برای ورود زنان به ورزشگاه، فریاد وامصیبتا سر داده و آن را نقض حقوق زنان می نامد، وقتی نجفی همسر دوم خود را به طرز فجیعی به قتل رساند، سکوت کرده و حتی با توهین به شعور مردم، از «قاتلِ یک زن» دفاع کرده و او را یک قهرمان جا زد.

اصلاح طلبان پیش از این مدعی بودند که زنان باید برای تماشای بازی مردان به ورزشگاه بروند تا هم فحش بدهند و هم فحش بخورند. این طیف همچنین مدعی بود که اگر زنان برای تماشای بازی مردان به ورزشگاه نروند، دچار بیماری های روحی و روانی می شوند!

** گشایش اقتصادی منوط به احیای برجام و FATF است!

روزنامه ابتکار در مطلبی با عنوان «بیم و امیدهای اقتصاد در سال ۱۴۰۱» نوشت: «وضعیت اقتصادی در سال ۱۴۰۰ مناسب نبود اما این امکان وجود دارد که سال ۱۴۰۱ وضعیت اقتصادی بهتری را شاهد باشیم. در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات و احیای برجام، از محل فروش نفت درآمد مناسبی حاصل می‌شود چراکه قیمت نفت نیز در بازارهای جهانی بالاست. ‌ البته جز برجام باید تکلیف پیوستن یا نپیوستن به اف‌ای‌تی‌اف نیز روشن شود چراکه لازمه اثرگذاری برجام، برقراری مرودات مالی و شکستن سد تحریم‌هایی جز تحریم‌هایی است که در اثر خروج ترامپ از برجام رخ داده است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «درآمد سرانه کشور، نرخ بیکاری، تورم و دیگر شاخص‌های اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارند و یکی از دلایلی که شاخص‌های اقتصادی‌مان در وضعیت نامطلوب قرار دارند این است که نرخ رشد اقتصادی که متناسب با برنامه‌ها هدف‌گذاری شده بود کسب نکردیم. وقتی رشد اقتصادی که اصلی‌ترین متغیر اقتصاد است تحقق پیدا نکرده عوارض آن نرخ‌های تورم دو رقمی، بالا رفتن نرخ بیکاری، افزایش خط فقر و... خواهد بود.»

هفت تپه و صندوق فرهنگیان برای ما، سوژه «ورود زنان به ورزشگاه» برای شما/ گشایش اقتصادی منوط به احیای برجام و FATF است!

رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب هم نقاط مثبت را انکار می کنند و هم نقاط خیالی را به عنوان نقطه مطلوب معرفی می کنند.

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که گشایش اقتصادی در گرو احیای برجام و پیوستن به FATF است. همین جریان سیاسی در سال های گذشته مدعی بود که واردات واکسن به ایران در گروی احیای برجام و پیوستن به اف ای تی اف است و تا مادامی که این اتفاق رخ ندهد به هیچ عنوان شاهد واردات واکسن نخواهیم بود.

اما برخلاف این ادعا در دولت رئیسی واردات بیش از ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا انجام شد و همزمان شاهد تولید داخلی واکسن کرونا نیز بوده ایم. این روند در حالی رخ داد که نه برجام احیا شده بود و نه  تغییری در پرونده اف ای تی اف رخ داده بود.

عضویت در سازمان اقتصادی شانگهای، قرارداد سوآپ ۲ میلیارد متر مکعبی گاز میان ایران، ترکمنستان و آذربایجان؛ آزادسازی بخشی از پولهای بلوکه شده ایران، افزایش صادرات نفت و افزایش صادرات غیرنفتی و رشد قابل توجه مبادلات اقتصادی ایران با کشورهای منطقه همگی در دولت سیزدهم بدون احیای برجام و بدون تغییر در پرونده ایران در FATF به وقوع پیوست.

در دولت رئیسی همچنین قطعی برق و گاز متوقف شده و صف های عریض و طویل خرید مرغ و دیگر اقلام خوراکی نیز برچیده شده و اقدامات قابل توجهی برای کوتاه کردن دست دلالان انجام شد.

جماعتی که در حداقل ۸ سال گذشته معیشت مردم را گروگان گرفته بود و آن را به نقاط خیالی مرتبط کرده بود، حالا با انکار موفقیت ها و نقاط مثبت، همچنان آدرس غلط می دهد.

** همه در مذاکرات وین مقصر هستند، البته به جز آمریکا!

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «کلید اتمام مذاکرات دست کیست؟» نوشت: «طیفی از کارشناسان بر دخالت‌های مخرب روسیه بر روند مذاکرات وین تأکید دارند و در مقابل برخی معتقدند اصرار ایران بر خطوط قرمز خود مبنی بر خروج سپاه از لیست گروه‌های تروریستی و تحریم‌های آمریکا عملا به توقف و حتی انسداد مذاکرات انجامیده است.»

هفت تپه و صندوق فرهنگیان برای ما، سوژه «ورود زنان به ورزشگاه» برای شما/ گشایش اقتصادی منوط به احیای برجام و FATF است!

برخی رسانه های اصلاح طلب آنچنان شیفته آمریکا هستند و چنان در فضای «ارباب-رعیتی» نسبت به آمریکا غرق شده اند که دیگر بدیهیات یک توافق را نیز نادیده می گیرند.

در برجام، آمریکا از روز اول تعهدات خود را نقض کرده و توافق را زیر پا گذاشته است. دولت های اوباما، ترامپ و بایدن در رفتاری مشابه، به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکرده و توافق را به صورت فاحش نقض کردند.

کشورهای اروپایی عضو برجام نیز با تبعیت از آمریکا، تعهدات خود را زیر پا گذاشته اند. با اینحال رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب چشمان خود را بر این بی عملی بسته اند و دیگر کشورها و از جمله ایران و روسیه را مقصر جلوه می دهند.

به عقیده این طیف، در مذاکرات وین همه مقصر هستند به جز آمریکا و اروپا! این دیدگاه غیرکارشناسی و غیرفنی در ۸ سال گذشته، یکروز امضای وزیر خارجه آمریکا را تضمین می دانست و روز دیگر مدعی بود که با انتخاب بایدن، شاهد آبان رویایی در سال ۹۹ در ایران خواهیم بود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    12 0
    ما احتیاج به یک انقلاب دیگر داریم تا جریان فاسد و مغرور اصلاح طلبی را برای همیشه از کشور برکنیم مظمین باشید خدای نکرده اگه این نظام ضربه بخورد از ناحیه همین جریان اصلاح طلب خواهد بود طی این ۴۳ سال از انقلاب که ۳۶ سال دولت دست اینها بوده از ااصلاح طلبان غیر از فساد واختلاس و زندگی اشرافی دروغ ،دشمنی با آرمانهل ی امام و اسلام چیزی ندیدیم
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      5 0
      نهایت خباثت اصلاح طلبان از جذبه جنسیتی زنان البته با ترفند روشنفکرانه! با عنایت به آموزه های صهیونی!!!
    • نریمان IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      انقلاب درون و تهذیب نفس مسیولین
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    4 0
    سیاست درست عدم تزریق دلار به بازار آزاد را که فقط باعث افزایش قیمت و رانت ارز میشد را ادامه دهید. قطعا بدون توافق هم با این سیاست درست و حمایت از تولید شاهد ثبات و حتی کاهش قیمت ارز خواهیم بود. نقدینگی در حال جذب شدن است لذا ۶ماه دیگر وضع بسیار بهتر از الان است.
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    5 0
    به نظر می‌رسد این قضیه مشهد و نوع پخش شدن اخبار آن بی ربط با کشف و رسیدگی قانونی با فساد و غارت ده هزار میلیارد تومانی صندوق فولاد در دولت اصلاح طلب بنفش نباشد ، زیرا هروقت با گند و دزدی از افسادطلبان برخورد قانونی و قاطع می شود از این حاشیه ها در کشور بصورت های مختلف ایجاد می شود
  • سامان IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 0
    برجام باعث تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن و یک دهم شدن ارزش پولی و بدبختی مردم شد افساد طلبان عوامفریبی نکنند.
  • مسعود IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 0
    رانت خواری و باند بازی و ویژه خواری ویژگی بارز جریان اصلاح طلب است اصلاح طلب یعنی فرصت طلبی برای منافع شخصی و حزبی.
  • داریوش IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 0
    درود بر رئیسی که هفت تپه و رشت الکتریک را از تصاحب افساد طلبان آزاد کرد.
  • GB ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 1
    مشرق تو هم فقط حرف میزنی چرا پیگیر واردات خودرو به منظور شکست انحصار فرقان ساز ان داخلی نشدی ؟؟؟؟
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    6 0
    امام زمان می آید و تفکر امثال تو عباس عبدی را جمع خواهد کرد که حتی بخشی از آن در اداره کشور رخنه شده و دارید خودتان به در و دیوار می زنید که چرا زندگی ها اینطوری شده
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    10 0
    فیفا حق دخالت در امور فرهنگی کشورها ندارد و دولت قبل با فیفا هماهنگ کرد و درخواست کرد که از ما بخواهد زنان به ورزشگاه آورده شود
  • حبیب اله منصوری IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 0
    فقط غنی سازی غنی سازی و غنی سازی همه به پای ایران می افتند اما دگراان هم باید رعایت ایران را بکنن نفاق را کنار بگذارند و فقط بلندای ایران را ببینند این اخلاق خود کمتر بینی را کنار گذاشته‌
  • سید فروزان CH ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    4 0
    دلخواه امثال عبدی امضا کردن هر نوع وابستگی به غرب است ، حال فدارسیونهای تحت کنترل صهیونیستها باشد یا fatf یا فدراسیون هم کلی نیست از دید طیف غربکدا، مهم امتیاز دادن به غرب است ،
  • سهراب IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    4 0
    جیغ های بنفش اصلاح طالبان خودفروخته وسرمایه های اسرائیل تمامی ندارد
  • RU ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 0
    رئیس جمهور باید یک پاکسازی کامل از تمامی بخش های اجرایی کشور انجام دهد. از صدر تا ذیل. هنوز بسیارند از وابستگان جریان افسادطلب در مراکز اجرایی کشور. با یک فرمان از بالا خرابکاری می کنند. تا ریشه اینها زده نشه دولت رئیسی عزیز جان نخواهد توانست کاری اساسی از پیش ببرد. تورو خدا به ایشون بگید پاکسازی جامع و کامل قبل از هر اقدامی دیگر. والا نخواهند گذاشت کار کنید آقاجان.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    5 0
    امریکا وغرب با استفاده از همه سازمانهای جهانی وبین المللی مانند یونسکو یونیسف فیفا بانک جهانی برجهان حکومت می کنند ببینید وقتی در روز تاسوعا پرچم امام حسین را به ورزشگاه بردیم ایادی دست آموز آنها چه شارلاتان بازی در آوردند
  • كريم IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    4 0
    كار زنان در اسلام اصلا ورزش كردن آن هم در انظار عمومي نيست.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن بر یک چنین توافق کردنی شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس