کد خبر 1374235
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
ادعای انگلیس: روسیه در شرق اوکراین پیشرفت چشمگیری نداشته است

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین مدعی شد که روسیه نتوانسته در شرق اوکراین پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

به گزارش مشرق، در بیانیه روز جمعه وزارت دفاع انگلیس آمده است: روسیه تلاش زیادی در مجاورت ایزیوم و سورودونتسک انجام می دهد تا به سمت اسلوویانسک و کراماتورسک پیشروی کند. هدف اصلی در این محور، محاصره کردن نیروهای اوکراینی در منطقه عملیاتی نیروهای مشترک، منزوی کردن آنهاازپشتیبانی توسط یگان‌های غرب کشور است.

در ادامه این بیانیه ادعایی آمده است: نیروهای اوکراینی با موفقیت از تلاش روسیه برای عبور از رودخانه در دونباس جلوگیری کردند. تصاویر نشان می دهد که روسیه در هنگام عبور از رودخانه سیورسکی دونتس در غرب سورودونتسک، تجهیزات زرهی قابل توجهی را از حداقل یک گردان تاکتیکی از دست داد.

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد:گذر از رودخانه در یک محیط مورد مناقشه، یک مانور بسیار خطرناک و بیانگر فشاری است که فرماندهان روسی برای پیشرفت در عملیات خود در شرق اوکراین قرار دارند.

براساس این ارزیابی ادعایی، روسیه به‌رغم تمرکز نیروها در این منطقه، پس از عقب نشینی واستقرار مجدد یگان‌ها از استان های کی‌یف و چرنیهف، نتوانسته پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

جنگ در اوکراین اکنون دومین ماه را پشت سر گذاشته و در حالی که رئیس‌جمهوری اوکراین از کشته شدن ۱۶ هزار نیروی روسیه خبر می‌دهد، وزارت دفاع روسیه تنها کشته شدن یکهزار و ۳۵۱ نفر را تایید کرده است.

سازمان ملل متحد اواخر فروردین اعلام کرد که از آغاز جنگ در اوکراین حدود ۱۲ میلیون نفر بی‌خانمان شده‌اند. این آمار شامل ۴.۹ میلیون پناه‌جو که کشور را ترک کردند و ۷.۱ میلیون نفری است که در داخل کشور آواره شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس