کد خبر 1356826
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
اعلام توقف عملیات نظامی در یمن از سوی ائتلاف سعودی

ائتلاف سعودی در آستانه ورود جنگ علیه یمن به هشتمین سال خود، عملیات نظامی اش در این کشور را متوقف کرد.

به گزارش مشرق، ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان پس از برقراری آتش بس یکجانبه از سوی یمن، از توقف عملیات نظامی خود در یمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس»، «ترکی المالکی»، سخنگوی رسمی ائتلاف سعودی با ادعای تلاش برای موفقیت آمیز کردن رایزنی‌ها و ایجاد فضای مثبت برای دستیابی به صلح، اعلام کرد که از ساعت شش صبح روز چهارشنبه، ۱۰ فروردین، عملیات نظامی خود را در یمن متوقف می‌کند.

«محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش «انصارالله» درباره توقف عملیات نظامی ائتلاف سعودی در یمن، اعلام کرد که اعلام توقف عملیات در یمن بدون رفع محاصره این کشور بی معناست.

وی اظهار کرد «محاصره یک اقدام نظامی است؛ زیرا با زور سلاح تحمیل می‌شود؛ مصائب یمنی‌ها از محاصره شدیدتر از جنگ است؛ در واقع عملیات نظامی یمن برای شکستن این محاصره انجام می‌شود.»

مذاکرات یمنی – یمنی با هدف پایان دادن به بحران یمن به دعوت دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از روز سه شنبه، ۹ فروردین، در «ریاض» آغاز شد و تا هفتم آوریل (۱۸ فروردین) ادامه خواهد داشت.

در این رایزنی‌ها شش محور اصلی شامل محورهای نظامی، سیاسی، حقوق بشری و اجتماعی و البته بازگشایی گذرگاه‌های بشردوستانه و تحقق ثبات مورد بررسی قرار می‌گیرند.

«صنعا» که خواستار برگزاری این رایزنی‌ها در کشوری بی طرف بود، در این نشست‌ها غائب خواهد بود.

«عبدالعزیز بن حبتور»، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در این چارچوب اعلام کرده بود که گام نخست هر مذاکره‌ای پیرامون یمن، توقف تجاوز ائتلاف سعودی به خاک این کشور، رفع محاصره، بازگشایی بنادر و فرودگاه‌ها است.

جنگ یمن که در آوریل ۲۰۱۵ آغاز شد، چند روز دیگر وارد هشتمین سال خود می‌شود. این در حالیست که عربستان نه تنها موفق نشد اهداف ادعایی خود برای آغاز جنگ یمن را محقق کند، بلکه هدف عملیات تلافی جویانه گسترده یمن قرار گرفته و زیان زیادی را متحمل شد.

سازمان ملل از جنگ یمن به عنوان بدترین بحران بشردوستانه جهان یاد کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ج د ا IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    توقف عملیات نظامی - خروج کامل از یمن و رفع کامل محاصره بایستی انجام گردد...
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    سازمان ملل اگر به وظایف انسلنی خود عمل میکزد باید سردمداران سعودی واماتی به عنوان جنایت کاران جنگی ونسل کشی دریمن محاکمه ومجازات می شدند
  • DE ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    «عبدالعزیز بن حبتور»، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در این چارچوب اعلام کرده بود که گام نخست هر مذاکره‌ای پیرامون یمن، توقف تجاوز ائتلاف سعودی به خاک این کشور، رفع محاصره، بازگشایی بنادر و فرودگاه‌ها است. -------------------------------------------------------------------------------------- کاملا درست و بجاست. بخصوص اینکه ال سقوط ! بایداز خود خجالت بکشن.ال سقوط مسلمان نیستند ، از اسلام خارج شدن که میتونن اینچنین بیرجمانه به یک ملت مسلمانی مثل یمن که برادران دینی هر مسلمان دیگه ای هستند اینگونه نامردانه بیرحمانه تجاوز نظامی کرده مردم مسلمان یمن رو در محاصره غذایی و اب و بمب باران های سنگین قتل عام کنن.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    یمین ها از جنگ اوکراین و مشغولیت امریکا در جبهه اوکراین نهایت استفاده را کرد باید سوریه نیز امریکا را در این شرایط تحت فشار قرار دهد و تنف را آزاد کند وگرنه از این نقطه حمله به دمشق خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس