کد خبر 1356800
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
المشاط: سال هشتم جنگ پر از غافلگیری برای دشمن خواهد بود/ آمریکا و انگلیس مسئول اصلی جنگ اقتصادی علیه یمن هستند

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که سال هشتم جنگ پر از غافلگیری‌ها برای دشمن خواهد بود و گزینه‌های دردناک یمن علیه دشمن تازه آغاز شده است.

به گزارش مشرق، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در یک گفتگوی ویژه با شبکه تلویزیونی «الیمن» اعلام کرد که ابتکار عمل ما در چارچوب احقاق حقوق ملت یمن قرار دارد و عملیات‌هایی که پیش از این انجام شد نیز در همین چارچوب بود.

وی ادامه داد، در صورتی که دشمن به صدای عقل و منطق گوش ندهد ما قول می‌دهیم که سال هشتم جنگ پر از شگفتی‌ها و غافلگیری‌ها برای دشمن خواهد بود. ما از هدف قرار دادن پایگاه «الظفره» در امارات پشیمان نیستیم و این باید چالشی برای امارات باشد. آنها هر گونه که می‌خواهند این عملیات را برداشت کنند، این حق انسانی ماست که به تجاوزات پاسخ دهیم- چه این تجاوزات از جانب قدرت بزرگی باشد و چه قدرت کوچک. تجاوزات علیه یمن ادامه دارد و کسی که باید عواقب این تجاوزات را در نظر بگیرد طرف متجاوز است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن افزود، ابتکار عمل ما مطلقا ارتباطی به رایزنی‌های ریاض ندارد. همچنین گفتگوهای ریاض ارتباطی با صلح ندارد و هدف آن سازماندهی اوضاع داخلی مزدوران است. بنابراین ارتباطی بین اعلام آمادگی یمن برای گفتگو در یک کشور بی‌طرف با آنچه که در ریاض ترتیب داده می‌شود وجود ندارد.

این مقام ارشد یمنی تصریح کرد، تناقض گویی در فراخوان شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن عجیب نیست؛ چرا که جنگ یمن از روز اول پر از تناقضات است. متجاوزان در این جنگ به بحران رسیدند و وارد باتلاقی شدند که نتوانستند به شکلی که تصور می‌کردند از آن خارج شوند و بنابراین گردهمایی صفوف ائتلاف متجاوز، رایزنی برای صلح محسوب نمی‌شود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت، سازمان ملل متحد و بسیاری از طرف‌های بین المللی و حتی دشمنان ما در گفتگوهای دوجانبه به ما اعتراف می‌کنند که پیشنهاد ما منطقی است. ما در روزهای گذشته به فرستاده سازمان ملل تاکید کردیم که دیگر فرصتی برای بازی با زمان نیست و همه چیز درباره صلح روشن است و همه دیدگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

مهدی المشاط تاکید کرد، با توجه به اینکه ائتلاف متجاوز می‌خواهد اراده خود را بر یمنی‌ها تحمیل کند این حق یمنی‌هاست که هیچ طرحی را که مغایر با خواسته‌ها و اراده آنها باشد نپذیرند. از زمان آغاز تجاوزات هراز گاهی تماس‌هایی درباره صلح برقرار بود اما متاسفانه هیچ یک به نتیجه نرسید. دشمنان جاه طلبی‌های زیادی دارند اما ما نیز حقوقی برای مردم خود داریم که برای رسیدن به آنها در همه سطوح تلاش می‌کنیم. ما دیدگاه‌های روشن و درستی ارائه کرده‌ایم که منجر به یک راه حل سیاسی همه جانبه برای پایان تجاوزات می‌شود.

وی اظهار داشت، ما همچنین اخیراً یک سند بشردوستانه را قبل از نشست شورای امنیت به نماینده سازمان ملل ارائه کردیم اما متاسفانه پاسخی دریافت نشد. بنابراین پذیرش یک نماینده بین المللی که حتی از وارد کردن یک کشتی سوخت به یمن ناتوان است، بسیار دشوار بوده و کسی که به عنوان نماینده سازمان ملل نتواند اقدامی برای ورود کشتی سوخت به یمن انجام دهد از دیگران نیز ناتوان تر است.

المشاط ادامه داد، نماینده سازمان ملل اکنون می‌داند کسانی که مانع از انجام ماموریت و تلاش‌های وی می‌شوند کشورهای متجاوز به دلیل ممانعت از ورود کشتی‌های حامل مشتقات نفتی به یمن هستند. جنگ ادامه دارد و ما تازه گزینه‌های خودمان را آغاز کرده‌ایم و عملیات‌ها بیشتر و دردناک‌تر خواهد بود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه تاکید کرد که کمپین طوفان یمن به منظور سازماندهی دفاع مردمی در کشور آغاز شده، نه به این دلیل که ما کمبود رزمنده داریم. ما هیچ کمبودی نداریم و هر کسی که در یمن این موضوع را مطرح کند دچار توهم شده است. تشدید هجمه‌های نظامی و اقتصادی دشمن به نفع جبهه‌های ماست و برای دشمن دستاوردی نداشته است.

مهدی المشاط در پایان با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها مسئول پرونده جنگ اقتصادی علیه یمن هستند تا درد و رنج را به همه خانه‌های یمن برسانند گفت، جبهه اقتصادی یمن حتی از جبهه نظامی آن سخت‌تر است؛ چرا که دشمن از خلال جنگ اقتصادی جنایت‌هایش را علیه همه خانواده‌های یمنی تحمیل می‌کند.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شنبه گذشته از آتش‌بس یکجانبه و سه روزه نیروهای مسلح این کشور در همه جبهه‌های داخلی و برون مرزی خبر داد و گفت که اگر ائتلاف سعودی همه حملات و تجاوزش علیه یمن را متوقف کند این آتش‌بس نهایی می‌شود. این آتش‌بس سه روزه از عصر روز یکشنبه وارد فاز اجرایی شد.

همچنین ائتلاف سعودی از توقف حملات نظامی خود در یمن از ساعت ۶ صبح امروز به وقت محلی خبر داد.

ائتلاف متجاوز این تصمیم را در حالی می‌گیرد که جنگ یمن اکنون وارد هشتمین سال خود شده است. طی این مدت، ارتش یمن ضربات مهلکی را به خصوص طی ماه‌های اخیر به کشورهای متجاوز از جمله عربستان و امارات وارد کرده است.

حملات پهپادی و موشکی چند روز پیش ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به تأسیسات حیاتی عربستان از جمله تأسیسات نفتی آرامکو که خسارات یک میلیارد دلاری برای ریاض به بار آورده است، آخرین مورد این ضربات مهلک بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس