.

پاکسازی و تصرف بندر راهبردی ماریوپل در جنوب شرق اوکراین می‌تواند بزرگترین دستاورد میدانی ارتش روسیه در ماه نخست جنگ محسوب شود.

سرویس جهان مشرق _ امروز ماه نخست جنگ اوکراین و حمله ارتش روسیه به این کشور به پایان می‌رسد؛ عملیاتی که تصور می‌شد مدت زمان کمتری به طول بینجامد اما عوامل متعددی موجب طولانی و فرسایشی شدن این نبرد میان دو کشور شد.

تحلیلی بر عملیات ۱ ماهه ارتش روسیه

حمله سراسری ارتش روسیه به اوکراین از تاریخ ۲۴ فوریه آغاز شد؛ پیش بینی می شد برای مدت چند روز مسکو دست به حملات دوربرد موشکی و کمپین هوایی برای سرکوب توان پدافندی و آفندی ارتش اوکراین در عمق خاک این کشور بزند و سپس عملیات زمینی خود را آغاز کند اما فرماندهان روس طرحی بلندپروازانه برای پایان سریع نبرد در سر داشتند؛ حمله تمام عیار از خاک بلاروس به سوی کی‌یف و سرنگونی دولت زلنسکی.

خلاصه‌ای از عملکرد ۱ ماهه ارتش روسیه در اوکراین/ آخرین وضعیت بندر تحت محاصره ماریوپل +نقشه و تصاویر
نقشه میدانی شمال کی‌یف

همچنین ۲ بخش دیگر ارتش روسیه نیز قرار بود همزمان از جبهه شمال شرق شهرهای خارکیف و سومی و از جبهه جنوب محدوده خرسون تا بندر ماریوپل را تصرف کنند و نهایتا این نبرد در مدت زمان ۴ تا ۷ روز به پایان برسد اما برآوردهای غلط فرماندهان روسی، اشتباهات عجیب و مبتدیانه در میدان نبرد و ناهماهنگی میان واحدهای عمل کننده ارتش روسیه که توان دفاعی رقیب را دست کم گرفته بودند موجب شد تا ارتش روسیه متحمل خسارات تجهیزاتی و انسانی بسیار زیادی شود و تنها در جبهه جنوبی اهداف عملیات محقق شود.

تخمین زده می‌شود که هزاران سرباز روسی در طول نبردهای یک ماه اخیر در خاک اوکراین کشته شده باشند و حدود ۲ هزار دستگاه از ادوات نظامی این کشور به پای طرح غیر معقولانه نظامی سران ارتش روسیه نابود شده یا به غنیمت ارتش اوکراین درآمدند.

خلاصه‌ای از عملکرد ۱ ماهه ارتش روسیه در اوکراین/ آخرین وضعیت بندر تحت محاصره ماریوپل +نقشه و تصاویر
۶ ژنرال ارشد ارتش روسیه که در اوکراین کشته شدند

شرایط کنونی همان سناریویی بود که پوتین بایستی از آن دوری می‌کرد؛ یعنی غرق شدن در باتلاق اوکراین و نبرد فرسایشی و چند ماهه، زیرا همزمان با ارسال سیل تسلیحات غربی از سوی کشورهای ناتو برای ارتش اوکراین و اعمال تحریم های گسترده اقتصادی علیه کرملین، عنصر زمان به ضرر مسکو عمل خواهد کرد.

آخرین وضعیت بندر ماریوپل

پاکسازی و تصرف بندر راهبردی ماریوپل در جنوب شرق اوکراین می‌تواند بزرگترین دستاورد میدانی ارتش روسیه در ماه نخست جنگ محسوب شود؛ تصرف این شهر موجب پایان موفقیت آمیز عملیات در جبهه جنوبی و آزادسازی حجم گسترده ای از قوای ارتش روسیه برای تغییر جهت پیشروی به سوی پایتخت خواهد شد.

خلاصه‌ای از عملکرد ۱ ماهه ارتش روسیه در اوکراین/ آخرین وضعیت بندر تحت محاصره ماریوپل +نقشه و تصاویر

همچنین تصرف بندر ماریوپل به معنای قطع ارتباط کامل اوکراین با دریای آزوف خواهد بود و پس از این، خاک اوکراین تنها از کرانه جنوب غربی و بندر اودسا به دریای سیاه راه خواهد داشت.

همچنین حضور گردان نیروهای نئونازی آزوف در بندر ماریوپل نیز از عوامل اصلی مطرح شده توسط مقامات روسی برای درگیری با اوکراین محسوب می‌شد و سقوط شهری که مدافعین اصلی آن نیروهای گردان آزوف هستند اهمیت نمادینی برای ارتش روسیه خواهد داشت.

خلاصه‌ای از عملکرد ۱ ماهه ارتش روسیه در اوکراین/ آخرین وضعیت بندر تحت محاصره ماریوپل +نقشه و تصاویر

۳.۷ میلیون پناهنده تا به حال اوکراین را ترک کرده‌اند

بر اساس اطلاعات آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، حدود ۳.۷ میلیون پناهجو تاکنون اوکراین را ترک کرده اند.

نابودی یک پایگاه نیروهای خارجی در اوکراین با استفاده از سامانه موشکی "اسکندر"

وزارت دفاع روسیه امروز، جمعه ، با انتشار تصاویری از این عملیات، یادآور شد که نیروهای مسلح این کشور در جریان حمله با سلاح‌های دقیق به زیرساختارهای نظامی نیروهای مسلح اوکراین، با استفاده از سامانه موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی "اسکندر"، یک پایگاه آموزش مزدوران خارجی در خاک اوکراین را هدف قرار داده و منهدم کردند.

نظامیان آمریکایی حضور خود در اوکراین را تأیید کردند

گروهی از سربازان آمریکایی تایید کردند که به عنوان بخشی از نیروهای مسلح این کشور در خاک اوکراین حضور دارند.

مزدوران آمریکایی ویدئویی را از خود منتشر کردند که حضور آنها در جبهه جنگ اوکراین در اطراف کی‌یف را نشان میدهد. در این ویدئو آن‌ها درباره اتفاقاتی که جلوی دوربین رخ می‌دهد به زبان مادری‌شان گفتگو می‌کنند.

تصویر ماهواره‌ای از کشتی روسی

تصویر ماهواره ای جدید از کشتی روسی که در بندرگاه شهر اشغال شده بردیانسک هدف موشک بالستیک اوکراینی ها قرار گرفته و می سوزد.

خلاصه‌ای از عملکرد یک‌ماهه ارتش روسیه در اوکراین/ آخرین وضعیت بندر تحت محاصره ماریوپل/ حضور نظامیان آمریکایی در کی‌یف!+ نقشه و تصاویر

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • نیما IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    روسیه فقط باید یک بمب اتم رویی کیف بیندازد آن وقت پیروز ایش حتمیواست
    • تحلیگر ارشد نظامی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      12 6
      جناب تحیلگر دقت کن.یک ارتش فقط با یک سناریو وارد جنگ نمی شود .با توجه به تجربه در جنگ سوریه باید ببینیم که این جنگ در دو جبهه تبلیعات و نبرد واقعی هست......احتمالا جنگ پهبادی و حملات موشکی بیشتر خواهد شد .ارتباط اوکراین با دریاه سیاه قطع خواهد شد. ......و روسیه دیگر علاقعه به پیشروی به خاک اکراین را نخواهد داشت .هذینه این جنگ بر روی دوش غرب هم خواهد بود.انقدر جنگ ادامه خواهد داشت تا روسیه و غرب بر سر اتش بس و تحریم روسیه با روسیه مذاکره خواهند کرد
    • کارشناس IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      29 14
      دلش میخواد ولی توانش را ندارد
    • امیر IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      25 0
      به همین خاطر هیچ کشوری نبايد بمب اتم داشته باشد
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      10 2
      دوست عزیز یادآوری می کنم که تنها آمریکا دوبار در سال ۱۹۴۵ از بمب اتمی استفاده کرده و باز یادآوری می کنم از همان زمان هم آمریکا هزار جور آسمون و ریسمون می کنه که اگر بمب اتمی نمی زدم جنگ جهانی تمام نمی شد اما همواره این عمل محکوم می کنند . حالا شما دوست عزیز روسیه به چه عنوان بمب هسته ای بزند. کافی است کمی تحلیل کنید چنانچه این اتفاق بیفتد برای کشورهایی که دنبال انرژی هسته ای هستند قطعا مشکلات بیشتری پیش خواهد اما و باز به نفع همان غربی خواهد شد که فکر می کنید زاینده این بازی است
    • TR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      33 4
      فقط تروریست ها چنین زهنیت دارند اگه کشور خودتو با بمب اتم بزنند خوشت میاد
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      12 0
      الان اسم خودتو گذاشتي تحليل گر ارشد؟ به همين راحتي " اينقدر جنگ ادامه خواهد داشت..."؟!!!
    • DE ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      27 5
      زدن بمب اتم رذالت و جنایت و کثافت و حماقت و سبعیتی در حد اعداد نجومی میخواهد که تنها ملیتی که میتوانست چنین جانیانی را تحویل دهد گاوچرانهای مست ویسکی بودند.روسیه ایکه گردتان تا دندان مسلحش را در اوکراین 50 نفر تظاهر کننده جلویش ایستاده و سربازان روسی با آنها بحث میکنند و فقط در لحظات خطرناک به تیر هوایی اکتفا میکنند در صورتیک فقط یک نازنجک همه 50 نفر را تکه تکه میکند , هنوز خیلی جنایت و سبعیت و زذالت باید از یانکی ها بیاموزند تا از تهدید بمب اتم به عمل آن برسد. و اروپا و آمریکا چون خوب میدانند هنوز کسی در روسیه به رذالت خودشون پیدا نمیشه لذا با خیال راحت هرچه ترورسیت داعش و النصره و فاشیست بوده را روانه اوکراین کردند. روسیه در جنگ با یکی از استانها خود است و دستش بسته است نه با امریکای جنایتکار که آنوقت آن روی تلخ روسها را خواهید شناخت.
    • ساسان IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      8 3
      پان های تجزیه طلب که ژست ضدجنگ میگیرند و صفحه های مجازی رو پمپاژ ضد پوتین و ضد روس میکنند و روسیه رو طوری تقبیح میکنند که افکار عمومی ایران با نوای به ظاهر انسان‌دوستانه شان همراه شود به نتیجه مطلوب رسیده اند .... الهام علیفشان سرمست از ناکامی پوتین عزم زنگه زور کرده است
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      7 5
      تو که از پوتین پست تر هستی ؟
    • TR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      9 58
      اخه شما که عرضه جنگ کردن ندارید رسما شدید سگ روسیه شما رو از بردگی عرب ها همین تورک ها نجات دادن
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      1 1
      آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • رضا IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      5 13
      سلام بر نوکر جنایتکار پوتین
  • حمید IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    فعلا که گردان آزوف در ماریوپل با وجود محاصره ،ارتش پوشالی روسیه رو سرویس کرده
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      پوشالی اون دلقک معتاد یهودی است که با طناب پوسیده آمریکا و غرب مردم و کشورش رو به این چاه انداخت
    • فرید IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      26 19
      گردان های ازوف یک کپی فیک و خروس نشان از گردان های وافن اس اس رایش سوم هستن، اگر تفکر نازیستی و نژاد پرستی کاری از پیش میبرد همون وافن اس اس ها که اصل جنس بودن به نتیجه میرسیدن! تکلیف این یک مشت دلقک و کاریکاتور خروس نشان که دیگه معلومه
    • TR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      47 28
      روابط روسیه با اسرائیل که به مراتب نزدیک تره تا اوکراین درضمن همین روسیه هست اجازه می دهد تا اسرائیل به نیروهای ایرانی در سوریه حمله کنه
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      11 5
      دمت گرم حقیقت بهترین سخن است
    • پاسخ به فرید ES ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      26 5
      اصل جنس که ارتش پوشالی روسیه بود مثل چی تو گل گیر کرده توده ای ها و طرفدارای کمونیست ها حالا حالاها باید قرص فشار و اعصاب بخورن
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      6 7
      نمی دانم اصلاح طلبان چی میگند گردان‌های آزوف ارتش روسیهرا می کشند وخودشان درخواست پایان جنگ از مجمع عمومی دارند دلاوران چچنی قدیرف حالا در ماریو پل هستند
  • ث IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    11 34
    وقتی هیچ ماهواره جاسوسی ایرانی الان اوکراین زیر نظر نداره وقتی سفارت خونه و سازمانهای اطلاعاتی حمله روسیه و بحران برای اتباع ایران رو نمی تونن پیش بینی کنن پس نمی تونیم عملکرد هیچ کدوم از طرفین به درستی برسی کنیم
  • DE ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    مشرق نیوز: نگاه آماری به جنایات ضدبشری عربستان // متاسفانه جاسوسان و منافقین و وطنفروشان غربگدا ماموریت دارند اخبار جنایات غربی ها در کشورهای اسلامی و خونریزی در یمن و فلسطین و دهها جای دیگر و خصوصا تحریمهای سبعانه و ظالمانه علیه ایران و ملت شریف ما را به محاق و سایه ببرند و تا حدی موفق بوده اند . رژیم سفاک ابو اره و دیکتاتوری اعراب جاهلیت 81 نفر را گردن زد اگر روسیه این کار را با چشم آبی ها کرده بود و با شمشیر گردن 81 جوان اوکراینی را میزد الان غربگداهای نامسلمان حمام خون از اشک و آه وناله وزاری و شمع و دود شب شعر و من هم یک اوکراینی هستم....راه انداخته بودند. در سایه انحراف اخبار و تمرکز مصنوعی روی جنگ اوکرایین توسط سرسپردگان و جاسویان غربگدا و نوکر طویله گاوهای شیرده آماده شنیدن جراحی های بزرگ و جنایتهای دیگری از مثلت عبری عربی غریب باشید. هر وقت دنیا را شلوغ میکنند و تاکید دارند همه روی نقطه ای تمرکز کنند جنایتهای دیگری را در سر دارند . مانند تاسیس رژیم آپارتاید در شلوغی جنگ جهانی دوم . گذاشتن تخم نامشروع صعهیون در کردستان که فعلا هوا شد ولی تمام نشد. زیرا بارزانی صهیونیست خود با دیگر صهیونی ها راس کار هستند.
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      8 3
      داری با آسمون و ریسمان کردن جنایات پوتین را مخفی می کنی .
    • DE ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      61 0
      دیگران از توی منگول باهوش تر بودند با ننوشتن کامنت از کنارش رد شدند رفتند ولی تو مخ پنچر با نوشتن این کامنت مشخص کروی دقیقا من زدم توی خال. خب غربگدای بدبخت یه ذره سیاست یاد بگیر .ذرتی ذُرَت پرت نکن آبروی خودت را ببر ی. تو مدافع قاتلین وحشی شهید سلیمانی و دانشمندان و ملت ما هستی . تو وامثال تو در جنایات رژیم آپارتاید و رژزم تروریستی گاوچرانها شریکی به ۴۳ سال است امریکا عموسامت و ناتوی صهیونیستی ما را تحریم کرده چرا اذهان را منحرف میکنی به اوکراین. فقط ذرت و پرت میکنید کیک و قهوه را گذاشتید کنار مانیتور بنگ بنگ راه انداختین.چرا لشکر پغر و پشکل غربگداها نمیرن با روس به کمک اوکراین بجنگن؟؟ ترسوهای مفنگی منقلی. امریکای درحال افول با یه مشت سوسول و فوفول میخان دنیا را اداره کنمد .تمبان خودتان با دو دوسته بچسبید که دارن از پاتون درمیارن. همه جا براتون افغانستان خواهد شد . ایران ۴۳ سال پیش افغانستان اخیرا
  • مسعود IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    13 4
    در شروع جنگ سوریه از این مدل تحلیل ها زیاد بود .صبر باشید
  • FR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    36 57
    ارتشی به ظاهر فوق پیشرفته و دارای بیشترین موشک های نقطه زن در دنیا چطور ذلیلانه تفکرات دیوانه وار و خبیثانه پوتین را شکل می دهد. اما در عمل دست خدا همراه مدافعان است. ارتش روسیه با اون بوق و کرونای توخالی چطور در مقابل ارتش اوکراین زانو زده تجهیزات و قوای آن در حال نابودی است. بله پوتین پرستان بدانند نمی شود جهت مخالفت با امریکا تجاوز هولناک ارتش سرخ را تایید کرد. هر تجاوزی محکوم است. دیکتاتوری پوتین باعث این تجاوز شده است. اقتصاد روسیه فروخواهد پاشید. اوکراین قویتر از هر روز خواهد بود. در اینجا امریکای پلید به اهداف خود خواهد رسید. البته پلیدتر از امریکا پوتین خبیث و کهنه کمونیست دیوانه است.
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      58 10
      دست خدا همراه منافعشان هست؟ بنده خدا خداوند با حق هست نه با باطل با باطل!
    • DE ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      37 7
      ساواک شاه خائن ایران را موساد دست آموزی میکرد و تعلیم میداد برای همین هم ته مانده ساواکی های فراری با منافقین و ضد انقلاب و غربگدایان و اراذل و اوباش سیا ۳۰ کراواتی اکنون شبانه روز از کودتای نارنجی جورج سوروس در اوکراین و دلقک صهیونیست دفاع میکنند و مانند زمان شاه خائن با زدن تهمت توده ای که ساواک به انقلابیون میزد همان روش را در پیش گرفته اند این خفاشان کور اینقدر عقب افتاده اند که نمیدانند آنروز که شاه خائن با کل ساواک و موساد و سیا کل ایران را تحت کنترل داشت نتوانست غلطی بکند که اکنون یک مشت فراری پناهنده دربه در نوکر بخواهند با لجن پراکنی حزب توده وطنفروش و نوکر شوروی را در اذهان زنده کنند. جنایت های امریکا و صهیونیست در تاریخ بشریت تکرار نشده است و اینقدر هولناک و بزرگ است که با چارتا تهمت توده ای ننگ شما سرپوش گذاشته نمیشود. اف برشما وطنفروشان ذلیل ذلیلسکی.
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      27 9
      از کی تاحالادست خدا با نژاد پرستان شده که دانشجوهای خارجیرو ازقطارو اتو بوس بیرون میندازند.
    • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      14 3
      شما دیگه از دست خدا حرف نزن لطفا خخخخخخخخ
  • K IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    اوکراینیها با رهبری جناب زلینسکی درس مقاومت به اوباش کمونیست و هرزه های روس دادند
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      6 14
      با برچم نئونازی ها و تیپ گولانی اسرائیل را فراموش کردی
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    33 6
    تو این سالها مفت خوردن و خوابیدن تو سوریه هم لم میدادن و نیروهای ایرانی و لبنانی می جنگیدن کسی با ودکا رزمنده نمیشه رفیق
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      3 23
      از اول هم قرار نبود در میدان سوریه جهاد کنند فقط پشتیبانی هوایی روسیه و حضور اسمی آنها را می خواستیم همین.
    • امیر FR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      10 0
      کاملا صحیح گفتی.الان هم کمونیست ها و پوتینیست ها میان توجیه میکنن.واقعا این حجم از وطن فروشی و روسوفیلی در تاریخ ایران بی نظریه.حتی برای حمایت از پوتینشون در مواقعی سلحشوری رزمندگان ما تور سوریه رو هم زیر سوال میبرن.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    10 18
    یکی از عوامل طولانی شدن جنگ اکراین، قرار دادن مردم به عنوان سپر انسانی برای جلوگیری از پیشرفت ارتش روسیه است، این کار غیر انسانی با دستور مستقیم آمریکا، اسرائیل و کشورهای غربی انجام می شه، اگر روسیه مثل آمریکا بدونه ملاحظه مردم عادی را هم بکشن اوضاع بدتر خواهد شد، بایست روسیه به صورت برق آسا کار را تمام می کرد، چیزی که آمریکایی دنبالش بودن ولی اتفاق نیفتاد، شاید جنگ طولانی مدت در ظاهر برای روسیه بد باشه اما در واقع برای غربی ها سخت تر خواهد بود، زیرا جنگ معمولا در بلند مدت تخریبش بیشتر یعنی غربی ها باید هزینه دو چندانی برای این جنگ بکنن، هم پول سلاح بدن و هم خرجی مردم اکراین را.
    • هیچکس IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      7 2
      همین اسرای روسی رو هم ببرن انبار مهماتشون نگهداری بکنن تا انبار مهماتشونم در امان باشه
  • نیما IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    8 38
    به زودی تمام تجهیزات اوکراین تمام می شود روسیه در یک حمله فوق سریع دولت نونازی اوکراین را ساقط می کند و نیازی به استفاده از بمب اتم نیست در واقع بمب اتم برای نزدن است و من به خاطر نظر قبلیم عذر خواهی می کنم
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      10 3
      سوئد دیشب 5 هزار سلاح ضد زره داد هنوز تا تموم بشه تجهیزات زرهی روسیه خاکستر شده ترکیه هم قرارداد فروش پهپ/اد بیقدار بسته ارسال کنه
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      4 22
      ۱۵:۲۳ نمیا خان بازم که روی اوردی به شر و ور گفتن!!!!!
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 15
    بابا اوکراین که ارتش ندارد مقاومت مردمی هم که ندارد پس همین چند روز هم که دوام آورده بخاطر منفجر کردن پل ها و سدهاست وگرنه الان روسیه از کیف رد شده به رومانی رسیده بودند
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      24 2
      اين ژنرال هاي كشته شده يحتمل روي پل بوده اند.
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      9 2
      خوبا پیشرفت کردی از سه روز رسیدی به چند روز . شما چرا یر هر خبر مربوط به اوکراین این نظر کلیشه ای و تکراریت رو می ن یسی؟ مگر کار فرما به شما پول نمی دهد؟ یک کمی خلاقیت داشته باش
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    3 8
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      5 5
      بزودی در روسیه انقلاب مخملی اتفاق می افتاد و پوتین بر کنار می شود .
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    3 3
    روسیه طرح اولش تسلیم سیاسی کیف است طرح دومش تصرف نظامی کیف در صورت شکست دو طرح اول و دوم طرح سومش اشغال همین 5 استان 1- کیف 2- سومی 3-خارکیف 4- ماریوپول 5- خرسون و در نهایت میکولایف و جدا نمودن آن بمانند دونتسک و لوهانسک برای مدت 10 سال و دمیدن آتش ملی گرایی روسی در روس زبان های خاک اوکراین و ایجاد اوکراین شرقی و نابودی اوکراین از صفحه جغرافیا می باشد زمان هم به نفع غرب پیش نمی رود البته اوکراین غربی را هم راحت نخواهد گذاشت و این منطقه هم بمانند یا بصورت فدراسیون باعث رنج اوکراینی ها خواهد شد مثل عراق و کردها و یا بصورت کره شمالی و جنوبی جدا از هم زندگی خواهند کرد
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 8
    ولی قابل توجه است روسیه نمی خواهد مثل چچن و تصرف گروزنی بمباران فرشی و تخریب گسترده اماکن ونظامیان را داشته باشد و مزدوران داعش از مردم اوکراین به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند بیشتر کشته ها تبعه سایر کشورها هستند
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    3 41
    روسیه در 20 کیلومتری کیف دنبال وادار نمودن رهبران اوکراین به تسلیم سیاسی است وگرنه 2 ساعت موشکباران با موشک های گراد از نظر نظامی باعث سقوط هر شهری می شود
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 3
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    46 5
    هیچکس نمیتونه ما آذری ها رو از تمدن بزرگ آریایی بیرون کنه و بچسبونه به چشم بادامی های قرقیز و ازبک_________تمدن ترکیه پهباد مونتاژی ساخته است ولی تمدن آریایی سوخو و اف۲۲ و اف۳۵ و تورنادو ساخته در ورای زمین ایستگاه فضایی ساخته و .....___ تمدن ترکیه و قرقیز و ازبک درمقابل تمدن آریایی یعنی فارس و آذری و آلمانی و روس و امریکا و هند و فرانسه و ...
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 65
      آذری ها و ایرانی ها کجا شباهت به انکلیسی ها و روسهای مو بور دارند شما هم دارید همان حرف های فراماسون بین الملل را بلغور می کنید
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    7 0
    روسیه از نظر اطلاعاتی هم ضعیفه نمیتونه محموله های ارسالی غرب را کشف ونابود کنه دو روز پیش بخش مهمی از سیستم کارسوخا چهار به دست اوکراین افتاد وروسیه نتوانست نابودش کنه ونگزارد اطلاعات این سیستم مهم به دست طرف غربی بیفتد واز قرار میخواهد به امریکا ارسال شود
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    6 0
    این جنگ ثابت کرد روسیه هم مثل امریکا تبلیغاتش بیشتر از قدرتشه
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    10 0
    صدام هم ازین فکرها میکرد میخواست ایران رو سریع اشغال کنه بعد از چند ماه به غلط کردن افتاده بود و برای مذاکره و آتش بس التماس میکرد پوتین هم همینجور شد گنده تر از روسیه که شوروی بود در مقابله با افغانستان ناکام ماند اوکراین پیش کش
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    2 5
    این جنگ برای ما نعمت است هم امریکای پلید مجبوره در ضعیف ترین حالت با توجه به قیمت نفت با ما مذاکره کنه هم روسیه میفهمه زمانی که رای به تایید قطعنامه ها علیه ما در شورای امنیت داد دیگه نباید همراه آمریکا در تحریم علیه دیگران باشه و خودش هم مجبور میشه اگر برجام به ثمر برسه یکی شاهراه تنفسش ایران باشه و کلی میتونیم حداقل خرید و ساخت چند سلاح مانند هواپیما و بالگرد در داخل ایران ازش بدست بیاوریم
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      4 43
      چرا اینقدر گمراه شدید ؟ یا گمراه بودید ما نمی دانستیم ؟ چرا بی دینی را ترویج میکنید ؟ آیا از خدا نمی ترسید ؟ دشمنی با غرب شما را به این روز سیاه انداخته ؟؟ آیا خودتان را در آینه نگاه کردید ؟ چرا بی رحمی و سنگدلی و شقاوت را ترویج می کنید ؟؟؟
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      5 2
      به 2017 خیلی احساساتی شدی ! قدری از این اشک و احساس خودت را برای کودکان و مظلومینی خرج کن که توسط آمریکا و غرب مورد حمایت تو در اقصی نقاط جهان به خاک و خون کشیده شده و سلاخی می شوند جنایت در همه ابعادش بد است این ادبیات جو گیرانه و ترس از خدا را که توصیه می کنی برای کودکان معصوم افغانی و ... هم مصداق دارد
  • DE ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    6 0
    ای کاش یک آدم باسواد پیدا میشد و حساب میکرد وقتی مثلا ۵ دلار قیمت نفت بالا میره چند میلیارد دلار روزانه کشورهای نفتی ضرر میکنند و کشورهای اروپایی و امریکا ....منفعت براشون داره .برا همین گاوهای شیرده و سران مرتجع عربی گوگولی و بو...لی امپریالیست امرزکا و غرب وحشی هستند تا قیمت ها را به نفع ارباب شکسته و مفت فروشی کنند. الان جنگ سختی در دولت های اروپایی درگرفته بین خودشون که چطور میتونند انرژی خودشون را تامین کنند. یادتون میاد چطور از هم ماسک دزدی و واکسن دزدی میکردند. الان هم دارند به همون طرف میرن . اتحاد دزدها تا وقتی اتحاد است که اموال دزدی گیر همشون بیاد و گرنه مانند گراز وحشی به جون هم می افتند .همین اروپای ظاهرا آرام قرون وسطایی بعد از چند قرن کشت و کشتار میلیونی از همدیگر فعلا موقتا جنگ را کنار گذاشته اند و هنوز بسیاری از کشورها قطعنامه و یا قرارد داد صلح امضاء نکرده اند‌ چون بحث هزاران میلیارد خسارت مطرح است. وقتی آلمانها دو جنگ جهانی را شروع کردند و به کشورهای همسایه حمله کردند و هزاران میلیارد خسارت زدند آیا جایی کسی خوانده که آلمان خسارت جنگی داده باشه؟؟ البته امریکا تا قوزک پا سر اروپا کلاه گذاشت و خودش را کدخدا و قاضی جا زد و داد زد ساکت از امروز پاچه همدیگه رو دیگه نگیرید بدون اجازه من ‌...و دنیای غرب فعلا دست از جنگ علیه خود کشیده است. مگر روسیه در اروپا نیست؟ چرا امریکا که بیش از ۸۰۰۰ کیلومتریست را ارباب خود میدانند ولی چند قرنه روسیه همجوار خود را دشمن میدانند.چون معادن غنی آن که هیتلر سعی کرد بدست بیاورد را هنوز بدست نیاورده اند . واین جنگ نشان داد که روسیه ماهانه به اروپا چند ده میلیارد تخفیف نفت و گاز میداده وگرنه اقتصاد اروپا در هم شکسته شده بود. روسیه هم باید دست از خیانت خام فروشی‌ بردارد و در کشورش تولید کار بیشتری کند تا جایگاه اصلی خود در اروپا را باز گیرد. حالا ارزش یک دلقک وابسته خائن در اوکرایین برای غرب را بیشتر متوجه میشیم.چون میگویند راه تکه تکه کردن روسیه از اوکراین میگذرد.
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      1 0
      من اقتصاددان نیستم اما گرانی مردم فرانسه و انگلیس را به خیابانها کشاند البته برای اروپا گرانی بیشتره وچون ایران تحریمه کمتر اثر داره چون ما با روسیه و چین روابط اقتصادی داریم . البته میگم چنگهای جهانی اول و دوم هیچکدام به نیت جهانی نبود من شک ندارم جهان بسوی جنگ خانمانسوزی پیش می‌ره چون دوطرفه نمی فهمند یک بی احتیاطی چهامی‌کنه پس ایران باید برای بدترین شرایط آماده باشه ، بازهم میگم سلاحهای روسیه نفت و گاز و گندم وروبل هستند وایران باید معادل سه سال گندم بخره اگر من رییس جمهور بودم حتما ازاین پولهای زیاد استفاده میکردم اگرهم قحطی نشد گرانی که میشه پس میفروشه وسود زیادی می‌کنه
  • CA ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    13 66
    تجهیزات روسی اونقدر بد و ضعیف عمل کردند که هند رسما اعلام کرده که در خرید تجهیزات هوایی و بالگردها با روسیه ممکنه تجدید نظر کنه اونوقت تو داخل یک عده جوگیر شده بودند و بنجلهای روسی می‌خواستند با التماس از روسها بخرند
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      6 5
      نه پاتریوت امریکایی خوب در برابر پهبادهای یمنی ابکش شده اند از این رو هند خوب است برود پاتریوت بخرد
    • DE ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      27 0
      البته قابل درک هست که در کانادای ترودو به حدی شستشوی مغزی میدن که انسانهای در حد شعور نه چندان بالا باور می‌کنند و به جمع عوام فریب خورده می‌پیوندند.
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 33
      درسته این اخبار کاملا صحیح . به سایت های هندی سر بزنید این و دقیقا مشاور وزیر دفاع هند گفت . متن دقیق اینه : به دلیل تحریم های شدید غرب علیه روسیه و ضعف سیستم های پدافندی و موشکی و همینطور جنگنده های هند ،‌ احتمال دارد در خرید تسلیحات روسی دقت زیادی به خرج دهیم ، شرکای غربی ما از جمله آمریکا اعلام کردن کاملا می توانند نیاز تسلیحاتی مارا بر طرف کنند و نسبت به خرید تسلیحات روس هشدار شدیدی داده اند . یک جورایی این جنگ باعث شد تا آمریکا روسیه را هم کنار بزنه و خودش سلاح هاش رو بفروشه . اندونزی ، هند ، چین و .... از بزرگترین خریداران سلاح روس هستند .
  • سلام IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    43 15
    زنده باد پوتین
  • حسین IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    3 0
    چقدر تحلیل گر سیاسی اینجا هست.
  • ماحسون IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    33 2
    حقیقتا با گرفتنداین بندر بزرگ‌، عملا زلنسکی رو‌ تمام شده بدانید،الان جنگ غرب وروسیه هستش،روسیه زیاد میلی برای گرفتن پایتخت هنوز نداره، این اعمال تحریم ها که زود ایجاد شد آمریدکا رو مجبور به همان سادگی که تحریم کرد شروع به لغو کردنش،هرچه جنگ فرسایشی بشه اوضاع اروپا عین خاورمیانه میشه واروپا به هیچ وجه نمیزاره این اتفاق بیافته
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    14 62
    زنده باد جوانان قهرمان امریکایی پوزه کثیف روسها و نوچه های الدنگشون رو به خاک بمالید
    • DE ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      9 8
      جوگیر نشو فشارت میره بالا اون فیلم هم توی استودیوی هالیوود تهیه شده حالا اگه خیلی غیرت داری برو واسه زلنسکی کشته شو که اسمت کنار سنگ قبر زلنسکی نوشته بشه و پنجاه یا شصت سال دیگه مردم بیان و روی قبرت لعنت کنن چون واقعیت‌ها تا اونموقع روشن میشه.
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      19 2
      عقلت در همین حده. نمیدونی کل جنایات دنیا زیرسر شیطان بزرگه
    • DE ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      36 1
      وای کار ابر قدرت روس تمامه چون لشکر پغر و پشکل غربگداها که شبانه روز با کیک و قهوه نشستند پشت مانیتور دینگ دینگ بنگ بنگ راه انداختنی میخوان برن اوکران کمک داعش و النصره و سایر‌ تروریستها بجنگند. ولی به محض رسیدن غربگداها لشکر اوکراین شکست میخوره چون همه سربازهاش با دیدن غربگداهای سوسول و فوفول از خنده رگ آئورتشون پاره میشه میمیرن.
  • الف IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    16 0
    زنده باد اکراین
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 0
    ملت ایران را پیام آور صلح و دوستی و برادری برای همه ملت ها است.نگاه ملت ایران، نگاه نوروز و نگاه امام عصر(ع) یک نگاه جهانی است. ما همه خوبی ها را همیشه برای همگان خواسته ایم. انقلاب شد که آرزوهای تاریخی ملت ایران، فرصت گسترش در سطح جهان را پیدا کند و صلح، رفاه، آزادی، عشق، محبت، کرامت و عزت برای همه انسان ها باشد. همه مخلوق خدا هستند و باید از همه امکانات بهره ببرند.
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    3 0
    ملت ایران از قدیم الایام در شرافت و انسانیت و انسان دوستی و مروت و جوانمردی سرامد روزگار بوده آند . به همین دلیل است که موضع رسمی جمهوری اسلامی .ضدیت با جنگ است . ما نیز به پیروی از این موضع برحق مخالفت خود را با پوتین جنایتکار اعلام می کنیم.
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 1
      بس کنید نازیهای اوکراینی فقط ۱۵۰۰۰ بچه کشتند درضمن آوردن دشمن روسیه یعنی به خطر انداختن روسیه و جهان چون این جنگ آذربایجان و ارمنستان نیست جنگی است که دنیا را درگیر خود کرده است ،دیگه نسوز کجا بودی وقتی آمریکا مراسم عروسی را بمباران میکرد ؟ ۵۰۰۰۰۰هزار بچه مردند در نفت در برابر غذا درعراق ! یک میلیون کشته درعراق ! این جنگ فعلا ۱۰۰۰۰کشته داده ! ماهواره‌های فارسی زبان میبینی واز آنها تحریک میشی ! ۸ سال است یمن درآتش آمریکا میسوزد! چرا اینقدر ساده ای ؟! ما مخالف جنگیم اما هرجنگی نه فقط روسیه ! آمریکا اجازه میدهد روسیه بمب اتم در ونزوئلا یاکوبا مستقرکند ؟ همین هفته گذشته اسراییل به ایران حمله پهپادی کرد ! در سوریه با داعش ۵۰۰۰۰۰هزار انسان کشته شدند داعشی که خانم کلینتون گفت ساخته ماست ! چرا برای اثبات حرفت ازسخن حقی استفاده میکنید اماحاضرنیستی همه أمریکا را ذکرکنی ؟!
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    4 0
    واقعیت رومیگم، کوردها یعنی مادها اولین قومی بودن که ساکن ایران الان شدن،چرا میگن زبان کوردی،فارسی پهلوی،اروپائی،وهندی هستش،اگر به ناسنامه ی یا تاریخ ایران باستان برگردیم خط میخی ئیلامی این اولین خط ایران باستان وجهان بود،لهجه ی ما مثل کلمات هندی آخرش از ئه ئگی استفاده میشه ولی خیلی خیلی زبان شیرین و دلنسینی هستش کوردی،اروپائی چون چندین کلمه از ما در زبان انگلیسی هستش مثال بللووز یعنی شعله آتش ،گللووپ یعنی لامپ لاتین هم هستش،زبان فارسی پهلوی هیچ فارس زبانی توانایی خواندنش نداره هیچ کس نه معنی نه خواندن ولی برای ما کوردها عین آسان هستش،نتیجه میگیریم قوم کورد و قوم فارس که تشکیل دهنده ی ایران قدرتمند هستش مثل پسر عموی خود هستن از لحاظ ریشه،ولی از لحاظ نظام مثل یک زنجیر بسیار محکم بهم چسبیدیم،هیچ وقت نگید رقص کوردی این توهین هستش،بلکه اسمش هه لپرکه هستش به معنای بلند شو وآماده ی نبرد باش، سه رچوپی یعنی فرمانده ،بئن چوپی یعنی انتهای نیروی نظامی واو هم رهبری میکنه، زیادش نکنم زنده باد نظام و وطنم ایران عزیز تا ابد عزیز بمانی خلیج فارس
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    26 42
    با تائید حضور نظامیان ارتش آمریکا در نبرد کیف از سوی آنها، مطمئن باشید ارتش سرخ واکنش سختی نشان خواهد داد. ارتش سرخ روسیه و بلاروس برای جلوگیری از ورود تسلیحات ناتو باید غرب اوکراین را اشغال کند.
    • US ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      2 9
      ۲۱:۴۳ روسیه واون ارباب پوتینت هیچ غلطی نمیتونه بکنه هم از نظر نظامی وهم از نظر اقتصادی متلاشی شده.
    • زنده باد اوکراین US ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 0
      31 مین روز حمله و روسيه از حالت تهاجمی به حالت دفاعی داره تغییر موضع میده. در واقع داره همین هایی که گرفته رو محافظت میکنه. سیل تجهيزات و داوطلبین و کمک های مالی هم برای اوکراین تو راه هستش. روسیه چی داره؟!! فقط موشک باران و بمب باران کور. به امید اینکه مردم اوکراین از تلفات و خسارات خسته بشن و تسلیم بشن. ولی پوتین احمق نمی‌فهمه هرچی بیشتر بکشه و خراب کنه، نفرت مردم اوکراين بیشتر میشه. واقعا راست گفته اند عاقبت خیری مهمه. پوتین عاقبت به خیر نشد. پوتين در هر حالی این جنگ رو باخته.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    اوکراین روزانه ۵ هزار موشک دریافت می‌کنه این یک و دوما سرویس های اطلاعاتی غربی تمام زمان های حمله روسیه به اوکراین را میگن .‌‌برا همینه . من اخبار دنبال می کردم روسیه دو سه تا شهر هایی که گرفته بود را از دست داده و از ۳ هفته پیش تاحلا هم هیچ جایی رو نتونسته بگیره . ارتش اوکراین الان بیش از زمانی قبل حمله تانک داره . نیرو های روس سیستم ها و تانک هارا بی آنکه منهدم کنن رها می کنند و باعث میشه دست اوکراینی ها بیوفته . تحریم ها هم باعث سقوط شدید اقتصاد روسیه شده . روسیه تا حالا انواع اقسام بمب های ممنوعه را به کار برده مثل بمب‌خلا ( خوشه ای ) ، فسفر سفید و .... از سلاح شیمیایی بعید می‌دونم استفاده کنه چون همانطور که بایدن گفت آمریکا پاسخ میده ‌. ولی جنگ نقاب از صورت روسیه برداشت . من فکر میکردم یک ابر قدرته حالا میبینم اگر سلاح هسته‌ای و نفت و گاز نداشت هیچی نبود . جالبی اینه این ترامپ احمق هم دائما از شریک جنایتکارش پوتین دفاع می‌کنه . مشخصه منتظر اینه تا ۲۰۲۴ دوباره با حمایت پوتین رئیس جمهور شه و این دفعه آمریکا را وارد جنگ با ناتو کنه .
    • DE ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      38 3
      بابا تو دیگه کی هستی رادیو رژیم صهیونیست ودویچه وله و بی بی سی و بی بی چل و بی بی خل و حتی صدای امریکا و اخبار اروپا این چرت و پرت های تورا نمیگه .آخه منگول بیسواد همین گوشی که دست تو مفتضح هست بهترش دست همه هست .آخه نسناس چقدر تو احمقی فکر میکنی دیگران گوشی دستشون نیست !!؟؟ غربگدای عقب مانده .یک مشت لجن بی آبرو یادشان رفت ملتهای مسلمان در اوج کرونا چه حماسه های بینظیر تاریخی دهها میلیونی برای تشییع پیکر مطهر سردار تاریخ ایران و همرزمش کردند و تا خون قاتلان او و همزمزش را نریزند دست بردار نیستند .بعد یک مشت جاسوس ساواکی منافق و بهایی و صهیونیست دارن از جنایانت امریکا و ناتوی صهیونیستی دفاع میکنند.
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    3 43
    جو گیر نشو فعلا انگل تو ونوچه های آمریکایی هستی زر زیادی هم نزن فعلا که روسیه داره آروم آروم اوکراین رو می بلعه .
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      2 54
      ۲۲:۳۳ عزیزم روسیه وارتش پوشالیش تو باتلاق اکران دارن ناپدید میشن انوقت تو میگی داره اکراین را میبلعه چقدر رومانتیک.خخخخخخ.خدا شفات بده همین که از هیچی خبر نداری خوشبحال همین تو که دنیا هم اب ببره نمیفهمی
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    5 2
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 25
    مرگ بر فاشیست ..جربان انحرافي و فاشیستی ایرانشهری ها
  • مرگ بر پوتین NL ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    3 16
    روسیه فقط داره درجا میزنه. من قول میدم اگر این جنگ ادامه پیدا کنه و روسیه از سلاح اتمی استفاده نکنه. تا یک سال دیگه هم روسیه نمیتونه کیف رو تسخیر کنه. دومین ارتش دنیا رسما تو باتلاق گیر کرده. خدا وکیلی تو کله پوتين مغز هم هست؟!؟؟
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 3
    به نظر من خیلی زشت بعد از 1400 هنوز ما اذری و ترک و ارایی و این مزخرفات را بکار ببریم شیعه امیر مومنان علیه السلام هر کجای دنیا باشد محترم و ما باید از او دفاع بکنیم
  • حامد IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    35 2
    در جنگ اوکراین؛ روسیه به ازای از دست دادن هر عدد از ادوات نظامی ( هواپیما؛ تانک....) تقریباً بین ۷ تا ۸ عدد زیرساخت نظامی رو کامل نابود کرد. در سال ۱۹۹۴ طبق معاهده بوداپست سومین قدرت اتمی جهان با خلع سلاح داوطلبانه قرار شد هم زیر چتر حمایتی غرب و هم عضو ناتو شود. ولی الان ۲۶ سال پا در هوا مونده و تمام زیرساخت های کشورش رو هم از دست داد. نتیجه غربگدایی.
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    سلام باید پوتین از ایران کمک بخواهد و ایران وارد اوکراین شود و کار را یکسره کند جایی که آمریکا نیرو دارد باید ما هم داشته باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس