کد خبر 1355160
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
تصمیم گیری در مورد ریاست جمهوری در اختیار چارچوب هماهنگی شیعی است

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون در واکنش به اعلام نامزدهای ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق از سوی جریان صدر اعلام کرد که ما معتقدیم که مجلس نمی‌تواند در جلسه شنبه به حد نصاب برسد.

به گزارش مشرق، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون در واکنش به اعلام نامزدهای ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق از سوی جریان صدر اعلام کرد: ما معتقدیم که مجلس نمی‌تواند در جلسه شنبه به حد نصاب برسد. امکان ندارد ائتلاف سه گانه به ۲۲۰ نماینده در مجلس دست یابد.

بیشتر بخوانید:

جنگ اوکراین و تاثیر آن بر قراردادهای تسلیحاتی مسکو با بغداد

وی تاکید کرد: تصمیم گیری در مورد ریاست جمهوری در اختیار چارچوب هماهنگی شیعی است. نوری المالکی بیان داشت که در صورت عدم برگزاری جلسه (پارلمان) روز شنبه، ائتلاف سه گانه برای تفاهم با چارچوب هماهنگی مجبور به مذاکره خواهد شد.

نوری المالکی با تاکید بر اینکه بزرگترین فراکسیون در پارلمان از نظر عددی چارچوب هماهنگی شیعی و متحدان آن است، گفت: کاندیدای نخست وزیری توسط پرتعدادترین فراکسیون پارلمانی که همان چارچوب شیعی و متحدان آن است معرفی می‌شود.

مسعود بارزانی و مقتدی صدر نیز تشکیل ائتلاف سه گانه (إنقاذ الوطن) را به یکدیگر تبریک گفتند.

در نشستی که تعداد کرسی‌های آن از ۱۶۵ کرسی فراتر نرفت جریان صدر، ریبر احمد را به عنوان نامزد سمت ریاست جمهوری عراق و جعفرالصدر را به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی کرد. مقتدی صدر در توئیتی با تبریک به مردم عراق به خاطر تشکیل فراکسیون اکثریت و نیز اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری و نخست وزیری از این موضوع به عنوان یک دستاورد بی نظیر و مهم یاد کرد. مقتدی صدر رهبر جریان صدر اعلام کرد در صورت تکرار بحران و مشکلات گذشته دست بسته باقی نمی‌ماند، حتی اگر عاملان از نزدیکان او باشند.

طبق اعلام حسن العذاری سخنگوی فراکسیون صدر عراق این ائتلاف جدید «انقاذ الوطن» (نجات میهن) نام دارد. به گفته وی، این ائتلاف شامل فراکسیون صدر، ائتلاف «السیاده» (اهل تسنن) و «حزب دموکراتیک کردستان» (کُردها) است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    1 0
    این صدر که هارت و پورت زیادی میکنه و هیچ غلطی هم نیست اون زمانی‌ که داعش به زنانشون تجاوز میکردند کدوم گورستانی بود و از ترسش به ایران پناه برده بود.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    مقصر ایرانه بیش از اندازه تو حلق این صدر نمک نشناس ریخت .خوبی که ازحد بگذرد نادان خیال بد کند .این هم از سیاست اشتباه مسولین ماست
  • صداقت عین عدالت است IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    صدربه مانند طالبان می مانند ودر شیعی بودنش شک داریم. مسعود بارزانی عامل آمریکا جهت اختلاف در عراق است. تا آمریکایی ها ازعراق خارج نشوند. خیر ازاین کند توسط اسرائیل ترور می شود. چون خودش ذلت رابرای ملتش پذیرفته ورسوائیش نزدیک است
    • سیدمصیب IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      0 0
      دخالت درتصمیم دیگرکشورهانوعی استکباراست اماهماهنگی و کمک به رفع مشکل عمرپسندیده هست امابوضوع روشن است که ایران صدررادعوت به تأمل نمودوحرکاتش جزءتخریب کشورنفعی نداردوامیدواریم به نوعی پی برده و انتخاب دولتی. برای جبران همکاری نماید. بهانه به متجاوزان این کشور ندهد ان شاء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس