کد خبر 22878
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۰

سايت اينترنتي "کلمه" که به عنوان تريبون رسمي اعلام مواضع موسوي شناخته مي‌شود، در اقدامي عجيب، دست به اجرا و تبليغ خواسته‌هاي گروهک‌ها تجزيه‌طلب "کومله" و "پژاک" در مناطق غربي کشور زده است و صريحا اعلام کرده که

به گزارش مشرق به نقل از شبکه ايران، سرانجام نقاب حمايت از وطن و ميهن‌دوستي جريانات حامي ميرحسين موسوي و ادعاهاي اين جريان در زمينه حمايت از حقوق مردم ايران کنار رفت و اين افراد ماهيت واقعي خود را نمايان کردند.

سايت اينترنتي "کلمه" که به عنوان تريبون رسمي اعلام مواضع آقاي موسوي شناخته مي‌شود، در اقدامي عجيب، دست به اجرا و تبليغ خواسته‌هاي گروهک‌ها تجزيه‌طلب "کومله" و "پژاک" در مناطق غربي کشور زده است و صريحا اعلام کرده که کردستان بايد به عنوان يک منطقه "کرد محور" مديريت شود!

اين سايت پا را از اين هم فراتر گذاشته و به سبک اين گروهک‌هاي تروريستي تجزيه‌طلب، دست به تهيه و توزيع جزوات ضدايراني آن هم با زبان کردي زده است؛ اقدامي که تاکنون تنها از سوي سايت‌هاي تجزيه‌طلب و به منظور ايجاد درگيري در ميان اقوام ايراني صورت مي‌گرفت و اکنون اصلاح‌طلبان هم به اين جريان پيوسته‌اند.

 

بخشي از جزوه سايت رسمي ميرحسين موسوي که براي توزيع در مناطق کردنشين تهيه شده است

 

تبليغ جريان‌هاي تجزيه‌طلب که به دنبال تضعيف جايگاه ايران در عرصه بين‌المللي هستند درحالي از سوي اين سايت پيگيري شده که جمهوري اسلامي ايران همواره احترام به قوميت‌ها و نژادهاي مختلف را در رأس اهداف و برنامه‌ريزي‌هاي خود قرار داده است.

احترام و ارزشگذاري مسئولان ايران به قوميت‌هاي مختلف به ويژه کردهاي عزيز که در دوران 8 سال جنگ تحميلي مسئوليت پاسباني و پاسداري از مرزهاي اين خاک مقدس را برعهده داشتند، تا حدي است که شبکه استاني کردستان تمامي برنامه‌هاي خود را به زبان کردي پخش مي‌کند و گويندگان رسانه ملي با گويش محلي به اجراي برنامه مي‌پردازند؛ موضوعي که ادعاي مخالفت جمهوري اسلامي ايران با ترويج زبان و فرهنگ کردستان را به يک لطيفه تبديل مي‌کند تا يک واقعيت اجتماعي.

همين مساله درباره شبکه‌هاي استاني آذربايجان، بلوچستان و حتي خوزستان هم صدق مي‌کند.

از سوي ديگر، اين حرکت عجيب و ضدوطني درحالي از سوي سايت رسمي ميرحسين موسوي صورت گرفته که سران قوميت‌هاي مختلف ايراني تاکنون بارها و بارها اعلام کرده‌اند که با هر نژاد و زبان، خود را متعلق با خاک مقدس ايران مي‌دانند و در مقابل گروهک‌هايي که ادعاي تجزيه‌طلبي به بهانه‌هاي قومي و قبيله‌اي دارند، خواهند ايستاد.

گفتني است پروژه سکتاريزاسيون (تجزيه سرزمينيِ کشورها) يکي از برنامه‌هاي رسمي و علني نظام سرمايه‌داري براي جلوگيري از استقلال کشورهاي درحال توسعه است.

در ايران عزيز هم تاکنون گروهک‌هاي متعددي براي ايجاد اينگونه تحرکات ضدايراني فعاليت داشته‌اند که مي‌توان از گروهک تروريستي ريگي به عنوان معروف‌ترين آن‌ها نام برد که در منطقه جنوب شرقي ايران فعاليت داشت و ادعاي برتري قوم بلوچ را ترويج مي‌کرد؛ ادعايي که بارها با مخالفت رسمي سران بلوچ ايراني روبرو شده است و آن‌ها اعلام کرده‌اند که ريگي تنها به دنبال ضربه زدن به ايران است، نه برتري‌جويي بلوچستان.

گروهک‌هاي پان‌ترک در آذربايجان، پان‌عرب در خوزستان و پان کرد در کردستان از جمله اين گروهک‌ها هستند که حتي براي ايجاد ناامني در مناطق فوق، دست به عمليات‌هاي گسترده تروريستي و به شهادت رساندن تعداد زيادي از هموطنان عزيزمان زده‌اند.

مدل نوين سناريوي سکتاريزاسيون به اين صورت است که پس از ايجاد درگيري قومي (مبتني بر قاعده انگليسي تفرقه بيانداز و حکومت کن) در يک منطقه، نيروهاي شورشي و جدايي‌طلب را تجهيز، آموزش و سپس مسلح مي‌کنند (مانند اقدامات تروريستي گروهک ريگي در بلوچستان، گروهک‌هاي پژاک و کومله در کردستان). طبيعي است دولت مرکزي هر کشوري هرگز اجازه درگيري مسلحانه را نمي‌دهد و اين گروهک‌ها را سرکوب مي‌کند. سپس رسانه‌ها خبري به ميدان مي‌آيند و با استفاده از الفاظي همچون "فاجعه انساني"، "نسل‌کشي"، "زيرپا گذاشتن حقوق اقليت‌ها" و... آن را تا حد ممکن بزرگنمايي مي‌کنند تا سازمان‌هاي بين‌المللي فعال شوند و عليه دولت مرکزي بيانيه صادر کنند.

به نظر مي‌رسد سايت "کلمه" رسما وارد پروژه تجزيه‌طلبي خاک ايران شده است؛ سناريويي که فعالان سياسي وقوع ان را از همان ابتداي شکل‌گيري آشوب‌هاي خياباني سال گذشته در تهران پيش‌بيني کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس