سومین روز نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل درباره بحران اوکراین

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل می‌گویند روسیه خواستار رأی‌گیری بر سر پیش‌نویس قطعنامه بشردوستانه خود درباره اوکراین، در شورای امنیت شده است.

به گزارش مشرق، بعد از گزارش‌ها مبنی بر تصمیم روسیه برای به تعویق انداختن رأی‌گیری شورای امنیت درخصوص قطعنامه پیشنهادی خود درباره اوکراین، اکنون گفته می‌شود مسکو نظر خود را تغییر داده است.

یک منبع در شورای امنیت به «ریانووستی» گفت روسیه خواستار رأی‌گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره پیش نویس قطعنامه بشردوستانه درباره اوکراین شده است.

بیشتر بخوانید:

نژادپرستی آشکار و استاندارد دوگانه غرب در جنگ

بر اساس این گزارش، منبع مذکور که نام یا سمتش فاش نشد، توضیح داد: «روسیه روز چهارشنبه (۲۳ مارس) را برای این رأی‌گیری درخواست داده است».

به نوشته ریانووستی، منبع دیگری نیز این اطلاعات را تایید کرد.

بر اساس پیش نویس قطعنامه، شورای امنیت خواستار «یک آتش بس با مذاکره برای اطمینان از تخلیه سریع، ایمن، داوطلبانه و بدون مانع همه غیرنظامیان» می‌شود. در عین حال، شورای امنیت بر لزوم توافق طرفین در مورد آتش‌بس‌های بشردوستانه برای این منظور تاکید می کند.

متنی که نسخه‌ای از آن در اختیار ریانووستی است، همچنین بیان می‌کند که شورای امنیت سازمان ملل متحد به حفاظت کامل از غیرنظامیان، از جمله پرسنل بشردوستانه و افراد در شرایط آسیب‌پذیر، از جمله زنان و کودکان، نیاز دارد.

علاوه بر این، این سند خواستار عدم استفاده از زیرساخت های غیرنظامی برای میزبانی از تاسیسات نظامی و همچنین عدم نصب آنها در مناطق پرجمعیت است.

روز سه شنبه بود که فدراسیون روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت را ارائه کرد که در آن خواستار «آتش بس با مذاکره برای تضمین خروج فوری، ایمن، داوطلبانه و بدون مانع همه غیرنظامیان» توسط شورای امنیت شد.

پیش از این، منابع دیپلماتیک در سازمان ملل گفته بودند رأی‌گیری شورای امنیت بر سر پیش‌نویس قطعنامه بشردوستانه روسیه درباره اوکراین روز جمعه برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 0
    اوکراین خروج ۱۸ تا ۶۰ ساله ها را ممنوع کرده و به زور مردم را به جنگ می برد و هرگز زیر بار تخلیه غیر نظامیان نخواهد رفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس